DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.

Moderator: Moderatorzy

 #853191  autor: aleen
 27 lut 2016, 12:19
Witam.

Z końcem marca kończy mi się umowa na neo do 10MB/s (max możliwa u mnie). Na chwilę obecną od kilku mies neo jest bezawaryjna prędkość w granicach 8-9. Oczywiście nie jest to do końca prędkość mnie zadawalająca (mianowicie nie ma szans na korzystanie na raz z 2 smart tv, a i czasami przy jednym użytkowanym tv + inne urządzenie - co chwila jest buforowanie.

Robiłam rozeznanie, wszelkie nety mobilne odpadają - za niski transfer danych, niby nielimitowany(5 osób - 2 tv, 2 komp, tablet i 2 tel kom - wszystko przez wifi) netia odpada. Gdyby nie te smart tv na tę chwilę nie zastanawiałabym się nawet chwili nad przedłużeniem netu, ale...

Ok trzech mies. temu był u mnie serwisant Orange (awaria netu) i chwilę rozmawiałam z nim o tym, że u mnie najwyższa możliwa prędkość to 10mb/s na to on powiedział, że niedaleko mnie jest skrzynka, ale niestety zapełniona z możliwością 80mb/s, są plany jej rozbudowy ale cały czas przesuwane w czasie. Ja na to - że właśnie ze względu na to (max10) zastanawiam się czy przedłużać umowę, na co on chwilę się wahał, ale odpowiedział mi, że być może do tej pory dało by się coś zmienić. Żałuję, bo nie pociągnęłam dalej tego tematu.
I teraz, po tym przydługim wstępie moje pytanie do was, bardziej rozeznanych w temacie niż ja - myślicie, że "straszenie" rezygnacją z usług neo mogłoby spowodować, że nagle znalazłaby się możliwość podłączenia u mnie w domu neo z prędkością 80? Czy nie jest to tak, że tam gdzie "siedzą cicho" to mają prędkość 10, a tam gdzie ktoś się upomni nagle pojawi się możliwość lepszej oferty?
 #853197  autor: cyanoone
 27 lut 2016, 13:03
aleen pisze:Z końcem marca kończy mi się umowa na neo do 10MB/s
Jeśli umowy nie przedłużysz to samo się zrobi na 6 miesięcy. Z tego co kojarzę to przy neostradzie masz 45 dni wypowiedzenie, ale sprawdź w umowie. Według mnie na wszelkie zmiany jest już za późno. Sprawdź czy w okolicy nie działa jakiś inny dostawca.

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #853202  autor: aleen
 27 lut 2016, 13:16
W umowie mam zapis:
"o ile abonent nie wyrazi innego oświadczenia przed upływem okresu na jaki umowa została zawarta, umowa zawarta na czas określony uważana będzie za przedłużoną na czas określony 6 mies."
Nie znalazłam żadnego zapisu o okresie wypowiedzenia, jedynie mam zapis nie wiem czemu - w przypadku jeśli umowa została zawarta na czas nieokreślony - 1 mies wypowiedzenia, no ale moja jest na czas określony do 31,03, czyli ja rozumiem to tak, że nawet 31 marca mogę rozwiązać umowę.
 #853203  autor: kaciuxox
 27 lut 2016, 13:23
Jako pracownik pomarańczy FIX, wyjaśniam. Na dany moment jeżeli jest to umowa na czas określony, nie masz okresu wypowiedzenia. A więc czy wypowiedzenie złożysz teraz, czy 30.03 będzie ono normalnie respektowane bez żadnych kar itp na dzień 31.03. Jeżeli do 31.03 nie złożysz wypowiedzenia umowa z dniem 1.04 przedłuża się na 6 miechów i jesteś uwiązana na pół roku (analogicznie nie ma okresu wypowiedzenia).
Samo zlecenie na przepięcie do innej centrali można robić w dowolnym momencie umowy.

