DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 13 z 15
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
 #1141713  autor: babciagienia1p
 15 sty 2023, 12:58
@Remington
Czy to Ty zmieniłeś mi wątek w poście powyżej?

Co do spamu z Asmanty, to nadal dzwonią do Bogu ducha winnych starszych osób, które kiedyś nieopatrznie dały zgody przy kupowaniu abonamentu w Orange. Nic się nie zmieniło.

Nie żartuj z policją. Zgłaszałeś kiedyś coś na policji? K. z "Zamku" to przy tym pikuś.
 #1141716  autor: Remington
 15 sty 2023, 13:12
Skoro post o spamie jakich wiele, zamieściłaś w dyskusji o Play, to trafił we właściwe miejsce.

Tak, zgłaszałem i policja zrobiła swoje, a sąd… nie potrafił stanąć na wysokości zadania. Tu sprawca jest znany, jest nazwa, adres, jest wprowadzenie w błąd i próba narażenia w ten sposób na koszt zupełnie niepotrzebnego SMS-a. Jak ktoś chce, może im uprzykrzyć życie.
 #1141719  autor: babciagienia1p
 15 sty 2023, 13:25
@Remington
Zamieściłam w wątku o Play, bo akurat Play czyta wątki o sobie i założyłam, że może ich ukrócić. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie dostawałam.

Zabawa z policją i sądem? Spamerzy mają swoich prawników i procedury, które pozwalają im być bezkarnymi. Pokazywanie telefonu z SMS-ami, sporządzanie dokumentacji długopisem, który... akurat się wypisał. Stawianie się na rozprawy, z których większość będzie odroczona. Chyba nawet pan, który do "sklepu do Bydgoszczy" chciał jeździć, odpuściłby sobie taką gehennę i stratę czasu...
 #1141721  autor: Remington
 15 sty 2023, 13:35
babciagienia1p pisze:
15 sty 2023, 13:25
@Remington
Zamieściłam w wątku o Play, bo akurat Play czyta wątki o sobie i założyłam, że może ich ukrócić. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie dostawałam.

Tu dyskutujemy o spamie. Play akurat pozwala blokować SMS-y z numerów skróconych, inni tej możliwości nie dają.

Jeśli prawnicy są powodem, że organa ścigania się tym skutecznie nie zajmą, to tym bardziej nie zrobi tego operator. Moim zdaniem, żasen prawnik masowo słanego kłamstwa w SMS nie potrafi wybronić. To może się i do UOKiK nadawać, ale bardziej podać trzeba właściciela numeru niż domeny, bo to z niego przychodzi SMS.
 #1141730  autor: babciagienia1p
 15 sty 2023, 13:56
@Remington
Na tym numerze mam zablokowane wszystkie usługi premium. SMS przyszedł z numeru 78888.

Co do prawników... Przecież większość osób/podmiotów, które poruszają się na granicy prawa korzysta z usług prawników, którzy nie mają najmniejszych skrupułów, aby im swoje usługi świadczyć, mimo że wiedzą, że robią to dla oszustów. Pecunia non olet.
 #1141735  autor: Remington
 15 sty 2023, 14:49
Jeśli ktoś pisze w SMS, że masz aktywną usługę, której nie masz, to wprost kłamie i żaden prawnik go nie obroni. Robisz to samo co co R.Mandano - coś Ci przeszkadza, ale nie kiwniesz palcem, niech inni zgłaszają.

Może masz zablokowane usługi Premium, ale czy też masz blokadę bezpłatnych przychodzących wiadomości? To dawny STOP SPAM.
 #1141741  autor: babciagienia1p
 15 sty 2023, 16:33
@Remington
Mam włączoną blokadę przychodzących SMS-ów Premium.

Nie pisałam posta, licząc na to, że ktoś zamiast mnie zgłosi temat na policję i do sądu, jak mi radziłeś. Napisałam go jako ciekawostkę przyrodniczą.
Nie zamierzam udostępniać telefonu do dochodzenia i ewentualnego postępowania sądowego. Poza tym czas też ma znaczenie. Rozprawy w sądzie? Gdzie? W miejscu zamieszkania poszkodowanego czy w miejscu KRS-owej siedziby spółki? Zapewne wiesz jak wyglądają kwestie odraczanych rozpraw...
 #1141761  autor: Remington
 15 sty 2023, 20:59
babciagienia1p pisze:
15 sty 2023, 16:33
@Remington
Mam włączoną blokadę przychodzących SMS-ów Premium.

