Strona 1 z 1

Rozwiązanie umowy neostrady+TV

Post:04 lut 2010, 12:33
autor: szyman12
Witam

Sprawa jest taka ... We wtorek kurier przywiózł zestaw do neostrady z TV. Postanowiłem jednak rozwiązać z nimi umowę (mam 10 dni wg. prawa). I tak:

- czy mam czekać na aktywację w internetowym koncie TP?
- czy sam mam napisać wypowiedzenie czy też oni w salonie dadzą jakiś druczek do wypełnienia?
- czy z tego co tutaj czytałem wraz z rozwiązaniem umowy likwiduje mi się neostrada?

Pozdrawiam

Post:04 lut 2010, 13:11
autor: lookass
Sam możesz wysłać pismo, neostrada i videostrada jest na jednym rachunku? tzn bedzie? Jeżeli tak to na neostrade tez wypowiesz umowę,bo przy podpisaniu umowy na videostrade, neostrada przedłuża się na 2 lata.

Post:04 lut 2010, 23:30
autor: roberto_tepsa
szyman12 pisze:- czy mam czekać na aktywację w internetowym koncie TP?
- czy sam mam napisać wypowiedzenie czy też oni w salonie dadzą jakiś druczek do wypełnienia?
- czy z tego co tutaj czytałem wraz z rozwiązaniem umowy likwiduje mi się neostrada?
Temat wałkowany kilka razy na wiele sposobów. Ale ok, jeszcze raz:
1) nie musisz czekać na aktywację w internetowym koncie (zresztą jak byś czekał to pewnie by Ci 10dni minęło, a zamówienie i tak by się nie skompletowało).
2) nie ma gotowych druków, ani w salonach ani na tp.pl, po prostu napisz, że wypowiadasz umowę w przysługującym terminie 10 dni i tyle (nie musisz podawać przyczyny, ani dodatkowych podstaw prawnych).
3) generalnie tak. Przy przejściu na neo+tv, stara umowa na samą neo wygasa i obowiązuje ta nowa na cały pakiet - "nową" neo+tv (mimo, że fizycznie to ta sama neostrada). W związku z tym nie ma powrotu do starej umowy i jak wypowiesz umowę na neo+tv to Ci wyłączą i neostradę i usługę tv. Zasada ta ma zastosowanie, gdy usługę tv masz w technologii satelitarnej - DTH. W przypadku technologii kablowej (IPtv), generalnie nowa umowa powinna wejść w życie od momentu rejestracji usługi tv, a jeśli tego nie zrobisz to powinieneś mieć możliwość powrotu do "starej" neo. Tak jest w teorii i w regulaminie:
Świadczenie Usługi rozpoczyna się odpowiednio po spełnieniu następujących warunków:
[...]
4) zawarciu Umowy i przeprowadzeniu Rejestracji usługi tv w technologii innej niż satelitarna w terminie 30 dni od daty zawarcia Umowy, jeżeli Abonent w chwili zawarcia Umowy korzystał z usługi neostrada tp,
albo
5) w przypadku gdy usługa tv będzie świadczona drogą satelitarną, 10 dni od dnia zawarcia Umowy, jeżeli Abonent w chwili zawarcia Umowy korzystał z usługi neostrada tp.
4. W przypadku Abonentów korzystających w dniu złożenia zamówienia z usług neostrada tp, usługi tv lub Oferty multipakiet tp, umowy na te usługi wygasają odpowiednio z dniem rozpoczęcia świadczenia Usługi w ramach niniejszej Umowy.
W praktyce jednak bywa z tym różnie, bo system informatyczny tp jaki jest każdy widzi lub przynajmniej wie ze słyszenia... :-D

Re: Rozwiązanie umowy neostrady+TV

Post:05 lut 2010, 20:58
autor: TomekO
szyman12 pisze:Witam

Sprawa jest taka ... We wtorek kurier przywiózł zestaw do neostrady z TV. Postanowiłem jednak rozwiązać z nimi umowę (mam 10 dni wg. prawa). I tak:

- czy mam czekać na aktywację w internetowym koncie TP?
- czy sam mam napisać wypowiedzenie czy też oni w salonie dadzą jakiś druczek do wypełnienia?
- czy z tego co tutaj czytałem wraz z rozwiązaniem umowy likwiduje mi się neostrada?

Pozdrawiam
Moim zdaniem jeżeli jest to nowa umowa to możesz odstąpić od tej umowy w ciągu 10 dni ale jej nie wypowiadaj (rozwiązuj) bo zapłacisz karę umowną - zwróć uwagę co piszesz na odstąpieniu od umowy ! http://forumprawne.org/prawa-konsumenta ... post258219

Jeżeli jest to aneks do umowy wcześniej zawartej to nie masz prawa do odstąpienia.

