Strona 1 z 1

Podwyżka Neostrady TP !!!!

Post:15 lut 2008, 10:33
autor: saturnv
Powiedzcie mi dlaczego TPSA zamiast obnizac ceny to je podwyzsza. Miesieczny abonament na neostrade 1 Mbit/s przy umowie na rok kosztuje teraz 84,90 PLN. Poprzednia cena w takim samym wariancie wynosila 76 PLN. Czyli podwyzka miesiecznie o 9 zl. O co chodzi???? Czyzby TPSA naganiala specjalnie klientow do Netii i GTS Energis???

Post:15 lut 2008, 19:26
autor: Ryszard Lubicz
84,90 miesięcznie? Oni są chorzy...

Post:15 lut 2008, 19:45
autor: saturnv
Dzwonili do mnie z telepunktu tp z mojego miasta ze musze podpisc kontynuacje do konca obowiazywania obecnej. A ja im na to ze nic nie musze i ze koncze z nimi. Przesnioslem internet i telefon do netii, jutro maja mnie przelaczyc. Przeciez te ceny neostrady sa...jakies dziwne.....

Post:15 lut 2008, 19:52
autor: Ryszard Lubicz
I dobrze zrobiłes.

[ Dodano: 2008-02-15, 22:29 ]
Moim zdaniem lepiej na rok. Przez 2 lata może wiele się zmienic...

Post:15 lut 2008, 22:31
autor: barteks2
Obliczyłem, że na rok 1Mb/s wychodzi w TPSA 79zł miesięcznie a w Netii 60,70zł. Różnica prawie 20zł miesiecznie :D

Post:15 lut 2008, 22:33
autor: Ryszard Lubicz
Ja pamiętam jak za 128 w Tp placilem 100zł... :lol: Ale już ani grosza na mnie nie zarobią.

Post:15 lut 2008, 22:35
autor: barteks2
Od kogo masz teraz łącze :?:

Post:15 lut 2008, 22:36
autor: Ryszard Lubicz
Gts energis - multimo. 59,00 brutto za 1 mega. Umowa na rok. Dobrze co?

Post:15 lut 2008, 22:39
autor: Prometo
Ryszard Lubicz pisze:Gts energis - multimo. 59,00 brutto za 1 mega. Umowa na rok. Dobrze co?
Jak Ci się sprawuje to Multimo?

Post:15 lut 2008, 22:40
autor: Ryszard Lubicz
raczej nienazekam, czasem gasnie na minutę, dwie. ale w tp było gorzej, czasem przez dzien niebyło netu.

Post:15 lut 2008, 22:45
autor: barteks2
No to nieźle. Ja mam teraz radiówkę, ale zaczynam wkrótce pracę, do której potrzebny jest stabilny internet i właśnie rozglądam się za odpowiednią opcją :) No i jeszcze musze kupić linię w TPSA z abo socjalnym :x Nie wiem czemu tego Streżyńska nie załatwiła...

Ryszard Lubicz, czy w Multimo dają za darmo lub za 1zł :P modem :?:

Post:15 lut 2008, 22:47
autor: Ryszard Lubicz
Jasne.znaczy za 1,22. A ha i nowym abonentom dają przez 2, czy 3 miech jakis upust.

Post:15 lut 2008, 22:51
autor: barteks2
nowym abonentom dają przez 2, czy 3 miech jakis upust.
Właśnie patrzę w cennik i chcą 72zł miesięcznie a za 2 pierwsze miesiące po 10zł brutto. Także wychodzi dokładnie 61,70zł :)

Post:17 lut 2008, 18:58
autor: Ryszard Lubicz
Rok temu na rynku dostaw internetowych pojawili się pierwsi konkurenci TP.SA. Wielu skorzystało z tej sytuacji i podpisało umowy z nowymi operatorami. Nie każdy jednak pamięta, że niezerwanie tej umowy w odpowiednim momencie będzie się wiązało z niemiłą niespodzianką.Pierwsze takie umowy wygasły już 31 stycznia, automatycznie przechodząc w umowy na czas nieokreślony. Klienci, którzy nie przedłużyli umowy promocyjnej lub nie zamienili jej na nową, będą musieli płacić dużo wyższy abonament. Wynika to z prawa i umowy, jaką podpisali alternatywni operatorzy z TP S.A. W przypadku umów na czas nieokreślony tacy dostawcy internetu jak Netia, czy Multimo są rozliczani przez TP według zwykłej, nominalnej taryfy. Zgodnie z nią, dla łącza o prędkości 1Mb/sek cena abonamentu wynosi 228,14 zł minus 51-procentowy rabat, wynikający z umowy międzyoperatorskiej i oferty ramowej.

