DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #585938  autor: Sig
 02 paź 2012, 09:11
Co za bezsensowny wątek. Nie chce nowych warunków - płacę po staremu, więc o co chodzi? Powiem więcej, warunki tej promocji wyglądają na naprawdę korzystne, przyjazne i (wydawałoby się) łatwe w zrozumieniu... Autor wymysla jakies dziwne teorie odpływając coraz dalej zapominając, że nikt go do niczego nie zmusza.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #590012  autor: Stentor
 21 paź 2012, 12:37
Sig pisze: że nikt go do niczego nie zmusza.
Dalszy ciąg socjotechnicznej zagrywki MM .
W notatce na fakturze wyraźnie sugeruję się możliwość odwołania przydziałowego zwiększania prędkości wyłącznie po kontakcie z firmą . Ze rozbrajająca szczerością przyznają tam jeszcze że będą próbowali wciskać jakaś ofertę.
Oczywiście wspomina się tam też enigmatycznie warunki odstąpienia od oferty zawarte w poprzedniej informacji. To tak na wszelki wypadek żeby nie można im było zarzucić zmuszania nas do czegokolwiek. Ale kto pamięta co zawierał o ile w ogóle czytał jakiś świstek dołączony do faktury. Może poza mną :)
Sugeruje mi się tu cwaniactwo .
To w takim razie czym jest oferta MM?

W przeciwieństwie do wielu jestem przewrażliwiony na punkcie tego typu socjotechniki , to fakt, stąd moja stanowcza reakcja.
Zobaczymy jak będzie wyglądała następna faktura . Czy wyraźnie będzie na niej widniała opłata za zwiększenie prędkości łącza czy też zostanie po prostu powiększona kwota i dopisana inna pozycja .
Jestem ciekawy co wykombinują tym razem żeby osiągnąć zaplanowany cel a właściwie co maja zaplanowane.
Niezalanie co będzie na fakturze poinformuję Was o tym .

Oczywiście nie mam zamiaru nic robić w celu odwołania ich oferty .

Aha, dla jasności . Jestem bardzo zadowolony z internetu z MM.
Jest to oferta może nie najtańsza ale łącze jest niezawodne i prędkość zawsze na maksa. W przypadku awarii serwis dobry w kierunku do bardzo dobrego . Przez pond 10 lat może dwie awarie w tym jedna wymiana modemu.

Stanowczo nie podobają mi się jednak takie akcje promocyjne.
Mnie interesuje obniżenie rachunku przy tych samych parametrach łącza . Może MM postarają się o obniżenie kosztów aby moja faktura mogła być mniejsza . Tym jestem zainteresowany i tej chwili niczym innym. Trzeba oszczędzać!

A swoją drogą co się porobiło w tym kraju już nawet ponarzekać nie można:)
Czy aby nie przesadzamy z tym hurra optymizmem.


Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 11:23 przez Stentor, łącznie zmieniany 1 raz.

Roman

 #591487  autor: earth
 28 paź 2012, 01:13
Dokładnie zgodzę się ze Stentorem. Ludzie NIE CZYTAJĄ umów, i co poniektórzy świadomie mówią "kto ma czas to czytać?", a później mają pretensje o to że mają coraz wyższe faktury wraz z aktywowaniem usług dodatkowych. Opłacenie faktury i anulowanie usługi nie skutkuje zwrotem pieniędzy, więc dla firmy to czysty zysk, choćby miesięczny (przed świętami :)), a dla klientów choćby z aktywnym poleceniem zapłaty - o ile faktura wystawiona jest automatycznie na kwotę wyższą - konieczność opłacenia usługi, kontaktu z infolinią i wyłączenia jej. Faktycznie, bardzo wielu jest ludzi którzy zadowoleni są ze swoich obecnych usług i nie chcą ich zmieniać, nie chcą płacić więcej a mniej. Tu na forum przebywają raczej świadomi użytkownicy, którzy zauważą od razu coś na horyzoncie, ale 50-60 letni użytkownicy na pewno nie wszyscy. Dlatego podzielam opinię Stentora, przyśpieszenie jest na siłę i nie za darmo.

