Jakiej jakości? To nie melomani chodzący do filharmonii. Większość tylko numer na klawiszach umie wybrać. Traktują telefon jak dawniej z TP i jest dobrze bo tanio.
- Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
Jeśli im to wystarcza to ok. Jednak oferta wcale w porównaniu do konkurencji nie jest powalająca. Szczególnie jak ktoś korzysta z internetu. Niestety ale taka jest prawda.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
W tym konkretnym przypadku oferta w porównaniu do konkurencji wcale tak źle nie wypada. Zwłaszcza jak ktoś nie korzysta z Internetu. Taka jest prawdziwsza prawda.
Jeśli komuś nie zalezy na HDV to owszem.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
To jest oferta dla wyjątkowej grupy osób, która nie wymaga jakiejkolwiek jakości, byle działało i było najtaniej. O ile dla starszej osoby, która tylko dzwoni a2 może się sprawdzić, to już do smartfona, gdzie przesyła się mnóstwo danych sieć nie do przyjęcia. Nie po to wydajemy tysiące na nowe telefony z agregacjami i bajerami żeby używać imitacji nowoczesnej sieci. Chociaż dla starszych też słabe to jest, ktoś ostatnio zwracał uwagę, że karty a2 mają problem z powrotem do sieci po utracie zasięgu. Generalnie gdyby u konkurencji rozmowy były za 200 zł a w a2 za 20 to można znieść pewne niedogodności. Ale w porządnych sieciach no limit rozmów na miesiąc można mieć za 20 zł np w fakcie czyli korzystając z takiego A2 to oszczędność 10 zł w miesiącu. Ktoś powie, że dużo a ja bym wolał dopłacić te 10 zł i mieć choćby rozmowy w HD.
Dokładnie. Tym bardziej, że patrząc na to co potrzebuje większość ta oferta jest słaba i nie wiem czym się podniecać.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
Też polecam nie tylko starszym, bo z tym internetem i telefonami jest różnie (znam młode osoby które miały pakiety w abonamencie a bały się z tego korzystać-z różnych powodów... ). O ile z kolegą toczę często spory na różne tematy, to tu nie wiele można dodaćmatek451 pisze:Moich wszystkich, starszych znajomych którzy wcześniej byli abonentami Plusa przeniosłem do a2mobile, karta za 10 zł/m-c tylko do rozmów bez limitu. Są mega zadowoleni, cena czyni cuda. Nic więcej im do szczęścia nie potrzeba, w życiu nie napisali SMS-a a internet to dla nich magia.
Kod: Zaznacz cały
, od siebie mogę dodać że działa to lepiej od Play w RK. Panowie @piotrzet,@iphoneski dobry towar bierzecie, podajcie mi adres dilera . Jaki procent urządzeń klientów wspiera HD Voice?! 5-10% Osobiście dla mnie HD Voice ma duże znaczenie w warunkach domowych i nie jest to żaden telefon komórkowy (wątpię czy nawet tak mają dopracowaną transmisję głosu w full-duplex/Polycom), tylko telefony IP, których używam od kilku lat (z telefonu komórkowego wykonuję dziennie co najmniej kilkanaście połączeń, większość służbowych i nawet nie mam czasu się zastanawiać czy to jest HD Voice, tylko czy rozmowa jest prawidłowo zespolona, słyszę rozmówcę bez zająknięć), jednakże takie zastosowanie tj. promil rynku... 95% ludzi to nie ma zielonego pojęcia co to jest HDVoice, VoLTE czy WiFi Calling. Ważne że za 10 zł mogą sobie pogadać z rodziną i koleżankami. Każdemu według potrzeb
5-10% to pewnie nie wspiera HDVoice.JFK2016 pisze:... Jaki procent urządzeń klientów wspiera HD Voice?! 5-10% ...
W tym momencie to już jest standard.
Jeżeli mowa o VOLTE I VOWIFI, to owszem, może to być 10-15% (strzelam, nie wiem).
Dokładnie HDV ma obecnie większość urządzeń. Inaczej jest z VoLTE i VoWiFi i faktycznie % rozmów przez te technologie jest bardzo mały.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
Dziadkofony w 99% nie wspierają HD Voice, a takich telefonów zazwyczaj używają starsze osoby, więc nie znają jakości HDV i a2mobile im w zupełności wystarczy.
