Strona 1 z 3

Post:08 maja 2014, 09:00
autor: galtom
Ja bede z tego tylko stacjonarnie na 209 megowym laczu korzystal.
Boje sie tylko czy z konfiguracja sluchawki sobie poradze :-(

Post:08 maja 2014, 10:28
autor: Liquid
galtom pisze:A jeszcze jedno - kupowac telefon VOiP (jak wyzej) czy bramke VOiP + zwykly telefon? Nie mam nic wiec sie zastanawiam co wygodniejsze...
Bez różnicy w wygodzie użytkowania. Różnicę w wygodzie na zdecydowaną niekorzyść widziałbym gdybyś się zdecydował na aparat z tego drugiego linku - jesteś uwiązany "do druta" ;)
galtom pisze:Boje sie tylko czy z konfiguracja sluchawki sobie poradze :-(
Nie ma szans abyś sobie nie poradził. Do wpisania w ustawienia telefonu VoIP (lub bramki VoIP) jest tylko domena (np. FreecoNet), login i hasło. Inne ustawienia są z reguły już zapisane w ustawieniach. Zachęcam ponownie do przejrzenia przykładów konfiguracji urządzeń na stronach operatorów VoIP.
greenrs pisze:Korzystam z biznesowej Nokii z Symbianem na której jest "fabryczna" funkcja do obsługi VOIP.
To jest najwygodniejsze i najtańsze rozwiązanie. Nie musisz kupowac ani bramki ani telefonu. Warunek - telefon z obsługą VoIP. Jeżeli posiadasz również telefon z Androidem też jest możliwe skonfigurowanie VoIP pod tym systemem.

EDIT: Na Lumii 920 z WP z VoIP nie powalczysz :( Teraz dopiero zauważyłem z czego korzystasz ;)

Post:08 maja 2014, 10:58
autor: galtom
Czyli co... kupic po prostu jakas komorke Nokii z Symbianem (i ewentualnie wtedy sluchawka BT do tego?)?

A jak z jakoscia polaczen w takim rozwiazaniu vs taka sluchawka jak Gigaset z pierwszego linku....

Post:08 maja 2014, 11:19
autor: Liquid
galtom pisze:Czyli co... kupic po prostu jakas komorke Nokii z Symbianem (i ewentualnie wtedy sluchawka BT do tego?)?

A jak z jakoscia polaczen w takim rozwiazaniu vs taka sluchawka jak Gigaset z pierwszego linku....
Po Ci słuchawka BT do tego? Rozmawiasz bezpośrednio przez komórkę. Chyba że bardzo potrzebujesz. Jakość połączeń będzie identyczna.

Post:08 maja 2014, 11:33
autor: galtom
VOiP - czy tez numer stacjonarny jest mi zwodowo potrzeby, a w czasie rozmow musze miec wolne rece, stad pomysl ze sluchawka.

Post:08 maja 2014, 14:21
autor: greenrs
Wiślak pisze: EDIT: Na Lumii 920 z WP z VoIP nie powalczysz :(
A to dlaczego? Czyżby w sklepie WP nie było żadnej aplikacji do obsługi VOIP? W mojej N8 (choć to też Symbian) nie było już wbudowanej funkcji do obsługi telefonii internetowej, więc ściągnąłem sobie Nimbuzz. Działa całkiem dobrze.

Post:08 maja 2014, 14:41
autor: Liquid
greenrs pisze:
Wiślak pisze: EDIT: Na Lumii 920 z WP z VoIP nie powalczysz :(
A to dlaczego? Czyżby w sklepie WP nie było żadnej aplikacji do obsługi VOIP?
Jak korzystałem z Nokii Lumii 800 z WP 7.5 nie było w sklepie absolutnie żadnej aplikacji obsługującej VoIP. Było to z pół roku temu. Może teraz to się zmieniło. Z WP rozstałem się raczej definitywnie i nie jestem zorientowany w temacie.

No właśnie, druga sprawa którą poruszasz. Pod Symbianem trzeba było zainstalować dodatkową aplikację do obsługi VoIP. Pod Androidem jest ta funkcja z automatu w ustawieniach połączeń telefonu.

Post:08 maja 2014, 14:46
autor: galtom
Lumii 920 sie nie pozbede bo to od wielu lat wreszcie telefon, ktory lubie - co najwyzej na 930 zamienie.
Zreszta komorka z VOIP nie jest mi potrzebna bo bede z tego korzystal wylacznie w domu.

Post:08 maja 2014, 18:30
autor: Ricki1980
Polecam Halonet, naprawdę stabilne działanie. Ponad rok i zero awarii. Używam Gigaseta IP610 i jakosc rozmowy jest idealna. Konfiguracja banalna przez przeglądarkę. W razie czego możesz napisać do supportu operatora VOIP, na 100% pomogą. Ważne w Voip jest, aby posiadać router z QOS i mieć wysokie priorytety dla tej usługi plus ewentualnie przekierować porty lub skorzystać ze STUN'a. Po poprawnym ustawieniu można zapomnieć i używać do bólu.

Post:08 maja 2014, 20:14
autor: greenrs
Wiślak pisze: No właśnie, druga sprawa którą poruszasz. Pod Symbianem trzeba było zainstalować dodatkową aplikację do obsługi VoIP. Pod Androidem jest ta funkcja z automatu w ustawieniach połączeń telefonu.
Nie zawsze. Nokie biznesowe serii E miały taką funkcję wbudowaną od początku. Nie trzeba było niczego instalować.

