DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 1 z 179
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 179
 #987660  autor: spotify
 07 kwie 2018, 14:18
Cześć wszystkim. Mój pierwszy post więc można trochę luźno napisać ;)

Przerobiłem w swoim życiu wszystkie sieci i mogę kilka słów dopisać do każdej wypowiedzi. Oczywiście obiektywnie.

@Remington
Zgadzam się z Tobą. Do Play mogę dodać, że naprawdę kontakt z klientem w tej sieci robi robotę. Wady i zalety wymieniłeś. Dodam do wad, że podobnie jak Orange na imprezach masowych Play również klęka. A roaming to więcej problemów jak korzyści.
Plus ma słaby BOK i to sieć, która najmniej inwestuje a to się mści.
Orange podobnie jak TMobile - wady i zalety się mieszają w zależności od regionu i miasta. Trudno powiedzieć, która sieć jest lepsza. Za Orange przewagą jest bardziej proklienckie podejście, większy zakres usług (TV, internet kablowy) oraz ciekawsze oferty i promocje. Wadą to pewnie to, że podobnie jak Play - dużo ludzi, mało zasobów radiowych, duże pakiety danych.
TMobile - mniej ludzi, więcej zasobów radiowych, brak dodatkowych usług, sieć bardziej oddycha, trochę lepiej się przykładają do modernizacji sieci oraz inwestycji (tu nie mogą inaczej bo to albo być albo nie być na polskim rynku). BOK w TMobile natomiast może swoją niską jakością przybić piątkę Plusowi, podobnie jak platforma.
Orange czy TMobile - ta sama sieć N! ale działanie podobne lub różne, zależne gdzie jesteśmy. I dotyczy zarówno działania neta lub jego brak, jak również zasięgu i jakości połączeń.

Jeśli chodzi o jakość połączeń - wg mnie najlepiej w Orange (najszersza współpraca między sieciami w Hdvoice). Najgorzej w Plusie.
Zrywanie połączeń - najmniej w TMobile i Orange, mniej w Plusie, najwięcej w Play.
Szybkość neta - uważam, że mimo krytyki Plusa za małe inwestowanie w sieć ich LTE jest najbardziej stabilne. Może nie jest najszybsze ale jak działa to działa. Potem Orange lub TMobile w zależności od miejsca (z tym że Tmobile raczej nie klęka na imprezach masowych) a na końcu Play., najbardziej przytkane z wszystkich sieci (Play podobnie jak Orange zapycha się w dużych skupiskach ludzi i najczęściej jako pierwszy) ale konfiguracja Play LTE w dużych miasta jest bardzo dobra. Inni mogą się od nich uczyć. Szkoda tylko że tak zapchane.


@Mlody
Dokładnie. Plus ma największy potencjał ale nie wykorzystuje tego. I również obiektywnie, tylko Orange z TMobile ze wszystkimi swoimi wadami są najbardziej wszechstronnymi sieciami.

