Strona 1 z 1

Neostrada - limit ściągania???

Post:26 sty 2008, 16:29
autor: pawel_m
Mam neostrade 1 Mb i zauważyłem dziwną rzecz - po ściągnięciu około 2-2,2GB danych na raz następuje straszne zwolnienie ściagania, nawet transfer spada do zera! Co prawda wystarczy zminić IP i wszystko śmiga na maxa ale coś jest chyba nie tak? Czy przypadkiem nie ma jakiegoś dziwnego dziennego limitu pobierania?

Czy ktoś ma może podobny problerm???

pozdr

Post:26 sty 2008, 16:44
autor: D@rio
pawel_m pisze:Czy przypadkiem nie ma jakiegoś dziwnego dziennego limitu pobierania?
nie ma.

Post:26 sty 2008, 17:57
autor: pawel_m
D@rio pisze:
pawel_m pisze:Czy przypadkiem nie ma jakiegoś dziwnego dziennego limitu pobierania?
nie ma.

Więc co sie dzieje?
Sytuacja miała miejsce już kilka razy, o róznych porach dnia więc to jakieś ograniczenie chyba musi być ze strony tepsy!

Post:26 sty 2008, 18:09
autor: D@rio
pawel_m pisze:Sytuacja miała miejsce już kilka razy, o róznych porach dnia więc to jakieś ograniczenie chyba musi być ze strony tepsy!
na pierwszy rzut oka to nie wiem...

stosunkowo dużo dziennie pobierasz jak ponad 2GB.

Mam nstp. pytania:
- jaki masz modem?
- z jakich programów P2P korzystasz?
- stosujesz firewall'a?
- masz rozdzieloną tą Neostradę?

Post:26 sty 2008, 18:38
autor: pawel_m
stosunkowo dużo dziennie pobierasz jak ponad 2GB.

maksymalnie ile się da - przy tej prędkości liczę nawet na 10GB dziennie, w sumie to ściągam cały czas i dlatego jest to dla mnie takie zmulanie dośc uciążliwe


Mam nstp. pytania:

- jaki masz modem?
SAGEM USB F@st 800


- z jakich programów P2P korzystasz?
głównie: durie, MoorHant, Peer2Mail

- stosujesz firewall'a?
TAK

- masz rozdzieloną tą Neostradę?
NIE

Post:26 sty 2008, 18:42
autor: D@rio
pawel_m pisze:- jaki masz modem?
SAGEM USB F@st 800


- z jakich programów P2P korzystasz?
głównie: durie, MoorHant, P2M
no to już te kwestie mi wszystko wyjaśniły. Masz zbyt bardzo obciążony modem, który zapycha się port'ami. Ma na otwieranych ich zbyt dużo i nie jest ich w stanie obsłużyć wszystkich. Skąd wywala Ci połączenie. Przydzielenie nowego adresu IP tym samym oznacza jego automatyczny restart (wyczyszczenie cache'u, logów itp.). Po prostu albo nie używaj go tak intensywnie albo kup coś lepszego na swoje wymagania. Bo ten modem jest wart tyle ile za Niego zapłaciłeś, czyli 1zł. Polecam coś ze "stajni" Linksys'a zakupić. U TP to raczej nie ma co reklamować bo problem jest u Ciebie w domu a nie u Nich.

Post:26 sty 2008, 18:45
autor: pawel_m
D@rio pisze:
pawel_m pisze:- jaki masz modem?
SAGEM USB F@st 800


- z jakich programów P2P korzystasz?
głównie: durie, MoorHant, P2M
no to już te kwestie mi wszystko wyjaśniły. Masz zbyt bardzo obciążony modem, który zapycha się port'ami. Ma na otwieranych ich zbyt dużo i nie jest ich w stanie obsłużyć wszystkich. Skąd wywala Ci połączenie. Przydzielenie nowego adresu IP tym samym oznacza jego automatyczny restart (wyczyszczenie cache'u, logów itp.). Po prostu albo nie używaj go tak intensywnie albo kup coś lepszego na swoje wymagania. Bo ten modem jest wart tyle ile za Niego zapłaciłeś, czyli 1zł. Polecam coś ze "stajni" Linksys'a zakupić. U TP to raczej nie ma co reklamować bo problem jest u Ciebie w domu a nie u Nich.

czy LifeBox lub router cos tu zmieni?

a swoją drogą to nie ściągam wszystkimi tymi programami na raz, no może nie zawsze ale problem pojawia się mniej więcej po ściagnięciu 2,2GB danych więc to raczej chyba o tą wielkośc ściągniętych danych chodzi a nie ilośc otwartych równoczesnie programów?

