DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1150130  autor: StanS
 21 maja 2023, 21:16
Apka działa, ale na niej w ogóle nie ma opcji zmiany kanałów, może dla Funboxa 6 jest ale nie mam to nie wiem.
Funbox w ogóle nie jest brandowany pod nju, tylko ma nazwy sieci WiFi i login PPP z nju w nazwie.
 #1157869  autor: Karlos20
 26 wrz 2023, 18:21
Brawo Orange - w końcu mądra decyzja. Oby była tylko zwiększona możliwość miejsc, w którym usługa byłaby dostępna.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160240  autor: kszaq
 10 lis 2023, 19:50
Jak już było wspominane wcześniej, technicznie usługa to Orange Światłowód i mogę potwierdzić, że:
- FunBox na zewnątrz nie ma brandu Orange ani nju (ten drugi jest na kartonie), za to panel WWW jest z Orange, działa też aplikacja "Mój FunBox"
- domyślnie otrzymujemy publiczny, zmienny IPv4
- po dopisaniu "/ipv6" do loginu działa IPv6
- jest możliwość otrzymania zewnętrznego ONT - u mnie administracja nie pozwala pociągnąć światłowodu do mieszkania, ale jest Ethernet, dlatego mam ONT w piwnicy i stamtąd już po Ethernecie
- na własnym routerze jest możliwość zestawienia dwóch sesji PPPoE dla dual-stack IPv4+IPv6
- MTU 1500 przez FunBox. Na własnym routerze też można to osiągnąć przez ustawienie MTU na 1508 dla interfejsu WAN. Dla OpenWRT sposób podany na blog.sloniupl.eu jest błędny, należy użyć podanego na forum OpenWRT
 #1160252  autor: TeleCypisek
 11 lis 2023, 02:13
Jak wygląda sprawa z niezawodnością połączenia?
Swego czasu ktoś z lokalnych użytkowników OŚ w mojej okolicy pisał, że co 24h następuje zmiana adresu IP i wtedy następuje kilkunastominutowa przerwa w dostępie do netu.
Jak jest u Ciebie?
Jakie masz faktyczne prędkości? Czy takie jak na umowie?
Jakie pingi?
 #1160258  autor: kszaq
 11 lis 2023, 09:22
TeleCypisek:
Stabilności jeszcze nie monitorowałem, odpaliłem skrypt i dam znać.
Umowa jest na 200/30, prędkości mam 220/32 przez całą dobę. Odpalając speedtest upload na moment wybija do 100Mbps, po czym zwalnia do umownej prędkości.
Pingi w Polsce w przy dobrej trasie są <10ms, ale jak to w Orange z trasami różnie bywa.
 #1160391  autor: TeleCypisek
 13 lis 2023, 00:08
@ kszaq, dzięki za szybka odpowiedź.

Czy oni za abonament wystawiają jakieś faktury, czy należy samemu płacić w terminie bez żadnego wezwania?
Nie bardzo mam chęć pozwalać komukolwiek na samodzielne obciążanie mojej karty płatniczej, bardziej by mi odpowiadało zlecenie comiesięcznego przelewu w bankowości internetowej. Czy jest taka możliwość?

I następne pytanie:
U mnie światłowód kończy się w przedpokoju, więc będzie potrzebny ONT. Czy da radę podpiąć do tego ONT własny router, który obsługuje PPPoE, ale nie obsługuje VLAN-ów?
Od dostawcy oczekuję wyłącznie internetu, nie potrzebuję żadnych dodatkowych usług.
 #1160433  autor: kszaq
 13 lis 2023, 19:03
TeleCypisek:
Jeszcze w kwestii stabilności łącza: używając FunBoxa, rozłączenie sesji nastąpiło po około 60 godzinach. Nowa sesja połączyła się w czasie mniejszym niż 5 sekund, z tym samym zewnętrznym adresem IP.

W kwestii prędkości, test po WiFi, wykupione mam 200/30:
Obrazek

W kwestii płatności, jest tu tak samo jak w Orange Flex czy nju komórkowym (subskrypcja): albo automatyczne obciążenie karty, albo ręczne doładowanie konta BLIKiem. Regulamin w tym temacie mówi: Warunkiem świadczenia Usługi jest wyrażenie zgody na comiesięczne obciążanie karty płatniczej Klienta (Visa, Visa Electron, MasterCard Electronic, Maestro) oraz zapewnienie środków na karcie w kwocie nie mniejszej niż wartość zobowiązań na dzień realizacji płatności. Możemy zapewnić inne metody płatności, w szczególności BLIK oraz płatność online.

Do ONT możesz mieć podpięty własny router, ale musi obsługiwać VLANy, bo ruch internetowy idzie po VLAN 35. Sprawdź w Twoim routerze, czy nie masz tej opcji ukrytej pod nazwą "IPTV". FunBox nie ma opcji Bridge, jedynie możliwość ustawienie DMZ.
 #1160443  autor: TeleCypisek
 13 lis 2023, 21:41
kszaq pisze:
13 lis 2023, 19:03
TeleCypisek:
Do ONT możesz mieć podpięty własny router, ale musi obsługiwać VLANy, bo ruch internetowy idzie po VLAN 35. Sprawdź w Twoim routerze, czy nie masz tej opcji ukrytej pod nazwą "IPTV". FunBox nie ma opcji Bridge, jedynie możliwość ustawienie DMZ.
W zakładce IPTV odkryłem takie menu:

Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-vQWsgKzswg
Czy chodzi o coś takiego?