@piotrzet
Nie tylko. Orange jest bardziej proklienckie, więc stara się traktować swoich klientów bardziej równo. Tmobile raczej nie.
Plus ma Plusha, Play ma RBM a Orange nju. Są to oferty bardzo uczciwe, bezterminowe, z fajnymi pakietami danych. Tmobile ma Heyah, na której zarasta mech. A umowy w Tmobile bez telefonu to też jakaś porażka.
Oczywiście w Tmobile jest na kartę ciekawa opcja (15Mb/s jest do przeżycia, ponieważ do telefonu na pewno starczy) ale brak VoLTE czy WoWifi - dosadnie określę to - żenua.
Tmobile to tylko oferta co najmniej dwuletnia z telefonem. Tutaj z reguły raczej oni wychodza najlepiej z wszystkich sieci. Tylko nie każdy chce telefon lub umowę wiążącą na dwa lata.
maniek89 pisze: Naczytałem się w życiu bardzo wielu podobnych opinii, jak Twoja. Zastanawiam się, czy zawsze miałem wyjątkowe modele telefonów, czy to kwestia lokalizacji, ale nigdy nie miałem takich problemów ani w Play (6 lat), ani w Virgin Mobile (już prawie 4 lata).
Potwierdzam znam z autopsji. Również miałem takie problemy. Moi znajomi również ale wcześniej milczeli. Dopiero , gdy zaczęli odchodzić z Play bo stawki u operatorów się bardzo do siebie zbliżyły zaczynają o tym mówić. Wcześniej gdy płacili mniej, milczeli i przymykali oko. Ale rozumiem takie podejście, ponieważ jak płacisz mniej, wymagasz mniej.
 #987662  autor: a-go
 07 kwie 2018, 14:28
Play na kartę.
Wady:
1. Częste przełączanie pomiędzy sieciami drenuje baterię.
2. Niemożność nawiązania połączenia lub bardzo długie oczekiwanie na jego rralizację.
3. Zrywanie połączeń.
4. Połączenia przychodzące nie dociera pomimo pełnego zasięgu. Zamiast niego dociera SMS z informacją o próbie połączenia.
5. Jakość połączeń głosowych zmienia się (podczas jednego połączenia) od bardzo dobrej po niezrozumiały bełkot.
6. Niekorzystny roaming w UE w porównaniu z ofertami innych operatorów.

Z powodów 1-5 najpierw wymieniłem baterię, a następnie telefon. Niewiele to pomogło, gdyż poprawie uległ jedynie czas pracy telefonu, co jednak wiążę ze zmianą na nowoczesniejszy sprzęt. Mój poprzedni telefon pracuje obecnie głównie w innej, zagranicznej sieci oraz okresowo w polskim T-Mobile. Powyżej opisane problemy nie występują.

Zalety:
1. W opcji no limit przekierowania wchodzą w skład pakietu.
2. Internetowa bramka SMS.
3. Telefon Play.
4. Dobra obsługa konta przez Play24 z zarządzaniem wieloma numerami.
5. WiFi Calling - jako jedyny w opcji na kartę.

Póki co dla mojego profilu korzystania jest to najlepsza opcja.
 #987664  autor: goral2099
 07 kwie 2018, 14:29
Ja, tak jak maniek, nie miałem opisywanych tu problemów z Play. Jak ustawiłem roaming, tak mi trzymał. Fakt, że na automacie szybciej energii ubywało. Na szczęście w miejscach gdzie najczęściej przebywałem była sieć macierzysta. Teraz siedzę w A2 i prędkości, czy jakość podobna. Tylko HD czasem brak. Ale za to jest VoWiFi przez apkę. :)
 #987665  autor: spotify
 07 kwie 2018, 14:43
f0ku5 pisze:W T-Mobile przede wszystkim do poprawy jest warstwa informatyczna, tj. systemy do zarządzenia kontem i cała tego otoczka ;)
O tym zapomniałem dodać, więc jeszcze jedno zdanie.
Zgadzam się z tym w 100%. Wysłanie kodu USSD to jakieś sci-fi. Wysyłasz i czekasz na potwierdzenie kilka godzin a później pół a nawet dobę na uruchomienie. Dodzwonić sie do BOK - czasami trwa wieki (chociaż przynajmniej z tego co pamiętam w abo jest dzwonienie do BOK za darmo w przeciwieństwie do innych sieci). Problemy z bilingami, zawsze system jakoś źle coś naliczy
A największa porażka to, że gdy do kogoś dzwonisz i rozmawia lub jest poza zasięgiem to później dostajesz smsa raz że opóźnionego że pojawił sie w sieci to jeszcze sam numer!!! Mimo że masz go zapisanego w książce.
Technicznie jezeli chodzi o sieć to Tmobile jest świetny ale zaplecze techniczne (warstwa informatyczna, system itp) to dno. A sieć już tyle razy informowała, że będzie nowa warstwa. Już nie chce zadawać pytania, czy za mojego życia zdążą :roll:

