DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1116451  autor: Domin922
 13 maja 2021, 19:50
Temat tworzę jako swego rodzaju przestrogę, ale też sam już nie wiem co mam robić. Mam światłowód T-Mobile 300/30.

Problem występuje od ponad 3 miesięcy i nic nie jest z tym robione. Podwyższony ping (i często utrata pakietów) występuje na trasie zwrotnej przez Level3, gdzie T-Mobile widocznie ma problem. Ping jest podwyższony od 10 rano do 1 w nocy, więc przez 15h w ciągu doby. Dodam, że na tym nagraniu testowałem po południu, wieczorem pingi są jeszcze gorsze i dochodzi utrata pakietów. Nie wiem co mam z tym fantem zrobić, bo to jawna kpina z klienta. Z zaufanych źródeł wiem że wiedzą o problemie ale tak jak napisałem, od ponad 3 miesięcy nic nie jest w tej kwestii robione. Jest tak samo źle lub nawet coraz gorzej z miesiąca na miesiąc. Gdyby chcieli ten problem naprawić to uważam że ponad 3 miesiące to wystarczająco czasu, ale jak widać nie bardzo im się chce. W wiele gier nie da się grać, a jedną z nich jest właśnie PUBG Mobile. Pewne serwisy działają wolniej. Przez styk z Level3 idzie całkiem sporo tras i problem uważam za poważny, ale T-Mobile chyba uważa inaczej. Zawiodłem się na tej sieci i umowy z nimi nie przedłużę. Kpina i plucie klientowi w twarz. To jednak nie wszystko, bo T-Mobile ma również problemy na stykach z siecią Cogentco. Jednym słowem - syf. Sieć T-Mobile jest totalnie popsuta i nikt u nich nic z tym nie robi. Prędkości również są różne, do wielu serwerów prędkość potrafi być ucięta 300 krotnie do 1Mb/s. Często ze Steam pobiera się po 200Kb/s lub mniej i to nawet po zmianie serwera na inny.

https://www.youtube.com/watch?v=zOfHNWiuQ00 - tutaj wideo jak wygląda sprawa z pingiem.

Oczywiście różnorakie problemy występowały już wcześniej, ale teraz to stało się naprawdę upierdliwe. Cóż, jeśli ktoś myśli o tym internecie jako o czymś fajnym do gier z niskimi pingami no to się zawiedzie. Sam przeszedłem do TM z Orange bo myślałem że będzie lepiej, a tu w sumie z deszczu pod rynnę...
 #1116467  autor: maciejnet
 14 maja 2021, 11:13
Następny BSA na światłowodzie Orange to Netia. U niej są dobre wyjścia na świat. Proponuję przy następnej okazji skorzystać z ich oferty.
 #1116474  autor: Domin922
 14 maja 2021, 13:25
Z tego co widzę Netia nawet ceny ma fajne. Aktualnie za ten wysokopingowy :evil: światłowód z T-Mobile płacę 70zł za 300/30.

Netii nie miałem okazji nigdy używać, ale wiem że ludzie zwykle sobie ją chwalą. Jednak póki co muszę czekać na koniec umowy z Niemcami, a kończy się ona w grudniu 2021. Założę się że i do tego czasu problem z Level3 oraz Cogentco nie zostanie rozwiązany.

Niestety, problem w tym że pomimo Orange i T-Mobile na BSA nie jestem w zasięgu światłowodu Netii. Mogą zaoferować mi tylko internet LTE.
 #1116625  autor: maciejnet
 18 maja 2021, 10:35
Wysyłałeś do nich maila w sprawie dostępności BSA ? Bo strona Netii to wielki bałagan.
 #1116684  autor: Domin922
 20 maja 2021, 11:35
Z tego co wiem problem jest bardzo złożony i uważam że nie zostanie naprawiony w najbliższym czasie, jeśli w ogóle. Do końca umowy zostało 7 miesięcy i jestem pewien że nawet do tego czasu problem nie zostanie rozwiązany. VPN fajna sprawa, gdyby był darmowy, a dobrych darmowych VPNów nie ma :) Płacić dwukrotnie za internet mi się nie widzi, no i to jest broń obosieczna, bo poprawie sobie pingi do Level3/Cogentco ale pewnie pogorszę do innych, bo gdyby nie problem z Level3 i Cogentco to TM ma fajne i niskie pingi.

Może mogę rozwiązać umowę za porozumieniem stron lub z ich winy przez powyższe problemy i uciec do kogoś innego (z tego co sprawdzałem światło Plusa jest u mnie dostępne) albo czekać na koniec umowy, przemęczyć się 7 miesięcy i wtedy zmienić dostawcę...