 #591520  autor: zygikuleczka
 28 paź 2012, 09:45
Tu nie chodzi o to, że ktoś nie przeczytał umowy tylko, że jak wół jest napisane w rachunku co zrobić aby uniknąć przyśpieszenia a i tak są jeszcze jakieś niejasności.
I co? Operator ma nie wprowadzać zmian bo jakiś baran nie przeczyta co się do niego pisze?

5XX XXX XXX: Plus :arrow: Orange :arrow: Play :arrow: T-mobile
6XX XXX XXX: T-mobile :arrow: Nju mobile :arrow: Play

 #591579  autor: Stentor
 28 paź 2012, 12:53
Dla ułatwienia zrumienia problemu polecam artykuł : Zapewnienie swobody decyzji - jakie obowiązki przedsiębiorcy

Oczywiście istnieje tu problem subiektywnej oceny takiej sytuacji.
Mój jest taki i myślę że mam to tego prawo i nie zasługuję na jakiekolwiek epitety .
Dla mnie to co pisze jakiś marketingowiec nie jest prawem ani nie zakładam że robi on to zgodnie z prawem a już wcale że w moim dobrze pojętym interesie .
Po prostu jakiś świstek nie zwalania mnie z myślenia.

Roman

 #591582  autor: thonka
 28 paź 2012, 12:56
i dlatego jezeli myslisz, ze nie potrzebujesz przyspieszenia to nie placisz tych 4,99zl wiecej w tym miesiacu... juz o tym pisalismy...

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #597108  autor: Stentor
 24 lis 2012, 13:09
Zgodnie z zapewnieniem załączam obraz listopadowej faktury z MM .
Oczywiście dopisano do niej usługę MultiPower za 4,99 i całość podsumowano w jednym dokumencie FV jak i przelewu.
Tak wystawionego przelewu nie można na przykład na poczcie zapłacić inaczej niż jest wypełniony. Gdybyśmy chcieli wnieść mniejszą opłatę to należy wypełnić stosowny druk przelewu.
Ponadto w sposób moim zdaniem bezczelnie cwaniacki sugeruję się w notatce na fakturze że w miesiącu listopadzie korzystałem już z płatnej wersji usługi MultiPower.
Wyraźnie napisano że okres testowy skończył się z końcem października.
Moim zdaniem oferta narusza narusza swobodę wyboru i dokonania decyzji przez klienta.
ponadto wystawiono dokument fiskalny który niema postaw w żadnej umowie.
Zdaję się że powstał też obowiązek odprowadzenie VATu mimo iż płatność może być niezrealizowana.
Jeżeli jest ktoś kto zna się na księgowości to proszę o komentarz . Jaki skutki podatkowe rodzi tego rodzaju postępowanie ?
Wysłałem zapytanie do stosownej instytucji konsumenckiej i czekam na odpowiedź.
I tym razem niezależenie od treści odpowiedzi poinformuję Was o niej.



Obrazek

Roman

 #597109  autor: thonka
 24 lis 2012, 13:15
i tu teraz przyznam Ci racje.

faktura nie powinna byc tak sporzadzona, bo osoba, ktora nie zwroci uwagi zaplaci te 5zl wiecej. w przypadku PP w ogole taka osoba nie ma mozliwosci interwencji. pytanie jaka przyjdzie Tobie faktura grudniowa.

takie faktury placi sie na zas. jezeli wiec nie zaplaciles tych 5zl w listopadzie raczej w grudniu doliczonych miec ich nie bedzie.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #597112  autor: Stentor
 24 lis 2012, 13:29
Też czekam na grudniową.
I wiesz co zrobię .
Chyba nie zapłacę tej z listopad .
Zobaczymy jak się zachowają albo jak zachowa się ich system informatyczny bo zapewne było tam sporo roboty żeby to wszystko wpisać :)
Ciekawe jakie opcje przewidzieli :)
A cha i zobaczymy jaka będzie prędkość od 1 grudnia.

