DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #852374  autor: justicef
 22 lut 2016, 22:25
Witam,


Od 14 lat jestem posiadaczem numeru 504 XXX XXX, ktory zarejestrowalem pierwszy raz w sieci IDEA. Potem przenioslem sie automatycznie do ORANGE, nastepnie do PLAY, a teraz niedawno do VIRGIN. Generalnie numer mial sluzyc do odbierania polaczen przychodzących. Zapomnialem zasilic konta przez ostatnie pol roku i VIRGIN dezaktywowal mi numer (bez jakiegokolwiek powiadomienia mnie).

Dzwonilem dzis w tej sprawie do VIRGIN, dowiedzialem sie, ze numer zostal dezaktywowany i nie sa nic w stanie zrobic. Powiedzieli, ze numer zostal zwrocony oryginalnemu operatorowi i ewentualnie u nich moge szukac sobie szczęścia.

Jest to dla mnie bardzo wazna sprawa, gdyz moj numer figuruje w roznych formularzach kontaktowych, u ubezpieczycieli, w bankach, w urzedzie miasta itd. Po 14 latach nazbieralem naprawde sporo kontaktów.

Nie wiem co mam w tym wypadku zrobic, czy ktos z Was moglby podpowiedziec jakie kroki moglbym wykonac w takim wypadku, zeby odzyskać moj numer z powrotem ?

DZIEKUJE !


Pozdrawiam,
Krzysztof
 #852413  autor: orson_dzi
 23 lut 2016, 10:23
Jak dawno ten numer został wyłączony?

Odzyskanie numeru czysto teoretycznie jest możliwe. Wg mnie powinno to być do zrobienia jeszcze po stronie Virgin. Po stronie Orange, oficjalnie jest to niemożliwe, w praktyce w 100% możliwe, ale numer musiałby wrócić do puli, a to trwa dosyć sporo. Ale w oficjalny sposób zgodnie z procedurami jest to nie do zrobienia.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #852428  autor: KR2615
 23 lut 2016, 11:59
Skoro to Orange i numer rzekomo wrócił do "puli" macierzystego operatora to ja bym kupił starter Wybierz swój numer i spróbował go poszukać.
 #852465  autor: justicef
 23 lut 2016, 15:02
Dziekuje za odpowiedz.

Dzis dzwonilem do Orange i tak jak mowisz ORSON, powiedzieli, ze zgodnie z procedurami jest to niemożliwe (aczkolwiek kiedys jak twierdzą była taka możliwość). Zgodnie z nowym regulaminem nie maja mozliwosci sprawdzic czy numer do nich trafil, czy jest juz w puli etc.

Virgin natomiast twierdzi, ze dezaktywowal numer i odesłał go do operatora macierzystego i na 100% nic nie zrobią. Numer dezaktywowali dnia 17 lutego, a wiec niecaly tydzień temu.

Denerwuje mnie to odbijanie piłeczki, obaj operatorzy rozkładają ręce, a ja zostałem na lodzie z numerem, na który dziennie dzwoni kilkanascie osób. Numer od samego początku był dodatkowo na mnie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem tożsamości.

VIP-CARD - czy jeżeli numer był używany przez 15 lat i został wyłączony tydzien temu to myslisz, ze już mógł trafić do puli wolnych numerów ?


Pozdrowienia,
Krzysztof
 #852484  autor: KR2615
 23 lut 2016, 16:28
Nie wiem jaką Orange ma politykę. Być może jest jakaś kwarantanna po której używany numer może być wzięty przez kogoś innego. Jak dobrze kojarzę, PLAY albo T-Mobile mieli 6 lub 12 miesięczną kwarantannę, aby nowi użytkownicy uniknęli sytuacji, że dzwoni do nich zrozpatrzona Karina którą poderwał na dyskotece Sebek z nowozakupionym prepaidem
 #852553  autor: orson_dzi
 24 lut 2016, 08:37
Wątpię, że ten numer wrócił do Orange w tak krótkim czasie. Główne pytanie, który okres Ci wygasł na numerze:
X - ważność na połączenia wychodzące,
Y - przychodzące,
Z - ważność karty.

W ostatnim przypadku numer w ciągu co najmniej 7 dni od wyłączenia powinien być do podniesienia od ręki.

Odezwij się do mnie na PW w czwartek po południu, bo inaczej zapomnę, dowiem się czy numer faktycznie wrócił na stronę Orange.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #852633  autor: justicef
 24 lut 2016, 15:40
Witam,

Dzwonilem po raz kolejny do VIRGIN, powiedzieli, ze numer jest nieaktywny i nie da sie nic z tym zrobic na 100%...Gdy wkladam karte do telefonu, telefon nie moze znalezc sieci. Gdy dzwonie na ten numer dostaje informacje, ze "wybrany numer nie istnieje".