My dyskutujemy o ogóle, a nie specjalnej grupie odbiorców.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
@piotrzet
Ale matek451 pisał o starszych osobach.
Ale matek451 pisał o starszych osobach.
Widzę co pisał. I na ten komentarz odpowiedziałem. Dalej nie zmienia to tego, że oferta jest słaba, a brak HDV to jakaś porażka. Co do starszych osób jak niektórym to pasuje to ok. Dla większości oferta będzie słaba.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
Znam kilka osób w wieku tzw. produkcyjnym, które nie zwracają uwagi na HDV i mówią, że to ja zwracam uwagę na pierdoły. Przez wiele lat nie było HDV i jakoś dało się korzystać z telefonu, chociaż osobiście preferuję HDV i wkurza mnie gdy rozmowa nie jest w HDV. Przyzwyczaiłem się do lepszej jakości i słyszę różnicę, a niektórzy znajomi mają chyba inną percepcję i nie specjalnie rozróżniają jakość dźwięku, byle rozmowa była zrozumiała i z moich obserwacji wynika, że takich ludzi wcale nie jest mało.
Kiedyś w ogóle nie było telefonów i ludzie żyli. Po co coś usprawniać i polepszać jak można żyć dalej bez telefonów itd. 90% jak nie więcej nie wie co to HDV ale jak już słyszy różnicę w jakości to wtedy nie chciałoby nie mieć HDV.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
Klienci Playa?Mar9999 pisze:Znam kilka osób w wieku tzw. produkcyjnym, które nie zwracają uwagi na HDV
Rzadko to robię ale dziś zgadzam się z @Piotrzet. Co to za argument, że kiedyś czegoś nie było i ludzie żyli? Kiedyś nie było pociągów, samolotów, telewizji kablowej, respiratorów też nie było i jakoś ludzie żyli. HD voice słychać już w pierwszej sekundzie rozmowy i jak ktoś tego nie zauważa jest chyba głuchy. Gdy ktoś do mnie dzwoni z innej sieci i połączenie nie zestawi się w HD to wolę się rozłączyć i zadzwonić przez komunikator zwłaszcza przy dłuższych rozmowach.
Oczywiście że dla użytkowników tego forum postęp technologiczny ma znaczenie ale to my stanowimy tą grupę 5% użytkowników u każdego operatora. Pozostałe 95% nie zwraca na to zbyt wielkiej uwagi. Smutne ale prawdziwe, wiek nie ma znaczenia. Sam jestem już blisko poprodukcyjnego.
Czasem pytam kogoś, czy miał połączenie w HDV, a jak nie rozumie, to staram się wytłumaczyć, że chodzi o wyraźniejszy dźwięk jak w radiu na UKF, czy jak w starym telefonie stacjonarnym z tarczą, ale słyszę odpowiedź, że nie zwrócili na to uwagi. Tu chodzi o percepcję, bo musieli usłyszeć różnicę, ale widać im to wisi. Ja zwracam na takie rzeczy uwagę i podobnie jest z obrazem HD i dziwi mnie, że ludziom nie przeszkadza obraz 360p na ekranie 4K, skupiają się na treści i przestają zauważać kiepską jakość obrazu lub dźwięku.
Normalny człowiek z niewybrakowanym słuchem od razu wychwytuje dźwięk w HD Voice, reszcie której wszystko jedno za 9,99zł miesięcznie w jakichś MVNO mogę współczuć xxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx też mówią że VoLTE niepotrzebne, że mały procent, że VoWiFi niepotrzebne.... A co mają innego powiedzieć?
Mogli zostać w GSM, przecież LTE też w sumie im niepotrzebne
xxxxxxxxxx też mówią że VoLTE niepotrzebne, że mały procent, że VoWiFi niepotrzebne.... A co mają innego powiedzieć?
Mogli zostać w GSM, przecież LTE też w sumie im niepotrzebne
Ostatnio zmieniony 24 paź 2018, 16:33 przez SACZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieodpowiednie słownictwo.