Strona 1 z 1

Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:06 lut 2017, 16:47
autor: OneByOne
Witam, w skrócie sprawa wygląda tak:
- 9 grudnia podpisałem umowę z siecią LajtMobile w procesie przeniesienia numeru z T-Mobile
- Był problem z poprawnością danych bo ten numer akurat nie był przypisany na mnie, dokonałem cesji w T-Mobile dnia 27 grudnia ze skutkiem na ten dzień
- 30 grudnia telefonicznie z konsultantką Lajt Mobile dokonałem ponowienia procesu przeniesienia z potwierdzeniem dokonania tej czynności w trakcie rozmowy
- 1 lutego zauważyłem, że nadal mam aktywne usługi w T-Mobile (umowę z nimi miałem do 31.01) a karta SIM Lajt Mobile jest nieaktywna.
- 4 lutego otrzymałem z T-Mobile fakturę za luty. Wtedy zadzwoniłem do LajtMobile, dowiedziałem się, że faktycznie z 30 grudnia mają ponowione zgłoszenie na przeniesienie lecz nie otrzymali "odpowiedzi" z T-Mobile i to u nich powinienem się dowiedzieć czemu nie doszło do przeniesienia.
- Dzisiaj 6 lutego byłem w salonie T-Mobile i dowiedziałem się, że jedyne zgłoszenie na przeniesienie mają te pierwotne, odrzucone ze względu na niepoprawność danych.
- Od razu po wyjściu z salonu zadzwoniłem do Lajt Mobile, przedstawiłem sytuację i czego się dowiedziałem? "Faktycznie, nie mamy tutaj ponowienia przeniesienia, jedynie co mogę zrobić to ponowić teraz"

Przez to zaniedbanie jestem zmuszony korzystać po okresie umowy, z tragicznej oferty T-Mobile gdzie płacę kupę kasy za nic i dlatego chciałem jak najszybciej zmienić operatora/ofertę. Biorąc pod uwagę cykl rozliczeniowy przy przenoszeniu numeru "dzisiaj" jestem zmuszony płacić za coś czego nie chcę i nie chciałem - praktycznie za luty i marzec!. W tej również ofercie nie mam usług, których potrzebuję i miałem mieć aktywne u nowego operatora. I co ja teraz ze strony prawnej/konsumenckiej mogę zrobić? Bo jak dla mnie zostałem jawnie oszukany i tym samym zmuszony do płacenia u poprzedniego operatora za coś czego nie chciałem (przeniesienie jest też jakby dyspozycją rezygnacji dla operatora od którego się odchodzi). Nie mam doświadczenia w tym temacie, będę wdzięczny za rady.

PS. (A ja myślałem, że ustawa zakładająca brak rejestrowania rezygnacji u pierwotnego operatora przy przenoszeniu miał być z korzyścią dla klienta, teraz widzę jak to się faktycznie kończy) :smt013

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:06 lut 2017, 17:11
autor: Remington
OneByOne pisze:zaniedbanie (...) zostałem jawnie oszukany
Z tym oszustwem to przesada, to zwykłe zaniedbanie, błąd ludzki. Nie wiesz, czy osoba, z którą rozmawiałeś miała kompetencje by ponowić zapytanie, czy jedynie przekazała to komuś dalej. Telestrada, ani jej pracownicy nie mieli żadnego interesu w tym, by opóźnić Twoje przejście - w tym czasie oni nie zarobią, a zarobi TM. Błąd ludzki, na który jak najbardziej możesz złożyć reklamację dokumentując ile więcej musiałeś zapłacić w TM.

