DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP
Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP

Moderator: Moderatorzy

 #794100  autor: ePortfel
 03 kwie 2015, 19:42
Czy ktoś z Was zakładał sobie telefon stacjonarny w UPC?

Pytam dlatego, że intrygujący jest wzrost popularności tej usługi.

UPC z roku na rok instaluje coraz więcej telefonów stacjonarnych. Przez ostatnie 5 lat przybyło ponad 350 tysięcy klientów. To jest ciekawe zważając na fakt że klienci UPC są głównie w miastach gdzie z zasięgiem telefonii komórkowej nie ma raczej problemu.

Interesuje mnie motywacja klientów aby zakładać sobie usługę która teoretycznie wydaje się przestarzała. Mam swoją teorię na ten temat, ale chętnie posłuchałbym osób które taką usługę kupują.

:smt006
 #794103  autor: Budrys67
 03 kwie 2015, 19:57
Mam zainstalowany taki telefon.
Pakiet z telefonem dawał dodatkowy rabat na pozostałe usługi
Telefon sobie leży - czasami gdzieś zadzwonię
 #794105  autor: Ruben
 03 kwie 2015, 20:05
Podobnie jak kolega wyżej uważam, że popularność usługi telefonii stacjonarnej w UPC bierze się z tego, że sprzedawane usługi w tzw. trójpakach są tańsze. Przy ewentualnym przedłużaniu umowy taki telefon z 60 min. do wszystkich kosztuje 5 pln. więc opłata symboliczna a korzyści z tego mogą być znacznie większe.
 #794116  autor: ePortfel
 03 kwie 2015, 21:09
Czy sugerujecie że telefon w UPC ma w praktyce ujemną cenę? Tzn. 5zł za telefon ale zniżki powyżej 5zł na inne usługi?

Zauważyłem że UPC ma politykę bardzo taniego telefonu stacjonarnego w pakiecie (jakiś czas temu był on de facto za darmo chyba), ale nie ujemna cena?
 #794164  autor: sa
 04 kwie 2015, 01:07
Sąsioadka ma pełny pakiet tj telefon, net i telewizje i jest bardzo zadowolona mówi że ma dużo darmowych minut na komórki i zagranice min.do Niemiec, wiec widać opłaca się.a faktem jest że 3 w1 kosztuje taniej niż osobno.
 #794171  autor: Sig
 04 kwie 2015, 08:36
Pakiety.
Cała tajemnica. Do tego co może być szokiem dla niektórych tutaj wyliczających do piątego miejsca po przecinku "oszczędności" na usługach telekomunikacyjnych, to nie każdy tak ma. Wielu ludzi po prostu zakłada, że za telewizję i internet będzie płacić X, a jeżeli do tego dochodzi telefon - czemu nie.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.
 #794174  autor: Ruben
 04 kwie 2015, 08:48
Tak jak napisał kolega Sig, różnica 5 pln/m-c nie dla każdego stanowi zaporową kwotę i niektórzy są skłonni za tę kwotę kupić usługę telefonu stacjonarnego. Do tego konsultanci zapewne tak przedstawiają oferty, że nacisk kładą na pakiety 3w1.
Dzisiaj przy przedłużaniu umowy można "wyrwać" 3w1 za 35 pln a 2w1 za 30pln więc przy takich kwotach te 5 pln naprawdę nie stanowi dużej różnicy.
 #794207  autor: loker
 04 kwie 2015, 12:43
Niektórzy mimo posiadania nawet komórki prywatnej i służbowej są do stacjonarnego telefonu przywiązani. A jak co miesiąc trzeba te 35 zł płacić, a można mieć praktycznie za darmo w pakiecie z internetem i telewizją, to inteligentni przenoszą numer do sieci kablowych. Nie tylko w UPC, w innych dużych kablówkach jest analogicznie: w pakiecie taniej. Telewizję jakąś warto mieć, a skoro zadowalająca nas prędkość internetu kosztuje 60 zł miesięcznie, a szybszy 80 zł miesięcznie natomiast ten zadowalający nas z podstawowymi kanałami TV i telefonem z 60 minutami do wszystkich gratis 70 zł miesięcznie, to ludzie biorą 3w1 ;) Przykład z głowy, ale prawie dosłownie w kablówkach tak bywa, że jak już chcemy szybkiego neta, to za TV czy telefon dopłacamy niewiele.
 #794274  autor: ePortfel
 04 kwie 2015, 18:12
Ruben pisze:Dzisiaj przy przedłużaniu umowy można "wyrwać" 3w1 za 35 pln a 2w1 za 30pln więc przy takich kwotach te 5 pln naprawdę nie stanowi dużej różnicy.
35zł za TV + net + telefon ?

