DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP
Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP

Moderator: Moderatorzy

 #864777  autor: mackryg
 06 maja 2016, 09:47
"KOWALSKI, OPCJE!" - CZYLI CIEKAWE FUNKCJE CENTRAL TELEFONICZNYCH VOIP

W tradycyjnym telefonie stacjonarnym nie doszukamy się tylu opcji, co w aparatach IP. Tymczasem funkcjonalność aparatów opartych na technologii VoIP stale wzrasta. Dostępne są nawet dedykowane dla różnych firm moduły dodatkowe dla centrali telefonicznej IP PBX np. moduł hotelowy (który usprawnia komunikację z hotelowymi gośćmi). Użytkownicy o jednych funkcjach nie wiedzą, o innych zapominają. Postaramy się przybliżyć kilka z nich.

Mobilność – w sytuacji, gdy firma przenosi się do nowego biura można po prostu zabrać ze sobą cały dobytek, łącznie z aparatem telefonicznym. Wystarczy podłączyć go w nowym miejscu i nie trzeba czekać na przeniesienie numeru, tylko na włączenie Internetu (bez którego biuro i tak nie jest w stanie działać).

Follow me - przekierowanie połączenia z jednego numeru równocześnie na dwa telefony. Połączenie trafi najpierw na telefon stacjonarny, następnie na komórkę lub komputer z odpowiednią aplikacją. W ten sposób można przestać martwić się o to, że nie odbierze się ważnego telefonu. Rozmowę prowadzisz na urządzeniu będącym aktualnie pod ręką.

API (Application Programming Interface) – dzięki zastosowaniu API można zintegrować centrale IP PBX z systemem CRM (np. LiveSpace czy Zurmo), tak aby prezentować osobę dzwoniącą razem z jej historią kontaktu. Pracownik infolinii już na wstępie wie, z kim będzie rozmawiać. Połączenia można inicjować bezpośrednio z przeglądarki internetowej, klikając odpowiednią ikonę przy kontakcie. Możliwe jest też archiwizowanie, a także odsłuchiwanie zapisanych rozmów (co może być pomocne przy organizacji szkoleń albo rozpatrywaniu reklamacji). Natomiast team manager ma wgląd w analizę statystyk wykonywanych połączeń.

Call parking - można zawiesić rozmowę (zazwyczaj na 1-2 minuty) i dokończyć ją na innym aparacie, w innej lokacji lub przekazać rozmówcę konkretnemu specjaliście w danej dziedzinie z innego oddziału/departamentu.

Obrazek

Voicemail (poczta głosowa dostępna na adres e-mail) – pozostawione przez interesantów wiadomości z poczty głosowej przesyłane są w formie plików mp3 lub wav na wskazany adres mailowy.

Wystarczy Sieć LAN - nie jest potrzebne budowanie dwóch sieci (sieci LAN oraz telefonicznej), co wiąże się z mniejszymi kosztami wdrożenia, brakiem zbędnego okablowania.

Music on hold - łatwa do wprowadzenia ustawienie wybranej melodii w tle, na czas oczekiwania na połączenie, zamiast krępującej ciszy.

Click2Call – dzięki centrali IP możliwe jest wykorzystanie elementów strony internetowej w celu bezpośredniego połączenia z konsultantem (po wpisaniu numeru w odpowiednim miejscu na stronie konsultant oddzwania do nas po kilkunastu sekundach).

WebRTC – to komunikacja w sieci Web, odbywająca się w czasie rzeczywistym, umożliwiająca wykonywanie połączeń głosowych, wideokonferencji oraz przesył plików przy pomocy przeglądarki. Używa się w tym celu interfejsu JavaScript API.


Oczywiście to nie wszystko na co stać nowoczesny telefon wsparty centralą IP PBX. Rozwiązań i możliwych konfiguracji jest znacznie więcej. Po stworzeniu dobrego ,,raportu taktycznego'' potrzeb, następnie wdrożeniu odpowiednich wariantów, można znacznie ułatwić pracę zarówno w niewielkich firmach, jak i w dużych przedsiębiorstwach.
Dzięki innowacyjności rozwiązaniowej można odpowiedzieć nawet na jeszcze nie odkryte potrzeby użytkowników. Pracują nad tym programiści, którzy nieustannie monitorują rynek i tylko czekają na Twoje pomysły. W Polsce takich specjalistów nie brakuje :)