Strona 1 z 1

[K800i] Serwis nie daje sobie rady z naprawą

Post:27 mar 2007, 19:21
autor: jacqal
Mój SE K800i ma "dziwną przypadłość" - przypisane indywidualne dzwonki dla
kontaktów w książce telefonicznej dzwonią przy ... połowie abonentów.
Dwukrotnie w serwisie centralnym SE, gdzie wgrywano nowy soft
i "optymalizowani" ustawienia telefonu (w serwisie ponad dwa tygodnie). Nadal
nie działa.Z zagranicznych forów wiem, że to przypadłość wcale nie unikalna:
www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=125986
forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=62171
forum.my-sonyericsson.pl/viewtopic.php?t=5270
http://www.se-world.info/thread179382-P ... ufton.html
www.seuniverse.com/forums/showthread.php?t=7218
http://www.mobile9.com/invboard/lofiver ... 28838.html
forum.mypdacafe.com/viewtopic.php?=&p=157021
www.expansys.at/ft.aspx?i=132648&thread=893
Serwis upiera się, żeby naprawiać dalej, ale mam wrażenie że kolejne wgrania
softu na nic się zdadzą. Co robić ?

Post:27 mar 2007, 22:16
autor: Filip
Odpowiedz Sobie na pytanie czy naprawdę będziesz używać tych dzwonków. Wg mnie to można bez tego żyć. Skoro kilkakrotne wgrywanie oprogramowania nic nie pomogło to nie ma już po co czekać,a zresztą jak sam mówisz to nie jest odosobniony przypadek.

Post:27 mar 2007, 22:23
autor: Oskar
Chyba jest na co czekać ;) o ile się nie mylę jeśli nie naprawią mu tego to dostanie nówke ;]

Post:27 mar 2007, 22:28
autor: Filip
Wątpie żeby z powodu takiej "usterki" wymienili mu taki telefon na nowy. Zresztą dla dzwonka czekać tygodniami na telefon to troszkę mi nie pasuje. Jak ma czas i inny telefon do użytku to niech czeka i próbuje.

Post:28 mar 2007, 00:15
autor: Klusek
Gruby pisze:Odpowiedz Sobie na pytanie czy naprawdę będziesz używać tych dzwonków.
Takie podejście do sprawy wydaje mi się dość dziwne. Skoro telefon udostępnia taką funkcję to dlaczego ma się godzić z tym, że nie do końca ona działa? Gdyby fotek nie pstrykał to aparat też mógłby być zepsuty? Trzeba się domagać swojego. A poza tym skoro jacqal zauważył tą usterkę to chyba jednak z tej funkcji korzysta :)

Post:28 mar 2007, 09:10
autor: jacqal
Witam,

Dziękuję za zainteresowanie sprawą. Mam jeszcze kilka uwag, bardziej ogólnych.

Słabo znam się na tym, co telefony mają "w środku" (flashowanie i temu podobne), ale jeśli w instrukcji obsługi jest podana jakaś funkcja, to lubię sprawdzić na ile jest dla mnie przydatna. W KILKU ostatnio używanych przeze mnie modelach (m.in. Motorola V500, V547, SE K750i) spersonalizowane dzwonki wydały się niezmiernie użyteczne. Od razu wiem, czy dzwoni żona, córka, kolega z pracy, czy ktoś "nieznany". W ogóle mam wrażenie, że takich "drobiazgów" (np. profile), które ułatwiają życie jest mnóstwo, ale (jak wynika z badań) bardzo wielu użytkowników komórek w ogóle z nich nie korzysta. A ja sądzę, że wina w dużej mierze leży po stronie producentów, bo nie potrafią WYTŁUMACZYĆ jaka jest korzyść z różnych funkcji. Weźmy takie banalne "profile". Znam bardzo wielu użytkowników całkiem zaawansowanych słuchawek, którzy w sytuacjach społecznie "kłopotliwych" (spotkanie, kino, wykład itd) potrafią tylko włączyć wibrę jako alterntywę dla dzwonka, co powoduje, że przy KAŻDYM połączeniu wyciągają telefon i sprawdzają kto dzwoni. W instrukacjach telefonów piszą, jak ustawić profile, ale nie bardzo tłumaczą do czego się przydają. A przydają się znacząco - mam dajmy na to spotkanie, zmieniam profil i dodzwonią się do mnie tylko WYBRANI abonenci, a reszta kierowana jest na pocztę głosową. Nie wyciągam więc co chwila telefonu z kieszeni (jak to nerwowo czynią niektórzy interlokutorzy). Oczywiście bez profili można żyć (Samsung D900 ich nie ma), ale jeśli są, to dlaczego ich nie używać.

Po drugie - od lipca 2002 obowiązuje w RP Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która co prawda eliminuje rękojmię (w relacjach sprzedający - Kowalski), ale daje kupującym prawo dochodzenia swoich roszczeń, jeśli produkt jest "niezgodny z umową". We wszystkich materiałach SE na temat K800i (witryna, instrukcja obsługi, itp) mowa jest o tym, że umożliwia spersonalizowanie dzwonków, a zatem każdy sprzedawany egzemplarz MUSI tak działać. Przecież, jak kupuję samochód z elektrycznymi szybami, to też chcę żeby działały. I nie powiem, że skoro mam klimę, to mogę szyb nie opuszczać :)

Po trzecie - moje negatywne doświadczenia z K800i dowodzą niestety, że tak zwani "markowi producenci" zaczynają coraz bardziej nas, konsumentów OLEWAĆ. Ten wykaz linków do stron opisujących problemy ze spersonalizowanymi dzwonkami w K800i ustaliłem w kwadrans - gdybym odpowiadał w SE za kwestie jakości, uważałbym to za punkt honoru, żeby (mając taką wiedzę) usterkę tę jak najszybciej usunąć. Okazuje się jednak, że problem się powtarza w wielu przypadkach (a ilu NIEŚWIADOMYCH, bo nie używających, nawet nie zdaje sobie z niego sprawy), tymczasem nie wygląda na to, by SE jakoś się tym przejmował.

A jest to tylko JEDNA Z WIELU usterek w SE K800i - sprawdźcie: http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=50509. Tam jest grubo ponad 150 postów opisujących
problemy z tym telefonem.

A postawa SE ? Wysyłam trzy maile w sprawie K800i i dzwonków - brak reakcji. Dzownię pod JEDYNY numer telefonu (infolinia), jakim firma "chwali się" w polskich materiałach i po opowiedzeniu perypetii z moim K800i słyszę "i co ja mam Panu zrobić ?" Na fakt, co ma mi zrobić ....NA PEWNO NIE OLEWAĆ !

Post:28 mar 2007, 21:37
autor: dechomenon
czyli jak sam napisaleś wyzej..pozostaje nic innego jak zgłosic reklamację jako niezgodność towaru z umową...