Roman

 #597264  autor: piorunek
 25 lis 2012, 12:01
Jednak muszę przyznać rację Stentor, za czujność, oraz widział od razu podstęp. Myślałem że mm nie uderzy poniżej pasa tak nieelegancko. Wydaje mi się (teraz mogę nawciskać) że multimedia zachowała się jak bandyta i próbuje ograbić swoich klientów (swoje dobro, które płaci za usługi, wydoić ile się da).

Co do mamy właśnie zobaczyłem najnowszą jej fv podwyższoną o kwotę 5 zł bez grosza przy poleceniu zapłaty. Jeszcze pieniądze nie wyszły z konta bo data płatności jest na 30.11.2012. Po policzniu wychodzi podwyższenie rachunku za usługę internetu na 12% (dokładnie 12,(17073)%). Poczekam do następnej fv i zobaczę, są teraz duże wątpliwości że ta promocja będzie taka bezbolesna dla klientów.

Jeszcze był wątek odnośnie imienia i nazwiska pani z UKE. To nie jest rzecznik prasowy tej instytucji, ale proszę pamiętać że urzędnik jest ma służyć społeczeństwu ponieważ wypłatę dostaje gdy podatnicy zapłacą podatek. Czyli my składamy się na wypłatę tej pani. Bardzo dobrze Stentor napisał bo ma na papierze coś co się nie sprawdziło i pani myliła się tak jak my.

 #597419  autor: user
 26 lis 2012, 00:20
Niestety ,UKE to potwierdza , ze Polska to naprawde biedy Kraj ;(
Bardzo mi smutno z tego powodu.
W Niemczech za takie postepowanie firmy placa ostre kary!

Ale nikt z forumniczow nie odpowiedzial na pytanie: "Bo co się stanie jeżeli np postanowię przed dłużnym wyjazdem opłacić z góry kilka miesięcy. Na co pójdą moje pieniądze?"

Ciekawi mnie jaka kwota byla wydrukowana na rachunku z listopadu? napewno ta z wliczana kwota 4,99.

Zapominialem przeczytac druga strone tematu, tutaj widze ze moje prognoza sie wypelnila, doliczyli sobie 5zl.

 #597432  autor: piorunek
 26 lis 2012, 06:33
Po dyskusji z jedną osobą na temat tej promocji szczęka mi opadła. Ta osoba sądzi że w tym piśmie (można zobaczyć foto na 1 stronie tej dyskusji) jest podany akapit jak zrezygnować z tej usługi brzmiący tak:
"Z testowania usługi MultiPOWER 2x można jednak w każdej chwili zrezygnować, bez żadnych konsekwencji, zgłaszając ten fakt poprzez stronę www.multimedia.pl/multiPOWER , pod numerem bezpłatnej z sieci Multimedia Polska infolinii 244 244 244 (MultiPOWER – wybierz 7) lub w najbliższym Biurze Obsługi Klienta."
Nic nie w nim o nie dopłaceniu 4,99 zł czyli te sposoby są dobre na zrezygnowanie z usługi.
Dobrze to zapytałem się Co ma zrobić klient jeśli dostał fv na zawyżoną kwotę i ma na druku do zapłaty wyższą kwotę? Odpowiedź otrzymałem "powinien sam na poczcie wypełnić formularz/druk przelewu/wpłaty i obniżyć w nim kwotę 4,99zł"
Po takiej dyskusji jedynie przypomina mi się z kabaretu wypowiedziane słowa: " i i i i ktoo i i ktoo jeest głupi ? " Można obejrzeć od 5:22 http://www.youtube.com/watch?v=vF7Tdgehkn0 ale polecam cały skecz zobaczyć.