Pod tym względem Orange czy Play są w innej lidze. W ekstraklasie, gdzie Tmobile to liga podwórkowa.
 #987667  autor: maniek89
 07 kwie 2018, 14:52
spotify pisze: Ale rozumiem takie podejście, ponieważ jak płacisz mniej, wymagasz mniej.
Uważam, że trochę się rozpędzasz. Po prostu jeśli mogę za to samo płacić mniej, niż gdzie indziej, to to robię i nie oznacza to tego, że akceptuje pewne rzeczy bez mrugnięcia okiem. Gdyby jakość sieci doskwierała mi tak jak Tobie, czy przedmówcom, to uwierz, zmieniłbym ją szybko. Nie twierdzę, że Play i sieci na nim funkcjonujące są idealne, bo jednak sporo jest głosów takich, jak wasze w tym wątku, więc na pewno coś na rzeczy jest. Stwierdzam zwyczajnie, że w lokalizacjach, w których przebywam, sieć działa dobrze, rozumiem jednocześnie tych, którzy z różnych powodów mogą twierdzić inaczej. Jak już napisałem - Virgin, którego lubię, też ma czkawki, ale to wynika raczej z potrzeby wdrożenia u nich nowej platformy, reszta usług opartych typowo na infrastrukturze (połączenia/wiadomości/internet) to praktycznie ta sama jakość co Play.

Jakby co, to Internet mam w chwalonym przez Ciebie Orange (nju), bo też w relacji cena - ilość GB wychodził w danej chwili najlepiej + umowa bezterminowa, a dodatkowo zbliża mi się pierwsze podwojenie gigabajtów, więc teraz nic więcej mi nie potrzeba ;)
 #987669  autor: spotify
 07 kwie 2018, 15:07
maniek89 pisze: Uważam, że trochę się rozpędzasz. Po prostu jeśli mogę za to samo płacić mniej, niż gdzie indziej, to to robię i nie oznacza to tego, że akceptuje pewne rzeczy bez mrugnięcia okiem.
Nie napisałem tego zdania o Tobie, tylko o moich znajomych. Problem tego typu w Play jest tak samo znany, jak hasło "Najczęściej wybierana sieć" U Ciebie pewnie jest lepiej, bo jak sam napisałeś, iż zależy to pewnie od lokalizacji.
 #987670  autor: Remington
 07 kwie 2018, 15:15
@pabloeq,
a u mnie Plus najlepszy - stabilny net, który niemal nigdy nie zrywa, a HD Voice jest i działa doskonale. VoLTE to przy tym tylko technologiczna ciekawostka, a WiFi Calling zapewnia gorszą jakość głosu niż HD Voice (przynajmniej w Orange gdzie ma nr moja żona), więc ich brak w ogóle mi nie doskwiera.

