Strona 1 z 1

Router - pomocy!

Post:23 cze 2008, 00:03
autor: szyman12
Witam!!

Dnia któregoś tam maja przy zakupie usługi Era Internet Stacjonarny zakupiłem router Topcom Webr@cer 8001. Problem polegał na tym, że po prawidłowym skonfigurowaniu routeru, lampka ADSL ciągle się mrygała na zielono. Nie była to winna lini, bo na speedtouch internet działał. Zaniosłem do punktu sprzedaży sieci Era, przyjęto go na gwarancję.

Wczoraj odebrałem go od Ery. Na papierku jest napisane, że został on wymieniony na nowy. Instaluje go i ... to samo.

Co jest?? Zamieszczę zdjęcie konfiguracji routeru, bo może źle coś skonfigurowałęm (nazwę użytkownika i hasło skasowałem na potrzeby zrzutu): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e0ebf.html . Aha proszę nie mówić, że mam źle ustawione PPPo...., ponieważ ustawiłem już chyba wszystkie takie opcje i zero rezultatów.


Bardzo dziękuje za pomoc,
szyman12

Post:23 cze 2008, 18:02
autor: roni_
Może po prostu słabe parametry lini? Jeśli są one "na styk" wtedy na speedtouchu będzie działać, na routerze niekoniecznie. Zadzwoń na infolinię i zapytaj czy mają możliwość ich sprawdzenia (tłumienie, odstęp sygnału od szumu itp)

Post:26 cze 2008, 19:43
autor: Sirmark
a ktos ze znajomych ma jakis inny tego typu router z modemem?
tak aby mozna bylo na chwile podlaczyc i zobaczyc efekt.

Post:26 cze 2008, 20:12
autor: szyman12
Niestety nie mam możliwości podłączenia innego routera.
Moje parametry dla 2mb są takie:

SNR Margin:
Downstream - 27.0 db
Upstream - 13.0 db

Line Attenuation:
Downstream - 40.0 db
Upstream - 17.5 db

Post:28 cze 2008, 13:35
autor: barteks2
Parametry łącza bardzo słabe.... szczegółnie tłumienie :(

Post:28 cze 2008, 15:46
autor: roni_
Tłumienie? Tłumienie jest akurat ok. Wartość graniczna to jest 60 więc jest trochę zapasu. Gorzej z odstępem sygnału od szumu, tam masz tylko 13 (wartość graniczna 6) więc teoretycznie mogą pojawiać się problemy na bardziej czułych modemach.

Post:28 cze 2008, 15:59
autor: maniek
roni_ pisze:Zadzwoń na infolinię i zapytaj czy mają możliwość ich sprawdzenia (tłumienie, odstęp sygnału od szumu itp)
takie rzeczy w większości routerów mozna sprawdzić a nie na infolinii

[ Dodano: 2008-06-28, 16:00 ]
roni_ pisze:Wartość graniczna to jest 60
50

Post:28 cze 2008, 16:38
autor: roni_
Właśnie miałem klientke z 63 i jej działało.

:EDIT:
Co oczywiście o niczym nie świadczy ;P
I rzeczywiście graniczna to jest 50, nie 60.

:EDIT2:
takie rzeczy w większości routerów mozna sprawdzić a nie na infolinii
W jaki sposób chcesz to sprawdzić jak połączenie niejest nawiązane?

Post:28 cze 2008, 16:56
autor: maniek
roni_ pisze:W jaki sposób chcesz to sprawdzić jak połączenie niejest nawiązane?
a nie możesz nawiązac połączenia chcociaż na 30 sekund?

Post:28 cze 2008, 17:16
autor: roni_
roni_ pisze:W jaki sposób chcesz to sprawdzić jak połączenie niejest nawiązane?
maniek pisze:a nie możesz nawiązac połączenia chcociaż na 30 sekund?
szyman12 pisze:Problem polegał na tym, że po prawidłowym skonfigurowaniu routeru, lampka ADSL ciągle się mrygała na zielono

Post:28 cze 2008, 22:41
autor: szyman12
Witam

W piątek oddałem router do Ery. Facet powiedział, że wyśle (znowu) na gwarancję, jeżeli modem będzie OK, to piszę reklamację i albo wymieniają na inny router (znając życie Topcoma) lub zrywają umowę. O tu mam pytanie rozumiem, że oni nie oddają kasy za modem, tylko zrywają całkowicie internet, czy właśnie tak jakby zrywają umowę na modem i zwracają pieniądze.

Pozdrawiam,
szyman12

Post:05 lip 2008, 13:56
autor: wendycroy
z protokołem się zgodzę ale enkapsulacja powinnam być Vc a nie LLC