[ Dodano: 2012-11-26, 06:52 ]
user, a moim zdaniem Polska to bogaty kraj bo Polaków stać na takie rozwiązania i mało kto się buntuje. A co do kar dawanych przez urzędy/sądy to mnie śmieszy bo (przypuszczalnie) np. mm miałaby za to zapłacić 100 tys zł na jakiś cel, a zarobiła na tym chwycie 500 tys zł to mm jeszcze wymyśli coś innego. A rozwiązania najprostsze są najlepsze czyli to co mm zgarnęła czyli 500 tys zł + 100 tys zł (musi dopłacić) + tzw. gratis wywalić dyrektora Pionu Marketingu Multimedia Polska Piotra Stryczka (nie wiem czy dobrze odmieniłem nazwisko, oraz czy prawnie tak daleko może sięgać urząd w politykę prywatnej firmy), który podpisał tą promocję (patrz foto 1 strona tego tematu). I to jest dopiero kara która zaboli, oraz edukacyjna, że następna osoba na tym stanowisku pomyśli czy nie godzi w interes klientów zanim coś przedstawi ludziom.

[ Dodano: 2012-12-01, 11:27 ]
Oczywiście mamie pobrali kwotę większą o 4,99 zł zadzwoniłem na infolinię i Pani chciała wyłączyć usługę, nawet zrobić korektę. Ja na to, że jak najbardziej jestem zainteresowany ale jest jeden warunek do spełnienia zwalniacie Państwo pana Piotra Skargę, lub oddajecie wszystkim klientom wyłudzone pieniądze i pytacie się czy chcą tą ofertę. Pani powiedziała że tego nie jest wstanie spełnić oraz, żebym napisał do swojego BOK.
Pismo skonstruuję w weekend i wyślę pocztą.

Oraz mam prośbę do modelatorów żeby upublicznili dane osoby z UKE ponieważ będzie mi to potrzebne do korespondencji z UKE i MM.

 #598805  autor: Stentor
 03 gru 2012, 19:47
Otrzymałem odpowiedz od: Konsumenckie Centrum E-porad
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
ODPOWIEDŹ
Niby nic mi nie grozi jeżeli nie zapłacę kwoty 4,99 z tej faktury jednak w piśmie jest też mowa że na jej podstawie może dojść do egzekucji. Według mnie odpowiedz jest zagmatwana i asekuracyjna. W pierwszej cześć Pani prawnik piszę że wszytko jest zgodne z prawem i nic mi nie grozi bo nic nie zmawiałem a pod koniec już pisze że skoro faktura została wystawiona to może dojść do jej egzekucji jeżeli nie zostanie zapłacona. Chyba dobrze zrozumiałem?
Nie pozostaje nic innego jak napisać skargę do UKE ponownie .
Co do podpisów urzędników to znalazłem taką oto publikację

Co do prośby Piorunka .
Wydaję się powoływanie się na moja korespondencję z urzędem nie jest dobrym pomysłem. Myślę że odpowiedzi na moje pytania mogą służyć jako podstawę do zdawania własnych , bardziej precyzyjnych pytań czy reklamacji. Ale biorąc pod uwagę publikację :)

Termin płatności minął 30/11/12 a prędkość ciągle podwójna.
Złożyłem też reklamację z pomocą formularza internetowego na fakturę i od piątku cisza.
Obrazek

Roman

 #601960  autor: Kluska
 18 gru 2012, 08:36
Witam wszystkich.
Jestem niestety rowniez abonentem MM - juz przy pierwszej fakturze podejrzewałem jaki bedzie rozwoj sytuacji.. i sie nie mylilem. Jest to proba wyludzenia. MM tak gmatwa informacje ze rece opadaja. Pismo z faktura grudniowa i sama faktura to jakas farsa.
Mimo tego ze zgodnie z opisem nie zaplacilem listopadowej podwyzki o 4,99 - co rownoznaczne jest z nie podejmowaniem nowych zobowiazan - to wyslali pismo sugerujace, ze podpisalem, a oni swiadczą. Zeby tego bylo malo - moj brak zaplaty 4,99 z listopada traktuja jako zaległość w oplacie, a dodatkowo naliczyli 4,99 za grudzien.
Sprawę wraz z fakturami i tymi idiotycznymi ulotkami MM wyslalem do UOKiK oraz powiatowego rzecznika. Ludzie - zrobcie to samo bo złodzieje znow rozjadą normalnych ludzi. Gdzie my zyjemy?? Respublika bananowa...
Niech szanowna władza opodatkowujaca -nasze- opodatkowane dochody cos robi! Dziwic się pozniej, ze pojawiaja sie Brunoni...

