Strona 1 z 2

przeniesienie telefonu TP + neostrada

Post:20 kwie 2009, 15:13
autor: forester
W związku ze zmianą miejsca zamieszkania, stanąłem przed problemem, co zrobić z telefonem i neostradą z TP, które miałem na dotychczasowym mieszkaniu. Obowiązywała mnie umowa promocyjna na telefon i neostradę. Dowiedziałem się w telepunkcie, że mogę przenieść telefon, ale umowę na neostradę muszę rozwiązać. Następnie, po przeniesieniu telefonu tzn. fizycznym go podłączeniu pod nowym adresem, miałbym podejść do telepunktu i podpisać umowę na nową neostradę.

Zgodnie z powyższym, złożyłem jedno pismo o przeniesienie telefonu i drugie o rozwiązanie umowy o neostradę (z winy TP – tak mi powiedziano w telepunkcie).

Telefon i internet został odłączony na wcześniejszym mieszkaniu i obecnie jestem już umówiony na wizytę instalatorów z TP, którzy podłączą mi telefon pod nowym adresem.

Czyli wszystko zgodnie z planem...
Jak to jednak w takich przypadkach się zdarza, powstało pewne „ale”...

Otóż, w międzyczasie dostawca TV kablowej w moim mieście wprowadził bardzo ciekawą ofertę na świadczenie usług internetowych i telekomunikacyjnych. Oferta jest na tyle ciekawa, że zastanawiam się nad skorzystaniem z niej. Pozostaje jednak kwestia TP...
I tu pojawiają się moje pytania:

Jeżeli nastąpiło rozwiązanie umowy na świadczeniu usługi neostrada w związku z przeniesieniem telefonu, czy jestem w jakiś sposób (regulaminem) zobowiązany do podpisania nowej umowy na neostradę na nowym miejscu?

Jakie są koszty i jak w praktyce przebiega rezygnacja z nowo podpisanej umowy na świadczenie usługi telekomunikacyjnej (telefon) w TP? Może jest jakiś okres np. 10 dni, kiedy można zrezygnować z umowy bez konsekwencji? Tylko jak to się ma do kwestii przeniesienia telefonu? Teoretycznie podpisuję nową umowę, ale...

Bardzo proszę o odpowiedź

Post:20 kwie 2009, 15:33
autor: tajniak
Jak w telepunkcie podpisujesz umowę to jest po ptokach... Nie ma okresu 10 dniowego (tak jak to jest przy podpisaniu przez neta umowy). Co do pierwszego punktu - dokładnie przeanalizuj wszystko co podpisałeś i co pisałeś do TP - może coś tam będzie?

Post:20 kwie 2009, 18:43
autor: Vieslav
Wydaje mi się, że nie jesteś zobowiązany do podpisania nowej umowy na neo, gdyż stara została rozwiązana z winy tp (jak pani w telepunkcie powiedziała). Nowa musiałaby być na tej samej zasadzie, z odjęciem czasu, przez który miałeś internet, a coś takiego chyba nie jest możliwe. Przeczytaj dokładnie to, co podpisywałeś nt. przeniesienia telefonu. Jeśli nie masz umowy na czas określony (jakaś promocja itp) to nie widzę problemu, żeby zerwać.

Post:20 kwie 2009, 22:28
autor: BL9393
Nie podpisałeś nowej umowy, a jedynie aneks do umowy w związku z przeniesieniem. Neostrada zgodnie z regulaminem została wyłączona, a telefon zawieszony pod starym adresem. Niestety dzisiaj dostaliśmy komunikat o zmianie interpretacji zapisów w regulaminie i nie jesteś zobowiązany do zamówienia neo pod nowym adresem, ale jeśli zrezygnowałbyś z telefonu, to otrzymasz karę za zerwanie z neostrady (tak jakbyś ją wypowiedział, a nie rezygnował w związku z przeniesieniem).
Proponuję zostawić telefon, a internet zamówić u tego wspomnianego operatora (jeśli jest korzystniejsza oferta).

Post:21 kwie 2009, 09:46
autor: forester
Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi.

Przeanalizowałem to co podpisałem w telepunkcie i zgadzam się z BL9393, że to nie była nowa umowa, a jedynie aneks (zmyliła mnie ewentualna nowa umowa na neo). Umowa na telefon biegnie zatem dalej, a co za tym idzie, zerwanie jej skutkowało by naliczeniem kary za prawie pół roku, a to już są nie małe pieniądze. Dodatkowo, jak wynika z wypowiedzi BL9393, zostałaby naliczona kara za zerwanie neostrady (?!), a to już zupełnie się nie opłaca.

Pozostaję zatem z telefonem w TP.

