Strona 1 z 2

Brak możliwości przejścia z WLR Dialogu do Netii

Post:14 maja 2011, 13:01
autor: Vieslav
Wcześniej kilka osób na bieżąco pisało o swoich problemach z przejściem WLR-->WLR. Teraz kolej na mnie. Obecnie mam WLR Dialogu, taryfa Wieczory za 60zł (w promocji za 50zł). Chcę przejść na non-stop Netii. Umowa kończy mi się 31 lipca więc już teraz chciałem dowiedzieć się, kiedy i co mam zrobić, żeby uniknąć miesięcy papierologii, okresów wypowiedzenia czy jak tam się to nazywa. Niestety, żaden konsultant, z którym do tej pory rozmawiałem nie chciał (nie potrafił?) mi pomóc. Wersje, jakie słyszałem na infolinii:
:arrow: z Dialogu można przejść tylko z internetem. Nie można podpisać umowy na sam telefon. Jeśli byłbym w TP mógłby przenieść sam telefon.
:arrow: Nie mogę złożyć zamówienia na telefon, ponieważ zostanie ono odrzucone albo automatycznie zmienione na ofertę z internetem, która zacznie obowiązywać od 1 października 2012 (wtedy kończy mi się umowa na freedoma) lub zostanie wysłane do Orange wypowiedzenie umowy i zapłacę kare.
:arrow: nie można mnie przenieść z Dialogu. Na moją odpowiedź, że znam osobę, która przeniosła się właśnie z Dialogu konsultant się zmieszał, kazał zaczekać a następnie stwierdził, że to na pewno było przeniesienie internetu.
Najczęściej dostaję odpowiedź, że przeniesienie samego telefonu nie jest możliwe. Jak to jest na prawdę?

Post:14 maja 2011, 13:19
autor: muchakk
Powrót do TP a z TP migracja do Netii to jedyne wyjście...

Post:14 maja 2011, 13:53
autor: Vieslav
A TO o niczym nie świadczy? Ktoś przecież przeniósł w taki sposób telefon, jest nawet podane stanowisko UKE, więc nie muszę wracać do TP. A poza tym przeczytaj dokładnie - większość konsultantów twierdzi, że nie da się i nigdy się nie dało migrować WLR-->WLR z samym telefonem i że taka migracja możliwa jest tylko i wyłącznie w pakiecie internet + telefon a ja internetu przenosić nie chcę!

Post:14 maja 2011, 16:20
autor: Maniek99
Napisz skargę do UKE. Możesz wspomnieć, że Netia nagminnie narusza regulacje i podeprzeć to numerem pisma kolegi z tamtego wątku. Można też podsunąć pomysł, żeby UKE wpłynęło na Netię, żeby ta umieściła wyjaśnienia i oficjalne stanowisko na blogu firmowym.

Post:14 maja 2011, 20:13
autor: muchakk
Maniek99 myślisz, że NETIA stwarza problemy dla swojego potencjalnego klienta? Nie bądź śmieszny. Co do decyzji UKE to wiesz prawo swoje, a firmy swoje ;-) Tak zawsze było, jest i będzie..

Post:14 maja 2011, 20:48
autor: Maniek99
muchakk Skoro konsultanci odrzucają takie zlecenia, to tak jest to wina Netii.
Skoro podpisali MPM, to mają obowiązek takie zlecenia realizować: http://www.tp.pl/prt/pl/operatorzy/ofer ... wa/684542/

Za którąś skargą UKE dowali im karę i nagle możliwości się znajdą.
Problem w tym, że wiele osób odpuszcza, bo uwierzy konsultantom, że się nie da.

Post:14 maja 2011, 20:51
autor: lemmon
heh musisz trafic na kumata osobe w netii, bo to tylko od umiejetnosci wyslania takiego zamowienia zalezy, a ze to niecodzienna sprawa to pewnie i o taka osobe trudno:P

Post:14 maja 2011, 22:12
autor: Vieslav
Mi to zalatuje raczej chęcią zdobycia większej prowizji. Większość twierdzi, że jak najbardziej się da ale tylko i wyłącznie w pakiecie z internetem, ja zawsze podkreślam, że internetu nie chcę ruszać, chcę przenieść sam telefon.