Post:09 maja 2014, 00:41
autor: zoltan666
galtom pisze:No to rejestruje sie z freeconet.pl a poterm zamawiam to: http://allegro.pl/telefon-voip-i-analog ... 99047.html

albo to: http://allegro.pl/telefon-voip-call-cen ... 76781.html

Oba beda działać z freeconet?
Jeśli jeszcze nie dokonałeś zakupu to mam taki używany zestaw C610IP do sprzedania. Co do operatorów voip to zerknij jeszcze na muff.pl. Jedne z najtańszych połączeń w kraju, nie wiem jak zagranica, bo nie sprawdzałem. Koszt utrzymania numeru to 1zł. na miesiąc, ale np. w ostatnie święta (grudzień, kwiecień) podwajali doładowania.

Re: VOiP - jak, co gdzie?

Post:03 cze 2016, 09:41
autor: macc
chce zrezygnować z usług muff, pisze do emaila i brak reakcji. co to za firma?

Re: VOiP - jak, co gdzie?

Post:04 cze 2016, 20:30
autor: ManiacGSM
A ja mam pytanie ,bo jestem zielony w tej kwestii jak trawa. Założyłem konto na halonet.pl za złotówkę kupiłem numer i pytam co dalej??? Co dokupić ? (mam laptop + internet na kablu u lokalnego dostawcy) czy bramka VOIP i ''stary telefon'' -czytaj analogowy wystarczy?
Chodzi mi oto -wyjaśniam ,żeby mieć telefon przy nawet wyłączonym laptopie.
Numer kierunkowy (32) używany będzie głównie do odbierania oraz do ''lansu'' :smt005
bo w dzisiejszych czasach telefon na kablu to dla mnie bardziej lans.

Re: VOiP - jak, co gdzie?

Post:05 cze 2016, 21:42
autor: kowal2200
Na pewno najwygodniejszym rozwiązaniem będzie telefon IP podłączony do routera. Działa zawsze, chyba że nie ma netu. Ewentualnie zainstalowanie klienta SIP na komórce, można dzwonić odbierać jak się jest przynajmniej w zasięgu 3G lub oczywiście wifi ale niestety bardzo drenuje baterię (super sprawa w roamingu)

Re: VOiP - jak, co gdzie?

Post:18 sie 2016, 20:43
autor: zoltan666
Dnia 30.11.16 mój operator voip kończy działalność. Taka informacja pojawiła się na ich stronie wraz z prośbą o wykorzystanie środków przez użytkowników. A co w sytuacji, jeśli tych środków nie wykorzystam, powinni je zwrócić, czy nie muszą zwracać?

Re: VOiP - jak, co gdzie?

Post:19 sie 2016, 21:33
autor: greenrs
A jaki to operator?

Re: VOiP - jak, co gdzie?

Post:21 sie 2016, 12:21
autor: zoltan666
muff.pl

Re: VOiP - jak, co gdzie?

Post:07 wrz 2016, 20:16
autor: Dorotea
zoltan666 pisze:Dnia 30.11.16 mój operator voip kończy działalność. Taka informacja pojawiła się na ich stronie wraz z prośbą o wykorzystanie środków przez użytkowników. A co w sytuacji, jeśli tych środków nie wykorzystam, powinni je zwrócić, czy nie muszą zwracać?
Muszą zwrócić tylko koniecznie zażądaj tego i podaj numer konta.

Również polecam Halonet. Kiedyś przed laty korzystałam z Actio, ale podnieśli ceny więc zrezygnowałam z ich usług, zobowiązali się zwrócić mi środki, ale nie zrobili tego do dziś. Kwota była niewielka więc machnęłam na to ręką jednak złe wrażenie pozostało.

ManiacGSM pisze:A ja mam pytanie ,bo jestem zielony w tej kwestii jak trawa. Założyłem konto na halonet.pl za złotówkę kupiłem numer i pytam co dalej?
Mam Halonet i starą, archaiczną bramkę, bodajże Zyxela jaką można dostać na Allegro za 10-20 zł oraz zwykły telefon analogowy. Sprawdza się.

Re: VOiP - jak, co gdzie?

Post:08 wrz 2016, 08:58
autor: ManiacGSM
Dorotea pisze:
ManiacGSM pisze:A ja mam pytanie ,bo jestem zielony w tej kwestii jak trawa. Założyłem konto na halonet.pl za złotówkę kupiłem numer i pytam co dalej?
Mam Halonet i starą, archaiczną bramkę, bodajże Zyxela jaką można dostać na Allegro za 10-20 zł oraz zwykły telefon analogowy. Sprawdza się.

Aha ,a jak to podłączyć - można wiedzieć jaki to model Zyxel'a? Jakiś numer na boku , lub spodzie urządzenia.


A tak przy okazji ściągnąłem aplikację na mojego smartfona , przypisałem konto halonet, zalogowałem się i próbowałem z drugiego numeru komórkowego Orange na Abonament dodzwonić się na ten numer ,ale od razu rozłącza mnie, czy ktoś wie jakie mogą być przyczyny?

Próba z numeru na kartę w tym przypadku mój pierwszy numer w Orange na kartę oraz Play na kartę normalnie realizuje się połączenie i smartfon normalnie gdy jest podłączony do internetu pokazuje z tejże aplikacji połączenie przychodzące.

Re: VOiP - jak, co gdzie?

Post:13 wrz 2016, 18:31
autor: Dorotea
ManiacGSM pisze:jak to podłączyć - można wiedzieć jaki to model Zyxel'a? Jakiś numer na boku , lub spodzie urządzenia.
Nie zamierzam tu robić reklamy dla staroci więc szczegóły podeślę przez PW jeśli nadal jesteś zainteresowany.