Jeśli chodzi o neostradę, to wczoraj otrzymałem od TP list z informacją, że w związku ze złożonym przeze mnie zamówieniem na zmianę miejsca instalacji telefonu, rozwiązana zostaje umowa o świadczenie usługi neostrada tp. Dodatkowo (co najważniejsze), list zawierał stwierdzenie, że "mamy nadzieję, że po zainstalowaniu telefonu w nowej lokalizacji będzie Pan nadal zainteresowany korzystaniem z tej usługi". Czyli wszystko jasne - nie jestem do niczego zobowiązany i mogę skorzystać z korzystniejszej oferty.

Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim, za pomocne wypowiedzi.

Na koniec , już tak jakby poza moim wątkiem, zastanawiam się na zasadnością naliczania przez TP kary za neostradę, w przypadku zerwania umowy na telefon po wcześniejszym go (telefonu) przeniesieniu. Przecież umowa na neostradę już została w takim przypadku zamknięta (rozwiązana), więc dlaczego TP się jeszcze do niej odwołuje? W praktyce osoba przenosząca telefon ma umowę na telefon, ale z zawieszoną groźbą kary za neostradę.(?) A co w przypadku jeżeli np. za miesiąc otrzymamy informację "Niestety dzisiaj dostaliśmy komunikat o zmianie interpretacji zapisów w regulaminie i (nie- wykreślone) jesteś zobowiązany do zamówienia neo pod nowym adresem,"(cyt. z BL9393) Wówczas sprawa kary wróci? Czy może w tym przypadku już będzie miało zastosowanie zdanie „Prawo nie działa wstecz”?

Post:21 kwie 2009, 19:05
autor: BL9393
Prawo nie powinno działać wstecz. Sytuacja z neostradą jest związana raz z nieudolnością systemu, a dwa możliwością braku warunków technicznych pod usługę w nowym lokalu (neo nie jest usługą powszechną).
Umowa zostaje rozwiązana w związku z przeniesieniem, a przeniesienia i zaraz rezygnacja z telefonu, to jakby nie było nadużycie tego co wyżej opisałem ;) i ja osobiście zgadzam się prywatnie z aktualną interpretacją zapisów w regulaminie.

Post:21 kwie 2009, 19:23
autor: Vieslav
A ja mam takie pytanie (z czystej ciekawości): po jakim czasie w takim razie można rozwiązać umowę na telefon?

Post:21 kwie 2009, 19:24
autor: BL9393
szczerze... zadałem to pytanie wczoraj w pracy i nikt nie był w stanie odpowiedzieć :D

pewnie niedługo wymyślą i będzie wiadomo ;)

Post:22 kwie 2009, 09:22
autor: forester
Zgadzam się, że przeniesienie telefonu i zaraz rezygnacja z niego można uznać jako nadużycie, ale wg mnie powinien być określony jakiś stały okres przejściowy po którym możliwe byłoby zrezygnowanie z telefonu bez konsekwencji finansowych.

Np. posiadam umowę na telefon i neo na 24 m-c. Po 6 m-cach zmieniam miejsce zamieszkania i przenoszę telefon. Neo z pewnych powodów nie przenoszę (nie wznawiam).
Czyli w takim przypadku muszę trzymać telefon w TP przez 18 m-cy, bo inaczej czeka mnie kara za neo.(?)
Tylko pytanie jaka kara? Chyba, niezależnie od tego kiedy rozwiąże umowę na telefon, kara dotyczy 6 m-cy użytkowania neo?


Według mnie rozsądny byłby okres przejściowy np: 3 m-cy od momentu przeniesienia telefonu, w trakcie którego nie można bez konsekwencji finansowych zrezygnować z telefonu.

Drugi wątek który mi się nasuwa:
cytat BL9393
"Sytuacja z neostradą jest związana raz z nieudolnością systemu, a dwa możliwością braku warunków technicznych pod usługę w nowym lokalu (neo nie jest usługą powszechną)."

Czyli przy przenoszeniu telefonu, domyślnie TP zakłada, że z jej winy są problemy z przeniesieniem neostrady pod nowy adres i dlatego rozwiązuje umowę. Tak?
A skoro tak, to dlaczego przy ewentualnej późniejszej rezygnacji z telefonu, to Abonent zostaje obciążony karą za rozwiązanie umowy na neostradę? Przecież założenie było, że to wina TP.

Teoretyzując dalej:
Po przeniesieniu telefonu podpiszę nową umowę na neostradę i np. po 2 m-cach z powodów osobisty zrezygnuję z niej. Za jaki okres obciąży mnie TP? Za te 2 m-ce, czy za te 2 m-ce + 6 m-cy z poprzednio rozwiązanej przed terminem umowy?

