Strona 1 z 1

VOIP Parametry łącza

Post:05 kwie 2011, 20:37
autor: INTRO
Jakie parametry prędkości upload i download powinno spełniać łącze w celu poprawnego działania telefonii VOIP (chodzi mi tutaj szczególnie o usługę gadu-gadu na głos) chodzi mi o minimalne prędkości. Czy są jeszcze jakieś inne czyniki wpływające na poprawność działania VOIP np pingi i tego typu? Czy na poprawność działania telefonii voip wpływa także spesób dostarczenia internetu do użytkownika (czy jest dastarczany kablem, radiowo, czy mobilnie poprzez sieć GSM, 3G, CDMA, 4G)? Dzięki za pomoc.

Post:05 kwie 2011, 21:28
autor: Vieslav
1. Nie ma u nas czegoś takiego jak 4G. Najszybsze dostępne łącze mobilne to LTE.
2. VOIPa na mobilnym internecie nie polecam. Działa dobrze, ale tylko poza godzinami szczytu. W szczycie jest tragedia (przetestowano na skype).
Najlepsze będzie łącze po kablu. 256 kb/s spokojnie wystarczy (prawdopodobnie wystarczy i 56kb/s), byle ping był możliwie niski (czyli tak poniżej 100ms).

Post:06 kwie 2011, 11:33
autor: maciek764
Nie ma u nas czegoś takiego jak 4G
Wg ITU sieć HSPA+ może być nazywana 4G.
2. VOIPa na mobilnym internecie nie polecam. Działa dobrze, ale tylko poza godzinami szczytu. W szczycie jest tragedia (przetestowano na skype).
Zależy od miejsca, nie można uogólniać. Ja z Orange Free korzystam w miejscu w którym nie ma różnic jakościowych w zależności od pory dnia, prędkość zawsze kilka Mb/s, pingi ok 60ms. Nigdy nie odczułem tam czegoś takiego jak "godziny szczytu".

Post:06 kwie 2011, 12:53
autor: Vieslav
Testowane połączenie przez skype między UPC a Play. Po stronie UPC wszystko ok. Z Playa nie da się rozmawiać od godzin popołudniowych do 23-24 i w weekendy. Na Orange tylko raz używałem skype, całkiem dobrze to wypadło. Może ktoś potestuje voip na lte? Dużo danych to nie potrzebuje, do tv dorzucają gratis chyba najniższy limit więc całkiem fajnie by się to komponowało.