Trudno uwierzyć, mnie się wydawało że takie 3 usługi w pakiecie to raczej 70-80zł obecnie.
 #794395  autor: Ruben
 05 kwie 2015, 19:34
ePortfel pisze:35zł za TV + net + telefon ?
Tak, to jest najkorzystniejsza oferta przy przedłużeniu tzw. WRU XX. W ubiegłym roku nielicznym udawało się uzyskać ale z tego, co można przeczytać na innych forach teraz łatwiej można ją wynegocjować. Natomiast takim standardem przy przedłużeniu od dłuższego już czasu jest 60 pln za 3w1 (WRU XV).
 #794597  autor: Golarz Filip
 07 kwie 2015, 12:41
Ruben pisze:
ePortfel pisze:35zł za TV + net + telefon ?
Tak, to jest najkorzystniejsza oferta przy przedłużeniu tzw. WRU XX. W ubiegłym roku nielicznym udawało się uzyskać ale z tego, co można przeczytać na innych forach teraz łatwiej można ją wynegocjować.
Od początku marca jest dokładnie na odwrót. Koniec lutego a dokładnie ostatni dzień to wysyp XX, od marca jest to promil.
Widać ewidentnie, że ARPU na kliencie musi iść- w ich strategii- w górę i to ma właśnie miejsce.

