DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1097971  autor: aster
 23 cze 2020, 17:14
Mam wykupioną usługę 300mbps a od wielu dni jak sprawdzam to nie mogę się dobić nawet do 100.

Kiedyś tak nie było i zawsze jak testowałem to wychodziło 300. Ktoś inny też tak ma ostatnio? Co ciekawe nawet jak o 2 czy 3 rano robię speedtest to też nie mogę dobić do 100 a o tej porze przecież cały kraj nie ogląda netflixa.

Co się dzieje?
 #1097996  autor: aster
 24 cze 2020, 02:35
Nawet lepiej, bezpośrednio przez router Google Wifi, który ma funkcję sprawdzenia łącza i nawet sam to regularnie robi i zapisuje rezultaty.

Kiedyś zawsze miałem te 300mbps, ostatnio zaś mi się zdarzyło tylko jednego dnia, a wszystkie testy wcześniejsze czy późniejsze już ok 90 dawały. Gdyby mi cały czas skakało raz 60, 120, 90, 130, itd. to bym pomyślał, że może łącze jest jakieś trefne, ale jeśli regularnie widzę 90 to wyglądało mi to na jakąś obniżkę...
 #1098043  autor: aster
 24 cze 2020, 22:35
kariam pisze:
24 cze 2020, 08:58
Nie odpowiedziales na proste pytanie, kabel czy wifi? Appki na routerach to sobie mozemy darowac.
Test idzie po kablu od routera do modemu (i dalej). Apką jedynie włącza się ten test.
marcin19883 pisze:
24 cze 2020, 12:04
Oczywiście po obu stronach 1Gbit porty
No właśnie zastanawiam się czy może kabel zaczyna szwankować choć dziwi mnie stabilność wyników:

9 na 10 testów (każdy innego dnia) dało 93 download i 90% testów też dało 35 upload.

Trzeba będzie kabel sprawdzić...
 #1098047  autor: marcin19883
 25 cze 2020, 00:12
aster pisze:
24 cze 2020, 22:35
9 na 10 testów (każdy innego dnia) dało 93 download i 90% testów też dało 35 upload. Trzeba będzie kabel sprawdzić...
Wygląda jakby ethernet 1Gbps przełączył się na 100Mbps :?
 #1098050  autor: aster
 25 cze 2020, 02:24
Wystarczyło zrobić to co zawsze powinno się robić w takich sytuacjach i po prostu wyłączyć sprzęt od prądu na kilka(naście) sekund (tylko Funbox, routera nie ruszałem). A dopiero jeśli to nie zadziała to martwić się co dalej...

Po restarcie zrobiłem speedtest na samym routerze i od razu było lepiej: 310 download i 35 upload. :)

Tak więc śmiało można przedłużać umowę i nawet zrobić sobie mały upgrade prędkości...
 #1098489  autor: kariam
 01 lip 2020, 17:26
aster pisze:
25 cze 2020, 02:24
Wystarczyło zrobić to co zawsze powinno się robić w takich sytuacjach i po prostu wyłączyć sprzęt od prądu na kilka(naście) sekund (tylko Funbox, routera nie ruszałem). A dopiero jeśli to nie zadziała to martwić się co dalej...

Po restarcie zrobiłem speedtest na samym routerze i od razu było lepiej: 310 download i 35 upload. :)

Tak więc śmiało można przedłużać umowę i nawet zrobić sobie mały upgrade prędkości...
Czyli nadal nie odpaliles aplikakcji na urzadzeniu koncowym, gratuluje.