Zaden operator nie załatwil mnie przez te 14 lat tak jak VIRGIN...informacje, ze brakuje srodkow na koncie dostawałem gdy tylko konczyli mi sie srodki, ale nie otrzymałem ani jednego sms, ze moj numer straci ważność...po prostu nieporozumienie.

Orson oczywiscie odezwe się na PW.

Jesli ktos bedzie miec jeszcze jakis pomysl, bardzo proszę o ewentualne sugestie co moglbym zrobic, dzieki!
 #852708  autor: tytoos
 24 lut 2016, 23:56
Spróbuj może znaleźć jakiegoś konkretnego doradcę (biznesowego?) z Orange, takiego oblatanego i chętnego do pracy. Może da się zrobić nową aktywację z tym jednym konkretnym numerem? Za darmo to raczej nie będzie i nie w salonie Orange po wejściu z ulicy ale jakieś możliwości techniczne na pewno są. Trzeba tylko odpowiednio zachęcić odpowiednich ludzi :)
 #852724  autor: justicef
 25 lut 2016, 09:09
O tym samym pomyslalem wczesniej, tylko gdzie szukac takiego doradcy biznesowego...w salonach siedzą najczesciej 'szeregowcy', a telefony odbierają ludzie typu 'przeczytam regułkę', 'przerobie jak najwiecej klientów' i cześć...
 #852739  autor: bolek2004
 25 lut 2016, 10:14
Dla mnie bez sensu jest ta cała dyskusja. Nie ma możliwości przywrócenia numeru zgodnie z tym co powiedzieli w Virgin i Orange więc wszystko jest jasne.
justicef pisze:Zaden operator nie załatwil mnie przez te 14 lat tak jak VIRGIN...
Nie pisz takich głupot bo źle się to czyta. Załatwiłeś to Ty się sam. Trzeba było sobie przypilnować ważności.
Jakby numer był w play to jeśli od odłączenia nie minęło 30 dni byłaby duża szansa na jego odzyskanie. W innych sieciach nie spotkałem się z taką możliwością.
 #852806  autor: DanielR
 25 lut 2016, 14:58
Długo nie chciałem udzielać się w tym temacie. W tej kwestii akurat całkowicie popieram bolka2004.
Zwyczajnie irytują mnie takie wypowiedzi. Operator jest "be" - OK, bo odłączył numer (podobno) nie informując o tym. Ale żeby przez pół roku, choć raz nie sprawdzić ważności konta krótkim kodem na numerze, który podobno jest dla Ciebie aż tak newralgiczny? To zwyczajna głupota! A teraz żale do operatora. Przede wszystkim Ty jesteś sam sobie winien.
Tyle ode mnie.

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #852814  autor: justicef
 25 lut 2016, 15:19
No jasne, że jestem winien, ale skoro operatorowi zależy, żeby korzystać z ich sieci i korzystać z doładowań powinni zadbać, aby poinformować klienta o kończącym się terminie ważności konta, przecież to KLUCZOWA sprawa.

Nie przyszedłem się tu żalić, tylko uzyskać informacje czy można coś w tym temacie zrobić. Wiadomo, że mleko się już rozlało, ale być może ktoś wie, czy jest w tym temacie jeszcze jakieś pole manewru.

Pozdrawiam,
Krzysztof
 #852822  autor: Gregrin
 25 lut 2016, 15:51
Ja się dziwie ze nie napisałeś oficjalnego pisma o pomoc w tej sprawie do Virgin (przez kontakt). Wiem ze kontakt z BOK jest najszybszy ale oni tam nie umieją tego załatwić i pewnie nie maja możliwości połączyć cie z kimś kto ewentualnie mógłby pomoc. Zgłoszenie natomiast ma szanse trafic na ludzi z większą wiedzą/uprawnieniami. Przynajmniej tak myślę.
 #852864  autor: justicef
 25 lut 2016, 19:20
Dzieki za porade, napisalem i dostalem odpowiedz:

Witam serdecznie,

Obawiam się, że niestety nie możemy w tej sprawie nic zrobić. Numer,
który traci swoją ważność jest dezaktywowany permanentnie i jest to
niestety proces nieodwołany. Po - niestety nieokreślonym - czasie numer
wróci do pierwotnego dostawcy, czyli w tym przypadku do operatora Orange.
Ewentualne ponowne pozyskanie numeru należałoby załatwić z nim.


