Strona 1 z 1

zaginione faktury za telefon z TP

Post:19 paź 2010, 18:44
autor: gimmesomo
Witam. Czy sa forumowicze ktorych dotkna ten sam problem co mnie ? Chodzi o to, ze przez 3 miesiace nie dostaje faktur za telefon droga pocztowa. Wykonalem w tej sprawie ponad 10 telefonow do TP, olefka kompletna, zwalaja na poczte a poczta twierdzi ze nic takiego nie dostala a jakby dostala to by bylo przeciez dostarczone, kolejne telefony do TP wnosza jedynie podpowiedz ze to wina listonosza, listonosz stal kolo mnie bo to znajomy i sie tylko usmial :) Ostatnia fakture w koncu dostalem po walce a poprzednie dwie nie sa uregulowane bo do tej pory nie dostalem - za lipiec i sierpien. W chwili obecnej ten sam problem dotkna moja babcie - okazalo sie ze takze nie dostala FV za sierpien. Do tej tępej TP mozna dzwonic i dzwonic i po miesiacu czasu zero reakcji z ich strony. Kilku pracownikow juz sie zajmowalo ta sprawa i zaden problemu nie naprawil ani jego skutkow. Mial ktos taka sytuacje ? Jak ja rozwiazal ?

Pozdrawiam
Łukasz

Post:19 paź 2010, 19:29
autor: Jedrker
gimmesomo,
Miałem podobną sytuację właśnie w tych samych miesiącach co Ty.
W maju czy czerwcu z fakturą za tp podobno była informacja że jeśli nie zgłosi się chęci otrzymywania drogą pocztową faktur, to włączą e-fakturę.
Ja nic takiego z fakturami nie dostałem, TP twierdziła co innego.
Przez dwa miesiące nie dostawałem w ogóle faktur, za to mogłem je przeglądać na stronie TP.
Jak się później okazało tp sama aktywowała bez mojej wiedzy e-fakturę, twierdząc to co napisałem wcześniej.
Po ciężkiej walce spowrotem uruchomili mi wysyłkę faktur drogą tradycyjną.
ja na Twoim miejscu najpierw z ciekawości zadzwoniłbym na błękitną linię, i spytał się czy nie masz uruchomionej e-faktury na koncie.
....
Na szczęście puki co teraz faktury dostaję już normalnie....

Post:19 paź 2010, 19:37
autor: kamil1221
To, że nie otrzymałeś FV nie oznacza, że nie musisz jej zapłacić.
Zgodnie z prawem - to Klient powinien się martwić o to czy rachunki są terminowo zapłacone, nawet, jeśli nie otrzymał w jakiś sposób rachunku za usługi.

Jedyne, co możesz wnosić to reklamacje... i tyle. Zawsze też możesz zrobić sobie eko fakturę, lub jej obraz sprawdzić na portalu tp.pl

Post:19 paź 2010, 19:44
autor: Arturos
Zadzwoń na BL i zapytaj czy przypadkiem nie masz e-faktury, jeśli nie, to zapytaj kto jest dostawcą faktur Poczta Polska czy może inny dostawca (nie pamiętam nazwy firmy) ale to są te koperty z blachami - firma dość nie solidna i zdarzało się że po prostu ich nie dostarczali - można wtedy na BL zmienić na Pocztę Polską
Natomiast faktury musisz uregulować pomimo ich nie dostarczenia - zamów na BL duplikaty

Post:21 paź 2010, 23:20
autor: ekip
Niestety TP robi sobie PR przy pomocy efaktur, a klienci tracą.
Przypuszczam, że wiele osób nie wiedząc o tym "zgodziła" się na efakturę.
Znam osobę, która również czekała na normalną fakturę i się nie doczekała.
Telefon do TP - pracownik stwierdził, że jest zgoda na efakturę. Klient zaprzeczył.
Pracownik wytłumaczył, że TP wysyłała do klientów karteczki czy informację :shock: , że od teraz przechodzą na efaktury, a jak nie chcą to muszą przysłać do TP odmowę.

Mi to przypomina praktyki pewnych firm.
Ciekawe kiedy w ten sposób zaczną wciskać usługi.

Zresztą pobieranie dodatkowej opłaty za wystawianie normalnych faktur jak to jest w przypadku nowej neostrady też budzi wątpliwości.