Strona 1 z 1

Netia - problemy z dostarczaniem faktur

Post:06 mar 2010, 13:54
autor: Morthal
Przepraszam jeżeli zły dział, ale zasadniczo nie wiem gdzie szukać porady. Netia, jak większość firm telekomunikacyjnych, przerzuciła się na InPost jako dostarczyciela faktur. Niestety firma ta działa tragicznie w mojej miejscowości i opóźnienia są gigantyczne, rachunki regularnie przychodzą po terminie zapłaty. Takie problemy miałem z Netią, TP i Erą, wszyscy korzystają z InPostu. W TP i Erze sprawę rozwiązałem bardzo prosto, po rozmowie z ich bokami przerzucili mnie na Pocztę Polską i problem zniknął. Niestety konsultant Netii mówi, że nie ma takiej możliwości i rozkłada ręce, mówiąc że to nie ich wina, bo wysyłają terminowo. Rachunki płacą starsi rodzice, którzy nie są biegli w internecie i tych sprawach, więc wszelkie elektroniczne faktury czy inne opłaty zdalne nie wchodzą w grę. Ja z reguły jestem na studiach i też nie mogę im pomóc. Czy jest jakiś sposób wymusić na Netii zmianę dostawcy faktur?

Post:06 mar 2010, 14:31
autor: piotrekkk
obecnie operator ma wysłać fakturę, a nie dostarczyć, nie wiem czy netia ma możliwość zmiany operatora pocztowego, podejrzewam, że to kwestia masowa, proponuję ewentualnie złożenie reklamacji pisemnej, ponadto z regulaminem netii jak i większości operatorów, to abonent ma zgłaszać brak faktury, więc na nim spoczywa obowiązek by poinformować o każdym braku faktury, nie mam jakiegoś rozwiązania, może proponowałbym sprawdzić czy adres jest poprawny i zgadza się kod pocztowy z bazą danej poczty, zwykle korzysta z baz poczty polskiej http://poczta-polska.pl/kody/ ,może ewentualnie wysyłka faktur na inny adres, elektroniczny obraz nie wchodzi w grę, proponuję również kontakt z lokalnym biurem inpostu i sprawdzenie czy na pewno inpost dostarcza listy (netia w zależności od regionu współpracuje z różnymi firmami)

Post:06 mar 2010, 14:40
autor: Marens
Morthal pisze:Rachunki płacą starsi rodzice, którzy nie są biegli w internecie i tych sprawach, więc wszelkie elektroniczne faktury czy inne opłaty zdalne nie wchodzą w grę.
Polecenie zapłaty?

Post:08 mar 2010, 08:41
autor: Fafral
Ja mam podobny problem z multimediom. Ciągle rachunki przychodzą za późno, ale problemów z tego tytuły nigdy nie miałem.

Polecenie zapłaty jest dobrym rozwiązaniem, ale jeśli np. w danym miesiąc rachunek będzie większy to będzie niedopłata etc. i chcąc czy nie chcąc robi się bałagan.

Twoi rodzice mają dostęp do konta internetowego? Jeśli tak to zamów elektroniczny obraz faktury i za pośrednictwem ich konta płać za fakturę poprzez internet.

Re: Netia - problemy z dostarczaniem faktur

Post:03 kwie 2010, 03:40
autor: Inpost
Morthal pisze:Przepraszam jeżeli zły dział, ale zasadniczo nie wiem gdzie szukać porady. Netia, jak większość firm telekomunikacyjnych, przerzuciła się na InPost jako dostarczyciela faktur. Niestety firma ta działa tragicznie w mojej miejscowości i opóźnienia są gigantyczne, rachunki regularnie przychodzą po terminie zapłaty. Takie problemy miałem z Netią, TP i Erą, wszyscy korzystają z InPostu. W TP i Erze sprawę rozwiązałem bardzo prosto, po rozmowie z ich bokami przerzucili mnie na Pocztę Polską i problem zniknął. Niestety konsultant Netii mówi, że nie ma takiej możliwości i rozkłada ręce, mówiąc że to nie ich wina, bo wysyłają terminowo. Rachunki płacą starsi rodzice, którzy nie są biegli w internecie i tych sprawach, więc wszelkie elektroniczne faktury czy inne opłaty zdalne nie wchodzą w grę. Ja z reguły jestem na studiach i też nie mogę im pomóc. Czy jest jakiś sposób wymusić na Netii zmianę dostawcy faktur?
Witamy Serdecznie,
 
Bardzo dziękujemy za uwagi. Chcielibyśmy jak najszybciej wyjaśnić sytuację opisaną przez Pana. W tym celu prosimy dokładnie opisać całe zdarzenie i taką informację podesłać do nas emailem na adres [email protected]. Tylko wówczas będziemy mogli podjąć interwencję.
 
