Strona 1 z 1

Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:22 lip 2017, 11:36
autor: user_delete60
Warszawa, dnia 22 lipca 2017 r.

Czuję się zmuszony zabrać głos na forum z powodu nieprzyjemnego kontaktu z firmą Twoja Telekomunikacja Sp. z o.o., o siedzibie w Al. Jerozolimskich 123a, 02-017 Warszawa. Zaczął się on mniej więcej na początku czerwca 2017 roku, kiedy otrzymałem telefon od - jak rozmówczyni zapewniła - spółki Orange, mojego dostawcy telefonii stacjonarnej. Usłyszałem, że została mi przyznana nowa taryfa, znacznie korzystniejsza. Wyraziłem zgodę na przyjazd kuriera. Zjawił się 12 czerwca 2017 roku. Mimo późnej pory, nalegał na szybkie zawarcie umowy. Podarował mi nowy telefon i numer, których nie przyjąć nie miałem możliwości. Przyjąłem, zaznaczając, że życzę sobie zachować dotychczasowy numer, i... niebawem zaczęły się kłopoty.

29 czerwca otrzymałem kolejny telefon od Orange. Pracownica tym razem zapytała, czy potwierdzam zgodę na przeniesienie numeru do innego operatora. Odpowiedziałem oczywiście, że żadnej takiej zgody nigdy nie wydałem. W ten sposób dowiedziałem się o oszustwie: pierwsza rozmówczyni wcale nie telefonowała w imieniu Orange i nie zostałem obdarowany żadną nową ofertą.

Spojrzałem na zawartą umowę. Rzeczywiście, nie była z Orange. Więcej: po krótkim poszukiwaniu w Internecie zorientowałem się, że i mnie kurier wręczył tylko trzecią, czwartą i piątą stronę umowy oraz cennik.

Jeszcze tego samego dnia, 29 czerwca 2017 roku, zatelefonowałem na infolinię Twojej Telekomunikacji. Zakończenie umowy przez telefon było niemożliwe, wysłałem więc wypowiedzenie pocztą elektroniczną z prywatnej skrzynki. Choć taka forma wypowiedzenia jest według kodeksu cywilnego skuteczna, nadeszła odpowiedź, że konieczne jest wypowiedzenie pisemne, dostarczone do biura firmy.

Wypowiedzenie takie, powtórne, zaniosłem osobiście dnia 4 lipca 2017 roku wraz z nie rozpakowanym aparatem telefonicznym. Uprzedziłem, że jakiekolwiek nękanie mnie przez wymienioną spółkę spowoduje kontakt z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednak otrzymałem niedawno fakturę.

Ponieważ wspomniana firma nadal wykazuje postawę nieprzyjazną i nieetyczną, pragnę ostrzec wszystkich użytkowników telefonii, zwłaszcza stacjonarnej, przed nieuczciwą spółką Twoja Telekomunikacja i ewentualnymi innymi jej podobnymi spółkami.

Michał Obrębski
michalwojciechobrebskiMAŁPAgmailDOTcom

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:22 lip 2017, 17:33
autor: Niezgodna7
No tak, hieny udające tp...

nigdy takie mendy nie znikną z tego świata...

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:22 lip 2017, 17:38
autor: Remington
MichalObrebski pisze:wysłałem więc wypowiedzenie pocztą elektroniczną z prywatnej skrzynki. Choć taka forma wypowiedzenia jest według kodeksu cywilnego skuteczna,
Pierwsze słyszę. Bez podpisu kwalifikowanego mail nie ma żadnej mocy, ponieważ nie można mieć pewności kto go wysłał.

Trzeba czytać co się podpisuje, by potem uniknąć problemów. Ale szanse masz duże, bo wygląda to na typowy przekręt.

Czy masz potwierdzenie wpływu oświadczenia o odstąpieniu, które im zaniosłeś? Skąd w ogóle mieli Twoje dane do umowy i wysłania kuriera?

Ciekawe czy mają zarejestrowaną rozmowę z Tobą i czy przy niej nic nie zmanipulują. Niemniej nawet gdyby przez jakieś kruczki prawne uznali odstąpienie od umowy za nieważne, to masz możliwość zerwać umowę zawartą pod wpływem błędu (w necie znajdziesz szczegóły), bo ten niewątpliwie tu był i to z winy operatora.

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:22 lip 2017, 22:30
autor: Maniek99
@MichalObrebski
Oczywiście zgłosiłeś skargę do UKE?

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:23 lip 2017, 20:04
autor: user_delete60
Bardzo dziękuję za taką wyczerpującą odpowiedź.
O ile wiem, dowolna forma oświadczenia woli jest dopuszczalna, o ile jest jasna.
I np. wypowiedzenie umowy o pracę mailem (firmowym) jest skuteczne. Później oczywiście pokwitowali mi drugie wypowiedzenie, kopię mam.
Że trzeba czytać przed podpisem - oczywiście! Tylko do głowy mi nie przyszło, że Orange może wcale nie być Orange.
Pozdrawiam serdecznie,
Michał Obrębski

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:23 lip 2017, 20:07
autor: user_delete60
Tak. Zgodnie z uprzedzeniem danym nieuczciwej spółce, po otrzymaniu faktury sprawę zgłosiłem do UOKiK.
Pozdrawiam serdecznie.
Michał Obrębski

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:24 lip 2017, 09:43
autor: Maniek99
UKE jest tu bardziej optymalne, bo wszystko dobywa się mailowo i gdzieś po 10 dniach wiesz na czym stoisz (masz stanowiska wszystkich stron). Poza tym jest większa szansa, że dowalą im karę.

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:24 lip 2017, 18:09
autor: user_delete60
OK, dziękuję i pozdrawiam.
Michał Obrębski

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:24 lip 2017, 19:51
autor: Remington
MichalObrebski pisze:O ile wiem, dowolna forma oświadczenia woli jest dopuszczalna, o ile jest jasna.
I np. wypowiedzenie umowy o pracę mailem (firmowym) jest skuteczne.
W mailu firmowym mają pewność, że to dana osoba się nim posługuje. A założyć sobie skrzynkę michal.obrebski@coś.tam może każdy i żaden zewnętrzny podmiot takiego maila nie musi uznać, bo nie wiadomo od kogo faktycznie to pochodzi.

Dobrze, że masz pokwitowane dostarczenie wypowiedzenia, UKE powinno wystarczyć.

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:25 lip 2017, 11:06
autor: user_delete60
To prawda, dziękuję. Ale w moim akurat przypadku nie było wątpliwości, że mail jest mój własny.
Dla pewności jednak nawiązałem do niego i do rozmowy telefonicznej w ponownym wypowiedzeniu.
Serdecznie pozdrawiam,
Michał Obrębski

Re: Uwaga na nowe "korzystne" oferty! Oszuści nie zniknęli.

Post:25 lip 2017, 12:32
autor: marcin19883
@Remington
Na wypowiedzeniu masz podpis, więc to dokument jak najbardziej skuteczny. Dużo firm umożliwia wypowiedzenie emailem.