 #601972  autor: marcinj
 18 gru 2012, 10:19
Z tym niestety i Multimedia to bym trochę uważał. Zawsze może być jeszcze gorzej :) - Orange i Neostrada. Ja za to samo co w MM (telefon stacjonarny, internet, kablówka) jak byłem w salonie Orange to wyliczyli mi, że 2 razy więcej bym musiał zapłacić. W sumie nietrudno jest policzyć - wszystko jest na stronie internetowej. W dodatku mam umowę tylko na 12 miesięcy. A w Orange na 12 miesięcy jeszcze drożej wychodziło. Po zmianie to mi jeszcze lepiej chodzi internet niż za czasów neostrady.

Ale są operatorzy gdzie jest jeszcze taniej niż w MM. Choć w MM też można na niezłe promocję (raz płaciłem 3 razy mniej niż jakbym miał te usługi w orange). Umowę z MM też należy przeczytać. Dużo ludzi nie czyta, a później narzeka. Szczególnie co dzieje się jak umowa kończy się, kiedy należy rozwiązywać. W trakcie samego okresu umowy to haczyków nie spotkałem jeszcze.

A odnośnie tego 4,99 to może i coś tam kombinują czy są problemy. Nie wiem. Problem mnie nie dotyczy. Zapłaciłem 4,99 świadomie. U mnie kogo bym nie zapytał ze znajomych co ma MM to każdy mówił, że będzie dopłacał te 4,99 zł żeby mieć szybszy internet. Różnicę odczuli w szybkości w trakcie tego darmowego okresu, a 5 zł to mała kwota. U mnie internet prędkości trzyma.
 #602009  autor: Kluska
 18 gru 2012, 18:56
Tutaj nie chodzi o wysokosc oplaty ale o sposob jej wprowadzenia oraz natręctwo mimo zastosowania sie do wskazowek względem odmowy tego "dobrze robienia" klientowi.
 #602975  autor: Stentor
 23 gru 2012, 11:06
Kluska pisze:Tutaj nie chodzi o wysokosc oplaty ale o sposob jej wprowadzenia oraz natręctwo mimo zastosowania sie do wskazowek względem odmowy tego "dobrze robienia" klientowi.
Dokładnie .
Jak niektórzy się nie szanują.
Nie zapłaciłem ostatniej faktury.
Przyszła nowa i oczywiście była na niej umieszczona kwota 4,99.
Pofatygowałem się do BOK .
Zapytałem się co ma znaczyć te 4,99 to koleś ładnie recytował tekst o promocji itd.
Jak mu przypomniałem że brak opłaty powinien skutkować wyłączeniem promocji to on na to że tak ale tylko wtedy kiedy byłaby opłacona podstawowa opłata.
Co prawda przewidywałem taką odpowiedź ale i przewidzieli taką sytuację autorzy promocji bo koleś wyrecytował swój tekst jak karabin maszynowy.
Moim zdaniem przebieg całej akcji ewidentnie wskazuję na to że Multimedia potraktowała nas klientów jak stado barnów do ostrzyżenia . Jest to bardzo głęboko przemyślana i zaplanowana akcja .
Pytania ile teraz będzie kosztować nas następna tego typu "promocja" : 10 zł , 20 zł a może porostu MM obłoży nas daniną na swoją korzyści.


danina dla przypomienia

Roman

 #602982  autor: zygikuleczka
 23 gru 2012, 11:31
Moim zdaniem przebieg całej akcji ewidentnie wskazuję na to że Multimedia potraktowała nas klientów jak stado barnów do ostrzyżenia . J
A moim, że baranów nie trzeba siać-sami się rodzą. Wykazujesz tu takie niedopatrzenia ze strony MM, walczysz ze stosowaniem niedozwolonych praktyk, wskazujesz nawet łamanie prawa a nie opłaciłeś faktury wynikającej z umowy co było strzałem w kolano.

