Strona 1 z 1

Przeniesienie adresu instalacji internet + neofon TP

Post:02 lip 2012, 20:57
autor: TP User
Witam,


Mam podpisaną umowę z TP na neostrada + neofon, która kończy się za 4 miesiące.

Chciałbym aby TP zmieniła adres dostarczania usługi, ponieważ zmieniłem adres zamieszkania,


Pani w infolinii poinformowała mnie z wyuczoną "uprzejmością", że:
1. Przeniesieni adresu instalacji nie jest możliwe,
2. Mogę złożyć zamówienie na te same usługi na nowym adresie (nowa umowa na kolejne 12+ miesięcy) i kiedy wejdzie ona w życie, mogę zrezygnować z usługi na starym adresie.

Czy jest jakieś inne rozwiązanie, które pozwoli mi przenieść internet na nową lokalizację?
Nie chcę zrywać umowy (koszt jakieś 500zł), nie chcę też płacić za internet, z którego nie korzystam (koszt jakieś 450zł ... )


Podejrzewam, że problem dotyczy wielu osób, które co jakiś czas zmieniają adres zamieszkania, bo np. studiuję. Z góry dzięki za info :)

Post:03 lip 2012, 17:45
autor: Orange Ekspert
Witam,
Potwierdzam słowa konsultantki. Umowa, którą podpisałeś jest wiążąca i nie ma możliwości odstąpienia od niej bez ponoszenia kosztów za jej zerwanie. Orange nie świadczy także przeniesienia obu usług o których wspomniałeś. Jedyne opcje z których możesz skorzystać również już znasz więc zawsze możesz zostawić komuś te usługi, kto będzie np. wynajmował po Tobie mieszkanie - a z Orange podpisać oddzielną umowę na świadczenie usług. Jeśli chodzi o samą usługę Neostrady - ta natomiast podlega procedurze przeniesienia (jeśli warunki techniczne na to pozwalają).

Post:03 lip 2012, 17:48
autor: Candygirl20
Przepracowałam w tej firmie trochę lat i nie pamiętam, żeby się nie dało. Po pierwsze zadzwoń jeszcze raz, od razu po tym jak miła pani z TP się przedstawi poproś o wyraźne powtórzenie jej imienia i nazwiska, dając jej do zrozumienia, że właśnie je zapisujesz, po czym powiedz, że się przeprowadzasz i chcesz zmienić adres instalacji. Nie wiem dokładnie, jak jest teraz, ale wiem na pewno, ze jeszcze 2-3 lata temu możliwe było w takim przypadku zerwanie umowy bez kary. Jeśli Pani będzie przebąkiwała, że ciężko będzie, że przeniesienie to ciężki temat itd. poinformuj ją, że jednak się o to pokusisz, po czym poproś o numer zgłoszenia. Chyba że coś się zmieniło i dostaniesz taką samą informację jak podczas poprzedniej rozmowy, to wtedy możesz mieć 80% pewności, że rzeczywiście się nie da. Choć dla pewności zadzwoniłabym po raz trzeci :)

Post:03 lip 2012, 17:59
autor: zygikuleczka
Candygirl20 pisze:Po pierwsze zadzwoń jeszcze raz, od razu po tym jak miła pani z TP się przedstawi poproś o wyraźne powtórzenie jej imienia i nazwiska, dając jej do zrozumienia, że właśnie je zapisujesz
Na infolinii pracowałaś? :-D

A co do tematu: kiedyś(5-6 latek temu) było tak, że faktycznie nie dało się przenieść neostrady ale dało się podpisać nową umowę w nowej lokalizacji a stara zostawała rozwiązana bez kosztów. Akurat w takiej sytuacji naliczenie kary byłoby chamstwem bo to jest niezależne od Ciebie

Post:03 lip 2012, 18:11
autor: Candygirl20
:-D nie, nie na infolinii, ale prawie ;p miałam powiedzmy z przemiłymi paniami bardzo często do czynienia :) generalnie możliwe jest, że to zostało zmienione i rzeczywiście się nie da, bo jak pracowałam, to to była plaga - najprostszy sposób na zerwanie umowy przed czasem, często wykorzystywany przez tych mniej uczciwych :)

Post:03 lip 2012, 19:02
autor: Arturos
Niestety usług pakietowych 2P(Neo+Neofon)(neo+TV) i 3P (Neo+Neofon+TV) nie da się przenieść n a inny adres. Dlaczego ? Nie wiem.
Ale jeżeli na nowym adresie chcesz korzystać z neo to podpisz nową umowę a na starym adresie rozwiąż. Pamiętaj jednak że kara za zerwanie umowy na starym adresie jest zamrażana na 30 dni i w tym czasie musisz aktywować usługę na nowym adresie. Nie przejdzie również numer, że podpiszesz umowę na nowym adresie przez kuriera i odstąpisz od umowy w ciągu 10 dni. Na nowym adresie nie musisz brać neo+ neofon, wystarczy sama neo na łączu technicznym. Taką usługę w przyszłości możesz przenosić

Post:04 lip 2012, 16:38
autor: TP User
Dzięki za uwagi.

Czy nie jest to nieuczciwe ze strony Orange, że samej umowy nie chce przenieść na 4 miesiące (tyle pozostało mi do końca lojalki)? Oragne bardzo chętnie przeniesie usługę, jak podpiszesz nową umowe, na kolejne 12 albo więcej miesięcy, a jak tak nie chcę.

Post:07 lip 2012, 21:59
autor: cook1e
Wybaczcie, ale bzdury piszecie :/

Od połowy marca tego roku jest możliwe przeniesienie Neo+Neofon/Telefon HD (także z numeracją geograficzną)
Póki co nie można jedynie przenieść pakietu usług, gdzie składową jest TV, ale powinno być to niedługo dostępne.

Co do odstąpienia od kary w przypadku zerwania umowy i zamówienie nowej usługi, zasada jest następująca:
rezygnacja z neo -> zamówienie minimum neo
rezygnacja z usługi pakietowej (w tym Neo+Neofon) -> zamówienie usługi pakietowej.

Post:09 lip 2012, 08:57
autor: Arturos
cook1e pisze:Wybaczcie, ale bzdury piszecie :/
Raczej nie. Przynajmniej oficjalnie:

UWAGA! Przeniesieniu nie podlegają: Usługi pakietowe: 2P (neostrada+neofon), 2W (neostrada+TV), 3P (neostrada+TV+VoIP), usługa TV, Neostrada Fiber, Neostrada Fun Pack oraz multipakiet.

Post:09 lip 2012, 14:14
autor: cook1e
@Arturos

Skąd skopiowałaś powyższe? O ile to:
UWAGA! Przeniesieniu nie podlegają (...) 2W (neostrada+TV), 3P (neostrada+TV+VoIP), usługa TV, Neostrada Fiber, Neostrada Fun Pack oraz multipakiet.
Jest prawdą

To informacja odnośnie brak możliwości przeniesienia 2P jest nieaktualna.