Post:06 lut 2010, 03:20
autor: lookass
10 dni z tym to jest różnie, bo były takie przypadki kiedy, klient podpisał umowe i mineło już wiecej niz 10 dni, ale umowa nie weszła w życie i płacił po starej cenie, bez rabatów- normalnie rozwiązywali umowy bez kosztów, tylko trzeba byc upartym i dowiedziec swego. :D

Post:07 lut 2010, 14:10
autor: Wulo
Witam. Jeśli chodzi o rozwiązanie umowy to masz na to 10 dni. Kiedy ja rozwiązywałem (poprostu stwierdziłem, że jest to zły wybór) to akurat poszedłem do salonu 10 dnia po podpisaniu, więc jeszcze miałem prawo. Najpierw do salonu orange bo myślałem, że tam tez można ale tak próbowali mnie zbajerować żebym nie rozwiązywał WIĘC UWAŻAJ, BO MOGĄ CI POWIEDZIEĆ ŻE JAK PODPISAŁEŚ SIĘ POD UMOWĄ TO NIE MA ODWROTU. Poszedłem więc do salonu TP/ORANGE. Tam pani tak samo mówiła że jak podpisałem to może być za późno ale zadzwoniła na infolinię i powiedziała, że klijent chce rozwiązać umowę bo nie podobają mu się warunki i podała mój nr kom. Za chwilę oddzwoniła do mnie pani z infolini i zapytała czy chcę rozwiązać umowę - powiedziałem że TAK i tyle. Za chwilę do salonu przyszło potwierdzenie że umowa została anulowana. I teraz mam kłopot z głowy.

Post:10 lut 2010, 00:31
autor: roberto_tepsa
TomekO pisze:możesz odstąpić od tej umowy w ciągu 10 dni ale jej nie wypowiadaj (rozwiązuj) bo zapłacisz karę umowną - zwróć uwagę co piszesz na odstąpieniu od umowy !
OK. Źle się wyraziłem. Rzeczywiście jest to odstąpienie a nie rozwiązanie. Jednak generalnie jest tak, że ludzie różne rzeczy piszą w pismach, ale jeżeli wpływa w ciągu 10dni, to przez tp jest traktowane jako odstąpienie (spotkałem się z pismem klienta: "nie chce tej waszej telewizji" - i zostało potraktowane jako odstąpienie 8) )
TomekO pisze:Jeżeli jest to aneks do umowy wcześniej zawartej to nie masz prawa do odstąpienia.
Jak przechodziłeś z neo na neo+tv to jest to nowa umowa a nie aneks, więc oczywiście masz prawo do odstąpienia w ciągu 10 dni!
lookass pisze:10 dni z tym to jest różnie, bo były takie przypadki kiedy, klient podpisał umowe i mineło już wiecej niz 10 dni, ale umowa nie weszła w życie
to nie "takie przypadki", tylko konkretny przypadek kiedy klient przechodzi na neo+tv w wersji IPtv i nie dokonuje aktywacji. Wtedy umowa ta nie wchodzi w życie, bo nie został spełniony warunek aktywacji wynikający z regulaminu (zapisy cytowałem wcześniej).
Wulo pisze:Najpierw do salonu orange bo myślałem, że tam tez można
Salony Orange i partner Orange zajmują się wyłącznie sprzedażą usług tp. W tej sprawie (w sprawie odstąpienia), należy się udać do salonu sprzedaży tp. Adresy tutaj.

Post:10 lut 2010, 10:36
autor: szyman12
Witam ponownie ;)

A więc w piątek byłem w salonie tp, gdzie przyjęto moje rozwiązanie umowy (nie odstąpienie). Facet poinformował mnie, że w przeciągu 2 dni stracę synchronizację i od tego momentu mam 14 dni na oddanie sprzętu.

Dzisiaj jest środa i jak synchronizacja była tak jest. Ile tak trzeba czekać na te anulowanie i gdy już linia się odsynchronizuje to mogę tego samego dnia iść np. do Ery i podpisać umowę na BSA?

Post:10 lut 2010, 12:09
autor: TomekO
OK. Źle się wyraziłem. Rzeczywiście jest to odstąpienie a nie rozwiązanie. Jednak generalnie jest tak, że ludzie różne rzeczy piszą w pismach, ale jeżeli wpływa w ciągu 10dni, to przez tp jest traktowane jako odstąpienie (spotkałem się z pismem klienta: "nie chce tej waszej telewizji" - i zostało potraktowane jako odstąpienie )
Chyba nie jest tak do końca. Na blogu Jabczyńskiego klient miał taki problem gdzie Orange naliczyło karę umowną.
szyman12 pisze:A więc w piątek byłem w salonie tp, gdzie przyjęto moje rozwiązanie umowy (nie odstąpienie). Facet poinformował mnie, że w przeciągu 2 dni stracę synchronizację i od tego momentu mam 14 dni na oddanie sprzętu.
Dziwne. Przeczytaj umowę i regulamin. Ogólnie dla umów na czas określony jest 30 dniowy okres wypowiedzenia a dla umów na czas nieokreślony 3 miesiące. Nie wiem co masz w umowie ?

Post:10 lut 2010, 16:05
autor: abcd
TomekO pisze:Ogólnie dla umów na czas określony jest 30 dniowy okres wypowiedzenia a dla umów na czas nieokreślony 3 miesiące. Nie wiem co masz w umowie ?
Ale to jest specyficzny przypadek odstąpienia czyli właściwie obie strony uznają, że tej umowy nigdy nie było.

