Strona 1 z 1

reklamacja z tyt. rękojmi u operatora - wymiana na nowy

Post:25 cze 2017, 16:25
autor: man1ana
zareklamowałem telefon u operatora z tytułu rękojmi konsumenckiej z żądaniem wymiany na nowy. Telefon został wysłany do serwisu SBE, decyzja - wymiana na nowy. Zadzwoniłem do serwisu i dowiedziałem się, że oni wymieniają telefony na "regenerowane". Czy ktoś walczył już z operatorem o wymianę sprzętu na NOWY fabrycznie? Nie zamierzam odbierać tego telefonu - złożę odwołanie. Ktoś wie jak to dalej wygląda i ile może to trwać? Czy ktoś wywalczył coś w podobnej sprawie?

Re: reklamacja z tyt. rękojmi u operatora - wymiana na nowy

Post:25 cze 2017, 17:37
autor: f0ku5
Po co ten wątek w dwóch różnych miejscach?

Re: reklamacja z tyt. rękojmi u operatora - wymiana na nowy

Post:25 cze 2017, 19:23
autor: Lightman
a) powiedzą Ci, że sprzęt jest zgodny ze specyfikacją producenta i wolny od wad
b) możesz skierować sprawę do sądu konsumenckiego, ale będziesz musiał udowodnić, że sprzęt jest regenerowany

Re: reklamacja z tyt. rękojmi u operatora - wymiana na nowy

Post:25 cze 2017, 21:35
autor: man1ana
czyli raczej marne szanse, potrzymają mi telefon i stracę 3 miesiące na przepychaniu pism :(, myślałem, że ktoś próbował coś wywalczyć w tym temacie..

Re: reklamacja z tyt. rękojmi u operatora - wymiana na nowy

Post:25 cze 2017, 22:01
autor: vh
Skontaktuj się z rzecznikiem konsumentów w urzędzie miasta/starostwie: https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php.

Re: reklamacja z tyt. rękojmi u operatora - wymiana na nowy

Post:25 cze 2017, 22:16
autor: man1ana
już dzwoniłem i niewiele się dowiedziałem, że mam nie odbierać sprzętu a właściwie to sprzęt nie musi być fabrycznie zapakowany etc. Tylko jak później udowodnię, że to sprzęt regenerowany?

Re: reklamacja z tyt. rękojmi u operatora - wymiana na nowy

Post:25 cze 2017, 22:57
autor: vh
Po pierwsze - przy rękojmi kontaktujesz się ze sprzedawcą - reszta Cię nie interesuje.

Teraz wysmaruj pismo do sprzedawcy (dwa egzemplarze, na Twoim niech Ci pokwituje odbiór), że w dniu takim i takim o godzinie takiej a takiej rozmawiałeś z pracownikiem serwisu (dobrze by było podać nazwisko, ale jeśli nie masz, to też ujdzie), nr tel., no i on stwierdził, że wymieniają nie na telefony nowe, tylko na odnawiane. No i że związku z tym, ponownie żądasz wymiany na fabrycznie nowy telefon.

Poczytaj sobie jeszcze to: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/re ... /rekojmia/. Możesz dopisać do pisma odpowiednie paragrafy z tej strony, to będzie lepiej wyglądać.