Strona 1 z 1
Jak to jest z tą netią?
Post:22 lip 2010, 10:27
autor: Psantic
Witam
4 września kończy mi sie umowa z tp na neostrade.
Bardzo interesuje mnie oferta netii "mega przyśpieszenie www" w najszybszej opcji. Całość z telefonem stacjonarnym.
Według skantarka mam takie parametry lini:
BROADBAND = TAK
PORT_AVAILABILITY = TAK
WIRE_LENGTH = 0.332
DSLAM_TYPE = IP,ATM
ADSL_TYPE = ADSL2+
THROUGHPUT = 20480/1024
GENERATE_DATE = 2010-07-21 12:41:15
. Niby będzie działać max prędkość ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Czy jest jakaś możliwość z neti aby przyjechali ich technicy(nawet odpłatnie) i zmierzyli jaka tak naprawdę prędkość będzie działać stabilnie na moim łączu ?
Czy jest jakiś program gdzie mogę dokładnie sprawdzić jaki są parametry lini na obecnych łączach ?
Pozdro
Post:22 lip 2010, 18:13
autor: Vieslav
Napisz jaką masz prędkość neostrady i podaj parametry linii. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, napisz jaki masz modem.
Post:23 lip 2010, 11:04
autor: Psantic
neo mam 2 mega.
natomiast modem speedtouch 330 podaje ponieważ nie za bardzo wiem o które wartości pytasz ;]
Post:23 lip 2010, 15:18
autor: Vieslav
Ściągnij program dr speedtouch (podobno był też dołączany z płytą instalacyjną neostrady).
TUTAJ masz napisane po kolei co i jak. Parametry, jakie powinieneś wyciągnąć to margin i attenuation.
Post:23 lip 2010, 15:29
autor: Psantic
przeglądałem ten temat... wiem, że potrzebny mi ten program. wszystkie linki jakie znalazłem do tego programu były datowane na 2007 i w tym momencie po prostu nie mam skąd go ściągnąć ;/
Post:23 lip 2010, 16:14
autor: Spioszek
Psantic proszę bardzo:)
Dr SpeedTouch
Specialnie dla Ciebie upnełem ten program, bo sam kiedyś miałem taki modem i odziwo sterowniki i ten program na dysku do tej pory przetrwał, mam nadzieje że pomoże:).
Post:23 lip 2010, 18:56
autor: Psantic
Darkangel dziękuję !!!! Działa (chociaż nie bez problemów ale działa)
hmm poniżej wklejam wartości:
WANCommonInterfaceConfig
DSLUptime= 17721
ErrorredSeconds= 1
LossOfFraming= 1
LossOfLink= 0
LossOfSignal= 1
PhysicalLinkStatus= Up
ReceiveAttenuation_dB= 10
ReceiveMargin_dB= 31
RxOutputPower_dBm= 0
SendAttenuation_dB= 5
SendMargin_dB= 31
TxOutputPower_dBm= 0
Uptime= 17721
ChannelMode= Fast
Layer1DownstreamMaxBitRate= 2496000
Layer1UpstreamMaxBitRate= 320000
WANAccessType= DSL
Layer3Forwarding
i jaką prędkość mogę wycisnąć z tego łącza ?
Post:23 lip 2010, 19:07
autor: Vieslav
Na moje oko to i 20 mb/s ci pójdzie. Sądząc po parametrach nie masz daleko do centrali więc spokojnie możesz brać wysokie opcje.
Post:23 lip 2010, 19:08
autor: poziom
Spokojnie 20mbit.
Miałem gorszy margin na 2mbit (Attenuation 12/4) - 25-28 i mam 20, no 19,5mbit.
Post:23 lip 2010, 19:18
autor: Psantic
wow!!! dziękuję!
co ciekawe panowie z infolini tp twierdza ze max to 6 mb i hmm dziwne prawda?
Post:23 lip 2010, 19:26
autor: poziom
Po tym co przechodziłem z netią i tp nic już nie jest dla mnie dziwne. Jednak efekt końcowy zadowalający, mam to co chciałem.
Post:23 lip 2010, 19:34
autor: Psantic
poziom,
a jakie masz pingi?
możesz wyniki jakiegoś testu dać ?
Post:23 lip 2010, 19:47
autor: poziom
Na up mam niskie synchro, 900-920kbit max. Nie chcę się już kłócić bo wiem, że tp strzeli brak możliwości technicznych i 6mbit max.
Parametry:
wp 37ms
onet 22,23ms
burstfire.net uk 67ms