Post:10 lut 2010, 17:30
autor: TomekO
abcd pisze:Ale to jest specyficzny przypadek odstąpienia czyli właściwie obie strony uznają, że tej umowy nigdy nie było.
Czyli twierdzisz że rozwiązanie umowy ( nie odstąpienie ) jest specyficznym przypadkiem odstąpienia ;)
szyman12 pisze:gdzie przyjęto moje rozwiązanie umowy (nie odstąpienie)

Post:10 lut 2010, 18:29
autor: roberto_tepsa
TomekO pisze:
abcd pisze:Ale to jest specyficzny przypadek odstąpienia czyli właściwie obie strony uznają, że tej umowy nigdy nie było.
Czyli twierdzisz że rozwiązanie umowy ( nie odstąpienie ) jest specyficznym przypadkiem odstąpienia ;)
szyman12 pisze:gdzie przyjęto moje rozwiązanie umowy (nie odstąpienie)
No to zamotaliśmy teraz już konkretnie :mrgreen:

Chodzi o to, że w przypadku skorzystania z prawa konsumenckiego do odstąpienia od umowy, zawartej poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość, w termie 10 dni od podpisania umowy, umowa jest uważana za niezawartą, w związku z powyższym nie ma tu okresu wypowiedzenia.
Jestem przekonany, że mimo, że szyman12 złożył rezygnację, a nie odstąpienie, ale wpłynęła ona w ciągu 10dni od podpisania umowy, jako odstąpienie będzie traktowana.
Mimo wszystko tp to nie Orange i póki co obowiązują osobne procedury obsługowe (ciekawe jak długo jeszcze...). Więc jeśli chodzi TomekO o sprawę w Orange, którą przywołujesz - nie mogę się do niej odnieść.
szyman12 pisze: Ile tak trzeba czekać na te anulowanie i gdy już linia się odsynchronizuje to mogę tego samego dnia iść np. do Ery i podpisać umowę na BSA?
Hmm... Żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie muszę chyba zacytować samego siebie :) :
W praktyce jednak bywa z tym różnie, bo system informatyczny tp jaki jest każdy widzi lub przynajmniej wie ze słyszenia...
Niestety takie zgłoszenia "wiszą" dość długo na listach zadań, a ponieważ nie są priorytetowe, muszą trochę przeleżeć - zwyczajnie często nie ma kto tego robić. A po drugie jak Ci już puści synchro to należy się modlić, żeby rezygnacja się nie wywaliła np. na billingu :evil: , bo wtedy trzeba ręcznie poprawiać i też niestety tutaj różnie bywa z czasem. Na niektóre zachowania CRM nie poradzi ani prośba ani groźba... :?

help w sprawie rozwiazanie umowy z neostrada z TV

Post:08 mar 2011, 10:52
autor: mar.sob
witam. mam nadziej ze ktoś odpowie na ten post. bo nie wiem co robić.

rok temu przedłożyłem umowę w tp na 2 lata dzięki temu nie płaciłem abonamentu chyba przez pól roku. W maju zeszłego roku mój syn telefonicznie włączył jakieś pakiety tv, którego na początku nie zauważyłem na rachunku . (nie wiem kto podpisali umowę która kurier dostarczy do mnie do domu pewnie syn za mnie) bo 10 miesięcy było za darmo. a teraz psikus rachunki przychodzą na kwotę 180zl :twisted:

czy jest jakaś możliwość wymówienia usługi Neostrada + Tv bez jakichkolwiek kar finansowych?. czy tp nie daje szans na to???

mam włączony pakiet M TV. umowa o Neostrada kończy się w czerwcu a oni ze względu na to ze umowa na ta telewizje jest do 2012 to zobowiązują mnie do przedłożenia umowy na Neostradę o przynajmniej rok. i dopiero wtedy będę mógł to i to rozwiać!!! to mała przesada przez rok płacić 180zl za telefon. 180*12=2160 zl to kawal gorsza.

a może ktos wiec co będę musiał oddać ze sprzętu telekomunikacji gdy umowę taka rozwiąże (dekoder , satelitę czy livebox) ??

Post:07 kwie 2011, 14:52
autor: derekpl
Witam

Jesli faktycznie nie ty podpisywales to nie ma zmartwienia bo umowa z mocy prawa jest niewazna (no chyba ze upowarzniles syna do reprezentowania)
Napisz pismo do TP z wyjasnieniem, powinni rozwiazac umowe na TV bez kosztow
Inna sprawa ze pewnie na jednym pismie sie nie skonczy, w razie problemow mozesz wesprzec sie pomoca UKE lub rzecznikiem praw konsumentow

Post:07 kwie 2011, 21:51
autor: zoltan666
Ciekawe. Jak przez 10 miesięcy tv była za darmo to było wszystko ok. Niewazne kto podpisywał umowe, wazne, ze jest darmo. Ale jak juz przyszło płacić to szuka sie sposobu jak się z tego wykręcić.