@maniek 89,
iPhony różne modele. Tyle jeśli chodzi o problemy z zasięgiem i baterią. Zapchane styki to już niezależne od modelu. Ten problem powtarzający się kilka razy w ciągu dnia przelał czarę goryczy. Wiem od znajomych, że nadal występuje.
Co do oczekiwania mniej przy niskiej cenie najlepszym przykładem są takie MVNO jak Premium, Lajt czy a2. Low cost daje mniej za mniej. Tak samo jest w innych branżach, np. w tanich liniach lotniczych. U taniego operatora też pogadasz przez telefon, tak jak u drogiego, u taniego przewoźnika też dojedziesz na miejsce jak z drogim. Ale różnica w jakości będzie.
 #987671  autor: Ramirez
 07 kwie 2018, 15:20
p2225 pisze:Również potwierdzam problemy z systemami billingowymi T-mobile. Męczyłem się niemiłosiernie przez kilka godzin, a i tak nie udało mi się włączyć jednego pakietu. Nie wspomnę już o wywalanych informacjach, że jestem już zalogowany i mam się wylogować i zalogować ponownie żeby móc skorzystać. :smt021 Ponadto musiałem założyć konto i zalogować się do niego żeby potem za każdym razem wpisywać numer telefonu i podawać kod z otrzymanego sms'a żeby cokolwiek sprawdzić. Kody USSD raz działają, a raz nie. Potrafi się też pojawić informacja w języku angielskim jak również informacja, że pakiet zostanie włączony, a i tak nic się nie dzieje. Szkoda tylko 10zł wydanych na doładowanie, z którego i tak nic nie mam.
Nie wiem jak jest w Plusie, ale wydaje mi się, że najlepszy system billingowy ma Play. Szybki i sprawny. Wszystko zwykle uruchamia się w locie. Orange podobnie, ale każda zakładka ładuje się niemiłosiernie dłuuuugo. Może będzie lepiej jak przeniosą moją taryfę do nowego Mój Orange.
System bilingowy, sprawności działania kodów, kupna pakietów i tym podobnych w moim odczuciu najlepiej działa w plusie (zasięg słabszy od orange, tmobile ale ogólnie najmniej problematycznie to chodzi, najbardziej stabilnie, najmniej awaryjnie na tle reszty), potem play, potem długo nic i Orange a potem na samym dnie tmobile które ma niezły zasięg, jakość połączeń, dobre prędkości internetu ale system informatyczny to chyba pisali studenci na umowę o dzieło :smt005 . Chyba że przez ostatnie dwa lata coś się zmieniło na lepsze ale z tego co czytam w internecie to chyba raczej nie.
 #987672  autor: maniek89
 07 kwie 2018, 15:25
spotify pisze:Nie napisałem tego zdania o Tobie, tylko o moich znajomych. Problem tego typu w Play jest tak samo znany, jak hasło "Najczęściej wybierana sieć" U Ciebie pewnie jest lepiej, bo jak sam napisałeś, iż zależy to pewnie od lokalizacji.
Spoko, rozumiem, też nic do Ciebie nie mam. Play nałapał użytkowników dobrym marketingiem i zwyczajnie dynamika rozwoju infrastruktury jest wolniejsza niż wciąż spore tempo pozyskiwania nowych Klientów, chociaż i przejęcia teraz nie wyglądają tak spektakularnie, jak kiedyś. Na pewno niegdyś zjednali sobie ludzi wprowadzeniem RWK i stanem darmowym w sieci bez zbędnych kombinacji alpejskich - tego kiedyś nie było. Wymusili pewne zmiany na rynku telekomunikacyjnym, które zmieniły świadomość korzystania z telefonu dla wielu.
Trzeba się cieszyć, że jest wybór. Ponadto i tak mamy chyba jedne z najtańszych usług telekomunikacyjnych w Europie (jeśli nie najtańsze). Niech operatorzy się prześcigają, to tylko lepiej dla nas, klientów :)
 #987673  autor: Remington
 07 kwie 2018, 15:31
@Ramirez,
powiedz to tym co w Plusie np. zawieszali abo Plush albo coś innego zmieniali, w SmartDomu itd. Tam jest dużo bugów, może po prostu dotąd miałeś dużo szczęścia. Aktywacje i wyłączanie usług w prepaidzie działają bardzo dobrze. Zmiany na koncie już dużo gorzej, a jak wchodzi jakaś promocja to już w ogóle działa to losowo.

Chyba wszyscy operatorzy odkąd wszedł Play i zaczęła się wojna cenowa, oszczędzają gdzie się da, m.in. na systemach billingowych oraz poprawianiu błędów w nich.