Przepisy są ok i działają w standardowych przypadkach. Gdyby nie Twój błąd na wstępie (dane Twoje, telefon kogoś), to przeniesienie by się zapewne powiodło w pierwszym terminie.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:06 lut 2017, 17:40
autor: myslak12
Ludzie sami mieszają a potem płaczą i zwalają winę na operatora telefonicznego.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:06 lut 2017, 17:46
autor: macc
Miej zastrzeżenia do T-mobile a nie do lajta a może bardziej do siebie samego.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:06 lut 2017, 20:25
autor: Gregrin
Kontrolować i jeszcze raz kontrolować. Po zmianach warto nawet kilkukrotnie (kilku konsultantów/co kilka dni) zapytać czy wszystko ok i prosić o dokładne sprawdzenie, To naprawdę dobra uniwersalna rada przy wszystkich umowach/zmianach realizowanych telefonicznie.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:07 lut 2017, 19:09
autor: OneByOne
myslak12 pisze:Ludzie sami mieszają a potem płaczą i zwalają winę na operatora telefonicznego.
Bez przesady, 30 grudnia jasno określiłem sytuację i jasno zostałem poinformowany o ponowieniu przeniesienia i nigdy bym nie przypuszczał, że nowy operator akurat w aspekcie potencjalnego nowego klienta by odwalił kaszanę w tak banalnym aspekcie.
macc pisze:Miej zastrzeżenia do T-mobile a nie do lajta a może bardziej do siebie samego.
Akurat T-Mobile tu nic nie zawinił, może jedynie zastanawiająca jest cwaność i kompletny brak telefonów przed końcem umowy z jakąkolwiek ofertą (w końcu płacę kosmiczne sumy za nic, to po co to zmieniać jak mogą mnie dalej żerować na nieokreślonym)
Gregrin pisze:Kontrolować i jeszcze raz kontrolować. Po zmianach warto nawet kilkukrotnie (kilku konsultantów/co kilka dni) zapytać czy wszystko ok i prosić o dokładne sprawdzenie, To naprawdę dobra uniwersalna rada przy wszystkich umowach/zmianach realizowanych telefonicznie.
Tu racja, pierwszy raz przenosiłem numer i błędnie założyłem profesjonalizm akurat przynajmniej w aspekcie przyjęcia nowego klienta do ich sieci.
Remington pisze:
OneByOne pisze:zaniedbanie (...) zostałem jawnie oszukany
Z tym oszustwem to przesada, to zwykłe zaniedbanie, błąd ludzki. Nie wiesz, czy osoba, z którą rozmawiałeś miała kompetencje by ponowić zapytanie, czy jedynie przekazała to komuś dalej. Telestrada, ani jej pracownicy nie mieli żadnego interesu w tym, by opóźnić Twoje przejście - w tym czasie oni nie zarobią, a zarobi TM. Błąd ludzki, na który jak najbardziej możesz złożyć reklamację dokumentując ile więcej musiałeś zapłacić w TM.
Spróbuję napisać reklamację.

W ogóle też ciekawy zwrot że pomimo, że obecny okres rozliczeniowy w T-Mobile mam w okresie 28 styczeń - 27 luty, dopiero wczoraj ponowili (faktycznie) te przeniesienie w LajtMobile, a dziś dostałem od nich SMS, że do przeniesienia dojdzie 28 lutego. Czy to nie dziwne? Bez pełnego okresu rozliczeniowego w T-Mobile?

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:07 lut 2017, 20:59
autor: Remington
OneByOne pisze:W ogóle też ciekawy zwrot że pomimo, że obecny okres rozliczeniowy w T-Mobile mam w okresie 28 styczeń - 27 luty, dopiero wczoraj ponowili (faktycznie) te przeniesienie w LajtMobile, a dziś dostałem od nich SMS, że do przeniesienia dojdzie 28 lutego. Czy to nie dziwne? Bez pełnego okresu rozliczeniowego w T-Mobile?
Dziwne. Ale tę datę wyznacza T-Mobile, więc ciekawostka skąd to.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:08 lut 2017, 19:59
autor: bobiwr
Trochę numerów z T-M "wyprowadziłem. I nigdy nie uwolniono mi numeru nazajutrz po terminie końca umowy. Z moich doświadczeń więc termin 1 lutego był chybiony zupełnie. Za to 28 lutego - pierwszy dzień po zakończeniu okresu rozliczeniowego - tak się bym spodziewał. Ale i 28 marca by był realny. Zależy od ludka co to zaklepuje w T-M. Tylko Plus uwolnił mi kiedyś numery z dniem zakończenia umowy, wystawił korekty faktur oraz pytał się na jakie konto zwrócić nadpłatę. Reasumując zostałeś potraktowany przez T-M dobrze.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:08 lut 2017, 21:04
autor: myslak12
T-m nawalił a dostało się lajtowi :D :mrgreen: :P

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:08 lut 2017, 21:48
autor: mikkel
ojej ale płacz,
no ale tak poważnie to quźwa może sie zdarzyć. Na każdego operatora można takie opinie poczytać. Absolutnie żaden nie jest ani gorszy ani lepszy. Wszyscy są równi.