Ma być blokada bezpłatnych przychodzących… nie wiem czy mówisz o tej samej.

Nie odwracaj kota ogonem, pisałem później o UOKiK - im Twój telefon ani stawiennictwo nie są do niczego potrzebne.

Treść jest jednak cwana - nigdzie nie mówią, że jest aktywna płatna usługa, a jedynie, że to prenumerata "z wiadomościami". Pytanie i zachęta do odpowiedzi jednak są ewidentną próbą nakłonienia do wysłania wysokopłatnego SMS-a. Podają jego cenę w taki sposób, że zlewa się ona z resztą tekstu, co też może być wątpliwe.

P.S. Z jakiego numeru dostałaś dzisiaj ten spam? Spróbuję zainteresować redakcję.
 #1141788  autor: babciagienia1p
 16 sty 2023, 03:22
@Remington
Już go usunęłam.
78880 lub 78888. Raczej ten drugi. Drugi numer jest w tekście wiadomości, jako ten, na który należy odpowiedzieć.

-------------Edycja---------------
Tutaj jest kilka komentarzy na temat tego numeru, o ile zaakceptujesz link.
https://www.nieznany-numer.pl/Numer/2,78888
 #1142047  autor: Remington
 19 sty 2023, 17:29
babciagienia1p pisze:
15 sty 2023, 16:33
@Remington
Mam włączoną blokadę przychodzących SMS-ów Premium.

Chodziło mi o tę, będącą następczynią dawnego STOP SPAM-u:
Blokada bezpłatnych przychodzących wiadomości Premium
Szczegóły oferty
Dzięki niej klient może zablokować otrzymywanie bezpłatnych przychodzących wiadomości SMS/MMS Premium (to tak zwane SMS/MMS-y SPAM). Blokada dotyczy też wysyłania SMS Premium na numery skrócone. Aby ją włączyć, blokada wszystkich usług Premium musi być wyłączona.
 #1142714  autor: Karlos20
 29 sty 2023, 14:23
Pani zasugerowała w zakładce Profilu wyłączyć „Informacje Handlowe” i „Analiza danych”.
To nic nie da, Twój numer już był gdzieś wykorzystany i został on puszczony dalej.
Poza tym Analiza danych powoduje to, iż operator może udostępnić Tobie info na temat stanu wykorzystania środków (we Flexie jest to ruch internetowy, aby zaproponować Tobie GB nielimitowane na wybrane serwisy w ramach Passów + zniżki w Klubie Flex).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1142795  autor: Karlos20
 30 sty 2023, 14:33
pietro_042: 2-3 miesiące temu miałem kilka jakiś dziwnych pojedynczych połączeń, obecnie jest cisza i nie mam niepożądanych połączeń przychodzących. Przeniesienie numeru do innej sieci nic Tobie nie da.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1142814  autor: koszalineo941268
 30 sty 2023, 19:39
Za większość spamu odpowiada obecnie Asmanta. Wystarczy zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych, w tym szczególnie numeru telefonu (oczywiście w formularzu nie podajemy reszty swoich prawdziwych danych)
https://asmanta.com/kontakt-do-iodo/

Skąd firma ma dane? Kupiła je, ale nie od operatora
https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=19090
 #1142934  autor: Remington
 01 lut 2023, 19:46
Obawiam się, że niewiele. Widzieliście wyjaśnienia na stronie urzędu - oni te numery skądś kupili w dobrej wierze. Przestaną dzwonić jedni, to będą dzwonić drudzy i trzeci, bo numer jest już w bazie, którą ktoś obraca. Choć drugim i trzecim bazę sprzedadzą zupełnie inne firmy - albo zarejestrowane na słupa w jakimś garażu, albo za granicą. Identycznie legalizowane są spamerskie bazy adresów email.
 #1143131  autor: Remington
 05 lut 2023, 13:37
Zapewne tylko tymczasowo.