Zupełnie nie rozumiem, dlaczego Orange rozlicza transfer w roamingu nadal z dużym opóźnieniem, choć cała transmisja idzie przez ich APN, więc od razu wiedzą ile danych poszło. Jak jestem przy roamingu - gdy wprowadzano RLAH, Orange w trzech różnych miejscach podawał mojej żonie trzy różne wartości limitu netu jaki jej przysługuje. A system billingowy stosował czwartą wysokość limitu danych... Reklamacja uznana za niezasadną, ale łaskawie kasę zwrócili, bo przed UKE i tak by przegrali.
 #987674  autor: Ramirez
 07 kwie 2018, 15:34
Być może mam szczęście ;) Kazdy ma inne odczucia. Ja taka opinie mogę wystawić na podstawie używania ofert na kartę w orange, playu, plusie, tmobile, virgin, a2mobile. Wszędzie sa plusy i minusy.
 #987675  autor: maniek89
 07 kwie 2018, 15:34
Remington pisze:@maniek 89,
iPhony różne modele.
Nie korzystałem, więc się nie wypowiem, czytałem lub słyszałem jednak, jak ktoś się wypowiadał (dokładnie nie pamiętam), że iPhone'y to telefony, które mają dość słaby tor radiowy odpowiedzialny za sygnał, a gdy telefon musi go wciąż szukać, to bateria jest drenowana. Nie wiem, ile w tym prawdy i czy to się w nowszych modelach zmieniło z tym zasięgiem. Podobnie kiedyś krążyły w sieci jakieś pogłoski o tym, że samsungi (szczególnie starsze modele) miały problemy z kartami Play.

Druga kwestia, którą poruszasz, rzeczywiście jest niezależna od modelu telefonu
 #987677  autor: spotify
 07 kwie 2018, 15:51
TomLee pisze: 2. Rzeczywiście ostatnio internet z Orange chodzi słabiej w mojej lokalizacji niż internet Play.
Pewnie użytkownicy Play z zamulonego neta przerzucili się na LTE Orange z 3Mb/s (to i tak szybciej jak w Play) i zrobiło się tak, że Play się odetkał a Orange przymulił :) I pewnie po protestach Orange, Play zapukał do drzwi Plusa po LTE :-) :mrgreen:

Koniec żartów.
Moje osobiste pytanie do jakości sieci. Po przewertowaniu kliku wątków na szybko i trochę wybiórczo, gdzie wypowiadają sie tutaj raczej świadomi użytkownicy nasuwa się jeden wniosek. Ponad 90% uzytkowników sieci Play na tym portau ustawia na sztywno Plus, TMobile albo Orange. Więc, jak można zatem oceniać sieć Play, skoro z niej nie korzystają a co najwyżej tylko w Play płacą rachunki?? Przecież takim skorzystaniem to praktycznie korzystają z sieci Plus TMobile albo Orange. Nie rozumiem tego :shock:


