Strona 1 z 1

Co się tak naprawdę kryje pod hasłem "DO 4, DO 8 Mb/s

Post:02 lis 2009, 20:26
autor: crstone
Jestem od kilku dni nowym posiadaczem internetu i telefonu w Netii (LLU). Wcześniej był problem z brakiem działania internetu, teraz po wielu trudach bratu udało się pokombinować w konfiguracji (mimo, że w instrukcji nie było nic opisane o takim wymogu bo wszystko powinno się niby skonfigurować automatycznie) i internet 'działa', przez co mam na myśli, że da się go używać, ale prędkość z jaką on działa, daleko mi do stwierdzenia, żeby to był "SZYBKI internet" jak to krzyczą w reklamach. Jako, że posiadam opcję 8 Mb/s z uploadem 1 Mb/s rozumiem, że powinienem się spodziewać za 80zł, internetu szybszego niż 512Kb/s (bo taki faktycznie jest, przez ani sekundę nie był szybszy niż 512Kb/s tak samo z uploadem, który nie przekroczył prędkości 64Kb/s) mimo, że w ofercie jest wzmianka "DO 8Mb/s" i chyba Netia w jakiś czy inny sposób gwarantuje jakąś minimalną określoną wartość (chociaż nigdzie o tym nie mogę znaleźć) bo równie dobrze rozumiem mógłbym kupić internet "do 100Mb/s" za 200 złotych a otrzymać "64kb/s" bo w umowie pisze "DO 100Mb/s". To chyba tak nie działa? W którym momencie jest przegięcie 'pały' (jak to brzydko określę) bo zrozumiem jeszcze jakby to była połowa obiecanej prędkości ale nie 6%? Nie po to zrezygnowałem z kablówki, za którą płaciłem 100 złotych (przy 6Mb/s) żeby płacić w dzisiejszych czasach 80zł za 0.5Mb/s? Bo co to ma być, Toto Lotek? Jak będziesz mieć szczęście to dostaniesz 8Mb/s a jak nie to Ci dadzą 512Kb/s, które ani przez chwilę nie przyspieszyło przez cały dzień (to raczej wątpliwe by były takie przeciążenia, że cały czas by było równe pół megabita na sekundę). Na dodatek powiedziano nam, że jesteśmy w wystarczającej odległości od centrali (1 kilometr) by wziąć opcję 8Mb/s, więc to nie może być za duża odległość czy coś w ten deseń by nie mogło wyciągnąć nawet 1Mb/s.

Post:02 lis 2009, 20:35
autor: roni_
Ale co się drzesz? Dzwoniłeś do netii? Pytałeś czy u nich jest wszystko ok? Może jesteś źle zsynchronizowany, może przez przypadek na loginie cie przycieli? A może masz w konfiguracji coś popiep***ne?

A może po prostu są przeciążenia. Wtedy masz pełne prawo się drzeć :P

Post:02 lis 2009, 20:38
autor: crstone
Tak, facet tyle powiedział co nic, kazał ściągnąć plik z jakiejś strony a potem mówił, że pewnie coś się ściąga, że zamula internet, chociaż nic nie było uruchomione, żadne torrenty, kompletnie nic. Potem do jakiegoś technika chciał przekierować czy coś a tam oczywiście brak odbioru.

Post:02 lis 2009, 20:40
autor: roni_
No to jak masz możliwość sprawdź na innym komputerze. Jeśli nie, dzwoń jeszcze raz. I jeszcze raz. I jeszcze raz...

Post:02 lis 2009, 20:46
autor: crstone
Na obu komputerach w domu jest tak samo. Jutro będziemy dzwonić.

Na tą chwilę chciałbym po prostu się upewnić czy taka sytuacja jest prawnie "do przyjęcia" (w razie gdyby olali) bo osobiście dla mnie jest to KOMPLETNIE nie do przyjęcia i po prostu absurd.

Post:02 lis 2009, 20:58
autor: Rlox
Ja miałem ten sam problem. Zamówiony net na łączach Netii do 4 megabitów, a miałem 640 kilobitów na sekundę. Zadzwoniłem do Netii - Pan z Netii w ciągu dwóch minut coś tam skonfigurował u siebie i od razu było tak jak być powinno. Internet hula jak marzenie. Moich dwóch znajomych miało identyczny problem, równie szybko rozwiązany.

Post:02 lis 2009, 21:06
autor: crstone
Pamiętasz lub masz może zapisany numer do kogo konkretnie dzwoniłeś? Bo tam widzę, że zanim z kimś kto się orientuje, połączę to chyba wieki miną, wszyscy nic nie wiedzą z tej informacji. -.-

Post:02 lis 2009, 21:13
autor: Rlox
Najpierw zadzwoniłem do miłych techników, którzy instalowali mi gniazdko w domu, ale Ci polecili zadzwonić do Warszawy do Biura Obsługi Klienta Netii na ogólnodostępny numer: 801 802 803
koszt połączenia równy cenie jednej jednostki taryfikacyjnej
22 711 11 11
z telefonów komórkowych

Połączyłem się z działem technicznym. Na wstępie powiedziałem, że wiem, że niższy transfer to jest swoistego rodzaju "norma" po aktywacji internetu (doświadczenie dwóch znajomych z podobnym problemem) i Pan przyznał mi rację i pogrzebał w swoim systemie, ja zresetowałem dwa razy router i od tej chwili wszystko gra i buczy. Dzwoń i nie daj się!

PS. Niestety długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem to historia, której nie przeskoczysz.

Post:02 lis 2009, 21:38
autor: abcd
Podaj jaką masz synchronizację routera (stan->DSL). Jeśli coś 8600/1270 albo wyżej to wyłącz wszystko co działa na komputerze, przeskanuj antywirusem (mimo wszystko) i sprawdź na speedtest.net.
Jeśli masz sync 640/140 czy coś takiego to dzwoń i powiedz, że mają źle podpięty port, to typowe (tepsa źle wpina,[ odwetowo?], wtedy ustawia się taki profil)
I jak ci działa telefon w Netii to nie 801802803 tylko bezpłatne *88

Post:02 lis 2009, 21:55
autor: roni_
I najlepiej nie sprawdzaj na speedtest.net czy innych tego typu testerach tylko ściągnij jakiś plik i zobacz jaką prędkość wyciągnie. Tylko zrób to na serwerach które pozwolą na taki transfer. Np. Tp.pl lub inne.

Post:02 lis 2009, 22:13
autor: crstone
abcd pisze:Podaj jaką masz synchronizację routera (stan->DSL). Jeśli coś 8600/1270 albo wyżej to wyłącz wszystko co działa na komputerze, przeskanuj antywirusem (mimo wszystko) i sprawdź na speedtest.net.
Jeśli masz sync 640/140 czy coś takiego to dzwoń i powiedz, że mają źle podpięty port, to typowe (tepsa źle wpina,[ odwetowo?], wtedy ustawia się taki profil)
I jak ci działa telefon w Netii to nie 801802803 tylko bezpłatne *88
Faktycznie przy DSL jest:


Status Rate
Up 634 kbps / 156 kbps

Aż dziwne, że tego nie zauważyłem. Dzięki wielkie. Jutro przedzwonię na ten numer.