PS:
Pogooglałem i widzę, że trop jest chyba właściwy.
Czy kabel biegnący z ONT należy wpiąć do portu LAN, czy WAN routera?
I czy przy takiej konfiguracji internet będę miał na wszystkich portach LAN routera, czy tylko na jednym?
Jaki masz router u siebie podpięty do ONT?
 #1160447  autor: kszaq
 13 lis 2023, 22:33
TeleCypisek: Tak, to powinno wystarczyć.

Na forum Orange jeden z użytkowników uruchomił światłowód od Orange na podobnym routerze, a że to identyczne technicznie usługi...
https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-rout ... /2#U309097

Odpowiadając na PS: wydaje mi się, że powinieneś mieć internet na wszystkich portach.
Podpinasz zawsze do portu działającego jako WAN, bo router musi nawiązać połączenie Point-to-Point i następnie rozdziela je do swoich klientów.

Przez pierwsze kilka dni używałem FunBoxa, dzisiaj podpiąłem Cudy WR3000 z OpenWRT.
 #1160543  autor: TeleCypisek
 15 lis 2023, 19:26
Odnoszę wrażenie, że to FTTH z Orange, to może być podobna fikcja jak znane z historii potiomkinowskie wsie.
Na stronie Orange'a moje mieszkanie rzekomo jest w zasięgu światłowodu, NJU nawet przyjęło ode mnie płatność za instalację oraz pierwszy miesiąc abonamentu, ustaliło na dzisiaj do południa termin montażu i na tym się skończyło.
Nikt do mnie nie przyszedł ani nie zawiadomił, że nie przyjdzie, w BOK-u nic nie wiedzą, dopiero przed chwilą na stronie WWW wyświetliło mi się, ze "instalacja została wstrzymana".
Po rozmowie na czacie dowiedziałem się, że " instalacja wymaga szerszego zakresu działań". Jak to rozumieć?
Nie wiem na jaką skalę występuje to zjawisko, ale można podejrzewać, że jakaś część tego deklarowanego przez Orange pokrycia kraju siecią światłowodową, może być zwykłą fikcją.
 #1160625  autor: kszaq
 17 lis 2023, 04:32
TeleCypisek: U mnie pobranie opłaty nastąpiło dopiero w momencie podłączenia usługi i zatwierdzenia zakończenia instalacji przez technika. Dzień przed instalacją miałem telefon od podwykonawcy Orange w celu potwierdzenia instalacji, a w dniu instalacji dzwonił technik potwierdzić godzinę przyjazdu.
 #1160629  autor: TeleCypisek
 17 lis 2023, 10:56
Podejrzewam, że wstrzymanie u mnie podłączenia światłowodu może być skutkiem ograniczającego konkurencję porozumienia pomiędzy dostawcami, gdyż w tym mieszkaniu taka sytuacja ma już miejsce trzeci raz!
Wygląda na to, jakby Orange zawarło z firmą TOYA układ, że nie będą podkupywać sobie klientów.
Od 2014 roku mam internet po kablówce firmy TOYA i w międzyczasie już dwukrotnie występowałem do Orange z wnioskiem o zainstalowanie mi światłowodowego internetu, gdyż według internetowej strony Orange w moim mieszkaniu była taka możliwość, a co więcej, końcówkę światłowodu mam już nawet w mieszkaniu, podciągniętą na etapie budowy domu!
I za każdym razem, po złożeniu internetowego wniosku o instalację internetu światłowodowego dostawałem z Orange odpowiedź o "braku możliwości podłączenia".
Początkowo tę odpowiedź traktowałem jako wiarygodną, ale moje wątpliwości wzbudził fakt, że pomimo iż "nie było możliwości" podłączenia światłowodu w moim mieszkaniu, to jednak w międzyczasie podłączano do światłowodu sąsiednie mieszkania.
Do myślenia dało mi także pewne wydarzenie w krakowskim biurze operatora. Gdy podczas rozmowy zagroziłem, że przeniosę się do Orange, to obecni pracownicy tylko roześmiali się, a jeden z nich powiedział: "To niech się Pan przeniesie" - tak jakby z góry wiedział, że jest to niemożliwe.
I faktycznie, z Orange dostałem odpowiedź "o braku możliwości podłączenia".
Zobaczymy co teraz będzie z tym światłowodem z NJU; jak na razie z ich strony zapadła całkowita cisza, niczego nie można się dowiedzieć.
 #1160682  autor: StanS
 19 lis 2023, 04:10
Masz w ogóle światłowód dociągnięty do bloku?
Orange ma swoje skrzynki na dole?
Są piony teletechniczne?
Ktoś z sąsiadów ma światłowód?