Podobnie TMobile się przejechał. Udostępnił swoją sieć Play, gdzie zarabiał kasę i myślał. ze jakością przekona nasze społeczeństwo do przejścia do ich sieci. Ale Polak wolał płacić rachunki (zazwyczaj mniejsze) w Play a korzystać z nadajników sieci TMobile. I tak, na rozpędzie "taniej sieci" Play oraz na barkach jakości sieci TMobile zdobył jeszcze więcej klientów stając się siecią nr 1 pod względem kart SIM a Tmobile poza kasą stracił pozycję na rynku.
Być może mam szczęście ;) Kazdy ma inne odczucia. Ja taka opinie mogę wystawić na podstawie używania ofert na kartę w orange, playu, plusie, tmobile, virgin, a2mobile. Wszędzie sa plusy i minusy.
Dokładnie. Tylko, że jedna ma ich mniej a druga więcej. Wybory zawsze w życiu to wybór kompromisowy, bo idealnych rzeczy czy usług nie ma.
maniek89 pisze:
Trzeba się cieszyć, że jest wybór. Ponadto i tak mamy chyba jedne z najtańszych usług telekomunikacyjnych w Europie (jeśli nie najtańsze). Niech operatorzy się prześcigają, to tylko lepiej dla nas, klientów :)
Z pierwszą częścią się zgadzam, więc nie zacytowałem. Tutaj natomiast uważam, że są ceny za niskie. To się zemści wcześniej czy później, bo pracownicy, infrastruktura, inwestycje - to kosztuje. A na obecnych kwotach długo nie pociągną, zwłaszcza Ci co chcą tutaj zostać i myślą długoterminowo. Pojawi się sieć, która robi wojnę cenową a potem znika. Play pewnie też z czasem zostanie sprzedany.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2018, 15:59 przez spotify, łącznie zmieniany 3 razy.
 #987678  autor: plk. Mortimer
 07 kwie 2018, 15:55
W tej kolejnosci:
T-Mobile - zasieg jest generalnie wszedzie i to indoor, bardzo dobra jakosc polaczen, szybki i niezawodny internet. Ogolna ocena - 5, w/g starej szkolnej skali.
Plus - zasieg przyzwoity, ale sporo gorszy od T-Mobile, glownie braki indoor, choc wiele miejsc gdzie nie ma nawet outdoor, a T-Mobile jest indoor. Jakosc polaczen dobra, internet tez OK. Ogolna ocena - 4
Orange - zasieg niby jak w T-Mobile, ale jednak nie. Jakosc polaczen przecietna, internet nie grzeszy szybkoscia, czesto zrywany. Czeste awarie calej sieci. Czary mary z fakturami. Jakis taki stechly zapach starej TP S.A. Ogolna ocena - 3
Play - zasieg niby jest, ale jakby go nie bylo, jakosc polaczen i internet dokladnie tak samo. Siec do zabawy, jak glosi nazwa. Ogolna ocena - 2
 #987679  autor: spotify
 07 kwie 2018, 16:04
plk. Mortimer pisze: Orange - zasieg niby jak w T-Mobile, ale jednak nie. Jakosc polaczen przecietna, internet nie grzeszy szybkoscia, czesto zrywany. Czeste awarie calej sieci. Czary mary z fakturami. Jakis taki stechly zapach starej TP S.A. Ogolna ocena - 3
Jako użytkownik sieci Orange, żadnej ze słynnej awarii, zwanej ogólnopolską nie odczułem, które w tej sieci swego czasu praktycznie były co miesiąc. Nawet nie zauważyłem że jest awaria. To już szybciej rzadko zdarzające się awarie w Tmobile czy Plusie - zawsze odczuwam. To chyba zależy od lokalizacji albo szczęścia. Mimo wszystko, tak nie powinno się zdarzać. Mogą wystapić od czasu do czasu bo tylko sprzęt ale tymi awariami pomarańczowi mocno zaszli niektórym za skórę.
 #987680  autor: maniek89
 07 kwie 2018, 16:08
spotify pisze:Pojawi się sieć, która robi wojnę cenową a potem znika. Play pewnie też z czasem zostanie sprzedany.
Tylko typowego Kowalskiego to nie obchodzi, jeśli dalej będzie mógł korzystać z usług na odpowiadających mu warunkach.
spotify pisze:Moje osobiste pytanie do jakości sieci. Po przewertowaniu kliku wątków na szybko i trochę wybiórczo, gdzie wypowiadają sie tutaj raczej świadomi użytkownicy nasuwa się jeden wniosek. Ponad 90% uzytkowników sieci Play na tym portau ustawia na sztywno Plus, TMobile albo Orange. Więc, jak można zatem oceniać sieć Play, skoro z niej nie korzystają a co najwyżej tylko w Play płacą rachunki??
To jest dobre pytanie. O ile ktoś nie mieszka na skraju zasięgu macierzystego, to takie ustawianie w lokalizacji, gdzie jest zasięg sieci macierzystej, jest bez sensu, bo już lepiej wziąć ofertę partnera roamingowego, tym bardziej, że różnice w ofertach pomiędzy operatorami są już naprawdę kosmetyczne. Wszędzie mamy no-limity ze sporymi paczkami danych, a raczej każdy ma świadomość, że większy priorytet będzie miała macierzysta karta w T-M niż ta będąca w Play w roamingu krajowym T-M.