Post:22 kwie 2009, 20:01
autor: roberto_tepsa
dla mnie też jest to dziwna (ciekawa) sprawa z tym rozwiązaniem umowy na tel po przeniesieniu i ewentualnymi karami za zerwanie neo i w tym przypadku. skoro nie można przymusić klienta do zamówienia neo po przeniesieniu tel, to na jakiej podstawie nalicza się tą karę? zastanawia mnie ta nowa interpretacja... postaram się to przedyskutować jutro w pracy. jak dojdziemy do jakiś konstruktywnych wniosków, to dam znać

Post:22 kwie 2009, 21:35
autor: BL9393
dzisiaj dokładnie sprawdziłem informację i kara pojawia się gdy rezygnuje się z przeniesienia telefonu po rezygnacji z neo (właśnie na skutek przeniesienia). Po przeniesieniu telefonu możesz rozwiązać umowę z tp i nie dostaniesz kary ;)

wybaczcie za nieprecyzyjność wcześniej

Post:23 kwie 2009, 17:37
autor: nav
a ja mam podobne pytanie
a co jesli nie moge przeniesc telefonu bo np przenosze sie z miasta do miasta co wtedy kara?

Post:23 kwie 2009, 21:42
autor: BL9393
Jeśli zlecisz przeniesienie, ale przez brak możliwości technicznych telefon nie będzie przeniesiony to nie jest to z Twojej winy. Nie ponosisz kary. Musisz tylko zadysponować co robimy dalej z telefonem, czyli albo przywrócenie pod starym adresem, albo umowa długoterminowa na przyłączenie pod nowym adresem. Jeśli nie zadysponujesz telefonem to zostanie on przywrócony pod starym adresem.

Post:24 kwie 2009, 00:07
autor: roberto_tepsa
nav pisze:a ja mam podobne pytanie
a co jesli nie moge przeniesc telefonu bo np przenosze sie z miasta do miasta co wtedy kara?
trzeba tez zaznaczyć, że są dwie usługi związane z przeniesieniem: przeniesienie numeru z zachowaniem (NP) i zmiana miejsca instalacji.
Przeniesienie NP jest usługą płatną - 61 zł brutto, może być zrealizowane tylko w ramach tej samej strefy numeracyjnej (w nowym miejscu musi obowiązywać ten sam kierunkowy, który miałeś pierwotnie), jest realizowane w ciągu 21 dni i wymaga złożenia pisemnego wniosku (formularz dostępny w salonach tp lub tutaj.)
Zmiana miejsca instalacji polega na wyłączeniu stacji w starej lokalizacji i podłączeniu telefonu w nowej z nowym numerem, usługa realizowana w ciągu 30 dni, usługa jest bezpłatna i może być zamówiona również telefonicznie (BL 19393). Tutaj nie ma znaczenia gdzie przenosisz telefon, wystarczy, żeby były warunki techniczne na przyłączenie.

Post:24 kwie 2009, 05:22
autor: BL9393
na BL możesz zamówić przeniesienie tylko bez zachowania numeru i bez zastrzeżenia (w nowej lokalizacji otrzymujesz nowy nr tel i jest to bezpłatne)... inne warianty tylko salon lub zlecenie na adres korespondencyjny.

re

Post:04 maja 2009, 07:45
autor: amadeo
BL9393 pisze:na BL możesz zamówić przeniesienie tylko bez zachowania numeru i bez zastrzeżenia (w nowej lokalizacji otrzymujesz nowy nr tel i jest to bezpłatne)... inne warianty tylko salon lub zlecenie na adres korespondencyjny.
przeniesienie -skladasz pismo w salonie TP

Post:04 maja 2009, 09:38
autor: maniek
W TP to i tak jest dobrze rozwiązane(zależy też dla kogo :wink: ). W multimo jesli nie ma mozliwosci tecnicznych na podlaczenie neta po przeniesieniu to i tak trzeba abo placic albo kara :D

Post:02 cze 2010, 22:02
autor: mkoltowski
Witam. Zmieniłem adres zamieszkania i chcę przenieść neostradę. Co należy zrobić? Napisałem zapytanie ze stronki tp i dostałem odpowiedź w stylu, że tp nie świadczy usługi przeniesienia, i muszę wypowiedzieć umowę płacąc karę za przedterminowe rozwiązanie umowy. Co należy zrobić aby na tym dobrze wyjśc beż żadnych dodatkowych opłat? Pozdrawiam.

Post:03 cze 2010, 08:46
autor: kerim36
isc do telepunktu omowic temat - ogolnie nie ma z tym problemu o ile w nowej lokalizacji jest mozliwosc wlaczenia telefonu i neostradki

Post:03 cze 2010, 09:05
autor: maniek
tp nie świadczy usługi przeniesienia, i muszę wypowiedzieć umowę płacąc karę za przedterminowe rozwiązanie umowy. Co należy zrobić aby na tym dobrze wyjśc beż żadnych dodatkowych opłat? Pozdrawiam.
Jeśli przenosisz numer w ramach tej samej strefy numeracyjnej to ci żadnej kary nie naliczą. Jeśli telefon jest w TP to TP zajmuje się przeniesieniem. Najlepiej idź do salonu i napisz pismo, że chcesz zmienić lokalizację świadczenia usługi. Z pewnością żadnych kar nie będziesz płacił.