Strona 1 z 1
[TP] Funpack HD - Livebox niezbędny?
Post:02 lis 2011, 14:16
autor: Rostov
Witam,
Od 5 lat jestem użytkownikiem Neostrady na modemie Thomson Speedtouch 330, który sprawuje mi się idealnie.
W ostatnim czasie powstał w rodzinie pomysł, by pozbyć się Cyfry+ i wykupić od TP S.A. pakiet Funpack HD, który łączy telewizję cyfrową, telefon i Neostradę - aby trochę zredukować koszta.
Problem w tym, że do tego pakietu wciskają Liveboxa, który jest już powszechnie znany ze swej badziewności.
Co ciekawe - pani na błękitnej powiedziała mi, że z Liveboxa zrezygnować się nie da, ponieważ poprzez niego aktualizowane będzie m.in. oprogramowanie do dekodera.
Czy to aby prawda i faktycznie nie wystarczy do tego zwykły ST 330?
Pytam, bo ten Livebox rozbija mi całą koncepcję - nie zamierzam brać sprzętu, który co rusz będę musiał wymieniać z racji wadliwości.
Czy może coś się już w tych urządzeniach zmieniło na lepsze?
Pytanie zasadnicze do użytkowników tego pakietu - czy Livebox faktycznie jest niezbędny do poprawnego działania wszystkich opcji pakietu, czy to tylko taka sufitologia, żeby wcisnąć tego śmiecia?
Wystarczy zwykły Thomson Speedtouch 330?
Pozdrawiam.
Post:02 lis 2011, 14:21
autor: Maniek99
Żaden modem na USB się nie nada, ale można zastosować inny router.
Jednak w przypadku Funpack HD telefon jest przez VoIP (bramka w LB) i nie jestem pewien czy bez LB da się z tego korzystać (czy dają dane do konta VoIP).
Post:02 lis 2011, 14:24
autor: Rostov
Maniek99 pisze:Jednak w przypadku Funpack HD telefon jest przez VoIP
A jeśli posiada się już zwykły telefon stacjonarny i nie chce się korzystać z voip?
Post:02 lis 2011, 14:26
autor: Maniek99
No to, to już nie będzie FunPack, tylko Neo z TV (do TV też jest potrzebny jakiś router).
A połączenia telefoniczne będą limitowane.
Post:02 lis 2011, 14:29
autor: Rostov
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pak ... unpack_hd/ :
Telefon stacjonarny z nieograniczoną ilością darmowych minut na krajowe numery stacjonarne w cenie abonamentu
Więc skąd ten VoIP?
Post:02 lis 2011, 14:34
autor: Maniek99
Z tym VoIP-em nie wyjdziesz z domu więc jest stacjonarny

Chyba że dają te dane do logowanie VoIP i da się tam zalogować z innej sieci.
Jeszcze jest pytanie czy da się na tą usługę przenieść swój stary numer stacjonarny, bo jeszcze nikt się nie pochwalił.
Post:02 lis 2011, 14:42
autor: Rostov
Maniek99 pisze:Jeszcze jest pytanie czy da się na tą usługę przenieść swój stary numer stacjonarny, bo jeszcze nikt się nie pochwalił.
Prawdopodobnie się da, bo usługa jest świadczona na dotychczasowym numerze linii.
Jest jeszcze pakiet "Neostrada z Telewizją" - ciekawi mnie, czy tutaj Livebox też jest potrzebny do obsługi dekodera.
Post:02 lis 2011, 14:48
autor: Maniek99
Jak wspomniałem wyżej, jakiś router być musi.
Choć podobno po aktywacji TV można LB odłączyć od netu (zostawić połączenie LB-Dekoder) i sama TV powinna działać (bez VOD itp.). Oczywiście przy założeniu że weźmiesz opcję przez satelitę (według mnie tylko ta ma sens).
Post:02 lis 2011, 14:54
autor: Vieslav
Ten stacjonarny to jest VoIP, czyli aparat telefoniczny podłączasz do liveboxa a nie bezpośrednio do linii. Skoro modem usb jest dla ciebie wystarczający to z lb nie będziesz miał problemów: podłącz wszystko i zapomnij (tylko koniecznie kablem rj45 do komputera!). Livebox staje się oporny jeśli zaczynasz w nim grzebać albo chcesz stworzyć większą sieć.
Pod telewizje można skonfigurować inny ruter i livebox nie jest niezbędny, ale z VoIP już nie będzie tak pięknie - chyba nie udostępniają danych do logowania. Skoro nadal korzystasz z modemu usb to lepiej się nie zabieraj za kombinowanie, będzie dobrze