Pewien mój adres email, który założyłem kiedyś na Gmailu jako rezerwowy i nigdy nie zdążyłem go nigdzie podać, znajduje się wśród adresów jakie wyciekły z serwisu ToonDoo (nawet nie wiedziałem o istnieniu czegoś takiego). Na ten adres przysyła mi spam pewna wrocławska firma, w pełni legalny podmiot zarejestrowany w KRS kilkanaście lat temu.

Ale legalnie to oni moim emailem nie obracają, bo nie mają go ode mnie ani nie posiadają mojej zgody na otrzymywanie reklam. Skoro kupili go od jakichś oszustów posiadających bazę z wycieku, to o dobre intencje ich też trudno podejrzewać. Korzystając więc z możliwości kontaktu z nimi lub zgłoszenia wykreślenia się z bazy, niniejszym uwiarygodniłbym im, że ów adres jaki mają w bazie jest poprawny i zapewne po pewnym czasie ilość spamu (oczywiście od innych nadawców) by się nasiliła.

Obawiam się, że ten sam scenariusz dotyczy numerów telefonów.
 #1143135  autor: koszalineo941268
 05 lut 2023, 14:39
Skąd pewność, że adres email nie należał wcześniej do innego użytkownika, który wyraził zgodę na jego przetwarzanie? Przecież w przypadku liczy elektronicznej też obowiązują zasady o wracaniu do puli porzuconych i odebranych pierwotnym właścicielom adresów.

Nadawca maila nie ma wiedzy, że zmienił się odbiorca danego adresu, więc domyślnie w sposób dorozumiany twierdzi, że adres należy do osoby, która udzieliła zgody.

Poza tym o tym, czy email istnieje i odbiera wiadomości nadawca wie od serwera pocztowego odbiorcy, który albo przyjmie maila, albo odbije error o tym, że dany adres nie istnieje.

Do mnie Asmanta po zgłoszeniu sprzeciwu też już nie dzwoni, a wcześniej robiła to parę razy w tygodniu z różnych numerów.
 #1143138  autor: koszalineo941268
 05 lut 2023, 15:05
Dodam, że Orange ręcznie wysyła maile reklamowe, a zgody nie działają w czasie rzeczywistym.

Wyłączyłem zgody marketingowe, a trzy dni później dostałem wiadomość z propozycją kupna telefonu. Zgłosiłem sprawę do IOD. Po prawie trzech tygodniach dostałem odpowiedź z działu reklamacji, że "maila reklamowego wysłaliśmy z powodu błędu przy tworzeniu bazy do wysyłki komunikatu. Przepraszamy, za powstałe błędy." Po łącznie ponad miesiącu przyszła odpowiedź od IOD, że "na dzień generowania danych do wysyłki poniższej korespondencji miał Pan wyrażoną zgodę na przesyłanie przez Orange Polska S.A. informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej. Po otrzymaniu Pana wiadomości wycofaliśmy powyższą zgodę w Pana danych, jak i pozostałe zgody marketingowe."
 #1143142  autor: biala1991
 05 lut 2023, 16:10
Zgody w Orange nie działają w czasie rzeczywistym ale jeśli je wyrazimy to od razu dostajemy bonus. W MO dopiero po kilku dniach widać, że zostały wyrażone a dopóki nie są ustawione na "tak" to nie możemy ich zmienić na "nie", przez te kilka dni zawieszenia Orange zdąży puścić nasze dane w obieg :D
A tych zgód co i rusz przybywa (w aplikacji jest ich więcej niż na www).


Miesiąc temu po odpaleniu startera w Orange dostałam sms od PlusFaktura o fakturze do zapłaty dla konta nr.....  Wyglądało jak standardowa wiadomość od operatora tylko jakim cudem trafiło to na mój świeżo aktywowany nr w Orange? Powiadomienia o fakturze można w Plusie aktywować wysyłając sms o treści TAK na jakiś tam nr. Nie wpisuje się z palca własnego numeru, na który mają przychodzić powiadomienia tylko z tego konkretnego numeru wysyła się smsa TAK więc nie ma możliwości, że ktoś pomylił cyferkę i pomyłkowo podał mój nr zamiast swojego. Przedwczoraj na ten nr dzwoniła windykacja z Plusa. Dziwny zbieg okoliczności, najpierw sms o wystawieniu faktury przez Plus, teraz telefon z windykacji od tego samego operatora.
  • Strona 13 z 15
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15