Co do telefonów- to co pisali koledzy wyżej. Sam mam w pakiecie, ale nawet nie jest podłączony.
 #958797  autor: tadeusz242
 01 lis 2017, 07:25
Mam w UPC Telewizja + Internet + Telefon pełen pakiet i płacę za to 156 zł. Telefon do wszystkich operatorów komórkowych i na stacjonarne + stacjonarne w UE.
 #962166  autor: jedrek
 21 lis 2017, 15:38
Większość użytkowników telefonii komórkowej to z reguły ludzie, którym słoń na ucho nastąpił i nie słyszą, że obecnie jakość połączeń głosowych w sieciach komórkowych jest mizerna, wkurzająca kompresja dźwięki i głos potem jak z zaświatów i zgaduj co ten po drugiej stronie mówi do ciebie. Obciążenie stacji bazowych netem robi swoje. Wspaniałym testem jakości połączeń jest wykręcić sobie z komórki na jakąś infolinię gdzie serwują jakąś muzyczkę w oczekiwaniu na połączenie - słychać potężną degradację tego dźwięku w połączeniu komórkowym. Takie samo połączenie wykonane z voIP UPC dzieli przepaść jeżeli chodzi o jakość tej muzyczki, bo brzmi tak samo jak na porządnej linii miedzianej z analogowy telefonem POTS. Zarówno z POTS-a jaki i upc-owego voip ta sama muzyczka brzmi normalnie, nie ma żadnych wkurzających zniekształceń dźwięku w wyniku przesadnej kompresji.
Gdyby przez komórkę (w teście aby wyeliminować błąd drugiej strony, której tnie zasięg, docelowym numerem jest typowy stacjonarny analogowy POTS druciak) jakość połączenia nie różniła się od tradycyjnego POTS-POTS to by nie było sensu się pchać w te cały voip tzw. "stacjonarny w UPC". Ale jak na osiedlu masz praktycznie po jednej stacji dla Plusa, TM i Play i Orange i te stacje mają potem obsłużyć 20tys. słoików zamieszkujących to osiedle miejskie no to nie ma bola aby jakość tych połączeń była dobra, to co chwila jakaś czkawka, powtórz bo cię coś wycięło. Telewizję naziemną plującą mocą 100kW podepta byle co i jest pikseloza, a teraz zestaw nadajnik 80W stacji bazowej i krążące w eterze na osiedlu tysiące równoległych sygnałów, nie ma takiej możliwości aby ktoś kogoś na chwilę nie przyciął.
Albo zawodnik z terenów wiejskich gada z domu przez komórkę (bez anten zewnętrznych aby był optyczny zasięg z bazą) a najbliższa stacja 3km od niego, no to jak to ma mieć w ogóle jakość? Tam jest wtedy jakoś tak, a nie jakość.
Telefonia komórkowa chodził dobrze gdy: startowała IDEA gsm 1800MHz - na osiedlu pewnie wtedy było z kilkudziesięciu użytkowników to śmigało. Play mając na początku pierwsze pozwolenia tylko w UMTS-ie na 2100MHz, mało kto wtedy miał telefon z UMTS, większość siedziała na GSM, więc jak odpaliłeś na osiedlu sobie taką słuchawkę w UMTS to jakość praktycznie była jak na stacjonarce drutowej.
A dziś to samo pasmo zostało mocno okrojone, bo wepchali tam neta, sektory na stacji obsługujące głos powyłączali, aby wrzucić w to miejsce transmisję neta, a ludu przybyło i efekt degradacji dźwięku słyszalny gołym uchem, bo jeszcze bardziej się gniotą na danym sektorze, który jeszcze się ostał. Stąd większość ludzi z normalnym słuchem wybierze sobie fachowego voip-a z kablówki zamiast się wk............ na szatkownicę w rozmowie przez komorę. Gdyby orange na swojego analogowca POTS, PSTN w wersji nolimit dawał takie ceny jak w kablu masz za takiego voipa, to do dziś bym chętnie miał analogowca z oranżady.
A że cena była z d... wzięte no to podziękowałem analogowcom z orange. Jak się ma 69zł w analogu oranżadowym no limit po kraju do kablówkowego voipa no limit za 9zł (branym w pakiecie z netem).
Niech oranżada zrobi taki pakiet net + POTS w podobnej cenie to nie będą spadać ilości abonentów analogowych.
Oczywiście voip upc nie można porównywać do voip-ów jakiś tam zewnętrznych firemek. Upc ma serwer na swoim własnym szkielecie i nie przepychasz się do niego ruchem jak w przypadku zewnętrznego serwera voip firm trzecich. Potem się okazuje, że ty siedzisz w Wawie a twój serwer telefonii voip gdzieś w stanach i lecą wielkie pingi, czkawki. Różne sieci, w godzinach szczytu czkawka na styku sieci i wycina i degraduje. Nieraz właśnie słychać jak się dzwoni na jakieś dziwne voipy zewnętrznych firm, że rewelacji technicznej tam nie ma jeżeli o jakość audio chodzi.
 #962246  autor: pakierhakierxd
 22 lis 2017, 05:36
jak chcesz sobie korzystac ze stacjonarnego to sobie korzystaj ja zrezygnowalem ;)

Pozdrawiam :)
 #962253  autor: R.Mandano
 22 lis 2017, 10:16
jedrek pisze:Większość użytkowników telefonii komórkowej to z reguły ludzie, którym słoń na ucho nastąpił i nie słyszą, że obecnie jakość połączeń głosowych w sieciach komórkowych jest mizerna, wkurzająca kompresja dźwięki i głos potem jak z zaświatów i zgaduj co ten po drugiej stronie mówi do ciebie. Obciążenie stacji bazowych netem robi swoje
Dokładnie mam takie same wrażenia, porównując jakość rozmowy po drucie z rozmową po GSM. Jak do kogoś dzwonię albo ktoś do mnie, to od razu słyszę, czy po drugiej stronie komórka czy POTS.
:lol:
Co do cen ORANGE dla POTS to rzeczywiście jakiś absurd, a potem się Żabojadki w zarządzie spółki dziwią, że im prawie wszyscy klienci uciekli. A jak idziesz do salonu i pytasz kiedy będą mieli światłowód, to ci mówią że najpierw osiedla i kamienice, a indywidualni w domach jednorodzinnych niech czekają .....tyle tylko, że osiedla i kamienice już dawno opanowały kablówki i ORANGE nie ma czego tam szukać.
:lol: