Strona 1 z 1

Jakość obsługi T-mobile

Post:21 wrz 2015, 12:34
autor: pablowolf
Historię można śledzić na FB:
https://www.facebook.com/tmobilepl/post ... tif_t=like

Krótka historia jakości i obsługi T-mobile:

Byłem posiadaczem Lumii 820, w której przestał działać mi wyświetlacz, około 09.05.2015 r. w salonie T- mobile w Jarosławiu znajdujący się przy ul. Jana Pawła II (Podkarpacie), wysłałem tel. na gwarancję (gwarancja jeszcze wtedy ważna do 04.09.2015r.), w dniu 18.05.2015r. otrzymałem tel. Że usterka wynika z mojej winy i że jak chcę pokryć koszt naprawy około 320zł to naprawią tel. Oświadczyłem że nie interesuje mnie naprawa za te pieniądze, w związku z powyższym poinformowano mnie że tel. Za parę dni będzie do odebrania w salonie z którego został wysłany. W dniu 20.05.2015 r. otrzymałem tel. Z salonu T-mobile – żebym odebrałem tel. Tego samego dnia udałem się do salonu, ku mojemu zdziwieniu tel. Posiada pęknięty wyświetlacz zaraz nad logiem Microsoft, poinformowałem sprzedawcę w salonie że jak wysyłałem tel. to tego pęknięcia nie było. Zostałem przysłowiowo „olany”, konsultantka stwierdziła że to nie jej sprawa i że bym kontaktował się sam z serwisem w tej sprawie (uważam że to wasz konsultant powinien to zrobić – a nie sam zostaje już naciągnięty na koszty), oczywiście tego samego dnia o godz. 13:49 (podobno rozmowy są nagrywane) wykonałem tel. Do Regenersis serwisant poinformował mnie że jak tylko tel. przychodzi do nich to robią od razu mu zdjęcie w jakim stanie jest tel., serwisant oświadczył ze opisanego pęknięcia nie było przy dostarczeniu tel. do Regenersis (posiadam zdjęcie od Regenersis przed pęknięciem), poinstruowano mnie bym przekazał sprzedawcy w T-mobile by sporządził protokół szkody z Kurierem DPD(serwisant poinformował mnie że sprzedawca T-mobile powinien wiedzieć o co chodzi – nie wiedział), następnego dnia protokół został sporządzony (posiadam kopie tego protokołu), a mnie sprzedawca poprosił żebym napisał reklamację na całą zaistniałą sytuację (reklamacja była skierowana do regenersis – chodź i w tej sytuacji to i tak wasz konsultant powinien sporządzić reklamację a nie ja),- po czym kazano mi czekać do 30 dni roboczych, w celu rozpatrzenia reklamacji(tel. Leżał w tym czasie spokojnie w T-mobile - nic nie działali w tej sprawie), wciągu tych 30dni dwu krotnie pojawiałem się w salonie w celu zaczerpnięcia informacji jaki jest status mojej reklamacji(zbywano mnie że tyle trzeba czekać). Po upływie 30 dni pojawiłem się po raz kolejny w waszym salonie czy jest już jakaś odpowiedź, sam sprzedawca powiedział że zbyt długo to już trwa i żebym sam do nich dzwonił (zarówno do DPD jak i do Regenersis) jaki jest status reklamacji, wpierw zadzwoniłem do DPD, tam mnie poinformowano ze moja skarga jest bez zasadna gdyż nie jestem stroną w sprawi, ponieważ to Regenersis wysyłał tel. I to oni są tylko uprawnieni do złożenia reklamacji ponieważ to oni wysłali tel. spowrotem do salonu T- mobile (dziwi mnie że wasz konsultant nie wiedział jak postępować tylko kazał czekać - a po upływie 30dni samemu wykonać tel.). W salonie pouczyłem waszego konsultanta co powinien zrobić - czyli powinien odsyłać tel. Wraz z protokołem szkody do Regenersis a niech oni dalej załatwiają sprawę, w dniu 14.07.2015 r. tel. został przesłany po raz kolejny do regeneris. W dniu 07.23.2015 r. otrzymałem tel. od salonu t-mobile że regenersis, wystawił kosztorys naprawy i czy się zgadzam na naprawę, przekonany że zaistniała pomyłka zadzwoniłem do regeresis – serwisant poinformował mnie że kosztorys naprawy został wysłany omyłkowo i w chwili obecnej rozpatrują moją sprawę i każą mi czekać cierpliwie. W dniu 04.08.2015r. otrzymałem sms że tel. został już odesłany do salonu T-mobile, od razu zadzwoniłem do Serwisu Regenersis jaki jest wynik całej sytuacji, zostałem poinformowany że cała sytuacja trwa już ponad 60 dni więc reklamacja jest bez zasadna.