Ja bym z góry nie zakładał teorii spiskowych, bo przeszkodą może być chociażby to, że trzeba przewiercać stropy i musi być na to zgoda administracji.
Albo w skrzynce pokończyły się gotowe pigtaile a podwykonawcy nie chce się dospawywać kolejnych bo dostaje od Orange za mało kasy za montaż.
 #1160684  autor: TeleCypisek
 19 lis 2023, 10:42
Światłowody zostały doprowadzone do wszystkich mieszkań na etapie wykańczania budynku , w moim mieszkaniu też jest. Kilku innych sąsiadów ma internet po tym światłowodzie od Orange, ale ja z kablówki miałem internet jako pierwszy w budynku, zanim jeszcze Orange zaczął u nas oferować swój internet po światłowodzie.
Gdy Orange zaczął oferować światłowodowy internet m.in. w moim budynku, to gdy chciałem go zamówić, okazało się, że "nie ma możliwości" (chociaż wg ich strony WWW taka możliwość była!), ale nie sposób było dowiedzieć się, na czym ten"brak możliwości" polega.
Obecnie taka dziwna sytuacja ma już miejsce trzeci raz.
 #1160689  autor: StanS
 19 lis 2023, 13:14
To może faktycznie im się pigtaile pokończyły i podwykonawca nie chce dospawać, albo wyjścia na spliterze optycznym. U mnie monter powiedział, że podwykonawca który robił instalację do bloku zostawił tylko 2 pigtaile i jak będzie więcej chętnych to będzie musiał dospawać kolejne.
Rozumiem, że nawet nie próbowali instalować w mieszkaniu, w takim razie kwestia problemu ze światłowodem między skrzynką a mieszkaniem odpada.
Chyba że masz jedno włókno do mieszkania i jest ono zajęte przez TOYA?
Skoro jest taka sytuacja jak opisałeś i nie jesteś w stanie uzyskać informacji co jest przeszkodą to możesz się poskarżyć do UKE opisując tak jak tutaj napisałeś.
 #1160690  autor: TeleCypisek
 19 lis 2023, 13:29
StanS pisze:
19 lis 2023, 13:14
Chyba że masz jedno włókno do mieszkania i jest ono zajęte przez TOYA?
Nie, oba włókna są wolne, internet z TOYA mam po koncentryku.
Skoro jest taka sytuacja jak opisałeś i nie jesteś w stanie uzyskać informacji co jest przeszkodą to możesz się poskarżyć do UKE opisując tak jak tutaj napisałeś.
Prawdopodobnie tak zrobię, tylko na razie czekam na oficjalna odmowę podłączenia z NJU/Orange.
 #1160820  autor: TeleCypisek
 23 lis 2023, 10:48
Jak na razie NJU odbiło piłeczkę "poza boisko" wyznaczając termin instalacji na 18 grudnia. Zobaczymy, co będzie dalej.
 #1160861  autor: Vieslav
 24 lis 2023, 10:46
TeleCypisek pisze:
17 lis 2023, 10:56
Do myślenia dało mi także pewne wydarzenie w krakowskim biurze operatora. Gdy podczas rozmowy zagroziłem, że przeniosę się do Orange, to obecni pracownicy tylko roześmiali się, a jeden z nich powiedział: "To niech się Pan przeniesie" - tak jakby z góry wiedział, że jest to niemożliwe.
Trochę nadinterpretacja. To już nie te czasy, że komukolwiek zależy na kliencie. Nie ty to przyjdzie kolejny, podpisze umowę na 4w1 i konsultant zgarnie większą prowizję niż za sam twój internet. W salonach jest taka rotacja pracowników, że oni nawet nie wiedzą pewnie, gdzie twój blok się znajduje.

Czy podczas wcześniejszych zamówień miałeś wyznaczaną datę podłączenia?
 #1160873  autor: TeleCypisek
 24 lis 2023, 15:54
Vieslav pisze:
24 lis 2023, 10:46
Trochę nadinterpretacja. To już nie te czasy, że komukolwiek zależy na kliencie. Nie ty to przyjdzie kolejny, podpisze umowę na 4w1 i konsultant zgarnie większą prowizję niż za sam twój internet.
Ale przecież jemu wcale nie musiało zależeć na utrzymaniu mnie!
Z jego kpiącego tonu wywnioskowałem, że on doskonale wiedział, że ja nie mam żadnego wyboru i że Orange nie podepnie mnie do światłowodu.
W salonach jest taka rotacja pracowników, że oni nawet nie wiedzą pewnie, gdzie twój blok się znajduje.
Doskonale wiedział, bo to wówczas jeszcze nie była TOYA, tylko lokalny krakowski dostawca internetu, u którego wcale nie było dużej rotacji i który niewiele wcześniej objął swoim zasięgiem całe niedawno wybudowane osiedle, na którym mieszkam. A Toya dopiero za jakiś czas wykupiła tego operatora.
Czy podczas wcześniejszych zamówień miałeś wyznaczaną datę podłączenia?
Nie, nigdy dotąd sprawa tak daleko nie zaszła, uprzednio odmowę podpięcia do światłowodu dostawałem wkrótce po złożeniu przeze mnie zamówienia.