DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
  • Strona 7 z 11
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

 #663104  autor: tomaszeklolek
 20 wrz 2013, 19:43
kiedys technik powiedzial ze ta neo do 20 szybciej nie bedzie chodzilo bo za mala cyfra jest pod pozycja SNR Down : 6.0 ze powinno byc wiecej a 6 to jest minimum zeby dzialalo....

jak odpinam z dwojnika przy gniazdku telefon to takie parametry sa:

Update Counter : 360
Modulation : ADSL2+
Annex Mode : Annex A/L
Line State : up
Lan Tx : 32627197
Lan Rx : 16943901
ADSL Tx : 21331
ADSL Rx : 28599
CRC Down : 0
CRC Up : 252
FEC Down : 0
FEC Up : 51637
HEC Down : 14060
HEC Up : 0
SNR Up : 7.0
SNR Down : 6.0
Line Attenuation Up : 17.9
Line Attenuation Down : 38.0
Data Rate Up : 1065
Data Rate Down : 13311

 #663105  autor: Maniek99
 20 wrz 2013, 19:47
To są powiązane wartości, nie będę tu wykładu po raz kolejny robił.

 #663111  autor: tomaszeklolek
 20 wrz 2013, 19:56
po podlaczeniu do gniazdka samego kabla od neostrady bez rozdzielacza (dwojnika na telefon i internet):
Update Counter : 551
Modulation : ADSL2+
Annex Mode : Annex A/L
Line State : up
Lan Tx : 32652100
Lan Rx : 16959729
ADSL Tx : 8590
ADSL Rx : 15341
CRC Down : 0
CRC Up : 3
FEC Down : 0
FEC Up : 545
HEC Down : 97
HEC Up : 0
SNR Up : 8.0
SNR Down : 6.0
Line Attenuation Up : 17.8
Line Attenuation Down : 37.0
Data Rate Up : 1058
Data Rate Down : 13311


to snr im wyzsze liczby tym lepiej?


a duzo mi szkodzi kabel okolo 6metrow zwykly taki telefoniczny (ale nowy) ktory idzie od gniazdka do neostrady pod panelami? co moglbym zyskac jesli ten odcinek bylby z jakiegos pro kabla?

 #663115  autor: Maniek99
 20 wrz 2013, 20:05
Podepnij modem bezpośrednio pod przyłącze, to będziesz wiedział czy kabel jest dobry czy nie.
Poczytaj czym jest SNR.
Parametry rate, snr i attenuation są ze sobą powiązane, niema prostej odpowiedzi.

 #663117  autor: tomaszeklolek
 20 wrz 2013, 20:14
bezposrednio pod przylacze podpiac modem ale jakim kablem dokladnie zeby miec pewnosc ze ten wlasnie jest lepszy i do jakiej maksymalnie dlugosci?

 #663120  autor: Maniek99
 20 wrz 2013, 20:23
Jak najkruchszym, byle nie płaskim.
Odpowiedni kabel to ytksy.

Jak potrujesz technikom od VDSL, to Ci może sami w domu wymienią, albo przynajmniej kabel zostawią.
A jak masz płaski kabel przyłączeniowy, to też powinni wymienić.

 #663191  autor: bed
 21 wrz 2013, 11:10
Mogłeś zapytać gdzie jest ta centrala z VDSL, do której może Cię przepiąć.

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png

 #663248  autor: tomaszeklolek
 21 wrz 2013, 17:04
Mowil: wlasnie powstala nowa centrala swiatlowodowa na pana ulicy i dlatego moze miec pan 40 a za pol roku zmodernizujemy odcnek od centralki do mieszkania i bedzie mozna wziac do 80....
Niebardzo w to wierze ale warto sprawdzic. Najsmieszniejsze ze tak mowia konsultanci co dzwonia do mnie a ci do ktorych ja dzwonie to mowia only 20 i o zadnej nowej centralce nie slyszeli.... :D mowiac im o tym ze dzwonili do mnie i przechodze na 40 sa w szoku :d a ci co proponuja 40 na moje pytanie dlaczego jak sprawdzam na stronie i dzwonie do konsultantow moge miec tylko 20 odpowiadali ze w systemie jest 3 miesieczne opoznienie......

 #663269  autor: bed
 21 wrz 2013, 20:30
Z nimi to różnie bywa tak samo jak z Checkiem, który też czasami głupoty pokazuje. Mi w panelu zarządzania kontem na ich stronie pokazywało maks 10 Mb/s, a już Check jako taki (sprawdzane adresem i numerem telefonu) dawał 40 Mb/s... A mam 20.

