DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1130822  autor: parcu1
 01 maja 2022, 03:48
Cześć,
od końca września 2021 jestem użytkownikiem światłowodu od UPC :cry: , 300/100 Mb/s na infrastrukturze NEXERA (wieś na obszarze POPC, 75 zł/msc). Przez kilka miesięcy wszystko było w porządku, lecz gdzieś na przełomie stycznia i lutego pojawił się dziwny problem. Mianowicie internet zaczął samoczynnie się rozłączać. Ale po kolei...

Na wstępie powiem tylko, że problem występuje także i przede wszystkim "po kablu". Najpierw wyglądało to w ten sposób, że internet rozłączał się bardzo często, nawet po kilkanaście razy w ciągu dnia w zupełnie losowych momentach. Niekiedy bywało tak, że przez pół dnia nie rozłączył się ani razu, by potem w ciągu 5 minut rozłączyć się 3 razy. Godzina nie miała żadnego znaczenia, działo się to o różnej porze dnia i nocy, nawet wtedy gdy sieć nie była w jakikolwiek sposób przeciążona. Wielokrotnie zgłaszałem to telefonicznie na infolinię i za każdym razem słyszałem tą samą formułkę: "sprawa została zgłoszona do techników", ale nic to nie dawało. Zacząłem więc pisać reklamacje, jedna po drugiej. W końcu po którymś mejlu z rzędu przyjechali do mnie do domu technicy. Z tego co zaobserwowałem to wymienili jedynie router, nie sprawdzali niczego innego. Niestety mimo to, internet nadal się rozłączał, z tym że tym razem zaczęło wyglądać to już nieco inaczej - o ile przedtem rozłączenia te występowały dużo częściej, a utrata połączenia trwała zwykle kilka-kilkanaście sekund, tak teraz występowały rzadziej (zwykle minimum 2-3 razy na dobę), ale utrata połączenia trwała około 5 minut (w porywach do 10). Pisałem więc dalej kolejne reklamacje. Wreszcie po którejś z nich coś drgnęło - minęła cała doba bez zrywania połączenia, potem druga, trzecia. Dzwonili nawet że "chyba się udało". Niestety na czwartej dobie się skończyło, bo 5 dnia problem powrócił i występuje aż do dziś.. Finalnie zgodzili się na rozwiązanie umowy bez żadnych dodatkowych opłat, muszę to tylko potwierdzić.

Tylko... no właśnie. Czy jest jakakolwiek gwarancja że po zmianie operatora wszystko będzie działać tak jak powinno, czy internet nadal będzie się rozłączać, bo problemem w tym przypadku może nie być sam operator, a po prostu infrastruktura Nexery? A jeśli już zmieniać, to na kogo? UPC dawało 300/100 Mb/s za 75 zł, u reszty jest to zazwyczaj 300/50, a w przypadku Plusa i Netii nawet drożej (85 zł za 300/50).
Najbardziej jednak zależy mi na stabilności, bo nie wyobrażam sobie, żeby np. rozłączało mnie na ~5 minut w trakcie trwania jakiegoś spotkania na Teams lub rozmowy na Skype. No i na pewno nie chcę Orange. Są też jeszcze jacyś lokalni operatorzy, o których więcej pisałem tutaj viewtopic.php?f=35&t=131921&sid=7f54bb8 ... f8e889a121 , ale to chyba jeszcze większe ryzyko. Co mam robić?
 #1130856  autor: Vieslav
 01 maja 2022, 20:47
Na czym polega to "rozłączanie się" internetu? Czy przed ruterem UPC masz jeszcze jakieś urządzenie (ONT)?
 #1130862  autor: parcu1
 02 maja 2022, 00:04
Router:
https://www.upc.pl/pdf/upc_instrukcja_o ... al_bsa.pdf
No po prostu gdy się rozłączy to nie ma w ogóle internetu, dopóki nie połączy się ponownie. Druga od góry dioda na routerze (a więc ta sygnalizująca połączenie z internetem) zazwyczaj zaczyna wtedy migać. Mówię zazwyczaj, bo czasami zdarza się że nie miga, a internetu też nie ma, nawet po kablu (w przypadku Wi-Fi to np. na telefonie wyskakuje komunikat "ta sieć Wi-Fi nie ma dostępu do internetu") .

