Strona 1 z 1

Play Internet PROŚBA O POMOC

Post:18 paź 2011, 20:05
autor: kłejki
Witam wszystkich forumowiczów !

Moja sprawa wygląda następująco. Otóż posiadam INTERNET w Play na abonament i mam jedną, nieopłaconą fakturę, której termin ubiegał 26 września. 15 października otrzymałem maila w której proszą o mnie o uregulowanie należności w celu uniknięcia blokady połączeń wychodzących. Dzisiaj zadzwoniła do mnie pani z BOK-u i poprosiła o hasło do Internetu (albo połączeń wychodzących, nie pamiętam, w każdym bądź razie hasło). Nie podałem, gdyż nie miałem możliwości odnalezienia go i powiedziałem, że przekażę jutro. Jestem jednak pewien (i załóżmy, że tak jest), że prośba o hasło była powiązana z blokadą połączeń wychodzących Internetu.

Wcześniej parę razy zdarzyło mi się, że nie opłaciłem faktury za dwa miesiące z rzędu. Raz zablokowano mi modem, ale po opłaceniu należności wszystko zostało przywrócone. Nie było też żadnych telefonów.

Teraz pytania:

-Dlaczego tym razem przy jednej nieuregulowanej fakturze zadzwoniono do mnie z prośbą o hasło ?
- Jakie są konsekwencje blokady połączeń wychodzących ?
-Czy wiąże się to z zerwaniem umowy i wlepieniem kary umownej ?
-Czy jeśli w miarę szybko ureguluję należność, np. jutro wniosek o wyłączenie połączeń zostanie anulowany ?
-Czy są dodatkowe kary za zwłokę przy płatności (przypominam, że wcześniej miałem podobne sytuacje i wystarczyło uregulować rachunki)

Bardzo gorąco proszę o pomoc. Pozdrawiam :)

[ Dodano: 2011-10-18, 20:38 ]
AKTUALIZACJA. Przepraszam za dubel, spam itp, itd., ale naprawdę bardzo zależy mi na jak najszybszym uzyskaniu odpowiedzi. Pozdrawiam .

Post:18 paź 2011, 20:49
autor: KC-KARLOS
Dlaczego tym razem przy jednej nieuregulowanej fakturze zadzwoniono do mnie z prośbą o hasło ?
Weryfikacja klienta i wyjaśnienie nieuregulowanej płatności.
kłejki pisze: Jakie są konsekwencje blokady połączeń wychodzących ?
Jeśli system billingowy wykryje max 3 niedopłaty za ostatnie 3 faktury VAT (nawet kilkuzłotowe czy groszowe), dochodzi do zablokowania połączeń wychodzących, można wtedy TYLKO odbierać rozmowy i SMSy.
kłejki pisze:Czy wiąże się to z zerwaniem umowy i wlepieniem kary umownej ?
Tak szybko to nie, ale jeśli za kolejnych faktur nie uregulujesz, P4 zerwie umowę i wlepi karę + niespłacone faktury.
kłejki pisze:Czy jeśli w miarę szybko ureguluję należność, np. jutro wniosek o wyłączenie połączeń zostanie anulowany ?
Trzeba jak najszybciej wpłacić kwotę zadłużenia na konto P4 i po tej operacji NATYCHMIAST udać się do sklepu PLAY, w celu zrobienia zgłoszenia odblokowania wychodzących. Pracownik Play po okazaniu przez Ciebie potwierdzenia zapłacenia zadłużenia za usługi w Play, zeskanuje dokument i prześle go do Centrali PLAY w Warszawie na Taśmową. Wtedy trzeba uzbroić się w cierpliwość kilkudniową (księgowanie płatności na konto Play - można też ponaglić zgłoszenie odblokowania, dzwoniąc pod *500 i wybierając 3 oraz mieć przygotowany numer Abonenta, PESEL, czy inne dany z umowy).
kłejki pisze:Czy są dodatkowe kary za zwłokę przy płatności (przypominam, że wcześniej miałem podobne sytuacje i wystarczyło uregulować rachunki)
Nie ma. Play nie pobiera żadnych odsetek, za nieterminowe płatności faktur VAT.

Post:18 paź 2011, 21:03
autor: kłejki
Dzięki wielkie za odp. Jednak połączenia wychodzące INTERNETU nie zostały mi zablokowane, jeszcze. Co mam zrobić, jeśli zostaną zablokowane ? Jak je potem odblokować ?