.
Post:02 lis 2011, 14:59
autor: Rostov
Vieslav pisze:Ten stacjonarny to jest VoIP, czyli aparat telefoniczny podłączasz do liveboxa a nie bezpośrednio do linii. Skoro modem usb jest dla ciebie wystarczający to z lb nie będziesz miał problemów: podłącz wszystko i zapomnij (tylko koniecznie kablem rj45 do komputera!). Livebox staje się oporny jeśli zaczynasz w nim grzebać albo chcesz stworzyć większą sieć.
Pod telewizje można skonfigurować inny ruter i livebox nie jest niezbędny, ale z VoIP już nie będzie tak pięknie - chyba nie udostępniają danych do logowania. Skoro nadal korzystasz z modemu usb to lepiej się nie zabieraj za kombinowanie, będzie dobrze

.
Liveboxa staram się unikać jak ognia, bo nawet od zwykłych użytkowników, którzy nie bawią się w grzebanie przy sprzęcie, słyszę o zbyt dużej awaryjności tej zabawki, która po jakimś czasie przestaje się sprawować poprawnie i albo potrzebna jest fachowa ingerencja z zewnątrz, albo wymiana na nowy.
Post:02 lis 2011, 15:07
autor: pawcio1978
To po co dalej proponują Livebox, a obecnym użytkownikom nie wymienią (gratis) na inny model?
Post:02 lis 2011, 15:09
autor: Rostov
pawcio1978 pisze:To po co dalej proponują Livebox, a obecnym użytkownikom nie wymienią (gratis) na inny model?
Wymieniać, prawdopodobnie, wymieniają - ale trzeba wymieniać zbyt często.
Post:02 lis 2011, 15:11
autor: pawcio1978
[quote="Rostov"][quote="pawcio1978"]To po co dalej proponują Livebox, a obecnym użytkownikom nie wymienią (gratis) na inny model?[/quote]
Wymieniać, prawdopodobnie, wymieniają - ale trzeba wymieniać zbyt często.[/quote]
Ale powinni wymienić na inny/lepszy model.
Post:02 lis 2011, 15:32
autor: Rostov
pawcio1978 pisze:Ale powinni wymienić na inny/lepszy model.
Obecnie sprzedawana wersja Liveboxa to 2.0.
Może wypowie się ktoś z jej użytkowników - jest mniej awaryjna od starszych wersji?
Post:02 lis 2011, 18:03
autor: simon.m
wiem z doświadczenia, że liczba problemów z LB 2 jest znikoma w porównaniu jakie problemy były z wersją 1. To nie facelifting, ale zupełnie inny model, co nie zmienia faktu, że zepsuć się może.
Post:03 lis 2011, 11:08
autor: abramek92
3/4 użytkowników, pewnie liveboxa na oczy nie widziała i narzeka.
Tak mogło być przy tej pierwszej wersji.
Miałem przez dłuższy okres czasu Liveboxa 2.0 i jest to urządzenie na Broadcomie - jeden z lepszych chipsetów. Po konfiguracji manualnej - nie via płyta urządzenie jest bardzo stabilne. Raz mi się zawiesił, że Wifi nie działało - w lipcu, gdzie w pomieszczeniu z LB było bardzo, bardzo gorąco.
Livebox 2.0 to bardzo stabilne i przyjemnie urządzenie. Na pewno lepsze od modemu na USB

Post:04 lis 2011, 20:55
autor: BarthezzLodz
Ja posiadałem przez dłuższy czas Livebox 1.0 i raczej na jego problemy z awaryjnością nie narzekałem. Internet działał stabilnie, TV też. Teraz, z nową umową, dostałem Livebox 2.0 i problemów nadal nie mam. Nie wiem kto Ci naopowiadał takich rzeczy o tym routerze, ale ja narzekać nie mogę, bo sprawuje się bez zarzutu.
Post:15 lis 2011, 22:02
autor: motyl45
)Rostov, z tego co wiem dekoder dostajesz gratis jeżeli decydujesz się na te ofertę.