Zwyczajnie miałeś błąd ludzki i tyle. Możesz się cieszyć że to i tak błachostka.
Gdybyś dostał rachunek na 11 biliardów euro i jeszcze zaproponawli by Ci rozłożenie na raty to byś błysnął naprawdę.
http://www.chip.pl/news/internet-i-siec ... liona-euro

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:09 lut 2017, 13:01
autor: macc
T mobile głupa przyciął a wirtualny operator został posądzony o oszustwo w czasie przeniesienia numeru. :dark1:

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:09 lut 2017, 14:16
autor: velox
Nie przesadzaj chłopie! Ja przesnioslem poł rodziny do Lajtmobile i wszyscy zadowolenii. Wina tylko twoja ze nie sprawdziłeś czy wszystko ok.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:09 lut 2017, 14:22
autor: Remington
macc pisze:T mobile głupa przyciął a wirtualny operator został posądzony o oszustwo w czasie przeniesienia numeru. :dark1:
Z opisu wynika coś zupełnie innego. Klient się pomylił, więc TM przyciął, potem Lajt powiedział klientowi, że ponowił wniosek choć nie ponowił. Ponowił dopiero po ponagleniu (i stracie ponisionej przez klienta). Gdzie tu wina TM? Chyba tylko w tym, że wypuścili numer miesiąc wcześniej :P

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:09 lut 2017, 14:22
autor: macc
Dobrze velox napisałeś. U mnie podobnie rodzina jak i 10 znajomych są już albo lada chwila będą w lajcie i nic się nie dzieje. Namieszał a teraz szuka winnych.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:09 lut 2017, 14:48
autor: Gregrin
velox pisze:Nie przesadzaj chłopie! Ja przesnioslem poł rodziny do Lajtmobile i wszyscy zadowolenii.
Argument "u mnie nie ma problemu = problem nie istnieje" jakoś do mnie nie trafia.
Lajt nie wyrabia i przy "zawirowaniach" dali ciała. Nie wiem czemu w systemie nie było ponowienia ale to ewidentny błąd w Lajt skoro powiedzieli ze ponowili a później przyznali ze jednak nie.
Ludzie, ja rozumiem ze wam się w lajt podoba i dają dobra promocje ale więcej obiektywizmu i dystansu do sprawy.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:09 lut 2017, 16:33
autor: OneByOne
Też poza tym incydentem do Lajt Mobile nic nie mam, spokojnie ludzie :) (mam u nich internet mobilny). Jeżeli faktycznie 28 lutego mnie mają zmigrować to chyba odpuszczę z reklamacją. Bardziej obawiałem się, że będę musiał kolejne 2 miesiące korzystać z T-M. Te 20 dni jeszcze mogę przeżyć. Ale faktem jest, że dostałem sporo sprzecznych informacji to chyba mam prawo być chociaż trochę zirytowany? Wiem, że może to nie usprawiedliwienie ale naprawdę nigdy nie dokonywałem przeniesienia numeru i z tego braku doświadczenia nie monitorowałem tego procesu dokładniej co było moim błędem.

Re: Oszukany podczas przeniesienia do LajtMobile

Post:09 lut 2017, 17:28
autor: Safiro
Dobrze, że to tylko irytacja ;-) Każdy by się wkurzył. Nie jesteś pierwszy któremu Lajt podawał sprzeczne info, tyle, że ja akurat trzymałem rękę na pulsie i finalnie zaliczyłem lekki poślizg w przeniesieniu numeru.