I tak klienci Netii za łącze 1Mb/sek będą musieli zapłacić 134,20 zł (w ramach promocji płacili do tej pory 60,24 zł); Multimo 158,60 zł, Tele2 200 zł, Etlinku 85 zł. Klienci tej ostatniej firmy mają nieco więcej czasu, bo ich umowy kończą się najwcześniej we wrześniu. Należy więc pamiętać, że do końca sierpnia ta kwota może się zmienić.

"Przed upłynięciem umowy terminowej dzwonimy do klienta i proponujemy mu następną promocję i następną umowę terminową. Jeśli klient nie wyraża zainteresowania i chce zostać w Netii, to jest poinformowany o tym, że ceny w umowie bezterminowej są cennikowe, a nie promocyjne. Wtedy może taką umowę wypowiedzieć bez żadnych konsekwencji" - mówi Joanna Ciesielska, rzecznik prasowy firmy Netia.

Niestety, nie każdy taki telefon otrzyma. Nawet odbiorcy Netii powinni sami zadbać o swoje sprawy, bo jeśli konsultantom tej firmy nie uda się skontaktować z klientem 5 razy (wszystko jedno z jakiej przyczyny) umowa automatycznie przejdzie na czas nieokreślony. Multimo np., liczy jedynie na przezorność swoich odbiorców i, niestety, ma do tego prawo.

"W ramach promocji, na okres obowiązywania umowy, abonenci dostają upust w opłacie abonamentowej. Po zakończeniu obowiązywania przedmiotowej umowy, o ile abonent nie wyrazi innego oświadczenia woli, umowa przechodzi na czas nieokreślony, a opłaty za usługi pobierane są zgodnie z obowiązującym cennikiem. Ten fakt wynika bezpośrednio z zapisów umowy, a dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie mają obowiązku informowania o tym abonentów. Nie można mówić tutaj o naruszeniu przepisów prawa" - mówi Małgorzata Skrzeczyńska z Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Najlepszym sposobem zabezpieczenia się przed niechcianym wydatkiem jest więc wcześniejsze zerwanie umowy z operatorem lub podpisanie nowej, zawierającej nową promocję. Należy wysłać do operatora wypowiedzenie (liczy się dzień, w którym list dotarł do odbiorcy, a nie data stempla pocztowego), lub stawić się osobiście w odpowiednim oddziale.

"Trzeba przede wszystkim uważnie czytać umowę, którą się podpisuje. Na dokumencie powinna się znaleźć klauzula, informująca o tym, że po wygaśnięciu umowy, abonament będzie wyższy. W przypadku trudności z interpretacją poszczególnych zapisów, pomóc mogą powiatowi rzecznicy konsumenta. Adresy tych instytucji dostępne są na stronie UOKiK " - mówi Maciej Chmielowski z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Operatorzy przypominają, że umowę na czas nieokreślony można zerwać w każdej chwili bez żadnych konsekwencji finansowych. Jeśli jednak się spóźnimy i przegapimy automatyczne przedłużenie umowy, i tak będziemy musieli zapłacić wyższy abonament przynajmniej za ten miesiąc, w którym wypowiedzenie złożyliśmy.

Jak takie wypowiedzenie powinno wyglądać? "Nie ma tu konieczności korzystania z określonego wzoru. Wystarczy na zwykłej kartce papieru

napisać, że chce się wypowiedzieć umowę. Wypowiedzenie najlepiej wysłać

listem poleconym lub dostarczyć bezpośrednio operatorowi, tak by konsument miał potwierdzenie dostarczenia rezygnacji" - mówi Chmielowski.

Post:17 lut 2008, 23:53
autor: saturnv
Cos mi ten artykul pachnie artykulem sponsorowanym przez TPSA..... Chca zeby jak najwiecej osob nabralo sie na ich nowa promocje w tpsa. Chca tez przestraszyc ludzi, ktorzy chcieliby zmienic tepse na innego operatora. Artykul sponsorowany jak nic, no ale w koncu to GW.

Post:18 lut 2008, 14:20
autor: barteks2
Dzisiaj znowy tepsa straszy, że internet nie będzie tańszy, bo oni nie będą sprzedawać po kosztach....