DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1009872  autor: Ruben
 28 sie 2018, 21:39
Od kilku miesięcy prowadzę jałową dyskusję z BOK Play, odnośnie naliczanych opłat za połączenia z numerem BOK Virgin 799-555-222.
W abonamencie Solo Stan nielimitowany, ten za 25 pln. połączenia z BOK Virgin sa taryfikowane po 29gr/min, czyli chyba podobnie jak z BOK Play?
W innych taryfach np. firma czy biznes a także w ofertach na kartę połączenia te są rozliczane
w ramach usługi Stan Darmowy czyli są bezpłatne. W w/w abo Stan Nielimitowany są płatne i BOK twierdzi, że wszystko jest prawidłowo, bo połączenia z infoliniami w tym abonamencie są płatne.
Sprawdzałem połączenia z innymi infoliniami np. UPC, Viking Mobile i kilka innych i połączenia są wliczone w abonament i tylko BOK Virgin naliczane jest ponad abonament.

Złożyłem 5 reklamacji ale problem nadal nierozwiązany, owszem rekompensatę dostałem ale problem został. Odpowiedzi na reklamacje chyba stażyści na wakacjach udzielają, bo jest "kopiuj wklej" z poprzedniego rozwiązania, które niczego nie rozwiązało.
Temat poruszałem też na Forum Play ale tam pomoc P4Y ogranicza się do przesłania numeru zgłoszenia.
Sprawdźcie proszę w swoich taryfach, jak u Was jest to liczone. Chce zgłosic sprawę do UKE więc dobrze byłoby gdybym miał przykłady jeszcze z innych taryf.
No to jak, pomożecie ..? ;)
 #1010438  autor: trotefazy
 31 sie 2018, 18:36
Przed momentem próbowałem sprawdzić jak to jest u mnie (Orange Free na kartę) i dzwoniąc na ich infolinię 510 100 100 słyszę tylko "Połączenie nie może być zrealizowane". Mam wykupiony pakiet nolimit, a na koncie 0 zł, na "koncie promocyjnym do Orange" 2,50 zł. Wygląda na to, że połączenie jest płatne, ale oczywiście kwoty z "konta promocyjnego do Orange" nie uznaje.
 #1010525  autor: Archi334
 01 wrz 2018, 09:29
Ruben pisze:Od kilku miesięcy prowadzę jałową dyskusję z BOK Play, odnośnie naliczanych opłat za połączenia z numerem BOK Virgin 799-555-222.
W abonamencie Solo Stan nielimitowany, ten za 25 pln. połączenia z BOK Virgin sa taryfikowane po 29gr/min, czyli chyba podobnie jak z BOK Play?
W innych taryfach np. firma czy biznes a także w ofertach na kartę połączenia te są rozliczane
w ramach usługi Stan Darmowy czyli są bezpłatne. W w/w abo Stan Nielimitowany są płatne i BOK twierdzi, że wszystko jest prawidłowo, bo połączenia z infoliniami w tym abonamencie są płatne.
Sprawdzałem połączenia z innymi infoliniami np. UPC, Viking Mobile i kilka innych i połączenia są wliczone w abonament i tylko BOK Virgin naliczane jest ponad abonament.

Złożyłem 5 reklamacji ale problem nadal nierozwiązany, owszem rekompensatę dostałem ale problem został. Odpowiedzi na reklamacje chyba stażyści na wakacjach udzielają, bo jest "kopiuj wklej" z poprzedniego rozwiązania, które niczego nie rozwiązało.
Temat poruszałem też na Forum Play ale tam pomoc P4Y ogranicza się do przesłania numeru zgłoszenia.
Sprawdźcie proszę w swoich taryfach, jak u Was jest to liczone. Chce zgłosic sprawę do UKE więc dobrze byłoby gdybym miał przykłady jeszcze z innych taryf.
No to jak, pomożecie ..? ;)
Nie wiem czy możesz ale ja bym zacząl od d...strony. skoro problem jest od kilku miesięcy i zdążyłeś go reklamować to Virgin nie raz sprawia problemy. Jak brat był w ich sieci norma były nie możliwe do włączenia pakiety, aktywacje które potrafiły zająć pół dnia itp uciekaj stamtąd. Masz wielu operatorów na Play którzy nie robią takich problemów.