Pozdrawiam,
Sebastian,
Zespół Obsługi Klienta Virgin Mobile Polska
 #852879  autor: Gregrin
 25 lut 2016, 19:53
No to już brzmi ostatecznie :/ Może pismo do UKE żeby przyjrzał się sprawie ??
Bo dla mnie to jest kuriozalna sytuacja ze z dnia na dzień wyłączają permanentnie numer bez jakiegoś okresu do odzyskania a był on zarejestrowany na dana osobę...
Najlepsze jest to ze w "nieokreślonym - czasie " będą ten numer trzymać. Po co skoro nie da się go odzyskać ?
Powinny być jakieś procedury na taki wypadek i przewidziany okres na odzyskanie takiego numeru...
Przecież operator i tak odczekuje jakiś okres zanim wprowadzi ten numer z powrotem do obiegu to dlaczego nie pozwolić przez ten okres na ponowna jego aktywacje przez właściciela?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2016, 20:06 przez Gregrin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #852881  autor: justicef
 25 lut 2016, 20:03
Widzisz Gregrin, ja tak samo wlasnie mysle, bo to co piszesz jest LOGICZNE...i tak w zasadzie powinno być ! Powinny byc procedury, ale ich nie ma, bo kogo to obchodzi, a po co Virgin ma sobie tym zawracac glowe, skoro takich przypadkow jak moj, jest promil z całego grona użytkowników sieci Virgin...

Chetnie napisałbym do UKE, ale jak napisal kolega bolek2004 - przeciez moglem sobie sprawdzic waznosc konta...a ja Ci mowie, ze to NIESTETY nie te czasy, kiedy czlowiek siedzial z komorka 24h na dobe, gral w gierki, sprawdzal stan konta 10 razy dziennie i probował wpisywać wszystkie możliwe kody operatora...no ale pewnie 15-latki tak ciągle mają :) :)
 #853133  autor: Gregrin
 26 lut 2016, 21:33
To ja jeszcze doleje oliwy do ognia. Dzis dostałem maila od MVNO z Austrii ze od roku nie doładowywałem konta i numer został wyłączony. Jednocześnie informują mnie ze jeśli jednak chce go dalej używać to mam doładować konto. Po 6m-cach reaktywacja niestety nie będzie już możliwa.
Nie muszę pisać ze to jest dokładnie takie postępowanie które podpowiada logika a na które wpada prosty użytkownik i pisze o tym parę postów wcześniej.
Jak widać, da się zrobić to logicznie. Po co numer w polskich sieciach wisi nieefektywnie niedostępny dla potencjalnie chętnej osoby ?? Nie wiem. Nie rozumiem tez po co robią takie trudności.
 #853138  autor: DanielR
 26 lut 2016, 22:23
No i co? VM również po upływie 12 miesięcy informuje o dezaktywacji usług wychodzących SMS-em. Wiem, bo akurat mnie o tym poinformowano. I jest jeszcze (zgodnie z regulaminem) aż DWA miesiące od tego momentu na doładowanie konta, w okresie ważności numeru na usługi przychodzące.
Wystarczyło JEDYNIE DWA RAZY W ROKU, np. 1 stycznia i 1 lipca (ewentualnie w pierwszych dniach stycznia i lipca) sprawdzić stan konta, co zajmuje - GÓRA 2 x po 15 sekund w roku (łącznie z ewentualnym znalezieniem kodu w książce telefonicznej) :!:
To jest właśnie odpowiedzialne postępowanie ze strony użytkownika. Natomiast dziecinnym jest głupie tłumaczenie o "braku czasu". Na to nie potrzeba całego dnia i wielokrotnego wklepywania krótkich kodów, jak to teraz bzdurnie twierdzi Pan justicef. Jeśli ktoś nie jest wstanie wykonać tak prostej czynności zajmującej dosłownie chwilkę, a numer jest dla niego podobno aż tak ważny, to niech może w ogóle zrezygnuje z komórki. :smt102 :smt104

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)
 #853145  autor: Gregrin
 26 lut 2016, 23:45
Nie oceniajmy tu użytkownika. Moim zdaniem każdemu zdarzyło się kiedyś zapomnieć/przeoczyć coś ważnego i nie powinno to mieć tak "sakramentalnych" skutków. Wyobrażacie sobie ze spóźniliście się o parę dni za ratę kredytu za jakaś rzecz i ja wam zabierają ?? No chyba nie.
Ja uważam ze bezsensowne jest trzymanie numeru w próżni. Jak widać można mieć to zrobione w logiczny sposób. Może u nas tez powinna być taka możliwość ?