Edit.
Trochę źle ubrałem w słowa. Jeżeli umowę masz na czas określony (w Twoim przypadku 31.03), możesz złożyć rezygnację przed tym terminem i rozwiązanie będzie na koniec umowy bez kar.
 #853205  autor: aleen
 27 lut 2016, 13:27
Ok, to by się zgadzało, ja nie miałam wątpliwości jeśli chodzi o okres wypowiedzenia, pytam się natomiast jak wygląda kwestia "wywalczenia" teoretycznie niemożliwej zmiany prędkości neo przy okazji wyrażenia chęci nieprzedłużenia umowy. (opisałam to w ostatnim akapicie pierwszego postu)
 #853216  autor: kaciuxox
 27 lut 2016, 14:28
telefon do BOK z nadzieją, że trafisz na ogarniętego pracownika :) Jednakże, jeżeli nowa centrala jest pełna, to nie ma siły, nie odłączą innego klienta by podłączyć Ciebie. Także przy ewentualnej rezygnacji nie ma liczyć na tą opcję. Zadzwoń na BOK albo idź do salonu, powiedz, że chcesz złożyć zlecenie na przepięcie do bliższej centrali (oczywiście na razie bez przedłużania umowy). Zlecenie trafia do techników, jak jest miejsce to przepinają, jak nie ma, to niestety zostaje Ci 10mb/s i dzwonienie co jakiś czas z pytaniem czy Cie wcisną na nową szafkę.
 #853224  autor: aleen
 27 lut 2016, 14:48
O, i za taką odpowiedź dziękuję :)
jeżeli nowa centrala jest pełna, to nie ma siły, nie odłączą innego klienta by podłączyć Ciebie
Zdaję sobie z tego sprawę :wink: tylko kwestia, czy rzeczywiście jest pełna.
A jeśli tak jest i w związku z tym przedłużę umowę w opcji do 10MB, to nie jestem skazana na 2 lata na tą prędkość tylko mogę co jakiś czas dowiadywać się o możliwość zmiany prędkości, w przypadku ewentualnej rozbudowy centrali?

A teraz odchodząc od mojego głównego pytania, czy podłączenie jednego z tv za pomocą kabla do rutera, zamiast przez wifi mogłoby mieć jakiś znaczący wpływ na możliwość płynnego korzystania na dwóch tv równocześnie z netu przy prędkości 8-9MB? Wg regulaminu np. ipli wymagana prędkość netu to min 2MB.
 #853226  autor: Maniek99
 27 lut 2016, 15:01
Żeby się upewnić że naprawdę centrala jest pełna można pogadać z sąsiadem który niema netu, żeby spróbował złożyć zamówienie na VDSL. Wtedy będzie już coś wiadomo.
Skoro masz u nich teraz ADSL, to oni nie mają żadnego parcia na to, żeby proponować coś lepszego.
Wpływy te same, a koszty większe. Możesz ich podpuścić, że chcesz FunPacka, może będzie inna śpiewka.

WIFI może ograniczać.
 #853229  autor: kaciuxox
 27 lut 2016, 15:07
Orange pozwala zwiększyć prędkość podczas trwania umowy bez żadnych dodatkowych kosztów, więc ewentualne przedłuzenie na 2 lata nie zabierze Ci tej możliwości.

Co do zmiany podłączenia smarta. Zbyt mały transfer aby 2 smarty działały ok, te 2mb, o których mówi ipla to chyba za obraz w jakości SD bo HD potrzebuje minimum 6.
Ja u siebie na 6,4 mb z orange mam problem ze smartem ;)
 #853231  autor: aleen
 27 lut 2016, 15:10
Maniek99 pisze:Skoro masz u nich teraz ADSL, to oni nie mają żadnego parcia na to, żeby proponować coś lepszego.
Wpływy te same, a koszty większe
No właśnie, po słowach serwisanta zaczęłam się zastanawiać czy rzeczywiście jestem skazana za 10MB i muszę się grzecznie godzić na tę prędkość czy mogę trochę pomarudzic i okaże się, że jednak są inne możliwości.
Tak spodobało mi się marudzenie i wypowiadanie umów przy przedłużaniu umów w Orange na komórkę, że tu też jestem gotowa 8)
Ostatnio zmieniony 27 lut 2016, 15:15 przez aleen, łącznie zmieniany 1 raz.
 #853238  autor: Maniek99
 27 lut 2016, 15:21
Marudzenie raczej nic nie da.
Przy usługach stacjonarnych Orange niestety pomaga tylko całkowite rozwiązanie umowy.
Ale w sumie w czasach sensownego mobilnego netu na kartę, można zaryzykować.
A nuż samo wypowiedzenie pomoże.
 #853247  autor: andrzejgolota
 27 lut 2016, 15:52
@aleen
Rezygnacje/wypowiedzenia nic nie dadzą w tym przypadku. Ile obecnie płacisz? Może warto wpuścić umowę w te 6 miesięcy automatycznego przedłużenia i w tym czasie ostro walczyć i stręczyć Orange o zmianę prędkości. Dobrze byłoby się też dowiedzieć gdzie faktycznie jest centralka VDSL. Z doświadczenia powiem Ci, że ze względu na ileś tam czynników VDSL może w*****ć bardziej niż wolny ale stabilny ADSL ;)
 #853248  autor: maker3
 27 lut 2016, 15:56
W tej sytuacji nie opłaca ci się wchodzić w 6 miesięczne umowy, bo będzie ona po cenie z ostatniej umowy.
Skoro teraz ci się kończy umowa, to zgaduję, że płacisz więcej niż 39zł, a tyle będziesz mieć na nowej umowie.

