DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP
Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP

Moderator: Moderatorzy

 #715677  autor: galtom
 08 maja 2014, 09:00
Ja bede z tego tylko stacjonarnie na 209 megowym laczu korzystal.
Boje sie tylko czy z konfiguracja sluchawki sobie poradze :-(

Pozdrawiam,
Galtom

 #715693  autor: Liquid
 08 maja 2014, 10:28
galtom pisze:A jeszcze jedno - kupowac telefon VOiP (jak wyzej) czy bramke VOiP + zwykly telefon? Nie mam nic wiec sie zastanawiam co wygodniejsze...
Bez różnicy w wygodzie użytkowania. Różnicę w wygodzie na zdecydowaną niekorzyść widziałbym gdybyś się zdecydował na aparat z tego drugiego linku - jesteś uwiązany "do druta" ;)
galtom pisze:Boje sie tylko czy z konfiguracja sluchawki sobie poradze :-(
Nie ma szans abyś sobie nie poradził. Do wpisania w ustawienia telefonu VoIP (lub bramki VoIP) jest tylko domena (np. FreecoNet), login i hasło. Inne ustawienia są z reguły już zapisane w ustawieniach. Zachęcam ponownie do przejrzenia przykładów konfiguracji urządzeń na stronach operatorów VoIP.
greenrs pisze:Korzystam z biznesowej Nokii z Symbianem na której jest "fabryczna" funkcja do obsługi VOIP.
To jest najwygodniejsze i najtańsze rozwiązanie. Nie musisz kupowac ani bramki ani telefonu. Warunek - telefon z obsługą VoIP. Jeżeli posiadasz również telefon z Androidem też jest możliwe skonfigurowanie VoIP pod tym systemem.

EDIT: Na Lumii 920 z WP z VoIP nie powalczysz :( Teraz dopiero zauważyłem z czego korzystasz ;)

 #715695  autor: galtom
 08 maja 2014, 10:58
Czyli co... kupic po prostu jakas komorke Nokii z Symbianem (i ewentualnie wtedy sluchawka BT do tego?)?

A jak z jakoscia polaczen w takim rozwiazaniu vs taka sluchawka jak Gigaset z pierwszego linku....

Pozdrawiam,
Galtom

 #715698  autor: Liquid
 08 maja 2014, 11:19
galtom pisze:Czyli co... kupic po prostu jakas komorke Nokii z Symbianem (i ewentualnie wtedy sluchawka BT do tego?)?

A jak z jakoscia polaczen w takim rozwiazaniu vs taka sluchawka jak Gigaset z pierwszego linku....
Po Ci słuchawka BT do tego? Rozmawiasz bezpośrednio przez komórkę. Chyba że bardzo potrzebujesz. Jakość połączeń będzie identyczna.

 #715701  autor: galtom
 08 maja 2014, 11:33
VOiP - czy tez numer stacjonarny jest mi zwodowo potrzeby, a w czasie rozmow musze miec wolne rece, stad pomysl ze sluchawka.

Pozdrawiam,
Galtom

 #715728  autor: greenrs
 08 maja 2014, 14:21
Wiślak pisze: EDIT: Na Lumii 920 z WP z VoIP nie powalczysz :(
A to dlaczego? Czyżby w sklepie WP nie było żadnej aplikacji do obsługi VOIP? W mojej N8 (choć to też Symbian) nie było już wbudowanej funkcji do obsługi telefonii internetowej, więc ściągnąłem sobie Nimbuzz. Działa całkiem dobrze.

 #715736  autor: Liquid
 08 maja 2014, 14:41
greenrs pisze:
Wiślak pisze: EDIT: Na Lumii 920 z WP z VoIP nie powalczysz :(
A to dlaczego? Czyżby w sklepie WP nie było żadnej aplikacji do obsługi VOIP?
Jak korzystałem z Nokii Lumii 800 z WP 7.5 nie było w sklepie absolutnie żadnej aplikacji obsługującej VoIP. Było to z pół roku temu. Może teraz to się zmieniło. Z WP rozstałem się raczej definitywnie i nie jestem zorientowany w temacie.

No właśnie, druga sprawa którą poruszasz. Pod Symbianem trzeba było zainstalować dodatkową aplikację do obsługi VoIP. Pod Androidem jest ta funkcja z automatu w ustawieniach połączeń telefonu.

 #715737  autor: galtom
 08 maja 2014, 14:46
Lumii 920 sie nie pozbede bo to od wielu lat wreszcie telefon, ktory lubie - co najwyzej na 930 zamienie.
Zreszta komorka z VOIP nie jest mi potrzebna bo bede z tego korzystal wylacznie w domu.

Pozdrawiam,
Galtom

 #715795  autor: Ricki1980
 08 maja 2014, 18:30
Polecam Halonet, naprawdę stabilne działanie. Ponad rok i zero awarii. Używam Gigaseta IP610 i jakosc rozmowy jest idealna. Konfiguracja banalna przez przeglądarkę. W razie czego możesz napisać do supportu operatora VOIP, na 100% pomogą. Ważne w Voip jest, aby posiadać router z QOS i mieć wysokie priorytety dla tej usługi plus ewentualnie przekierować porty lub skorzystać ze STUN'a. Po poprawnym ustawieniu można zapomnieć i używać do bólu.

 #715840  autor: greenrs
 08 maja 2014, 20:14
Wiślak pisze: No właśnie, druga sprawa którą poruszasz. Pod Symbianem trzeba było zainstalować dodatkową aplikację do obsługi VoIP. Pod Androidem jest ta funkcja z automatu w ustawieniach połączeń telefonu.
Nie zawsze. Nokie biznesowe serii E miały taką funkcję wbudowaną od początku. Nie trzeba było niczego instalować.

 #715925  autor: zoltan666
 09 maja 2014, 00:41
galtom pisze:No to rejestruje sie z freeconet.pl a poterm zamawiam to: http://allegro.pl/telefon-voip-i-analog ... 99047.html

albo to: http://allegro.pl/telefon-voip-call-cen ... 76781.html

Oba beda działać z freeconet?
Jeśli jeszcze nie dokonałeś zakupu to mam taki używany zestaw C610IP do sprzedania. Co do operatorów voip to zerknij jeszcze na muff.pl. Jedne z najtańszych połączeń w kraju, nie wiem jak zagranica, bo nie sprawdzałem. Koszt utrzymania numeru to 1zł. na miesiąc, ale np. w ostatnie święta (grudzień, kwiecień) podwajali doładowania.
 #869119  autor: macc
 03 cze 2016, 09:41
chce zrezygnować z usług muff, pisze do emaila i brak reakcji. co to za firma?
 #869408  autor: ManiacGSM
 04 cze 2016, 20:30
A ja mam pytanie ,bo jestem zielony w tej kwestii jak trawa. Założyłem konto na halonet.pl za złotówkę kupiłem numer i pytam co dalej??? Co dokupić ? (mam laptop + internet na kablu u lokalnego dostawcy) czy bramka VOIP i ''stary telefon'' -czytaj analogowy wystarczy?
Chodzi mi oto -wyjaśniam ,żeby mieć telefon przy nawet wyłączonym laptopie.
Numer kierunkowy (32) używany będzie głównie do odbierania oraz do ''lansu'' :smt005
bo w dzisiejszych czasach telefon na kablu to dla mnie bardziej lans.

PLUSH na Kartę x1. Virgin Mobile x1, Orange FREE x1, PLAY MIX x1.
iP 5s, NOKIA C7, HUAWEI Y5, BB 9810, NOKIA 2610.
 #869688  autor: kowal2200
 05 cze 2016, 21:42
Na pewno najwygodniejszym rozwiązaniem będzie telefon IP podłączony do routera. Działa zawsze, chyba że nie ma netu. Ewentualnie zainstalowanie klienta SIP na komórce, można dzwonić odbierać jak się jest przynajmniej w zasięgu 3G lub oczywiście wifi ale niestety bardzo drenuje baterię (super sprawa w roamingu)
 #883217  autor: zoltan666
 18 sie 2016, 20:43
Dnia 30.11.16 mój operator voip kończy działalność. Taka informacja pojawiła się na ich stronie wraz z prośbą o wykorzystanie środków przez użytkowników. A co w sytuacji, jeśli tych środków nie wykorzystam, powinni je zwrócić, czy nie muszą zwracać?