Strona 1 z 1
Funpak jakość połączeń
Post:08 lip 2012, 13:02
autor: armator11
Witam,
Aktualnie posiadam tradycyjny telefon i do tego neostradę. Dostałem wczoraj propozycję zmiany telefonu stacjonarnego na Funpak. Miałby przyjść technik, sprawdzić czy jest taka możliwość. Nie znam się za bardzo na tym i stąd kilka pytań.
Generalnie nie dzwonie za granicę wiec darmowe na cały świat nie są dla mnie argumentem.
Jak jest z jakością w telefonie przez liveboxa?
Mam w domu połączonych kilka telefonów kablem. Cz w nowej opcji każdy musiałby być podłączony do liveboxu? Czy telefon działa stabilnie i nie zależy od humorów modemu? Co tak naprawdę zyskam na zmianie poza jak to konsultantka przedstawiła skokiem technologicznym?
Post:08 lip 2012, 13:25
autor: Maniek99
@armator11
To zwykły VoIP jak każdy inny, tyle że zmuszają cię do użycia LB jako bramki (wszystkie telefony muszą być pod niego podpięte, tradycyjna usługa w gniazdku jest wyłączona).
A więc stabilność usługi zależy od stabilności netu i samego LB, a z tym bywa różnie.
Niby jak kupisz odpowiedni aparat to masz rozmowy w wysokiej jakości, ale żeby różnica była odczuwalna, druga strona musi mieć to samo.
Ogólnie więcej z tym problemów niż korzyści, chyba że dużo dzwonisz na stacjonarne i nie lubisz Netii (tam jest tradycyjny telefon z NonStop).
TP po prostu tnie koszty.
Post:08 lip 2012, 21:59
autor: Vieslav
Nie korzystałem nigdy z tego wynalazku, ale czasem na chwile dzwoni do mnie osoba korzystająca z voipa tepsowskiego i jest ok. Sam natomiast nigdy bym się na to nie zgodził - za dużo gadam przez stacjonarny. Miałem przez jakiś czas voipa od UPC na podobnej zasadzie. W ciągu dwóch miesięcy użytkowania było kilka dni, gdy słyszałem wyraźne zniekształcenia głosu (nie dało się wręcz rozmawiać), tak jakby połączenie było zbyt wolne. No i zdarzyło mi się kilka razy, jak ktoś skarżył się, że dzwonił do mnie a nie odbierałem, czyli mimo sygnału oczekiwania u tej osoby mój telefon był głuchy. Nie jest to jednak wiarygodny test bo ta osoba dzwoniła zawsze z Playa, a wiadomo jak ta sieć funkcjonuje.
Post:08 lip 2012, 22:10
autor: Mordrag
VOIPa nie tylko trzeba skonfigurować podłączyć bramkę i to wszystko. Trzeba jeszcze ustawić QoS by VOIP miał zawsze pierwszeństwo i te 15 kbps zapasu. Wtedy będzie działać bez problemu. Co z tego, że podłączymy bramkę do routera, lub telefon do LB i zaczniemy ściągać to wtedy robią się wtedy takie fajne zniekształcenia i opóźnienia w głosie. Choć nie wiem czy livebox 2.0 automatycznie po skonfigurowaniu nie daje większego priorytetu dla VOIPa.
Na lejku Plusa oczywiście po UMTS (30 kbps) z lekkimi opóźnieniami i słabszą jakością dźwięku niż na internecie bez lejka działa znośnie.
Post:08 lip 2012, 22:27
autor: Vieslav
Mordrag pisze:Choć nie wiem czy livebox 2.0 automatycznie po skonfigurowaniu nie daje większego priorytetu dla VOIPa.
Chyba daje. Skoro ma to zastępować tradycyjny telefon to chyba proste, że nikt nie będzie ręcznie wszystkiego ustawiał, a już na pewno większość ludzi po usłyszeniu "QoS" padnie na zawał