5XX XXX XXX: Plus :arrow: Orange :arrow: Play :arrow: T-mobile
6XX XXX XXX: T-mobile :arrow: Nju mobile :arrow: Play

 #602984  autor: Sig
 23 gru 2012, 11:47
Polska to jednak kraj pieniaczy... Oczywiście, że MM mogła zachować sie lepiej, ale skoro wystarczyło fakture opłacić w starej kwocie, żeby nie skorzystać z nowej promocji, to gdzie jest tutaj problem? Już się pogubiłem o co temu panu wyżej chodzi, bo już nawet nie opłacił faktury wcale i ma pretensje o nie wiadomo co do nie wiadomo kogo. BOK to jednak nie jest łątwy kawałek chleba :-).

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #603055  autor: Stentor
 23 gru 2012, 17:09
zygikuleczka pisze:
Moim zdaniem przebieg całej akcji ewidentnie wskazuję na to że Multimedia potraktowała nas klientów jak stado barnów do ostrzyżenia . J
A moim, że baranów nie trzeba siać-sami się rodzą. Wykazujesz tu takie niedopatrzenia ze strony MM, walczysz ze stosowaniem niedozwolonych praktyk, wskazujesz nawet łamanie prawa a nie opłaciłeś faktury wynikającej z umowy co było strzałem w kolano.
To nie był strzał w kolano a zwykły test sytemu o czym pisałem zaraz po otrzymaniu listopadowej faktury.
Za opóźnienia w płatnościach są przewidziane konsekwencje i nie płacąc liczyłem się z nimi .
Za to jeszcze nikogo nie zamykają tym bardziej że mam zamiar zapłacić ten rachunek.
I proszę nie zaniżać poziomu dyskusji wycieczkami ad personam.

Sig pisze:Polska to jednak kraj pieniaczy... Oczywiście, że MM mogła zachować sie lepiej, ale skoro wystarczyło fakture opłacić w starej kwocie, żeby nie skorzystać z nowej promocji, to gdzie jest tutaj problem? Już się pogubiłem o co temu panu wyżej chodzi, bo już nawet nie opłacił faktury wcale i ma pretensje o nie wiadomo co do nie wiadomo kogo. BOK to jednak nie jest łątwy kawałek chleba :-).
Jeżeli traktujesz poczucie wartości własnej jako pieniactwo to trudno z tym polemizować i nie będę .
Jednak odpowiadając na post wypadałoby chociaż pobieżnie zapoznać się z kilkoma ostatnimi postami
W jednym z nich czytamy:
Kluska pisze:Witam wszystkich.
Jestem niestety rowniez abonentem MM - juz przy pierwszej fakturze podejrzewałem jaki bedzie rozwoj sytuacji.. i sie nie mylilem. Jest to proba wyludzenia. MM tak gmatwa informacje ze rece opadaja. Pismo z faktura grudniowa i sama faktura to jakas farsa.
Mimo tego ze zgodnie z opisem nie zaplacilem listopadowej podwyzki o 4,99 - co rownoznaczne jest z nie podejmowaniem nowych zobowiazan - to wyslali pismo sugerujace, ze podpisalem, a oni swiadczą. Zeby tego bylo malo - moj brak zaplaty 4,99 z listopada traktuja jako zaległość w oplacie, a dodatkowo naliczyli 4,99 za grudzien.
Sprawę wraz z fakturami i tymi idiotycznymi ulotkami MM wyslalem do UOKiK oraz powiatowego rzecznika. Ludzie - zrobcie to samo bo złodzieje znow rozjadą normalnych ludzi.
Chyba jasno kolega napisał iż zastosował się do warunków promocji a mimo to MM dalej próbuje od niego pozyskać zapłatę za nie zamawiane usługi .
A mało tego firma postępuje tak jak zasugerowano w jednym z pism które tu cytowałem. że możemy stać się dłużnikami firmy MM z tytułu tej "promocji" .