Post:18 paź 2011, 21:11
autor: KC-KARLOS
kłejki pisze:Co mam zrobić, jeśli zostaną zablokowane ? Jak je potem odblokować ?
Tak jak napisałem w poprzednim poście:
> jak najszybciej uiścić zaległość
> zeskanować dowód wpłaty i go wysłać do Play (najłatwiej takie zgłoszenie zrobić w dowolnym punkcie Play)
> poczekać kilka dni (można też tak 1-2 dni po dokonaniu zgłoszenia ponaglić je telefonicznie)
> jeśli to zrobisz odpowiednio szybko, a zaległość zaksięguje się na koncie Play, otrzymasz SMSa o odblokowaniu wychodzących - wtedy możesz korzystać z usług.
Pamiętaj o regulowaniu płatności w całości oraz w terminie - unikniesz ponownych problemów w przyszłości.

Post:18 paź 2011, 21:25
autor: kłejki
OK. Dzięki wielkie za info :)))

Post:19 paź 2011, 07:59
autor: kerim36
kłejki pisze:Co mam zrobić, jeśli zostaną zablokowane ? Jak je potem odblokować ?
i po co doprowadzasz do takich sytuacji?
podpisujac umowe byles swiadom miesiecznych zobowiazan, a swoim postepowaniem niepotrzebnie robisz sobie stresa - wylacza czy nie wylacza

Post:06 lis 2011, 15:30
autor: elajka
Aż dziw bierze, że pojawiają się takie wątki na forum :P Sprawa jest prosta - przy braku opłaconej faktury operator ma prawo zablokować dostęp do usługi bo na to się godziliśmy podpisując umowę. I tak opy idą często i mimo znacznych opóźnień w płatności nie blokują neta, tylko liczą sobie odsetki. Co zrobić by nigdy nie zablokowali? Płacić rachunki w terminie :P

Post:06 lis 2011, 19:40
autor: grzegi
Dla niektórych to trudniejsze, niż się na pierwszy rzut oka wydaje. A o ile mniej stresu, jak wszystko jest w terminie płacone ;d

Post:17 lis 2011, 16:49
autor: pauli05
nie chce zakładac nowego tematu, więc podepne się tutaj:)

Czy modem, który kupię z Internetem w Play będzie miał jakiegoś sim-locka?

kupiony byl pare miesięcy temu, umowa juz wypowiedziana, tylko pytanie czy modem do czegoś jeszcze sie nada czy ma simlocka, czy ewentualnie mozna go zdjąć w salonie?

Post:17 lis 2011, 16:54
autor: ezaq
pauli05 pisze:Czy modem, który kupię z Internetem w Play będzie miał jakiegoś sim-locka?
Modemy z Play nie mają simlocka. Można je spokojnie używać w innych sieciach. Dodatkowo sprzedawane przez Playa wersje modemów obsługują UMTS na częstotliwości 900 MHz, czego zwykle nie posiadają modemy od innych operatorów.

Post:17 lis 2011, 16:55
autor: pauli05
aha bo z tego co mi pokazuje google, kiedyś był problem z tymi simlockami, były załozone i nie zdejmowali ich (dane z 2010r.)

edit.
chyba jednak mają simlocka:
http://www.play.pl/resources/pdf/cennik ... Online.pdf
z dnia 4.11.2011

Post:17 lis 2011, 20:37
autor: ezaq
pauli05, mimo tego zapisu modemy z Playa nie mają simlocka. Osobiście posiadam trzy modemy z tej sieci. Dwa z przedłużenia umowy i jeden z zestawu na kartę i żaden z nich nie ma simlocka.
Konsultanci Playa też często twierdzą, że sprzedawane przez nich modemy mają simlocka, ale to nie prawda.

Post:18 lis 2011, 00:15
autor: pauli05
ok dzięki:)
wszystko wyjdzie w praniu jak przyjdzie nowa karta:)
ciocia wzięła sobie ofertę bez modemu w innej sieci i dzowniła z zapytaniem czy będzie jej działać na starym modemie Play i szczerze nie miałam pojęcia jak to u nich wygląda:)

Post:18 lis 2011, 00:29
autor: MK_
Definitywnie, absolutnie, bezapelacyjnie i bez żadnych wątpliwości wszystko sprzedawane w Playu jest wolne od sim-locka.

Post:18 lis 2011, 10:45
autor: pakierhakierxd
Ja też mam modem z playa bez simlocka i używam go w orange ponieważ tam za 20zł mogę mieć 6 gb :),nikt nie ma tańszego internetu mobilnego,minus tylko że na wsiach,mniejszych miastach tylko zasięg 2g :(