Strona 1 z 1

Obniżenie transferu Orange Freedom

Post:29 paź 2008, 10:49
autor: szyman12
Mam Orange Freedom 2 MB. W sobotę przyszedł mi rachunek do zapłacenia, a termin płatności był do 14 października. Oczywiście odrazu poszłem na Pocztę Polską opłacić rachunek. Do wczoraj było wszystko w porządku ...

... ale dzisiaj mnie już szlak trafi. Internet ściąga plik (z noc.gts.pl) z max. prędkością 2 kb/s (to już chyba dial-up jest szybszy)! Myślicie, że jest to awaria czy zrobione specjalnie w związku z tą fakturą. I czy gdybym wysłał im e-mailem dowód wpłaty to transfer powróciłby do normy czy lepiej zaopatrzyć się w Play Online na kartę (np. telepolis otwiera się przez ok. 15 min)?

Post:29 paź 2008, 11:42
autor: bkawa
szyman12 pisze:I czy gdybym wysłał im e-mailem dowód wpłaty to transfer powróciłby do normy
no to na pewno nie ma związku, przede wszystkim nie są w stanie tak szybko wyłapać, że ktoś nie zapłacił lub pieniądze nie zostały zaksięgowane

zgłoś lepiej do boku, może awaria jakaś, może się coś dowiesz więcej

Post:29 paź 2008, 11:43
autor: maniek
To nie jest związane w zaden sposób z fakturą. Prawdopodobnie na centrali TP jest coś nie tak. Albo jakas awaria albo zaczeli rozbudowe centrali.Oczywiście zakładam że sprawdziłeś swojego kompa(wirusy i inne badziewia). Zadzwon do orange i zgłoś problem. Najlepiej jakbys im winmtra podesłał(przy tym transferze będzie ciężko ale może sie uda).

Post:29 paź 2008, 15:05
autor: JayCee
38 dnia od wystawienia faktury - jeśli jest niezapłacona - jest zakładane ograniczenie do 32kb/s do użytkownika, może w tym rzecz?

Post:29 paź 2008, 15:22
autor: bkawa
to może poprzedniej faktury nie zapłaciłeś

Post:29 paź 2008, 15:39
autor: szyman12
bkawa pisze:to może poprzedniej faktury nie zapłaciłeś
Przyszły faktura za wrzesień (mam neta od połowy września) i od razu październik, więc to raczej niemożliwe

Aha, mam jeszcze do Was trzy pytania.

1.Jeżeli okazałoby się, że coś tam u nich jest źle (nie związku z tą fakturą) to czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś internet na kartę??

2. Chcę płacić przez bank, czyli polecenie zapłaty. Wraz z tą fakturą przyszedł taki magazyn jak "Orange" i tam był ten bloczek. Problem taki, że trzeba podać numer telefonu, który zaczyna się na "5", tyle że ja nie mam w Orange telefonu. Czy tą rubryczkę poprostu olać?

3. Czy związku z tą zmianą prędkości należy mi się "odszkodowanie"??

===================edit=====================================
Okazuje się, że jest to jakaś ogólnopolska awaria. Czy wie ktoś (z użytkowników lub pracowników Orange) kiedy ona się skończy?

Post:30 paź 2008, 08:57
autor: maniek
szyman12 pisze:1.Jeżeli okazałoby się, że coś tam u nich jest źle (nie związku z tą fakturą) to czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś internet na kartę??
jak bedzie ci dobrze dzialac to mozna sprobowac
szyman12 pisze:Chcę płacić przez bank, czyli polecenie zapłaty. Wraz z tą fakturą przyszedł taki magazyn jak "Orange" i tam był ten bloczek. Problem taki, że trzeba podać numer telefonu, który zaczyna się na "5", tyle że ja nie mam w Orange telefonu. Czy tą rubryczkę poprostu olać?
w banku powinni miec czysty blankiet ja osobiscie wole sam placic rachunki oczywiscie przez internet wiesz czasem moze system nawalic i ci dziwna fakture wystawia a ja nie lubie sie bawic w jakiekolwiek korekty i nadplaty
szyman12 pisze:Czy związku z tą zmianą prędkości należy mi się "odszkodowanie"??
no nie sadze po prostu ze wzgledow technicznych umowa powinna zostac rozwiazana albo abo obnizone i jakis aneks na mniejsza predkosc ale czy to cos pomoze jak centrala ma problemy...

Post:03 lis 2008, 18:35
autor: mystic
Mam ten sam problem :smt010 .
Też myślałem, że to jakieś ograniczenie nałożone ze względu opóźnienie w opłacie, bo faktury przychodzą do 14 dni po wystawieniu ich przez system, więc pomyslałem sobie, że którejś mojej wpłaty nie mają jeszcze zaksięgowanej. Napisałem reklamację wraz z zapytaniem jakiej mojej wpłaty brakuje w systemie, a w załączniku scany dowodów wpłat. Otrzymałem informację zwrotną z [email protected], że na moim koncie nie ma żadnych obciążeń nałożonych za opóźnienia w płatności, i że usługa powinna działać prawidłowo, oraz dodatkową informację na temat prawidłowych parametrów do ustawienia settingów w routerze.
Settingi mam dobre, a pomimo tego net działa tragicznie. Mam wykupione 2Mb, a max co wyciągam to 500-600 kbps, przy pingach w granicach 300-450 ms ! Do niedawna pingi maksymalnie były na poziomie 50-60 ms a i tak wydawało mi się, że to wieczność, teraz po prostu neta nie chce mi się odpalać.
A najgorsze, że boa przestała odpisywać na maile, jakby problemu nie widzieli :evil: !
Moja strefa numeryczna 091, okolice Goleniowa i Szczecina.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Wczorajszego wieczoru wszystko wróciło do normy tzn. pingi na poziomie 50/60ms przy 1950/240kbps.

Post:11 lis 2008, 22:37
autor: TenTyp007
Ja mam ten sam problem...tyle że ja mam neta 1mb i transfer mi spadł do 7kb/s i w dodatku net muli i to bardzo...

http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=28711