Problem z cesją i przeniesieniem numeru po śmierci abonenta
Post:25 sty 2010, 21:26
Witam. Zwracam się z prośbą o pomoc. Niedawno zmarła moja Mama, na którą był numer stacjonarny w TP. Jest to numer z którego korzystała najpierw moja babcia, później z rodzicami używaliśmy go w domu. W sumie w modyfikowanej wersji (dodana dwójka na początku itp) korzystamy z niego przeszło 30 lat, wielu starych znajomych go ma i bardzo nam zależy na zachowaniu tego numeru. Chcieliśmy przepisać numer na tatę i przenieść go do innego operatora. Niestety pani w TP powiedziała, ze obecnie nie można dokonać cesji numeru. Można co najwyżej rozwiązać starą umowę, której stroną była Mama i jeszcze raz podłączyć telefon w TP na stary numer (podłączenie nowego abonenta na poprzedni numer). Wiąże się to z paroma niedogodnościami: telefon przez około tydzień byłby nieaktywny (co można przeboleć) i co najgorsze kolejny rok trzeba być w mackach TP (czego za wszelką cenę chcemy uniknąć). Regulamin TP, który o tym stanowi z tego co mi powiedziano jest nowy. Podobno do 8 stycznia była możliwość scedowania numeru na inna osobę (niestety też obowiązkowo nowa umowa), teraz trzeba likwidować i na nowo zakładać numer. I tutaj pytanie: Może ktoś miał podobna sytuację i udało mu się to jakoś sensownie rozwiązać? Być może da się jednak ten numer scedować bez podpisywania kolejnej umowy? Czy takie postanowienia regulaminu są zgodne z prawem? Czy nie zakłóca to swobody przenoszenia numerów? Czy jest sens zwrócenia się z tym do Rzecznika Praw Konsumenta czy raczej nic nie zdziała?
Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu tej sprawy.
Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu tej sprawy.