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png

 #663392  autor: tomaszeklolek
 22 wrz 2013, 18:13
U mnie pod adresem pokazuje do 10 a pod numerem telefonu do 20 xD

 #663440  autor: tomus261
 22 wrz 2013, 22:29
VDSL 40 będzie pracował do tłumienia ok 15dB przy 300kHz. Ok 1,2-1,3km. Choć czasem zdarzy się wyjątek.
Możesz złożyć zamówienie i technik przyjedzie zrobi pomiary i będzie wiadomo. Jest taki system , który w trakcie instalacji jest wykorzystywany do pomiarów i to on określa czy dane łącze można "puścić" czy też nie.
Co do płaskich telefonicznych kabli, to również bywa często tak, że powodują one duże tłumienia. Czasami montując takie łącze kawałek takiego kabla potrafi podnieść tłumienie na tyle, iż na VDSL'u tracisz ok 5-6 M.

B

 #663560  autor: tomaszeklolek
 23 wrz 2013, 13:04
moze komus sie przyda rozmowa z konsultantem orange na stronie orange:

tomasz
witam!

przy opcji do 40mb jaka jest gwarantowana najmniejsza predkosc pobierania oraz wysylania?


Konsultant
przykro mi, ale nie posiadam takich informacji, jeśli decyduje się Pan na prędkość DO 40 mb/s może być 25 mb a i tak będzie to zgodne z umową


musi się Pan dowiedzieć pod numerem 801505505 tak konsultant sprawdzi

dokładne dane techniczne Pana łącza

i odpowie Panu na to pytanie


tomasz
przepraszam bardzo ale to jest podstawowa wiedza wiec jak moze pani tego nie wiedziec? czy jest to predkosc od 20 do 40 czy od 1 do 40? i jak z wysylem?


Konsultant
nie powinna być niża od 20 mb/s jesli chodzi o pobieranie

a wysyłanie 4 mb/s

ale nie wiem jakie są dane Pana łącza


tomasz
nie chodzi o moje lacze tylko ogolnie pytam jak wygladaja zapisy w umowie

czyli wysylanie nie mniej jak 4 mb/s?


Konsultant
tak


tomasz
a jak to wyglada przy opcji do 20?

12:58 pm
Konsultant
10 mb/s i 1 mb


tomasz
a ten 1 mb wysylu to powinno byc przy faktycznym tescie wysylania czy ten parametr musi byc zachowany w parametrach synchronizacji routera z linia?


Konsultant
przy faktycznym teścoe


tomasz
test predkosci powinien byc robiony w tym tescie na stronie orange?


Konsultant
tak


tomasz
a przy opcji do 10 mb?


Konsultant
wysyłanie 1

pobieranie do 10 mn/s

tomasz
a co jesli przy opcji do 20 mam wysyl na poziomie 0.87mb? a technicy ktorzy byli u mnie twierdza ze mam sie cieszyc ze w ogole tyle mam?


Konsultant
może Pan złożyć reklamacje


tomasz
a z doswiadczenia nie wie pani czy poprostu informuja ze moge zrezygnowac z uslugi czy fizycznie podreperowuja stan kabli?


Konsultant
nie zajmuje się rzeczami technicznymi więc nie chcę wprowadzić Pana w błąd


jeśli ma Pan problem techniczy to początkowo staramy się go usunąć


tomasz
rozumiem. technicy ktorzy byli u mnie nawet nie mogli zresetowac portu dlm twierdzac ze to robia na infolini. na infolini natomiast twierdzili ze to robia technicy... bledne kolo niestety


Konsultant
rozumiem

może Pan zadzownić pod numer 801505505 i złożyć reklamację


może Pan również poprosić o wizytę technika w domu

1:13 pm
tomasz
a zlozyc dyspozycje restartu dlm nie moge? jakis czas temu po burzy spalil mi sie stary router i teraz nie wiem czy na nowym nie ustawiloby sie dobrze


Konsultant
w tej sprawie proszę kontaktować się z numerem, który podałam

czat zajmuje się jedynie ofertą e-sklepu



Od admina: proszę nie podawać w treści danych konsultanta
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez tomaszeklolek, łącznie zmieniany 1 raz.