Na wyżej opisaną sytuację napisałem reklamację w dniu 06.08.2015 r. by T-mobile naprawił tel. na swój koszt bo nie z mojej winy były zawalone terminy na odpowiedź czekałem do 11.09.2015 r., (termin na reklamacje jest 30dni) o to odpowiedź:

"Witam

Dziękuję za korespondencję z 06.08.2015 r. i za zawarte w niej uwagi i spostrzeżenia.

Uprzejmie wyjaśniam, że w Pana sprawie poczyniłam ustalenia z punktem sprzedaży sieci T-Mobile, który przyjął Pan sprzęt 08.05.2015 r., jak również serwisem technicznym.

Według informacji uzyskanej z serwisu technicznego w przyjętym 12,.05.2015 r. telefonie stwierdzono uszkodzenie mechaniczne. W związku z tym serwis wystawił kosztorys naprawy obejmujący wymianę modułu wyświetlacza.

Nie zaakceptował Pan tego kosztorysu, w wyniku czego serwis odesłał nienaprawione urządzenie, które odebrał Pan 06.08.2015 r.

W tej sytuacji nie znajduję podstaw do bezpłatnej naprawy urządzenia, czy też jego wymiany na nowe.

Jest mi bardzo przykro z powodu długiego okresu związanego z wyjaśnieniem tej sprawy.

Z pozdrowieniami
J. M.
Biuro Obsługi Abonenta"

Brawo T-mobile!!!
Jak tel. uszkodzony to możecie go niszczyć już do końca w salonie, i biuro obsługi nie widzi w tym nic złego!!!
Nigdy więcej nie podpiszę z nimi umowy!!
W październiku przenoszę ostatnie nr do innej sieci.

Historię można śledzić na FB:
https://www.facebook.com/tmobilepl/post ... tif_t=like

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:22 wrz 2015, 09:40
autor: Lightman
Nie bardzo rozumiem tutaj reklamację do TM... W każdym takim przypadku gwarantem jest producent, a operator jedynie pośrednikiem w przesłaniu sprzętu do autoryzowanego serwisu. Konsultant w punkcie nie robi zdjęć przyjmowanego sprzętu i nie sprawdza każdego zwróconego z serwisu telefonu. Równie dobrze mogłeś go wysłać sam.

A odnośnie uszkodzenia, to pytanie: jak konsultant opisał stan techniczny telefonu na zgłoszeniu serwisowym?

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:22 wrz 2015, 10:21
autor: user_delete27
Lightman pisze:Równie dobrze mogłeś go wysłać sam.
Równie dobrze mógł go reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową (bo jeszcze pod to podlega ten konkretny przypadek), wtedy żaden lew solonowy nie mógłby się wykręcić od odpowiedzialności.
Ludzie w salonach nie są tylko od wciskania umów, obsługa posprzedażowa jest ich zakichanym obowiązkiem.

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:22 wrz 2015, 11:33
autor: orson_dzi
Przy czym mimo wszystko jest to sprawa na linii klient-producent/serwis. Pójście do salonu tylko dodaje zbędnego pośrednika i wydłuża czas całej procedury. Teoretycznie jest to wygodne, zanoszę, oddaję, a oni robią całą resztę, ale w praktyce jak widać tylko dodaje to niepotrzebnych problemów.

