DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #904011  autor: Dorotea
 07 sty 2017, 16:37
Play dostał nagrodę Głuchy Telefon 2016 Czytelników TELEPOLIS.PL: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/gluc ... 37906.html

Tak bardzo wstydzą się tego na forum Play, że kasują wzmianki o tym. Dwa razy wspomniałam i posty wyparowały w ekspresowym tempie.

Taktyka chowania głowy w piasek i zamiatania pod dywan, tak jakby od cenzury miał poprawiać się ich wizerunek.
 #904449  autor: Niezgodna7
 09 sty 2017, 22:07
Ich kramik, i co im zrobisz... mogą wszystko kasować.... adorować swoich, i kręcić tą karuzelą aż do plajty lub sprzedaży plejozy.

Ewidentnie nie wypiję herbatki z administracją Telepolis
 #904550  autor: ukefake
 10 sty 2017, 17:37
Jeśłi chodzi o kasowanie trudnych i niewygodnych postów to faktycznie jest to mało eleganckie, ale to ich teren i mogą sobie tam robić co chcą. Próby zmiany ich podejścia to, jak życie pokazuje, strata czasu. W sytuacjach awaryjnych typu przycięcie internetu w rumuningu do 3/1, oraz kasowanie przedłużonych bonusów za rejestrację, kasowanie i moderacja będą się tylko nasilać. I znowu, podejmowanie wyzwania to strata czasu i nerwów. A w nerwówce mogą się zdarzać pomyłki jak przy postach Dorothei - a jesli dodatkowo moderator jest uparty i odruchowo wszystko załatwia na "nie" to wygląda to jak teraz. Każda strona może się pocieszać, że ci drudzy zawinili bardziej.
Tylko co to da?

Też się tam udzielam, i też widzę głupie odpowiedzi obsługi, ale warto czasem to ignorować i odpuszczać poprawianie, no chyba że powołując się na dokładny cytat z regulaminu.

Z drugiej strony to forumplay jest jedynym znanym mi miejscem (oprócz telepolis) gdzie jest sporo aktywnych osób i pisanie ma sens.
 #904602  autor: Dorotea
 11 sty 2017, 00:02
ukefake pisze:Jeśłi chodzi o kasowanie trudnych i niewygodnych postów to faktycznie jest to mało eleganckie, ale to ich teren i mogą sobie tam robić co chcą.
Nawet tam mają regulamin i w granicach tego regulaminu powinni postępować. Np. nie życzą sobie dyskusji o ofercie konkurencji. Takie wytyczenie zasad jest akurat zrozumiałe.

Ale kasowanie postów odnośnie swojej aktualnej oferty, blokowanie i przenoszenie do archiwum wątków pod bzdurnym pozorem OT (o bonusie nie można tam już normalnie dyskutować) jest zwykłą cenzurą. Najśmieszniejsze jest to, że bywa, że blokują możliwość wypowiedzi osobom, które z całą pewnością są ich klientami (podają wszak często nr zgłoszeń) jeśli tylko pojawia się jakaś krytyka z uzasadnieniem, a pracownicy Play nie są w stanie stanąć na wysokości zadania i przedstawić sensowne argumenty na obronę postępowania swego pracodawcy.

Co sądzić o operatorze, który na swoim oficjalnym forum rękami swoich pracowników stosuje takie metody? Jest godny zaufania? Bo w moim odczuciu takie nieetyczne zagrania zasługują na napiętnowanie. Trzeba się też mocno zastanowić, czy od takiej firmy brać usługi, zwłaszcza abonamentowe.
 #904608  autor: ukefake
 11 sty 2017, 00:28
Dorotea, play to tylko operator - jak zaczniemy mieszać w to emocje, to dym i nerwy będą większe, a efektów - żadnych. Zgoda, że nadmierne działania uciszające są nieetyczne. Tylko co z tego?
Spójrzmy na to trochę z boku: jak sobie wyobrażasz operatora, który wikła się w dyskusje o swojej słabej ofercie? Naprawdę chciałabyś być klientką firmy która otwarcie przyzna, że jej oferta jest najsłabsza? Konkurencja też czyta fora i nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie dawał nawet cienia powodu, którym mogą pogrywać inni gracze.
Kasowanie postów zapewnia kontrolę i dzięki temu można uniknąć sytuacji gdzie pracownicy są pod przysłowiową ścianą bo co by nie napisali to będzie źle. Takie jest korpo, takie jest życie. Część osób już to wie, część sama do tego w końcu dojrzeje.
 #904614  autor: userTOR
 11 sty 2017, 07:13
ukefake pisze:Jeśłi chodzi o kasowanie trudnych i niewygodnych postów to faktycznie jest to mało eleganckie, ale to ich teren i mogą sobie tam robić co chcą. (...)
W takim razie, nie ma nic wspólnego z ideą 'forum' .
Bardziej pasuje termin foulPlayTube.