Proszę również wskazać czas, miejsca i adresy, w których otrzymuje Pan przesyłki. W ten sposób będziemy mogli sprawdzić dokładnie cały proces.

Podane przez Pana adresy będą tylko do naszej wiadomości i nie będą nikomu udostępniane. Prosimy o nie, celem wyjaśnienia całej sprawy.
 
Zależy nam na każdej opinii, dlatego dołożymy wszelkich starań, aby możliwie jak najszybciej wyjaśnić przedstawioną przez Pana kwestię.

Jeśli prześle nam Pan emaila z opisem sytuacji zajmiemy się zgłoszoną przez Pana sprawą tak szybko, jak to możliwe.
 
Mamy nadzieję, że uda nam się Pana przekonać do ponownego skorzystania z usług InPost.
 
Czekamy na dalsze informacje.
 
Z poważaniem
Zespół InPost

Post:04 kwie 2010, 19:45
autor: maniek
Fafral pisze:Polecenie zapłaty jest dobrym rozwiązaniem, ale jeśli np. w danym miesiąc rachunek będzie większy to będzie niedopłata etc. i chcąc czy nie chcąc robi się bałagan.
Dlaczego będzie niedopłata? Przecież polecenie zapłaty to nie zlecenie stałe więc kwota pobrana w ramach polecenia zapłaty będzie taka sama jak na fakturze od operatora.

Post:08 kwie 2010, 10:53
autor: Fafral
maniek pisze:Dlaczego będzie niedopłata? Przecież polecenie zapłaty to nie zlecenie stałe więc kwota pobrana w ramach polecenia zapłaty będzie taka sama jak na fakturze od operatora.
nie rozumiem co napisałeś.

Post:08 kwie 2010, 11:24
autor: nemo2009
Fafral pisze:Dlaczego będzie niedopłata? Przecież polecenie zapłaty to nie zlecenie stałe więc kwota pobrana w ramach polecenia zapłaty będzie taka sama jak na fakturze od operatora.


nie rozumiem co napisałeś.
Polecenie zapłaty działa w ten sposób,że faktura od operatora jest przesyłana do twojego banku.Bank na podstawie tej faktury obciąża twoje konto.

Post:08 kwie 2010, 13:14
autor: Fafral
maniek pisze:Polecenie zapłaty działa w ten sposób,że faktura od operatora jest przesyłana do twojego banku.Bank na podstawie tej faktury obciąża twoje konto.
Obawiam się, że nie ma czegoś takiego.

Post:08 kwie 2010, 22:36
autor: nemo2009
Fafral pisze:Obawiam się, że nie ma czegoś takiego.
Czemu się tak upierasz w swojej niewiedzy.Korzystam z takiej dogodności,więc wiem.

Post:08 kwie 2010, 23:24
autor: corner
Fafral pisze:Obawiam się, że nie ma czegoś takiego.
Ależ oczywiście, że jest. W niektórych bankach jest nawet taka archaiczna usługa o nazwie zlecenie stałe o zmiennej kwocie (gdzie faktura faktycznie fizycznie dociera do banku dłużnika). Przy poleceniu zapłaty bank nie ma dostępu do faktury, operator inicjuje tylko przelew z twojego konta do siebie.

Post:09 kwie 2010, 00:00
autor: nemo2009
corner pisze:Przy poleceniu zapłaty bank nie ma dostępu do faktury, operator inicjuje tylko przelew z twojego konta do siebie.
W przelewie są wszystkie dane potrzebne mojemu bankowi,w tym numer faktury.

Post:09 kwie 2010, 08:32
autor: Fafral
A to zwracam honor, Panowie.
Każdy operator taką usługę ma? Netia, Era, Tp ?

Post:09 kwie 2010, 10:01
autor: maniek
Fafral pisze:A to zwracam honor, Panowie.
Każdy operator taką usługę ma? Netia, Era, Tp ?
Tak o ile firma ma podpisana umowe z bankiem na oferowanie tego typu usługi. Te które wymieniłeś mają. W tej chwili wprowadzane są również tzw. faktury elektroniczne przez banki co znacznie ułatwia dokonywanie wpłat. Przelew jest wypełniony automatycznie, wystarczy zatwierdzić i już. Tutaj możesz poczytać o tzw. bilixie http://www.ingbank.pl/u235/navi/62708
http://bankmillenium.pl/pl/bankowosc-in ... troniczne/