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:22 wrz 2015, 12:27
autor: pablowolf
Po pierwsze sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za sprzedany towar, jak i proces reklamacji w przypadku gdy zgłosiłem się do niego z reklamacją. Nie powinien obchodzić kontakt z serwisem, egzekwuje sprawę od T-Mobile. Nie interesuje mnie również czy sprzęt został uszkodzony przez kuriera czy w punkcie serwisowym. Niech sobie T-Mobile egzekwuje roszczenia wobec przewoźnika!
W tym przypadku T-mobile (salon) nie ruszył nawet palcem.

Co najlepsze biuro obsługi nie widziało w tym nic złego :twisted:
Dopiero po nagłośnieniu sprawy na FB otrzymałem namiary do konkretnej osoby z biura obsługi. Napisałem do niej, obiecała że przyjrzy się sprawie i odpisze jak tylko będzie to możliwe. Na odpowiedź nie czekałem nawet doby o to jej treść:

"Witam

Zapraszam Pana z telefonem do Sklepu T-Mobile w Jarosławiu przy ul. Jana Pawła II nr 6 (poniedziałek-piątek w godzinach 09-17, sobota 9-13). Pracownica sklepu została już przeze mnie poinformowana o Pana wizycie.

Naprawa telefonu wyceniona przez serwis zostanie opłacona przez T-Mobile, aby tego dokonać serwis musi otrzymać Pana telefon z naszego sklepu.

Serdecznie Pana przepraszam za wszelkie niedogodności wynikające z błędnego poinformowania Pana przez naszego pracownika w sklepie.

Z pozdrowieniami
Andrzej P.
Biuro Obsługi Abonenta"

Można - można tylko trzeba walczyć do końca i nie można pozwolić sobie wciskać kitu. Dobrze że chociaż ktoś z obsługi przyznał się do błędu i przeprosił.
Jutro zanoszę telefon, już nie mogę doczekać się miny pracownicy :)

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:22 wrz 2015, 12:33
autor: tyre23
pablowolf pisze:Po pierwsze sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za sprzedany towar, jak i proces reklamacji w przypadku gdy zgłosiłem się do niego z reklamacją.
Nie zgłosiłeś reklamacji, skorzystałeś z gwarancji producenta. To kompletnie dwie różne rzeczy.

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:22 wrz 2015, 12:46
autor: Lightman
dziadek186 pisze:
Lightman pisze:Równie dobrze mogłeś go wysłać sam.
Równie dobrze mógł go reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową (bo jeszcze pod to podlega ten konkretny przypadek), wtedy żaden lew solonowy nie mógłby się wykręcić od odpowiedzialności.
Ludzie w salonach nie są tylko od wciskania umów, obsługa posprzedażowa jest ich zakichanym obowiązkiem.
niezgodność z umową przy uszkodzeniu mechanicznym? wow...
pablowolf pisze:Po pierwsze sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za sprzedany towar, jak i proces reklamacji w przypadku gdy zgłosiłem się do niego z reklamacją. Nie powinien obchodzić kontakt z serwisem, egzekwuje sprawę od T-Mobile. Nie interesuje mnie również czy sprzęt został uszkodzony przez kuriera czy w punkcie serwisowym. Niech sobie T-Mobile egzekwuje roszczenia wobec przewoźnika!
W tym przypadku T-mobile (salon) nie ruszył nawet palcem.

Co najlepsze biuro obsługi nie widziało w tym nic złego :twisted:
Dopiero po nagłośnieniu sprawy na FB otrzymałem namiary do konkretnej osoby z biura obsługi. Napisałem do niej, obiecała że przyjrzy się sprawie i odpisze jak tylko będzie to możliwe. Na odpowiedź nie czekałem nawet doby o to jej treść:

"Witam

Zapraszam Pana z telefonem do Sklepu T-Mobile w Jarosławiu przy ul. Jana Pawła II nr 6 (poniedziałek-piątek w godzinach 09-17, sobota 9-13). Pracownica sklepu została już przeze mnie poinformowana o Pana wizycie.

Naprawa telefonu wyceniona przez serwis zostanie opłacona przez T-Mobile, aby tego dokonać serwis musi otrzymać Pana telefon z naszego sklepu.

Serdecznie Pana przepraszam za wszelkie niedogodności wynikające z błędnego poinformowania Pana przez naszego pracownika w sklepie.

