Strona 1 z 1

Jakość połączeń przez bramkę voip

Post:22 sty 2008, 17:05
autor: maniek
Tak jak w temacie. Mam pytanie do osób, które już korzystają z bramki-czy faktycznie jakość połączenia przez bramkę jest lepsza niż np. przez komputer. Pytam z ciekawości bo i tak zdecydowałem się na zakup bramki. Mam już dość dzwonienia przez kompa albo zestawiania połączenia za ktore trzeba dodatkowo płacić :wink:

Post:22 sty 2008, 22:10
autor: bkawa
Mi osobiście ciężko stwierdzić, czy jakość jest lepsza via bramka, ale u mnie jest super. Ja i moi rozmówcy ze stacjonarnych i innych voipów nie narzekają jakość połączeń.

Post:22 sty 2008, 23:50
autor: marinux
Jakość jest ok. Wszystko jednak jest zależne od kodeków jakie ustawisz na bramce. I tak już wszyscy decydują się na voip ze względów cen i też dźwięku. Netia i TP oferują już te usługi.
Nie powinna być słabsza niż jakość na kompie. Sprawdź jakich kodeków używa twój program do vvoipa i ustaw je na bramce i będzie tak samo.
Pozdrawiam.

Post:23 sty 2008, 23:47
autor: Marens
Nieco ciszej słychać rozmówcę(mnie). Specjalnie to nie przeszkadza.

Post:24 sty 2008, 08:53
autor: bkawa
Marens pisze:Nieco ciszej słychać rozmówcę(mnie). Specjalnie to nie przeszkadza.
Może to wina samej słuchawki. Problemy z bramką wiązałyby się z jakością, czyli opóźnieniami, trzaskami, zamulaniem.

Post:24 sty 2008, 09:22
autor: maniek
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Teraz tylko musze poczekac na sprzet (linksys spa 3102 ;-))

Post:03 lut 2008, 17:35
autor: gamt
bkawa pisze:
Marens pisze:Nieco ciszej słychać rozmówcę(mnie). Specjalnie to nie przeszkadza.
Może to wina samej słuchawki. Problemy z bramką wiązałyby się z jakością, czyli opóźnieniami, trzaskami, zamulaniem.
Witam,

Na początku słowo do Marens:

Jeżeli masz bramkę/router Linksysa to głośność toru mikrofonu (w stronę rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Input Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 2. Da to podbicie sygnału z mikrofonu o 5 dB.

Głośność toru słuchawki (od rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Output Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 5. Da to podbicie sygnału ze słuchawki o 8 dB.

Teraz odp. główna do tematu:

Jakość dźwięku przez bramkę:

- porównywalna do tel. stacjonarnego gdy użyjesz kodeka G711 (wymaga ok 100kb pasma)
- troszkę słabsza gdy użyjesz kodeka G726-32 (wymaga ok 50kb pasma)
- jakość poprawna ale dźwięk niezbyt przyjemny dla ucha gdy użyjesz kodeka G729 (ale wymaga tylko ok 12kb pasma)

- jeżeli chodzi o eliminację echa to moim zdaniem bramka radzi sobie z tym lepiej niż soft-fony

Post:03 lut 2008, 18:01
autor: marinux
Masz racje dokładnie tak jest najważniejsze są kodeki jakich używasz.
Szacunken
Pozdro

Post:12 lut 2008, 00:21
autor: yogurcik
marinux pisze:Masz racje dokładnie tak jest najważniejsze są kodeki jakich używasz.
Szacunken
Pozdro
u nas w firmie testowalismy na uslugach halonetu i tak bramka linksysya dzialala ok ale jak siec byla zamulona to slychac bylo zrywy w sluchawce czesto nas nie slyszeli natomiast na routerze z vipem akurat posiadamy fritza nie ma takich numerow fajnie sobie obcina pasmo dla voipa nawet widac po tranferach jak spadaja gdy rozmawia sie przez telefon wiec osobiscie polecam router z voip

Post:14 lut 2008, 14:52
autor: Sirmark
yogurcik pisze:u nas w firmie testowalismy na uslugach halonetu i tak bramka linksysya dzialala ok ale jak siec byla zamulona to slychac bylo zrywy w sluchawce czesto nas nie slyszeli natomiast na routerze z vipem akurat posiadamy fritza nie ma takich numerow fajnie sobie obcina pasmo dla voipa nawet widac po tranferach jak spadaja gdy rozmawia sie przez telefon wiec osobiscie polecam router z voip
po pierwsze wazne, aby lacze bylo stabilne.
Po drugie jak ma sie sama bramke, to wazne aby router do ktorej jest ona podpieta mial mozliwosci wlaczenia funckji QoS, ktora zarzadza podzialem pasma.

Routery z bramka voip maja to do siebie, ze tam od razu jest ustawiony QoS dla voipa.

Post:14 lut 2008, 22:06
autor: Marens
Na początku słowo do Marens:

Jeżeli masz bramkę/router Linksysa to głośność toru mikrofonu (w stronę rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Input Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 2. Da to podbicie sygnału z mikrofonu o 5 dB.

Głośność toru słuchawki (od rozmówcy) możesz zwiększyć podwyższając wartość "admin/adwanced/voice/regiona/FXS Port Output Gain:" np z -3 (chyba fabryczna) na 5. Da to podbicie sygnału ze słuchawki o 8 dB.
Pomogło