Post:23 lip 2010, 19:49
autor: Vieslav
Psantic, być może na centrali nie ma karty obsługującej ADSL2+ (niektóre centrale nie zostały jeszcze zmodernizowane pod tym kątem). Pytaj dlaczego nie ma możliwości, może w końcu uzyskasz informacje. Jeśli powiedzą, że nie ma ADSL2+ to rzeczywiście nic nie zdziałasz, ale jeśli usłyszysz, że linia za długa bądź za słaba, to nie słuchaj ich i bierz śmiało.
Post:23 lip 2010, 20:38
autor: Psantic
Vieslav, kocham infolinie tp.... raz dzwonie mówią mi, że nie ma karty adsl2+ i 6 mega to max.
dzwonię 10 minut później na błękitną linię , pytam się miłego człowieka po drugiej stronie jaka max prędkość mogę mieć na moim łączu? a on mi na to 20 mb.... zgłupiałem. Ok no to się pytam czy jest na centrali karta adsl2+? Nie wie ale może się dowiedzieć i zadzwonić,czekam na linii 5 min, gość się odzywa mówi, że dzwonił bezpośrednio do działu technicznego (bo oni mają lepszy program do tego) i tak może pan mieć nawet 20 mega i na centrali jest ta karta... I bądź tu człowieku mądry... ;]
Post:26 lip 2010, 10:57
autor: galtom
Jesli chodzi o centra telefoniczne firm (TPSA, Netia i innch) to nie chce Was martwic ale bedzie tylko gorzej!
Naszym szczesciem jest to, ze nie jest prosto przeniesc taki BOK (z powodu języka) do Indii czy Bangladaeszu co zrobilo wiekszosc firm np w UK - to dopiero sa JAJA, sprzeczne informacje, itd....
Swego czasu usilowalem podpisac umowe ze SKY na telefon, TV i net. Po 1.5 miesiaca mailem TV (przyjechal Pan, zalozyl antene - nie jak u nas - radz se sam - podpial wszystko) ale netu i telefonu nie. Zadzw3onilem, zrezygnowalem i zostalem z sama TV. 3 miech pozniej (gdy juz bylem u innego opa) SKY przyslal mi router wi-fi z modemem i nigdy sie o niego nie upomnial

Post:26 lip 2010, 11:18
autor: user_delete19
czy tylko u mnie skantarek przestał pokazywać dane łącza (długość linii, etc) i teraz wyświetla tylko max prędkość?!
Post:26 lip 2010, 11:39
autor: maniek
galtom pisze:Swego czasu usilowalem podpisac umowe ze SKY na telefon, TV i net. Po 1.5 miesiaca mailem TV (przyjechal Pan, zalozyl antene - nie jak u nas - radz se sam - podpial wszystko) ale netu i telefonu nie. Zadzw3onilem, zrezygnowalem i zostalem z sama TV. 3 miech pozniej (gdy juz bylem u innego opa) SKY przyslal mi router wi-fi z modemem i nigdy sie o niego nie upomnial

Czyli mają większy bałagan niż nasi operatorzy.
Post:26 lip 2010, 11:53
autor: galtom
Ciezko w to uwierzyc ale tak. Dodatkowo jest spora bariera jezykowa. Ja nie mam klopotu z jezykiem ale widzialem wielu obcokrajowcow ktorzy byli zrozpaczeni.... nie dosc, ze sami mowili po angielsku kiepsko to jeszcze musieli zalatwiac przez trelefon sprawy z konsultantami dla ktorych to tez byl drugi jezyk. Sam (kosmicznie inny)akcent juz komplikuje sprawe.
Doszlo do tego, ze czesc firm reklamowala nie tyle swoje uslugi co wlasnie BOK!!!!
Podpisz umowe z nami nasze Centrum Obslugi Klienta jest i bedzie w UK

Post:26 lip 2010, 18:35
autor: Psantic
Heh no nic Panie i Panowie zamówiłem dziś pakiet usług w neti: net 20 mb plus tel z pakietem non stop. Zobaczymy co z tego będzie i jakie wynikną kwiatki. Po instalacji opiszę tutaj swoje wrażenia (mam nadzieje,że nie będzie problemów)

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
[ Dodano: 2010-09-02, 00:41 ]
No i jest odpowiedź od tp. nie zgodzili się na przełączenie internetu... hmm póki co nie mam info dlaczego a i nie będę do nich dzwonił o tej godzinie... rano za dzwonie i sie dowiem-oczywiście perypetie swoje opisze tutaj.