Strona 1 z 1

wypowiedzenie nierozpoczętej jeszcze umowy w TP

Post:20 sty 2012, 08:51
autor: pawelek32
witam.
do 24 marca mam umowę na tel stacjonarny w Netii.
pod koniec października dzwoniła kobieta z TP i zaproponowała korzystną ofertę- 34zł miesięcznie przez 24mc. ojciec sie zgodził. pare dni później przyjechał kurier i ojciec podpisał umowe.
w umowie tej jest wzmianka: "Termin rozpoczęcia świadczenia usług z dniem rozwiązania umowy, na podstawie której usługa była świadczona dotychczas, po upływie okresu jej wypowiedzenia". poza tym TP miala sama zalatwić wypowiedzenie dla Netii. tymczasem dzwonili z Netii i powiedzieli, że ta umowa z TP jest nieważna i oczywiście zaproponowali swoją, mniej korzystną ofertę.
w miedzy czasie przemyśleliśmy sprawę i jeśli byłaby taka mozliwość to byśmy zrezygnowali z telefonu stacjonarnego, bo większość przychodzących połączeń to super promocja internetu, zaproszenie na prezentacje pościeli, itp.
co do Netii to wiem, że wystarczy miesiąc przed końcem umowy napisać wypowiedzenie i sprawa będzie załatwiona.
moje pytanie do Was jest następujące:
czy można w jakiś sposób zrezygnować z TP? czy niestety, ale płacić jeszcze 2 lata abonament, na żadne przedłużenia umowy sie nie zgadzać i pod koniec umowy pisać wypowiedzenie?
pzdr

Post:20 sty 2012, 12:23
autor: Vieslav
Jeżeli nie minęło jeszcze 10 dni od daty podpisania umowy to spokojnie możesz odstąpić. Na jakiej podstawie Netia twierdzi, że umowa z TP jest nieważna? Co mówi w tej sprawie TP?

Post:20 sty 2012, 13:19
autor: Maniek99
Netia ściemniała że TP nie może im wypowiedzieć umowy na telefon.
W TP jest możliwość zawieszenia telefonu i to jest najtańsza opcja (21zł/m-c), ale nie jestem pewien czy można to zrobić w tym abo za 34zł.

Post:20 sty 2012, 15:25
autor: pawelek32
"podobno" TP kontaktowało się z Netią w celu wypowiedzenia umowy. następnie po jakimś tygodniu otrzymalem pismo od Netii: "dziękuje, iż pomimo przesłanej rezygnacji z usług wyrazili państwo chęć dalszej współpracy. nawiązując do rozmowy telefonicznej, potwierdzam, iż rezygnacja zostala anulowana, a umowa bedzie świadczona na warunkach uzgodnionych w trakcie rozmowy".
najgorzej, ze ojciec nie bardzo pamięta tą rozmowę z Netią.
warto iść to placówki TP i spytać o co chodzi?
dla Netii wypowiedzenie oczywiście wyślemy.
takie to wszystko dziwne. i pewnie ktoś kłamie.
co robić?

Post:20 sty 2012, 15:35
autor: Vieslav
Jeżeli chcesz wrócić do TP to pod żadnym pozorem nie wysyłaj samemu wypowiedzenia do Netii! Zostaniesz bez telefonu, internetu z nadzieją, że kiedykolwiek w przyszłości wszystko uda się rozplątać.
Rozmowy są nagrywane więc niech Netia sprawdzi, czy rzeczywiście coś takiego miało miejsce.

Post:20 sty 2012, 16:37
autor: Maniek99
Jeżeli Netia rzeczywiście ma nagranie dyspozycji o nie przekazywanie numeru to luz, bo miałbyś pełne pole manewry, jak na samym początku. Jednak dowiedz się czy czasem podczas tej rozmowy nie przedłużyli Ci umowy.

Post:20 sty 2012, 18:10
autor: pawelek32
właśnie oto chodzi, ze CHCĘ SIĘ POZBYĆ telefonu stacjonarnego na stałe. każdy domownik ma telefon komórkowy, a internet mam radiowy od lokalnego dostawcy.
czyli jak napisze wypowiedzenie do Netii to prawdopodobnie TP już sie do mnie nie odezwie? czy lepiej zadzwonić do TP, ewentualnie iść do telepunktu?