Post:26 sty 2008, 18:53
autor: D@rio
pawel_m pisze:czy LifeBox lub router cos tu zmieni?
router może zmienić ale tylko ten, z wbudowanym modemem ADSL. LiveBox'a nie polecam bo to i to, to jest Sagem więc podejrzewam że układy zastosowanym w Twoim modemie i LiveBox'ie to jest to samo, więc technicznie się to niewiele różni.
pawel_m pisze:a swoją drogą to nie ściągam wszystkimi tymi programami na raz, no może nie zawsze ale problem pojawia się mniej więcej po ściagnięciu 2,2GB danych więc to raczej chyba o tą wielkośc ściągniętych danych chodzi a nie ilośc otwartych równoczesnie programów?
tutaj ma wiele czynników znaczenie. Zależy też ile jednocześnie źródeł masz otwartych i tak dalej. No a jeśli Ty też coś jeszcze udostępniasz to tym bardziej ilość otwieranych portów się zwiększa... może po prostu rozkłada się to tak czasowo, że jeśli wiecznie coś pobierasz to obciążenie tak samo non stop jest bliskie 100% i stąd, starcza tylko na 2,2GB a później następuje tzw. pad.
pawel_m pisze:- stosujesz firewall'a?
TAK
jakiego?

Post:26 sty 2008, 18:59
autor: pawel_m
D@rio pisze:jakiego?
standardowego z Win XP

Post:26 sty 2008, 19:02
autor: D@rio
pawel_m pisze:
standardowego z Win XP
aha, to spoko. On tutaj nie gra roli w takim razie.

Post:26 sty 2008, 19:26
autor: pawel_m
D@rio pisze:
pawel_m pisze:
standardowego z Win XP
aha, to spoko. On tutaj nie gra roli w takim razie.
to co ma w takim razie zrobić?

Post:26 sty 2008, 19:28
autor: D@rio
pawel_m pisze:
to co ma w takim razie zrobić?
ja na początku bym reklamował modem z tytułu zrywania połączeń.. ale żeby Ci dali coś innego niż znowu tego samego Sagem'a. A jakby to nie pomogło to sam bym kupił coś porządnego, czego TP nie ma w ofercie.

Post:26 sty 2008, 19:34
autor: pawel_m
D@rio pisze:
pawel_m pisze:
to co ma w takim razie zrobić?
ja na początku bym reklamował modem z tytułu zrywania połączeń.. ale żeby Ci dali coś innego niż znowu tego samego Sagem'a. A jakby to nie pomogło to sam bym kupił coś porządnego, czego TP nie ma w ofercie.
modemu zbytnio nie zareklamuję bo podpisałem umowę bez modemu - niestety w moim mieście nie będzie modemów do neostrady jeszcze przez jakieś 2tyg więc podpis umowe bez modemu a ten dostałem od brata który ma router i nie jest on mu juz potrzebny.

zastanawiałem się na wzięciem LifeBoxa (na komputezrz mam 2 profile i na 2 profilu neo nie działa a ponoć LB lub router rozwiązuje ten problem)

Post:26 sty 2008, 19:36
autor: D@rio
pawel_m pisze:zastanawiałem się na wzięciem LifeBoxa (na komputezrz mam 2 profile i na 2 profilu neo nie działa a ponoć LB lub router rozwiązuje ten problem)
na 2 profilu neo nie działa dlatego, że masz błędnie skonfigurowany komputer w kwestii połączeń sieciowych.

więć LB oraz router tu też nie mają nic do rzeczy...

Post:26 sty 2008, 19:38
autor: pawel_m
D@rio pisze:
pawel_m pisze:zastanawiałem się na wzięciem LifeBoxa (na komputezrz mam 2 profile i na 2 profilu neo nie działa a ponoć LB lub router rozwiązuje ten problem)
na 2 profilu neo nie działa dlatego, że masz błędnie skonfigurowany komputer w kwestii połączeń sieciowych.

więć LB oraz router tu też nie mają nic do rzeczy...
z drugim profile jakoś sobie poradzę, bardzoej boli mnie to zmulanie po ściagnięciu 2,2GB danych!!!

Post:26 sty 2008, 19:44
autor: JayCee
pawel_m zaglądnij do Panelu sterowania -> Narzędzia administracyjne -> Podgląd zdarzeń -> System i sprawdź czy nie pojawiają Ci się tam ostrzeżenia dotyczące TCP/IP, we właściwościach tego wpisu powinieneś mieć odpowiedź na swoje pytania.

Post:15 sty 2009, 14:08
autor: jaca12
Witam Panowie , mam zapytanie i od razu mowie ze jestem w sprawach neta nowicjuszem.
mam neostrade livebox opcje 1mb i zaczalem sciagac przez aresa wszystko bylo dobrze do momentu w ktorym sciaganie sie zatrzymalo i nie wiem co zrobic??? (wysylanie trwa nadal )
licze na pomoc :)

Post:15 sty 2009, 23:53
autor: corner
Może skończyły się źródła ściąganych plików?

Post:16 sty 2009, 15:43
autor: jaca12
no wlasnie nie :] wogole nic nie da rady sciagac ani tego co juz trwalo ani od poczatku
livebox ma jakies limity sciagania?

Post:16 sty 2009, 17:26
autor: roni_
nie