Oczywiście, przed routerem mam jeszcze ONT, dokładnie jest to:
7368 ISAM ONT G-010G-Q NOKIA
Natomiast na ONT nie zaobserwowałem niczego, tam cały czas świecą się 3 diody na zielono: Power, PON i LAN. Nawet jak się rozłączy internet i na routerze miga dioda to na ONT bez zmian.
 #1130888  autor: kacperek_z
 02 maja 2022, 20:32
Od początku miałem i nadal mam ten sam problem z Internetem od Orange. Operator sieci POPC — Zicom Infrastruktura.
Walczę z Orange mocno, bo rzeczywiście, bez sensu mieć taki Internet, który zerwie połączenie w czasie rozmowy telefonicznej, i przez kilka-kilkanaście minut nie potrafi ponownie nawiązać sesji. Wymieniany był ich modem (Funbox 6), ONT od operatora sieci POPC, kontrola parametrów nadawania, odbierania po sieci FTTH — nic z tego.
Jakbyś coś wskórał z tym, co może być powodem tego problemu, daj znać. Ja ze swojej strony mogę zapewnić, że także dam znać, jakby coś się poprawiło. Mój rekord najdłuższej sesji to do tej pory 5 dni ;) Tak to zwykle jest parę-paręnaście godzin, maksymalnie 2-3 dni.

I nawiasem, nota bene: słusznie, że nie chcesz Orange, skoro masz dostęp do Internetu świadczonego przez Netię bądź UPC. Prędkości oferowane przez pomarańczowego operatora do serwerów niepołączonych z ich CDN-ami są dramatycznie słabe. Ja niestety innego wyboru nie mam, pozostają lokalni ISP, co do których mam jeszcze większe obawy.
Natomiast cena jest dosyć rozsądna: 60 zł za 300/50 Mbps — udało mi się uniknąć dopłaty za internet w domkach jednorodzinnych — jakbyś jednak chciał Orange i potrzebował na sposobu na uniknięcie tej opłaty, daj znać, to powiem, jak udało mi się wyrzucić dopłatę z koszyka w ich e-sklepie ;)
 #1130911  autor: parcu1
 03 maja 2022, 14:39
kacperek_z pisze:
02 maja 2022, 20:32
Od początku miałem i nadal mam ten sam problem z Internetem od Orange.
No właśnie, od początku. A u mnie przez pierwsze 3,5 miesiąca umowy nic takiego nie miało miejsca, nie przypominam sobie żeby się wtedy chociaż raz rozłączyło. Pytanie tylko co się mogło tak nagle zmienić..

Gdyby ta Netia była chociaż w tej samej cenie co UPC to zmieniłbym bez wahania. 85 zł za 300/50 to już do prawdy trochę dużo. Nie wiem co robić.
 #1131302  autor: kacperek_z
 16 maja 2022, 10:37
@parcu1

Udało mi się rozwiązać problem ze zrywaniem sesji. Po kilku kontaktach z Orange i jednym kontakcie z operatorem sieci POPC, obaj operatorzy doszli przyczyny problemu — błędna konfiguracja urządzeń sieciowych po stronie operatora sieci. Przywrócenie poprzedniej konfiguracji rozwiązało problem zrywania sesji.

Także moja przyczyna problemu wyjaśniałaby i zachowanie u Ciebie. Podejrzewam też, że w Twoim przypadku, czy byłoby to UPC, czy inny operator, to byłoby tak samo. Pozostaje chyba tylko męczyć Nexerę/Twojego nowego operatora, żeby zajęli się problemem.
 #1136255  autor: mariooshh
 19 wrz 2022, 10:56
@parcu1

Czy udało Ci się rozwiązać problem z Internetem w UPC? U mnie sytuacja wygląda identycznie jak u Ciebie (a już myślałem, że jestem jedynym przypadkiem).
Na początku przez pierwsze miesiące było wszystko w porządku, a zrywanie zaczęło się od maja 2022. Niestety do dnia dzisiejszego problem nie został rozwiązany. UPC wymieniło tylko router, ale tak jak w Twoim przypadku nic to nie zmieniło. Oczywiście już jedną reklamację pisałem - uznali i zastanawiam się co dalej robić, bo problem nadal występuje.