 #987681  autor: Ramirez
 07 kwie 2018, 16:10
spotify pisze:
plk. Mortimer pisze: Orange - zasieg niby jak w T-Mobile, ale jednak nie. Jakosc polaczen przecietna, internet nie grzeszy szybkoscia, czesto zrywany. Czeste awarie calej sieci. Czary mary z fakturami. Jakis taki stechly zapach starej TP S.A. Ogolna ocena - 3
Jako użytkownik sieci Orange, żadnej ze słynnej awarii, zwanej ogólnopolską nie odczułem, które w tej sieci swego czasu praktycznie były co miesiąc. Nawet nie zauważyłem że jest awaria. To już szybciej rzadko zdarzające się awarie w Tmobile czy Plusie - zawsze odczuwam. To chyba zależy od lokalizacji albo szczęścia. Mimo wszystko, tak nie powinno się zdarzać. Mogą wystapić od czasu do czasu bo tylko sprzęt ale tymi awariami pomarańczowi mocno zaszli niektórym za skórę.
Od szczęścia zależy. Akurat jak miałem numer w orange to każda comiesięczna awaria trafiała na mnie :D Plus do tego wieczne problemy z wysyłaniem smsów, kłopoty z przeniesieniem numeru do orange w stylu brak możliwości doładowanie konta przez internet przez cały miesiąc (ale za to sami z siebie doładowali mi konto za 25 zł mimo że nie dopominałem się żadnych pieniędzy), nie działające promocje za przeniesienie numeru, nie działające pakiety, kasę za pakiet brało a pieniądze z konta leciały itd. BOK miły, sympatyczne ale każda reklamacja, naprawa wadliwej usługi trwała 3-4 tygodnie . Gdyby nie te problemy z smsami to pewnie dalej bym tam siedział ale to było wkurzające jak co dziesiąty sms nie chciał sie wysłać i trzeba było to powtarzać po kilka razy.
 #987684  autor: piotrzet
 07 kwie 2018, 16:42
Pabloeq pisze:
piotrzet pisze:Chcesz mieć pełną prędkość to kup abonament albo idź do konkurencji. Zawsze prepaid płaci najmniej a ma nie wiadomo jakie wymagania.
A cóż to za wymagania być ograniczonym jedynie parametrami sieci dostępnymi w danym miejscu i na danym terenie? Tylko oni w Polsce mają takie ograniczenia.
Idź do konkurencji - masz rację, ludzie tak zrobili i odeszli od nich, przez taką ich właśnie politykę.
Gdyby konkurencja trochę myślała nie musiałaby teraz błagać o dopłaty w roamingu. Jakoś wszystkie rzeczy które się sprzedaje te które są lepsze są droższe i tu powinno być tak samo. Chcesz płacić 25zł to miej ograniczenia a nie za 25zł wszystko a później płacz i zgrzytanie zębów opów żeby dostać tylko dopłaty. Ten lejek i tak jest za wysoki na 15 Mb/s zrobisz wszystko bez problemu na telefonie. Za granicą jakoś są takie ograniczenia i nikt nie narzeka. Pomijam już to że ceny są większe. A u nas nie dość że ludzie dostają coś taniej to jeszcze narzekanie i wymagania. Owszem VoLTE i VoWifi tak ale przy mniejszych abonamentach jak i ofertach na kartę lejki i jeszcze raz lejki. Albo mniejsze pakiety min sms mms i gb
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2018, 16:52 przez piotrzet, łącznie zmieniany 2 razy.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #987685  autor: spotify
 07 kwie 2018, 16:44
maniek89 pisze: Tylko typowego Kowalskiego to nie obchodzi, jeśli dalej będzie mógł korzystać z usług na odpowiadających mu warunkach.
Masz rację, bo Kowalski płaci i wymaga.
Osobiście wybieram z reguły miedzy Tmobile a Orange po przygodach jeszcze w Plusie czy Play. ponieważ N! uważam za najbardziej sensowny wybór jakościowy.
Obecnie raczej przejdę do nju bo TMobile nie ma alternatywnej oferty na abonament. A szkoda.
Tu już nie chodzi o cenę czy ilość danych ale o to, że nju jest umowa bezterminowa.
To jest dobre pytanie. O ile ktoś nie mieszka na skraju zasięgu macierzystego, to takie ustawianie w lokalizacji, gdzie jest zasięg sieci macierzystej, jest bez sensu,
Ludzie tak robią, bo na macierzystej im skacze, ma słabą jakość, drenuje baterie itd itp (to są tłumaczenia takich użytkowników). Nie korzysta z macierzystej sieci gdzie ma podpisaną umowę czyli Play czy też nie przejdzie do tej sieci, na której za pomocą roamingu korzysta. Tutaj zazwyczaj cena gra większą rolę. A reguły tłumaczy to, jak mój znajomy - miał nr za czasów Idei, zrywało połączenia, później miał w Play też zrywało. Dzisiaj ma w Vikingu i tez mu zrywa. Więc po co przepłacać. Tylko że dzisiaj Idea to już całkiem co innego jakościowo. I tym podobne.