Przestrzegam przed foulPlay.
 #904617  autor: Niezgodna7
 11 sty 2017, 08:02
Niby w regulaminie nie ma zapisu typu:
nieprzychylne /niewygodne dla play komentarze będą usuwane — więc komu się skarżyć? Rzecznikowi praw obywatelskich?
Czyli nie mamy żadnych praw, bo to ich podwórko. Ale jak zaczniemy robić tam chłam, burdel i włam, to jakimś dziwnym trafem do Nas do domu wpadnie policja. Tak wygląda ,,sprawiedliwość'' tyle, że w jednym kierunku....

Ewidentnie nie wypiję herbatki z administracją Telepolis
 #904674  autor: Dorotea
 11 sty 2017, 13:36
Kilka słów podsumowania, tak na spokojnie i bez emocji.

Bywam na innych forach operatorów i takich fatalnych rządów jak na tym Play chyba nigdzie nie ma. Nawet Orange, o którym nie mam najlepszego zdania wypada lepiej. Oczywiście wszędzie są dość podobne metody, klakierzy itd. itp. ale lepiej dbają o PR i bardziej starają się niezadowolonym klientom jakoś pomóc, żeby pretensje i żale nie straszyły na ogólnie dostępnym forum. Pewnie dlatego na Telepolis nie ma wątków na kilka stron o innych forach operatorskich tylko o Play.

Zresztą obsługa klienta Play to podobny problem, ze trzy osoby na moje zgłoszenia odpisały na poziomie, a reszta to popis dyletanctwa, jakieś nieudolne kopiuj-wklej bez ładu i składu.

Na forum Play zamiast łagodzić, ekipa z obsługi często rozdrażnia i tu nie chodzi nawet o cenzurę, a o zwodzenie - w niektórych watkach miesiącami proszą o cierpliwość, piszą rzeczy niekiedy odbiegające od prawdy, nie znają przepisów i swojej oferty. Podobno nie zawsze tak tam było więc chyba następuje upadek. I nie tylko forum, a w pewnym sensie marki Play. Cięcia w roamingu, nieeleganckie grzebanie przy bonusach, nagroda Głuchy Telefon od Telepolis to są jednak rzeczy, które negatywnie wpływają na ich wizerunek.

Tyle lat byłam zadowoloną klientką Play, a ich obsługa klienta oraz jej przedłużenie na forum wszystko popsuły w dość krótkim czasie. W moich oczach to operator nieprzewidywalny i niegodny zaufania na tyle, żeby wiązać się z nim jakąkolwiek umową lub nawet doładowywać za większą kwotę.
 #904677  autor: userTOR
 11 sty 2017, 14:08
Zastanawiam się, czy oni (obsługa forum foulPlay) zauważają jeszcze granicę, pomiędzy kłamstwem a prawdą (?)
A może najzwyczajniej (dla nich) już jej nie ma i stąd, kiedy tylko wychodzą na jaw ich kłamstewka, zaczynają brnąć w krętactwach coraz głębiej ?

Kiedyś uzgodniłem z @jahu, że "komorkomat' jest dopuszczalny, ale "komorkomat.pl" już nie jest.
Po jakimś czasie, wyciął mi post z wyrazem 'komorkomat'.
Po wymianie myśłi na (kiedy jeszcze miałem czynną) PW, przywrócił mi go.

