Strona 1 z 1
Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:23 mar 2016, 19:14
autor: Sebastian007
Witam.
Mam oto taki problem: zepsuł mi się telefon, który wziąłem w Orange w abonamencie (gwarancja jeszcze obowiązuje). Mam wszystko co trzeba, tj. umowę z Orange i kartę gwarancyjną, ale nie posiadam niestety dowodu zakupu (zgubiłem). Teraz pytanie, czy w takiej sytuacji mogę oddać telefon do naprawy? Wiem, że regulamin Orange wymaga dowodu zakupu przy takich sytuacjach, lecz biorąc pod uwagę fakt, że mam umowę i kartę gwarancyjną, istnieje jakakolwiek realna szansa na pozytywne załatwienie tejże sprawy?
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi.
Re: Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:23 mar 2016, 19:30
autor: Remington
Jeśli chcesz złożyć reklamację z tytułu gwarancji, to sama karta gwarancyjna powinna wystarczyć.
Jeśli z tytułu rękojmi, to potrzebny jest dowód zakupu - dowoem zakupu jest dowolny dokument, który potwierdz fakt dokonania zakupu (niekoniecznie paragon czy faktura).
Re: Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:24 mar 2016, 10:55
autor: inkoguto
w Play umowa też jest dowodem zakupu (zawiera numeru IMEI), podejrzewam że w Orange będzie podobnie
Re: Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:24 mar 2016, 11:41
autor: DerTolleMajor
Zawsze pozostaje rekojmia, jak nie uwzglednia na podstawie gwarancji.
Re: Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:24 mar 2016, 12:21
autor: zielony71
Można jeszcze poprosić o wystawienie duplikatu faktury. Tylko, że to trochę potrwa.
Re: Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:28 mar 2016, 22:08
autor: orson_dzi
zielony71 pisze:Można jeszcze poprosić o wystawienie duplikatu faktury. Tylko, że to trochę potrwa.
Do dwóch tygodni max, zazwyczaj nie więcej jak trzy dni, jeśli wystarczy Ci dokument na maila.
Wyjątkiem są smartfony Sony z pewnego okresu, które nie wymagają do gwarancji dowodu zakupu, ale jeśli by tak było, to dostaniesz stosowną informację.
Re: Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:29 mar 2016, 08:30
autor: pakierhakierxd
Na podstawie umowy i karty gw powinni przyjąć w salonie Orange(najwyżej sami duplikat faktury zrobią).
Inaczej to myślę że miałbyś problem bo serwisy chcą dowód zakupu.
Re: Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:29 mar 2016, 13:00
autor: orson_dzi
pakierhakierxd pisze:(najwyżej sami duplikat faktury zrobią).
Nie zrobią. Wyjątkiem jest sytuacja, w której telefon był kupiony w danym salonie.
Re: Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:29 mar 2016, 13:22
autor: kamil1221
Duplikat FV za telefon można otrzymać jeśli:
- telefon był zakupiony bezpośrednio w Orange (tj. strona www, telefonicznie lub w salonie własnym) - kontaktując się z BOK lub w inny sposób bezpośrednio w Orange
- zakup u dilera/agenta i tylko i wyłącznie w tym salonie, gdzie urządzenie było zakupione.
Co do samej gwarancji - lepiej skontaktować się z producentem urządzenia (serwisem autoryzowanym), czy i jakie dokumenty są niezbędne do serwisowania. Można zapytać czy umowa z numerem seryjnym i ceną urządzenia wystarczy jako dowód zakupu. W Orange jest to o tyle fajne, że przy aneksie drukuje się cena i numer IMEI na dokumencie. Przy aktywacji jest osobny dokument tkz. potwierdzenie odbioru urządzenia, gdzie też jest IMEI i cena urządzenia.
Re: Brak dowodu zakupu, a gwarancja.
Post:29 mar 2016, 22:42
autor: marnow4810
W przypadku Plusa jest tak, że jezeli umowa zawarta była w POS to w tej samej placówce pracownik taki dokument może wydrukować . W przypadku gdy jest to oferta w kanale zdalnym nalezy skontaktować sie z BOK i wtedy konsultant zapisuje zgłoszenie i na wskazany adres wysyłany jest duplikat faktury.
Podobnie rzecz ma sie odnośnie duplikatukarty gwarancyjnej. Od marca 2015 roku zamawiając w kanale zdalnym karty nie są stemplowane. Dokument wysyłany również na zyczenie klienta... Wprzypadku checi skorzystania z naprawy gwarancyjnej nalezy miec dowód zakupu...
Mozna równiez skorzystac z prawa do rekojmi. Jezeli umowa była w POS to wypełnia sie protokół reklamacyny, okresla sie zadania ( wymiana sprzetu na nowy, obnizenie wartosci sprzetu, naprawa) oraz dołącza sie sprzet.
W przypadku zakupu przez infolinie kontakt z konsultantem pobiera aadres, dane z konta i zapisuje zgłoszenie. Przyjezdza kurier i zabiera sprzet.
Producent ma 14 dni na ustosunkowanie sie do wniosku, niezaleznie od tego w jakim kanale zakupiony był sprzet.