 #671530  autor: kowcio
 30 paź 2013, 16:55
Ponad dobry miesiąc czasu temu podpisałem umowę na Internet w owej technologii, tylko już nie pamiętam kilku rzeczy. Pani w salonie powiedziała mi, że modem dostanę po 25.10. - no i faktycznie dzisiaj przyjechał kurier z paczką w której był modem. W salonie informowała mnie kobieta, że ma mi wejść w życie ten VDSL jakoś 31.10. lub 1.11. (ale to jest święto). Ma przyjść jakiś technik do domu i założyć coś w gniazdku TP, tylko teraz pytanie: kiedy on przyjdzie, jak wygląda takie przełączenie z Freedoma na VDSL i jak wejdę na stronę www gdzie robi się aktywację Neostrady, to wywala mi jakiś błąd. Próbowałem kilka dni temu, dzisiaj nie miałem takiej opcji bo właśnie siedzę w pracy.
Jak mam się teraz zachować? Mam czekać za kimś? Ktoś będzie dzwonił? Mnie całymi dniami nie ma w domu, bo pracuję. Czy nie będzie tak, że po północy 1.11. Freedoma mi wyłączą, a za tą Neostradą będę musiał czekać kilka albo kilkanaście dni, nim ktoś mi się zgłosi coś mi w kontakcie pogrzebać, czy mam sam coś robić?
Pomóżcie, bo przestaję to już ogarniać, a migrację na Neostradę z Freedoma podpisałem już w II połowie września, czyli ponad miesiąc temu.

W salonie zrozumiałem, że miał modem przyjść dokładnie 25.10. i kilka dni (czyli w next week, bo 25.10. to był pt; a więc przedwczoraj, wczoraj, dzisiaj, jutro?) jakiś facet co mi coś tam poustawia. Dzisiaj jest 30., jutro jest ostatni dzień miesiąca, to kiedy ja mam się z nim umówić? Z tego co wiem to w jakiś sposób się umawiam z nim i to jakoś 8-16, a mi pasuje 8-9:30 więc takie ganianie się..

 #671584  autor: M a r c i n
 30 paź 2013, 19:42
No to po kolei.

Router masz, więc możesz go sobie podłączyć pod ADSL na razie.
Musisz czekać na techników, jeden do Ciebie przyjeżdża, drugi leci na centralę.
Ten u Ciebie w domu podłącza master splitter i swój router. Dzwoni do kolegi, który coś tam sprawdza.
Jak jest wszystko ok podłącza Twój router i sprawdza połączenie. Dziękuje bardzo i jedzie :P

Czyli bez technika VDSL-a nie będzie :P Na Twoim miejscu bym zadzwonił i się zapytał, może technik będzie dopiero po zakończeniu umowy na freedom

Obrazek

 #671613  autor: kowcio
 30 paź 2013, 20:35
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Poczekam do jutra, jak nie to najwyżej zadzwonię i umówię się z nimi na przyszły tydzień.
Umowę na Freedoma nie wiem do kiedy mam, bo te papiery co podpisałem są jakieś dziwne, a byłem to załatwiać po pracy, to i myślenie miałem wyłączone. Dopiero obudziła mnie wizyta kuriera z wyczekiwanym modemem. Sam modem jest okropny, jest wielki i biały (nie jest idealnie bialy więc wygląda tak sobie, poza tym widac na nim lekkie ryski :roll: ), w ogóle mi to nie pasuje do nowego wnętrza. Ciekawe czy to w ogóle dobre jest i czy nie będzie problemów, bo wcześniejsze sprzęty od Orange można było o kant tyłka rozbić, zaś modemy VDS chyba sporo kosztują.
To nic, czekam na technika i dam znać jak coś się zmieni, mam nadzieję, że na lepsze.

 #671682  autor: kowcio
 31 paź 2013, 08:55
Dzisiaj juz freedom nie dziala, a neostrady nadal nie idzie aktywowac. Czyli jest tak, jak w salonie mowila, tylko nie wiem na jak dlugo zostane bez dostepu do Internetu. Jak wieczorem wroce i nie bede mogl sie polaczyc, to powiem im zeby juz mi wlaczyli te neostrade i tyle :/

 #671694  autor: Precelos
 31 paź 2013, 10:37
kowcio pisze:Poczekam do jutra, jak nie to najwyżej zadzwonię i umówię się z nimi na przyszły tydzień.
musisz ich meczyc, maja taki burdel ze szkoda gadac
oby ci to szybko zalatwili i prekosci byly bliskie maksymalnych deklarowanych
ale wg mnie to moze potrwac kilka dni niestety

btw
smieszne to jest wszystko
jak ja chce podniesc predkosc na na 250Mbit to dzwonie mam nowa umowe,na modem wysylaja mi nowy config pod dana predkosc i to wszystko, a nie jakies wizyty technikow sprawdzanie dlugosci od centrali jakosci kabli tlumiennosci
do tego zapisy ze predkosc jest do np 40 ale jak bedzie 25 to nie amsz podstaw to reklamacji
normanie chora sytuacja

Obrazek

 #694932  autor: Maniek99
 31 sty 2014, 13:41
@noak
Nie masz szans.
Moooże z 10Mb więcej będzie.
  • Strona 7 z 11
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11