Strona 1 z 1

Internet z Netii, telefon z TP...

Post:04 maja 2012, 01:43
autor: zoltan666
Obecnie posiadam internet w Netii na łączu TP po LLU (4Mbit/s za 49zł./mc.) z umową do końca pażdziernika 2012. Telefon stacjonarny natomiast jest z TP (60min. za 50zł./mc.) również z umowa do października 2012. Z telefonu stacjonarnego juz dawno bym zrezygnował, gdyby nie był on wymagany do posiadania internetu. A że zrezygnować całkiem się nie da, pomyślałem o jego zawieszeniu. I tu pojawia sie kilka pytań?

1. Czy mozna zawiesić telefon w TP majac internet w Netii po LLU na łączu TP i czy nie spowoduje to żadnych problemów w działaniu internetu?
2. Jaki jest koszt zawieszenia telefonu i czy trzeba podać z góry okres na jaki się chce go zawiesić i za taki okres z góry zapłacić? Czy też mozna np. co miesiąc zgłaszac dyspozycję zawieszenia numeru i co miesiąc za to zawieszenie płacić?
3. Czy mozna takie zawieszenie zlecić z własnego konta na stronie TP? Jest tam taka pozycja "zawieszenie stacji", więc to chyba o to chodzi.
4. Rozumiem, ze zawieszając numer na który obowiązuje jeszcze umowa, umowa taka automatycznie przedłuzy sie o okres zawieszenia numeru?

Post:04 maja 2012, 08:22
autor: Vieslav
zoltan666 pisze: Z telefonu stacjonarnego juz dawno bym zrezygnował, gdyby nie był on wymagany do posiadania internetu
Da się. Płacisz wtedy za "utrzymanie linii", około 30zł.

Post:04 maja 2012, 08:59
autor: Scenic
Vieslav pisze:
zoltan666 pisze: Z telefonu stacjonarnego juz dawno bym zrezygnował, gdyby nie był on wymagany do posiadania internetu
Da się. Płacisz wtedy za "utrzymanie linii", około 30zł.
A nie ma takiego czegoś jak kara umowna za przedwczesne (przed końcem umowy) zrezygnowanie z telefonu ?
Co do zawieszenia to możesz zawiesić z góry na 12mies. lub w ratach co mies.
Koszt 21,35 zł.
Zrezygnowanie z telefonu i utrzymanie lini to koszt 29,46zł.
Więc wiadomo lepiej zawiesić.
Musisz napisać oświadczenie.Więc jedziesz do salonu i na miejscu wszystko załatwisz ;-)

Post:04 maja 2012, 09:10
autor: zoltan666
Przejrzałem warunki promocji, która mnie własnie obowiązuje i jest tam punkt, ze "W trakcie trwania Promocji, Abonent nie moze zawiesic swiadczenia usług telefonicznych w sieci analogowej. W przypadku naruszenia niniejszego postanowienia, TP moze obciążyć Abonenta opłatą dodatkową wynikajacą z przyznanej w ramach Promocji ulgi." W moim przypadku, gdy zostałoby mi do konca umowy 5 miesięcy ta kara wyniosłaby 61zł. Wyszło mi, ze i tak bardziej sie opłaca zapłacic ta karę i zawiesic telefon, niż płacić do końca 50zl. co miesiąc.
Scenic pisze:Musisz napisać oświadczenie.Więc jedziesz do salonu i na miejscu wszystko załatwisz ;-)
Na moim koncie w TP jest mozliwośc wybrania usług dodatkowych, a wśród nich Zawieszenie stacji. Wybierając ta opcję pokazuje sie numer na którym mogę zawiesić stację i wybiera sie okres zawieszenia od-do. Więc chyba to jest to zawieszenie numeru według tego co tutaj http://www.orange.pl/kid,4001204384,id, ... ticle.html
Pytanie tylko, czy jeśli postanowiłbym zawiesić teraz to numer mi zawiesza, a i tak za obecny okres rozliczeniowy zapłace po staremu, a dopiero od czerwca bedzie te 21,53zł?

Post:07 maja 2012, 14:50
autor: dario321
napisz pytanie do tp/orange (masz w swoim koncie opcje kontaktu) i wszystko Ci wyjasnia odnosnie Twojego numeru/umowy.no i bedziesz miec 'czarno na bialym' w razie czego :wink: