DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP
Wszystko, co dotyczy ofert telefonii stacjonarnej i VoIP

Moderator: Moderatorzy

 #1141141  autor: Vieslav
 07 sty 2023, 11:06
Pytanie może i banalne, ale czy do instalacji telefonu stacjonarnego Vectry potrzebny jest ich internet? Konsultant na infolinii twierdzi, że tak, co wydaje się logiczne (u każdego opa podłącza się aparat do rutera = VoIP). Natomiast na stronie internetowej nigdzie nie widzę konieczności zamawiania internetu w celu świadczenia usługi telefonu stacjonarnego, co u innych opów wyraźnie jest napisane. Mało tego, zamawiając sam telefon stacjonarny praktycznie dochodzę do końca zamówienia na stronie www.
Pytam, ponieważ oferta ciekawa (nolimit stacjonarne PL+UE+USA i komórki w PL za 15 zł/mies.) i przeniósłbym numer osobie która za to samo płaci coś ponad 60 zł w zwykłym abonamencie POTS.
 #1141634  autor: Vieslav
 14 sty 2023, 11:31
Przechodzę dalej, bo mam dostępne usługi Vectry?
 #1144055  autor: maciejnet
 21 lut 2023, 14:36
I jak się sytuacja potoczyła? Instalują VoIPa czy mają sieć POTS?
 #1144240  autor: StanS
 25 lut 2023, 17:50
Sieci POTS to już nawet w Orange jest coraz mniej.
Vectra doprowadza koncentryk, podłącza modem i masz gniazdko RJ11.
Internet ani WiFi nie musi być na tym modemie skonfigurowane.
 #1144244  autor: maciejnet
 25 lut 2023, 18:50
Jest to jakieś rozwiązanie. Chyba ze będzie to FTTH to jeszcze musi być ONT i bramka VoIP.
 #1144289  autor: StanS
 26 lut 2023, 13:00
Na własnej sieci GPON też chyba Vectra jest w stanie zaoferować sam telefon, a ONT jest zintegrowany i ma wbudowaną bramkę VoIP.
 #1146273  autor: Vieslav
 24 mar 2023, 20:03
Niestety, ale próba podłączenia telefonu zakończyła się niczym. Już miałem wszystko przygotowane i miałem zamawiać, lecz okazało się, że co konsultant to inna wersja. W budynku sieć własna Vectry jeśli ktoś nie doczytał.

To są najczęstsze wersje, jakie słyszałem na infolinii:
1. Brak możliwości podłączenia Vectry bo jest w tej chwili Multimedia w mieszkaniu. Najpierw muszą odłączyć Multimedię i zrobić nowe okablowanie dla Vectry (?).
2. Nie mogę wziąć telefonu stacjonarnego w Multimedii bo nie oferują tej usługi (?), tylko Vectra.
3. Nie mogę wziąć samego telefonu stacjonarnego. Wymagany jest pakiet 3w1.
4. Cena telefonu to 69 zł, a cena podana na stronie nie wiadomo czego dotyczy.
5. Nie mogę wziąć samego telefonu, tylko telefon+internet, a dalej patrz pkt. 1.

Także dałem sobie spokój, przedłużyłem samą TV w Multimedii (razem z opłatą za sprzęt coś koło 80zł za ten najwyższy pakiet). Telefon stacjonarny został w Orange.
 #1146281  autor: StanS
 24 mar 2023, 21:35
Wygląda na to że wszystko rozbija się o niską/brak prowizji dla konsultantów za telefon stacjonarny.
Ad. 1 To pewnie dałoby się rozwiązać tak samo jak dwie umowy Vectry w jednym mieszkaniu, ale żadnemu konsultantowi się nie chce bo mu się nie to nie opłaca.
Ad. 2 https://www.multimedia.pl/telefon-stacjonarny Ciekawe co by UKE powiedział na to że Multimedia nie ma w ofercie telefonii stacjonarnej.
Ad. 3, 4. 5 Typowe wykręty żebyś kupił coś za co konsultant dostanie prowizję.