Natomiast co do Orange rzeczywiście w taryfach na kartę połączenia z BOK są płatne (jakiś czas temu można było jeszcze dzwonic za darmo przez aplikację, teraz został tylko bezpłatny czat z konsultantem w aplikacji gdzie można wszystko załatwić).
 #1010531  autor: Ruben
 01 wrz 2018, 10:06
@trotefazy, połączenia do BOK macierzystego operatora są zazwyczaj płatne u wszystkich operatorów MNO, w MVNO są w większości bezpłatne chyba.
W przypadku, który opisałem wyżej chodzi o to, że dzwoniąc z numeru w Play (taryfa Solo Stan Nielimitowany) połączenia do BOK Virgin sa taryfikowane jak do BOK Play, czyli są naliczane ponad abonament. Uważam, że jest to nieprawidłowe ponieważ BOK Virgin nie można uznać za BOK Play. Sprawdziłem, że dzwoniąc z innych taryf Play do BOK Virgin połączenia są bezpłatne ponieważ rozliczane są w ramach Stanu Darmowego w Play. Jest ewidentny błąd w tej taryfie i podpięli numer BOK Virgin jako BOK Play, kilka lat temu była podobna sytuacja.

@Archi334, korzystam z usług innych operatorów także a problem ten nie jest powodem do zerwania umowy przed terminem i zmiany operatora. Chcę tylko wyjaśnić sprawę ale dyskusja z BOK to jak zderzenie ze ścianą, żadnej sensownej odpowiedzi tylko "kopiuj wklej" pierwszej odpowiedzi.
W pierwszej odpowiedzi poinformowano mnie żebym włączył blokadę połączeń premium i to spowoduje, że nie będę mógł zadzwonić na BOK Virgin i żadną inną płatną infolinię. Włączyłem blokadę ale oczywiście niczego to nie zmieniło a konsultanci dalej wklejają formułkę o konieczności włączenia blokady połączeń premium.

Jest zapis w regulaminie tej taryfy, że połączenia z infoliniami są płatne. Zadałem więc pytanie, o jakie infolinie chodzi, też brak odpowiedzi. Sprawdziłem i dzwoniąc do BOK T-Mobile, Orange, Plus, UPC, Viking Mobile połączenia rozliczane są w ramach abonamentu czyli nic dodatkowo nie płacę. Wprowadzono więc zapisy do regulaminu, których nie potrafią wytłumaczyć.
 #1010552  autor: 24bis24
 01 wrz 2018, 12:27
Ruben pisze:Sprawdziłem, że dzwoniąc z innych taryf Play do BOK Virgin połączenia są bezpłatne ponieważ rozliczane są w ramach Stanu Darmowego w Play. Jest ewidentny błąd w tej taryfie i podpięli numer BOK Virgin jako BOK Play, kilka lat temu była podobna sytuacja.
dzwoniąc z Faktu mając pakiet bez limitu na komórkowe pobiera z konta głównego.

ZM we Freshu Darmowe rozmowy i SMSy w Play
 #1010562  autor: Ruben
 01 wrz 2018, 13:25
@24bis24, czyli w Fakcie jest podobny problem. Pewnie też nikt sensownie tego nie wytłumaczy.
W Play Odnowa, RBM Enegry z SD rozlicza jak połączenie do Play czyli jest bezpłatne.
 #1010728  autor: reboot
 02 wrz 2018, 11:48
Ruben - miałem to samo, gdy dzwoniłem z Play na infolinię RBM i na odwrót (z RBM na infolinię P4). Konsultanci twierdzili, że infolinia jest droższa, a na pytanie czy na 601102601 do Plusa też zapłacę więcej dodawali, że tak, jeśli jest to infolinia operatora. Tam pracują debile.
Dopiero reklamacja reklamacji pomogła i ktoś uznał "no pacz pan, faktycznie masz pan rację" i od tamtej pory nie kasowali mnie za to.