Post:20 sty 2012, 18:29
autor: Stefek
Jak masz jeszcze ważna umowę z Netią to możesz napisać do tp pismo że nie możesz związać umową z nimi bo masz ważna umowę z TP. W pismie musisz napisac numer umowy z tp i dzien w ktorym je zawraliscie, to powinno wystarczyc. Dziala w przypadku Dialogu i Multimedii napewno. I wtedy poczekaj na pismo zwrotne, i wypowiedz sobie umowe w netii. to powinno wystarczyc. Zreszta umowe mozesz rozwiazac zawsze kara umowna to suma udzielonych rabatow razy ilosc pozostalych miesiecy mysle ze ten rabat to okolo 8 zł wiec razy 24 to i tak cie wyjdzie duzo taniej niz placenie im co meisiac po 24 albo albo po 21 na zawiesoznej linii.

Post:20 sty 2012, 19:01
autor: Maniek99
Po pierwsze dowiedz się w TP czy na twoim numerze jest teraz jakieś zamówienie - pewnie już nie.
Po drugie sprawdź czy Netia nie przedłużyła Ci umowy na telefon.

Jak po obu stronach jest czysto, to wypowiadasz umowę i zaczynają Ci doliczać 30zł/m-c za kabel.

Post:20 sty 2012, 19:11
autor: Stefek
przy radiowym necie raczej mu nie dolicza za podtrzymanie lacza:)

Post:20 sty 2012, 19:15
autor: Maniek99
Aha fakt, przeoczyłem ten wątek o radiówce 8)

Post:20 sty 2012, 21:24
autor: pawelek32
jutro w dzień zadzwonię do TP i Netii, podam im swój nr i powiem, żeby sprawdzili.
gorzej, że przez słuchawkę nie zobaczę czy przypadkiem im się oczy nie kręcą:)
będzie cyrk, jak jedni i drudzy będą mnie przekonywać o ważnosci swojej oferty...
pzdr

Post:20 sty 2012, 21:47
autor: Maniek99
W przypadku netii polecam chat przez konto abonenckie, przynajmniej będziesz miał zapis rozmowy.

Post:20 sty 2012, 23:01
autor: sq
w chacie Netii polecam co jakiś czas napisać coś do konsultanta kiedy sprawdza on coś dłużej, bo lubi wylogowywać 'przy dłuższej bezczynności' i mnie tak z kilka razy wywaliło (bez sensu -co to za bzdurne rozwiązanie, kiedy konsultant pisze czekaj - a potem chulaj duszo..wylogowany)- a potem wklejanie wcześniejszej rozmowy itd...także teraz mam reklamacje do złożenia, grr.. to będę dzwonić bo by mi już nerwy chyba póściły jakby mnie znowu wylogowało - ale w sumie też chat polecam do takich spraw.

Post:21 sty 2012, 16:07
autor: Arturos
Zadzwoń do działu usług regulowanych w TP 800500005

Post:22 sty 2012, 12:22
autor: pawelek32
witam
dzwoniłem do TP i powiedzieli, że nie mają mojego nr w swoim systemie, czyli nie ma ważnej umowy.
o dziwo w Netii usłyszałem, że umowa kończy się w marcu i nie ma jak narazie żadnego przedłożenia umowy.
czyli usłyszałem to co chciałem usłyszeć.
w tygodniu wyśle Netii wypowiedzenie.
ns mój rozum do TP nie muszę wysyłać wypowiedzenia?
warto dla świętego spokoju zadzwonić jeszcze jutro na 800 500 005 ? dzisiaj nie moge sie dodzwonić.
pzdr

Post:24 sty 2012, 15:22
autor: TELE-maniak
Jeżeli chcesz całkowicie zrezygnować z telefonu, to wystarczy poinformować Netię najlepiej pisemnie, żeby z końcem umowy oddali numer do TP.
Jak numer powróci wystarczy NIE podpisywać umowy i telefon zostanie zdeinstalowany.

Skoro umowa z TP została podpisana to zadzwoń na 800 500 005, tam Ci sprawdzą jak wygląda sytuacja, możesz od niej odstąpić w ciągu 10 dni od podpisania, pózniej mogą być jakieś kary naliczone, za zerwanie.