Post:14 maja 2011, 22:49
autor: lemmon
i co myslisz ze konsultant, jeden z setek, ktory wie ze sa marne szanse zebys na niego znowu trafil udziela Ci taka informacje bo chce wieksza prowizje i w efekcie nie ma zadnej heh? na pewno chcialby zarobic te kilkanascie zlotych ale albo nie wie jak cos takiego wprowadzic albo jest to tak skomplikowane ze mu sie nie chce badz konsekwencje zrobienia bledu sa wieksze niz mozliwy zysk:P

Post:15 maja 2011, 18:18
autor: Vieslav
Wreszcie trafiłem na kogoś, kto jest zorientowany w temacie :-) . Owszem, próbował wcisnąć mi internet ale powiedziałem, że mam umowę na rok więc dał spokój. Zapisał numer kontaktowy, umówiliśmy się na koniec maja na kontakt. Wszystko ładnie zostało mi wytłumaczone co mam zrobić i kiedy. Konsultant nie zachowywał się jakby przenosiny z Dialogu były czymś nadzwyczajnym i niespotykanym. Da się? Da się :).

Post:26 maja 2011, 23:16
autor: elkanguro
Wszystko się da, a jednocześnie się nie da :) Jakieś dwa lata temu przeniosłem numer stacjonarny z WLR w Netii do GSM w Orange bez najmniejszych problemów. A dziś wszędzie mi mówią, że się nie da (tym razem chciałem WLR z Orange przenieść na GSM w Erze bądź Orange). Istna masakra :)

Post:27 maja 2011, 10:31
autor: Maniek99
elkanguro
Ery niema na liście MPM, więc to norma.
Bez tego mogą brać numer tylko od operatora pierwotnego.

Nie wiem czy MPM dotyczy kwestii stacjonarki na GSM, warto zapytać UKE.

Post:30 cze 2011, 18:09
autor: Vieslav
Problemów ciąg dalszy. Umowę podpisałem jakoś na początku czerwca, tydzień później dostałem sms informujący o wpłynięciu dokumentów. Minęło już spokojnie 20 dni a w Netii niczego nie wiedzą odnośnie postępów. Podobno Dialog jeszcze nie odpowiedział i mają mnie powiadomić jak tylko to nastąpi. Zdziwiło mnie zakreślone na umowie pole - "umowa TPSA - czas określony". Przecież nie mam telefonu w TP, chyba, że zawsze to zaznaczają w przypadku korzystania z WLRa? Czy to normalne, że przenosiny WLR-->WLR tak długo trwają? Za miesiąc kończy mi się umowa terminowa w Dialogu i zapłacę kosmiczny abonament :( .

Post:18 lip 2011, 23:24
autor: Shadow-Shama
Jestem nowa ale z ciekawością czytam tematy jakie się tutaj pojawiają.
Jestem troszkę zdziwiona bo jak mi się umowa kończyła to jakoś nie było większego problemu z przedłużeniem umowy na internet w Netii a zmianą tel na innego operatora.

Post:19 lip 2011, 11:00
autor: Maniek99
@Shadow-Shama
Bo to Netia sprawia problemy żeby się do nich przenieść z innego WLR, a nie odwrotnie.

Post:01 sie 2011, 10:43
autor: Vieslav
Od dziś jestem w Netii :mrgreen: .
Dwa minusy na starcie: CLIP - 3,69zł, ACR - 3,69zł (sic!) :shock: .
Wszystko przebiegło zgodnie z zamierzeniem - umowa podpisana w czerwcu, lipiec jako okres wypowiedzenia w Dialogu, od sierpnia w Netii. Albo mają w papierach niezły burdel albo konsultanci nie wiedzieli co i jak sprawdzić, ewentualnie im się nie chciało, ponieważ ciągle dostawałem odpowiedź, że mój obecny operator nie odpowiedział na prośbę przejęcia numeru, a przecież to musiało nastąpić jeszcze w czerwcu. Tymczasem ja siedziałem jak na szpilkach, bo 31 lipca kończyła mi się umowa terminowa z Dialogiem i zapłaciłbym kosmiczny rachunek za sierpień.

Post:01 sie 2011, 12:21
autor: Maniek99
@Vieslav
Jakie masz abo, bo w NonStop ACR powinien być bezpłatny?

Post:01 sie 2011, 12:53
autor: Vieslav
Maniek99 pisze: Jakie masz abo, bo w NonStop ACR powinien być bezpłatny?
No właśnie NonStop w promocji No Limits. Płacę 59zł. Albo mnie konsultantka wprowadziła w błąd albo będę musiał reklamować. Póki co nie zbiednieje, pierwszą fakturę i tak będę miał w promocyjnej cenie.

Post:01 sie 2011, 13:08
autor: Maniek99
W cenniku jest, że ACR jest w ramach abo.

Post:01 sie 2011, 14:12
autor: elkanguro
Może błąd konsultantki. Poczekaj na pierwszą fakturę i w razie czego reklamuj.