WKS
 #1010772  autor: Ruben
 02 wrz 2018, 16:40
@reboot, ja już 5 razy składałem reklamację i jak o ścianę. Piszę, że po włączeniu blokady premium nadal można dzwonić (zapewniali, że nie będzie można) i nadal naliczane są dodatkowe opłaty a w odpowiedzi otrzymuję skopiowaną formułkę z informację żebym włączył blokadę połączeń premium i wtedy nie będzie można dzwonić na ten numer.
Ostatnie reklamacja zniknęła z Play24 i dopiero po moim telefonie przysłali na maila odpowiedź (oczywiście kolejny raz tę samą) ale na Play24 nadal jej nie widać.
Można odnieść wrażenie, że boty udzielają odpowiedzi.
 #1010774  autor: jutek
 02 wrz 2018, 16:57
@Ruben można to tylko podsumować: głupki odpisują na reklamacje ;) Jeśli numer 799555222 nie jest osobno wyszczególniony w cenniku danej taryfy z podaną ceną, to z punktu widzenia klienta Play jest to zwykły numer komórkowy należący do P4 i tak powinien być taryfikowany. Przykładowo Mobile Vikings taryfikuje 19gr./min. za połączenia z numerem BOK Play 790500500 ("no limit" tu nie działa), ale taka cena dla tego numeru jest osobno wyszczególniona w cenniku Mobile Vikings.
 #1010776  autor: jarekt
 02 wrz 2018, 17:11
Ruben pisze:
jarekt pisze:Z Play ze Stanem Darmowym jest darmo do Virgin (poza numerami specjalnymi - tu trzeba uważać)
Może to nie najlepszy wątek ale zapytam, ponieważ w założonym przeze mnie mniej komentujących jest ;)
Czy numerem specjalnym czy też o podwyższonej opłacie jest numer BOK Virgin? Pytam ponieważ w jednej ofercie abonamentowej takie połączenia są właśnie taryfikowane poza abonamentem chociaż w cenniku numer 799-555-222 nie jest wymieniony jako specjalny a z innych taryf rozliczane są w ramach SD. Jak ta sprawa wg. Ciebie wygląda?
@Ruben, operatorzy między sobą najprawdopodobniej ustalili (zmowa?), które numery są "specjalnymi" i należy je specjalnie taryfikować, co oznacza np. wykluczenie tych numerów z no-linitów i inne tego typu ograniczenia np. w prepaidze.
Dlaczego? To chyba nie wymaga wyjaśnienia.

Kluczowy jest tu cennik Twojej oferty czy taryfy. Jeśli jest jasno podane, że połączenia z tego typu numerami (numery specjalne, infolinie itp.) są zawsze płatne, no to w zasadzie sprawa jest przegrana (to że dostajesz rekompensaty, to zupełnie inna historia i nie będę tego wątku rozwijał).

Jeśli natomiast w innej ofercie czy taryfie miałbyś też taki zapis o płatnych infoliniach czy numerach specjalnych, a mimo to, połączenie byłoby bezpłatne (w ramach no-limitu czy innej usługi typu SD), to w zasadzie tamtą ofertę czy taryfę należałoby reklamować, że jest w niej za dobrze i niezgodnie z cennikiem czy regulaminem.

I tak właśnie jest, że czasami coś działa niezgodnie z regulaminem czy cennikiem ale BARDZO na korzyść klienta i nikt tego nie reklamuje. Operator czasami o tym wie ale też z tym nic nie robi, bo może to traktować jako dodatkowy atut danej oferty/taryfy. Jeśli ludzie zaczną tego nadużywać, no to cennik/regulamin zacznie być respektowany :).

I właśnie z infoliniami w Play/RBM/Fakt jest tak pozytywnie namieszane, tzn. mając SD w taryfie Play czy RBM, dzwonisz za darmo na infolinię Fakt (wbrew cennikowi), mając SD w Play dzwonisz za darmo na infolinię RBM, a mając SD w RBM, dzwonisz za darmo na infolinię Play.

Nikt tego oczywiście nie reklamuje. Ale jak zadzwonisz z Play na infolinię Play, choćby mając SD czy no-limit, to wszystko już działa zgodnie z cennikiem/regulaminem i można tylko psioczyć, że BOK płatny, bla, bla, bla.

Reasumując, kluczowy jest cennik Twojej oferty, a nie "nieregulaminowe" zachowanie systemu w innych ofertach/taryfach. Nic z tym nie zrobisz. Co najwyżej niekumaty konsultant, da Ci rabat, bo tematu nie ogarnia i woli mieć Cię z głowy takim rabatem (choć w zasadzie ten rabat nie jest Ci należny :)).
 #1010783  autor: Ruben
 02 wrz 2018, 17:39
@jarekt, dziękuję za wyjaśnienia. Tak, mam w cenniku informacje, że połączenia z infoliniami są płatne tylko w błąd wprowadza to, że w zasadzie ogranicza się to do BOK Virgin. Prosiłem też o przysłanie wykazu tych infolinii ale otrzymałem informacje, że nie mają dostępu do takich danych a jako zabezpieczenie przed połączeniem z płatnymi infoliniami sugerują włączenie blokady połączeń premium.

Z jednej strony obecny stan rzeczy jest na korzyść klienta, bo tylko BOK Virgin dotyczy ale z takim zapisem w cenniku zawsze mogą wprowadzić opłaty na każdą infolinię a przecież często na takich infoliniach można powisieć 20min. czekając na połączenie z konsultantem.
Szkoda, że nie ma tam osób, które odpowiedziałyby rzeczowo tylko wprowadzają w błąd sugerując włączenie blokady połączeń premium, której uruchomienie niczego nie zmienia.