W bok rzeczywiście ciężko się pracuję . Są rożni klienci z rożną znajomością tematu ale tragedia jest wtedy jak trzeba tłumaczyć idiotyczne decyzje z pogranicza prawa swoich szefów.

Zadaję sobie sprawę , że moje wypowiedzi niosą ze sobą pewien ładunek emocjonalny jedna w odpowiedziach proszę o odnoszenie się do meritum problemu
Za co z góry dziękuje.

[ Dodano: 2012-12-24, 11:34 ]
Zajęła się tematem wyborcza z Płocka .
Zapewne za sprawą kolegi z forum:)


Multimedia: 5 zł za usługę, której nie zamawiałeś
Cytat z artykułu:
Kod: Zaznacz cały
Tylko czy można klientom świadczyć usługę, nie pytając ich wcześniej o zdanie? W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów też mają wątpliwości. - Sprawa jest nam znana, mieliśmy skargi konsumentów - mówi Maciej Chmielowski z biura prasowego UOKiK-u. - 16 października wszczęte zostało postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

Chmielowski podkreśla, że postępowanie wyjaśniające jest wstępnym etapem działań urzędu, prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy.

Urząd prowadził już wcześniej podobne postępowanie - chodziło o oferowaną przez Orange usługę „Granie na czekanie”. Sytuacja była podobna, firma pobierała opłatę za usługę, której klienci oddzielnie nie zamawiali. Ostatecznie sprawę umorzył. W uzasadnieniu podkreślał, że stosowanie przez firmę „praktyki polegającej na żądaniu od konsumentów zapłaty za serwis » Granie na Czekanie «(...), które były świadczone konsumentom, ale nie zostały przez nich zamówione, mogło stanowić nieuczciwą praktykę rynkową (...) oraz godzić w zbiorowe interesy konsumentów”. Przyznał jednak, że regulamin dotyczący „Grania” był częścią zawieranej z klientami umowy. A klienci pod umową podpisywali, że się z nią zapoznali.

Czy sprawa Multimediów jest identyczna? Postępowanie potrwa zapewne ok. dwóch miesięcy, wtedy UOKiK określi, czy doszło do złamania przepisów. [quote][/quote]


[ Dodano: 2014-02-11, 13:13 ]
Z wielką satysfakcją chcę poinformować iż Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podzielił mój pogląd na tak zwaną promocję opisaną w tym wątku i ukarał spółkę karą 630 tyś złotych . Spółka się odwołała.
Nie znalazłem informacji na ten temat na Telepolis dlatego linkuję do Gazety.

Multimedia Polska zmieniała oferty klientom bez ich wiedzy. Kara - 630 tys. zł

LINK DO ARTYKUŁU
Gdyńska spółka Multimedia Polska została ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za samowolkę przy zmienianiu umów swoim klientom. Firma odwołała się do sądu.
Sprawa dotyczy promocji "multiPower" z końcówki 2012 roku. Polegała ona na podwojeniu prędkości internetu na bezpłatny, dwumiesięczny okres testowy. W trzecim miesiącu prędkość internetu nie była jednak redukowana do poprzedniej, lecz pozostawała podwojona - ale trzeba było już za nią płacić. Na fakturach firma Multimedia Polska automatycznie doliczała kwotę za nową, w większości przypadków niezamówioną przez klientów usługę. Jedynie małym druczkiem informowano, że zapłacenie dotychczasowej ceny za internet i doliczonej kwoty jest równoznaczne z przyjęciem nowej oferty.

Roman