Ale teraz za to, 'niecenzuralnym, lub 'off-topowym' zwrotem, jest 'telepolis' :D

Przestrzegam przed foulPlay.
 #905290  autor: Remington
 14 sty 2017, 22:28
Ale na co się skarżyć? Play ma własną sieć i tam nic nie blokuje. Roaming krajowy to tylko jej uzupełnienie, nigdzie nie deklarowali jaka będzie tam jakość. Nie ma tam ani LTE, ani HD Voice, ani teraz transferu powyżej 3Mbps. Prawnie nie ma tu się do czego przeczepić.
 #905358  autor: userTOR
 15 sty 2017, 15:21
Remington pisze:Ale na co się skarżyć? (...)
1. Na skrajność w nieszanowaniu klientów - krętactwa, czy nawet coraz częstsze oszustwa
2. Manipulacje regulaminami
3. Za reklamowy "zasięg 4 sieci"

Odnoszę nieodparte wrażenie, że podejście do klienta na ich tzw. 'forum', jest wprost proporcjonalne do jakości obsługi przez BiuroOlewkiKlienta foulPlay.

Przestrzegam przed foulPlay.
 #905368  autor: Remington
 15 sty 2017, 16:23
userTOR pisze:
Remington pisze:Ale na co się skarżyć? (...)
1. Na skrajność w nieszanowaniu klientów - krętactwa, czy nawet coraz częstsze oszustwa
Nieszanowanie nie łamie prawa. Oszustwa trzeba udowodnić.
userTOR pisze:2. Manipulacje regulaminami
To najprościej udowodnić i wcale nie musi być duża skala skarg, wystarczy jedna pokazująca, że dotyczy to ogółu konsumentów.
userTOR pisze:3. Za reklamowy "zasięg 4 sieci"
No przecież jest: P4, Polkomtel, T-Mobile, Aero2, a na żądanie piąta sieć Orange.
 #905371  autor: Dorotea
 15 sty 2017, 16:26
Te 4 sieci definiuje sam Play i są to: T-Mobile, sieć Plus oraz sieć Orange oraz rzecz jasna Play:
http://www.play.pl/pomoc/pomoc-technicz ... g-krajowy/

Problem w tym, że Orange jest domyślnie wyłączone dla wszystkich klientów i trzeba prosić BOK o włączenie, a nie zawsze i nie wszystkim chcą włączyć.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 16:28 przez Dorotea, łącznie zmieniany 1 raz.
 #905372  autor: Remington
 15 sty 2017, 16:28
Dorotea pisze:Te 4 sieci definiuje sam Play i są to: T-Mobile, sieć Plus oraz sieć Orange:
http://www.play.pl/pomoc/pomoc-technicz ... g-krajowy/
Powiedzą, że zapomnieli zaktualizować stronę. Dla UOKiK ważne będzie czy literalnie się zgadza - a się zgadza, bo są 4 sieci dla wszystkich, a 5 dla chętnych.
 #905374  autor: Dorotea
 15 sty 2017, 16:31
Właśnie, że się nie zgadza, bo na każdej komórce Orange nie da się wybrać ręcznie, sieć jest nieaktywna więc opis jest prawidłowy, zresztą piszą tam o potrzebie kontaktu z BOK, aby włączyć Orange.

Tylko, że robią z tym problemy czego sama doświadczyłam. Dostępne są tylko Plus, T-Mobile i Play.
 #905375  autor: Remington
 15 sty 2017, 16:40
To przeczytaj co napisałem. UOKiK zapyta ich "Czy są 4 sieci dla wszystkich?", a oni odpowiedzą "Tak: P4, Polkomtel, T-Mobile, Aero2, a po kontakcie z BOK jest jeszcze 5. sieć Orange. Nie zaktualizowaliśmy tego w opisie na stronie, ale przekaz marketingowy się zgadza.". I wszystko się będzie zgadzać, bo 4 sieci są już teraz.
 #905377  autor: Dorotea
 15 sty 2017, 16:47
Ciekawe, bo do publicznej wiadomości w swoim serwisie podawali i podają co innego i żadne Aero2 tam nie figuruje. Mój telefon też nie wykrywa takiej sieci, nawet jak stanę pod nadajnikiem Aero2.

Co do reszty, czyli ograniczenia w roamingu krajowym do 3 Mb/s i grzebania przy bonusach, to o ile mi wiadomo UOKiK i UKE już wiedzą. Nie wiem tylko na ile skutecznie powiadomiono te instytucje, ale to się wkrótce wyjaśni.