. UPC pewnie też daje inny priorytet voipowi, ale sytuacje jakie mi się zdarzyły miały miejsce na łączu 60mb/s podczas przeglądania stron, więc nie ma mowy o jakimkolwiek zapychaniu łącza czy podwyższeniu pinga. Problem nie występował u mnie tylko gdzieś dalej.
Post:08 lip 2012, 22:36
autor: Mordrag
Vieslav, na niektórych routerach (szczególnie w mikrotikach) po prostu wycinało się 50 kbps na sztywno od ogólnej prędkości danego łącza do wyłącznej dyspozycji dla VOIPa. Co prawda było to marnowanie, ale bardzo skuteczne. Łącze można było zapchać nawet Torrentami i innymi programami p2p na wszystkich podłączonych komputerach, a VOIP i tak działał idealnie
VOIP ma to do siebie, że nawet głupie otwarcie strony może spowodować lekkie trzaski czy opóźnienia.
[ Dodano: 2012-07-08, 22:54 ]
Weź też pod uwagę, że np. w neostradzie rozmowy przez niektórych dostawców VOIPa mogą "latać" po opentransitach na zachodzie europy, przez dużą odległość jest większy ping i opóźnienia w rozmowie masz gwarantowane.
Post:09 lip 2012, 15:34
autor: armator11
Dzięki za pomoc. Czyli jest tak tak myślałem, gra nie warta świeczki

Post:09 lip 2012, 15:44
autor: Mordrag
armator11, też jestem tego zdania. Voip nie zapewni takiej stabilności jak tel. stacjonarny
Post:09 lip 2012, 15:48
autor: Precelos
voipa polecam ale nie z tego z tp(chora polityka z LB), ja mam vopia z freeconmekt i sobie chwale, nawet z wlaczonym torentem ladnie dzia- wiadomo qos na 2och routerach pomaga
Post:10 lip 2012, 01:04
autor: Mordrag
Precelos, mnie to również denerwuje. Chcę wziąć TV z Neostrady ale bez tego dziadowskiego LB się nie da. To nic, że na swoim routerze mogę skonfigurować VLANa
Post:10 lip 2012, 08:23
autor: Maniek99
@Mordrag
Ale w przypadku TV LB chowasz do szafy i podłączasz swój router, a do tego ich VoIPa, danych logowania raczej nie dają.
Post:10 lip 2012, 20:20
autor: Jan.
Wcale nie trzeba korzystać z LB do VoIP'a TP (Orange). TP na maila wysyła login do Voipa (zwykły SIP) Osobiście od ponad roku korzystam z pakiet NEO+NEOFON. Tylko tak się złożyło że zamiast LB do gadania używam bramki Fritza, a zamiast neostrady (została w starym miszkaniu) mam Netię.
Przez Fritza jakość dźwięku jest fantastyczna, wymagało to jednak wymuszenia kodeka G711 (domyślnie TP zestawiała mi połączenia na G729)
Co do LB, testowałem jak działa jako bramka. Dźwięk był o wiele bardziej basowy niż we Fritzu i czasami się minimalnie przycinał... zupełnie jkaby procek nie wyrabiał w LB.
Obecnie zamierzam zostawić samego neofona, bez neo. Przy umowię na dwa lata 36zł za nielimitowane rozmowy na stacjonarki w miarę mnie satysfakcjonują:)
Jest jeszcze jednak zaleta VoIP'a... Tak samo jak Fritza, skonfigurowałem telefon komórkowy do obsługi Neofonu. Czyli mój telefon stacjonarny jest niezależy od lokalizacji, mogą sobie uruchomić swoją stacjonarkę jeżeli tylko moja komórka może połączyć się z netem przez WiFi czy 3G

Post:10 lip 2012, 21:25
autor: Maniek99
@Jan.
Ale masz "Neostradę z nielimitowanymi rozmowami", czy tylko Neo + Neofona?
Post:10 lip 2012, 21:49
autor: Jan.
Mam jako usługę łączoną, nazywało to się wtedy "Neostrada z telefonem HD". Dopiero teraz będę rozbijał internet od neofonu na osobne usługi.
Dali mi wtedy LB który automatycznie działał jako bramka VoIP, ale oprócz tego dostałem hasło do tego VoIP'a na maila.
Pamiętam że wtedy jeszcze reklamowali że możesz sobie ściągnąć aplikacje neofon i gadać przez kompa, nie używając LB.
PS. Zajrzałem na stronę Orange i widzę że tylko nazwę zmienili na Neo z nielimitowanymi rozmowami:)
Post:10 lip 2012, 22:31
autor: Maniek99
@Jan.
Aha, no to jeżeli aktualnie też te dane udostępniają, to już coś.
Choć jak na VoIP to jednak droga impreza.
Post:11 lip 2012, 13:40
autor: ukefake
kiedyś (a może nadal) tpsa udostępniła neofon tp na kartę. cenowo szału nie ma ale można by przetestować jak to działa.
LINK