Z pozdrowieniami
Andrzej P.
Biuro Obsługi Abonenta"

Można - można tylko trzeba walczyć do końca i nie można pozwolić sobie wciskać kitu. Dobrze że chociaż ktoś z obsługi przyznał się do błędu i przeprosił.
Jutro zanoszę telefon, już nie mogę doczekać się miny pracownicy :)
no brawo, TM stwierdziło, że nie ma co się przepychać... zrobiłeś dym na fejsbuku, oni zrobili to, czego się od nich oczekuje i tyle.

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:22 wrz 2015, 12:55
autor: user_delete27
Uszkodzenie mechaniczne stwierdził serwis, ale autor twierdzi że do takowego nie doszło (pęknięcia nie było, więc lew musiałby wpisać w protokół brak widocznych uszkodzeń mechanicznych). Więc jaki problem zgłosić awarię ekranu z tytułu niezgodności towaru z umową? To pierwsza lumia w której padł ekran? Nie sądzę.

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:22 wrz 2015, 21:12
autor: vh
Lightman pisze:Nie bardzo rozumiem tutaj reklamację do TM... W każdym takim przypadku gwarantem jest producent, a operator jedynie pośrednikiem w przesłaniu sprzętu do autoryzowanego serwisu.
W każdym przypadku? Faktycznie, nie rozumiesz. Jeśli reklamujesz towar z tytułu rękojmi/niezgodności towar z umową (autor tego nie zrobił), to wtedy za rozpatrzenie reklamacji odpowiada sprzedawca, tu T-Mobile.

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:23 wrz 2015, 12:33
autor: Lightman
Dżizas... tutaj naprawdę trzeba pisać jak krowie na rowie... skoro mówimy o naprawie gwarancyjnej to po chu...steczkę wypisujecie o rękojmi?

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:23 wrz 2015, 13:57
autor: user_delete27
Bo może ktoś będzie przeglądał ten wątek i dzięki niemu skorzysta z niezgodności lub rękojmi, i nie będzie musiał się wykłócać o swoje na FB? Wtedy żaden pracownik salonu nie wyprze się odpowiedzialności.
Tak trudno to pojąć?

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:23 wrz 2015, 22:43
autor: pablowolf
W celu wyjaśnienia.
Telefon oddałem do salonu z wygody, w tel. przestał działać wyświetlacz (dotyk działał, brak obrazu, zero śladów użytkowania - dbam o tel.), sprzedawca napisał w zgłoszeniu jako stan tech. tel. "drobne ślady użytkowania". Nastawiłem się i tak na wymianę tel. ale jak zobaczyłem tel. z pękniętym wyświetlaczem to szlak nie trafił. A postawa sprzedawcy wołała o pomstę do nieba :?

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:24 wrz 2015, 17:51
autor: SACZI
dziadek186 pisze:Bo może ktoś będzie przeglądał ten wątek i dzięki niemu skorzysta z niezgodności lub rękojmi, i nie będzie musiał się wykłócać o swoje na FB? Wtedy żaden pracownik salonu nie wyprze się odpowiedzialności.
Tak trudno to pojąć?
Napisz coś więcej o tym, bo akurat nie jestem najmocniejszy z praw konsumenckich.

Zastanawiam się nad wysłaniem Z3C do W-Support bo jak na high end to mój telefon jest porażką.
Nie wiem tylko co zrobić, iść do salonu, czy wysłać do serwisu.
Umowę realizowałem przez telefon, więc punkt dilerski może nie chcieć się zająć sprawą.

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:25 wrz 2015, 11:54
autor: user_delete27
...

Re: Jakość obsługi T-mobile

Post:08 lis 2015, 10:22
autor: pablowolf
Witam wszystkich,
Z przyjemnością informuje o finale całej sprawy, otóż T-mobile naprawił telefon i poniósł wszystkie szkody dodatkowo przeprosił za postawę i zachowanie konsultanta z salonu i tak od dwóch dni Ciesze się znowu swoją Lumia 820. Szkoda że tyle to wszystko zajęło ale w końcu dopiąłem swojego.