Strona 1 z 1

VoIP dla firm?

Post:14 kwie 2012, 18:44
autor: Andreon
Cześć, czy ktoś korzysta z VoIP (w małej firmie)?
Operatorzy na pewno są i to sporo - pytanie jak to wypada w praktyce, chodzi głównie o jakość połączeń.
Rozkręcam firmę i staram się ciąć gdzie tylko można - ale nie może być to kosztem jakości połączeń.

Post:15 kwie 2012, 00:59
autor: Marens
Andreon pisze:Cześć, czy ktoś korzysta z VoIP (w małej firmie)?
Zainteresuj się Freeconetem, może nie najtaniej ale bardzo przyzwoicie jeśli chodzi o ceny.
Andreon pisze:pytanie jak to wypada w praktyce, chodzi głównie o jakość połączeń.
Odnośnie jakości to jeśli masz wszystko dobrze skonfigurowane (wybrany odpowiedni kodek) , sprawne łącze to VoIP działa idealnie i spokojnie można porównywać z PSTN.

Post:15 kwie 2012, 19:50
autor: dawidq
Najważniejsze pytanie - ile osób równocześnie ma dzwonić i odbierać połączenia? Ile tu ma być osób?

Post:15 kwie 2012, 20:28
autor: Andreon
Firma to duże słowo ;) Ja i dwóch wspólników. W zasadzie musimy być ze sobą w stałym kontakcie (nie mamy nawet biura). Każdy także będzie kontaktował się z przypisanymi sobie osobami z zewnątrz (połączenia krajowe, jeżeli o to chodzi).

Post:15 kwie 2012, 21:15
autor: myslak12
Andreon pisze:Cześć, czy ktoś korzysta z VoIP (w małej firmie)?
Zainteresuj się www.2call.pl może nie najtaniej, ale bardzo przyzwoicie jeśli chodzi o ceny.

Post:15 kwie 2012, 21:40
autor: Marens
dawidq pisze:Najważniejsze pytanie - ile osób równocześnie ma dzwonić i odbierać połączenia? Ile tu ma być osób?
Conajmniej dwa jednoczesne połaczenia, jaki jest maksymalny limit to nie mam pojęcia.
Przykładowo masz bramkę z dwoma portami do telefonu to można wykonywać dwa połaczenia niezależnie od kierunku (przychodzące/wychodzące) z tego samego numeru.
Andreon pisze:Ja i dwóch wspólników
Generalnie gdybyście mieli 3 telefony / bramki VoIP w domu to każdy z Was teoretycznie mógłby dzwonić z tego samego numeru firmowego i odbierać połaczenia. Gdyby przypisać jakoś im numery wewnętrzne to powinno udać się dzwonić między Wami.

Post:18 kwie 2012, 20:24
autor: vorobiej
Ze swojej strony polecam HALONET.
Idealnie działa w 10 osobowej firmie. Przeniosłem numer z TP 4 miesiące temu i jak do tej pory nie było problemów.

Post:18 kwie 2012, 21:25
autor: Leszek1979
Marens pisze:
Andreon pisze:Ja i dwóch wspólników
Generalnie gdybyście mieli 3 telefony / bramki VoIP w domu to każdy z Was teoretycznie mógłby dzwonić z tego samego numeru firmowego i odbierać połaczenia. Gdyby przypisać jakoś im numery wewnętrzne to powinno udać się dzwonić między Wami.
Na bramka z co najmniej dwoma kontami żaden problem. Na jednym koncie wspólne dane dla wszystkich trzech bramek, a na drugim indywidualne konto do łączności między sobą.

Post:18 kwie 2012, 23:50
autor: vorobiej
idealna do takich celów jest bramka FRITZ BOX 7050, ma 3 gniazda telefoniczne, dowolnie konfigurowalne. Mam dokładnie taki model. upiłem na allegro używany za jakieś 100zł.

Post:25 kwie 2012, 22:59
autor: dawidq
To czego potrzebujesz to wirtualna centralka, tak naprawdę sprawdzi się u ciebie coś takiego jak Smarto (http://www.smarto.pl). Tzn. to jest oprogramowanie dostępne przez internet(SaaS) - bez instalowania infrastruktury etc. całość jest obsługiwana na serwerze firmy i zarządzasz tym przez przeglądarkę. Masz darmowe rozmowy wewnątrz firmy i tanie połączenia poza nią. Tu jest jeszcze kilka usług przydatnych dla firm (hosting, backup)..

Post:25 kwie 2012, 23:08
autor: Andreon
Dzięki za odpowiedzi, sprawdzę testową wersję.