Umowę na tą samą szybkość można przedłużać już 3 miesiące przed końcem, skracasz w ten sposób poprzednią umowę bez żadnych konsekwencji. No i koniec nowej będzie 3 miesiące wcześniej.

Podaj parametry łącza (z routera).
Umowę na wyższą szybkość można podpisać w każdym momencie jak tylko pojawiają się możliwości techniczne, więc nic nie tracisz, tak jak ktoś już pisał.
Ale byłoby dziwne, VDSL nic ci nie da, bo aktualnie nawet ADSL2 nie wykorzystujesz do końca. Stawiam, że drut jest niskiej jakości, pewnie kilka razy przeorany przez sąsiadów i poskręcany na izolację przez jakiś flachmanów. Bo nie ma innego wytłumaczenia, skoro budka jest blisko. Jakby linia była w porządku, to bez spiny działałoby 20 Mega na ADSL2.

Jedyna nadzieja w tym, że w słuchawce masz szumy. Reklamacja z poziomu Internetu jest nie możliwa, bo mają dupochron w postaci minimalnej szybkości 1 Mega.
Ale z rozmowami, to inna para kaloszy. Telefon to usługa powszechna i nie mogą się tak wypiąć. Jeśli masz szumy, to technicy jakimś z jakimś radarem będą chodzić i szukać uszkodzenia kabla.
 #853252  autor: kaciuxox
 27 lut 2016, 16:17
Skoro był technik i określił zakres działania to podanie nam tłumienia i progów nie zmieni sytuacji ;) Dzwon na bok, składaj zlecenie na "przepięcie do bliższej centrali". Jak trafisz na ogarniętą osobę, o co na wszelakich infoliniach trudno ostatnio, załatwisz sprawę w kilka minut. Można tez z pozycji swojego konta na orange.pl zrobić im zgłoszenie i czekaj na odp.
 #853262  autor: aleen
 27 lut 2016, 17:26
maker3 pisze:Podaj parametry łącza (z routera).
Chodzi o to, bo się nie znam?

SNR Margin (0.1 dB): 49/60
Attenuation (0.1 dB): 360/228
Output Power (0.1 dBm): 189/121
Attainable Rate (Kbps): 10,993/1,252

Co do telefonu, już od już od jakiegoś czasu mam odłączony, ale jak działał to były szumy.
 #853303  autor: maker3
 27 lut 2016, 22:13
aleen pisze:SNR Margin (0.1 dB): 49/60
Attenuation (0.1 dB): 360/228
Wg tych danych do centrali masz 2,5km.

Skoro centrala jest sporo bliżej, to coś nie tak albo jesteś przypięty gdzieś dalej.
 #853337  autor: aleen
 28 lut 2016, 11:59
maker3, kaciuxox - dzięki za info.
Na pewno centralki są ok 700m od mojego domu, ale widoczne tak jak piszecie, jestem podpięta gdzie indziej. Czy pisząc/rozmawiając z BOK oni mają obowiązek udzielić mi informacji gdzie jestem podpięta? Wtedy mogłabym się upominać o "lepszą lokalizację", wiadomo, sami z własnej woli jeśli klient się nie upomina to nic nie zrobią, bo po co...