Chociaż sam twierdze, że nie mam co brać pod uwagę jakość połączenia, ponieważ tak jakość zalezy od dwóch stron. Od Ciebie i od osoby po drugiej stronie słuchawki. Podobnie jak zrywanie czy zasięg. Tobie może na tym zależeć, innej osobie już mniej. Ja mogę mieć numer w najlepszej sieci na świecie i do tego dopłacać a druga strona ma to w nosie, bo jej zalezy głównie na niskich rachunkach. I dlatego też tylko skupiam się na jakości i zasięgu LTE, bo działanie internetu jest głownie zależne tylko między mną a operatorem, jak również na usługach dodanych jak VoLTE i WoWifi. I dlatego też wybór pada zawsze między Orange i Tmobile, którzy to ciągle inwestują i ciągle coś zmieniają. Obecnie czekam na finał podziału U900 i LTE2100, jak równiez oddzielnego LTE1800. A przede wszystkim licze, że w końcu konfiguracja LTE będzie na poziomie co najmniej Play jak nie lepszym
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2018, 00:49 przez spotify, łącznie zmieniany 1 raz.
 #987688  autor: iphoneski
 07 kwie 2018, 17:10
@spotify Musiałeś stare posty czytać, śledzę forum telepolis i od ok 1,5 roku mało kto tak wymusza partnera roamingowego, powiem więcej, niektórzy ten roaming wyłączyli na swoich kartach, albo zostawili jednego partnera na zaś. Gdy jakoś 3 lata temu korzystałem z play to wymuszałem konkretny zasięg, bo macierzysty play to było jakieś nieporozumienie, nawet gdy do łazienki w bloku wchodziłem potrafiło wywalić do t-m albo plusa. No i macierzysty operator z jakością miał wtedy mało wspólnego, ale było tanio. umowę podpisałem z mimi prawie 2 lata temu, bo była dobra oferta i na początku siedziałem na 3g t-m, bo na lte play było 8 mega, a w t-m spokojnie 14. Ale jakoś lekko ponad rok temu wzięli się solidnie do roboty - poszerzyli pasmo 2100 na lte, montują 2600 i 800, No i sporo stacji dostawili, przez co wyciągnąć 50 mega pobierania to żaden problem, nawet gdzieś testy samego 2600 z centrum wstawiałem, gdzie leciało ponad 100. Teraz już rzadko kiedy wpadam w roaming, jedynie na jakiejś wsi dechami zabitej albo w PKP, ale akurat w tym ostatnim chyba żadna sieć nie działa, więc jak telefon znajdzie jakiś zasięg to go włącza.
  • Strona 1 z 179
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 179
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 179