Strona 1 z 1
Zmiana zasięgu w trakcie umowy a możliwość jej zerwania
Post:22 paź 2013, 20:00
autor: wtd
Ktoś wie czy są jakieś szanse na zerwanie umowy jeśli zasięg dość znacząco zmienia się W TRAKCIE umowy? Mam abo w orange od 5 lat, w domu zawsze było ok, niemal pełne 3G na wszystkim co w tym czasie miałem. Teraz Orange przesiadł się na Networksa w mojej okolicy i d@@a. 3G mam 1-2 kreski pod samym oknem, w głębi mieszkania czasami nawet edge nie łapie. Po dyskusjach z orange stwierdzili, że po przejściu na networks ogólnie jest poprawa, ale rzeczywiście w rejonie paru ulic koło mojego domu jest lekkie pogorszenie zasięgu, ale nic z tym się nie da zmienić. Myślicie że cokolwiek da się z tym zrobić, czy muszę zacisnąć zęby i wytrzymać rok przed zmianą sieci?
Post:22 paź 2013, 20:16
autor: Flash999
Ewentualnie trochę więcej czasu, aż do odpalenia UMTS 900.
Mam podobnie, z wyjątkiem stanu przed modernizacją. Wtedy nie było w ogóle 3G. Niedawno zepsuli ten zasięg.
Post:22 paź 2013, 20:17
autor: wtd
Czemu kilka tygodni? Modernizacja trwała gdzieś od połowy sierpnia, teraz już jest wszystko zakończone i po złożeniu "zapytania technicznego" koleś oddzwonił i przyznał że w tym rejonie już po zmianach i lepiej niż teraz nie będzie.
Post:22 paź 2013, 20:27
autor: marcin1980
Calm7 pisze:powinno się poprawić.
Chyba że "N" skończy prace i orange będzie mogło zwiększyć siłę nadajników u mnie dawno po modernizacji a na wsi gdzie mieszkam zasięg orange sie pogorszył a miało być lepiej
@wtd jeżeli łapiesz zasięg 2G to zapomnij że zerwą umowę bo przyjadą i ci pokarzą że telefon działa, nikt ci nie zapewni działanie sieci 3G bo zawsze znajda 1000 wymówek czemu to nie działa
Post:22 paź 2013, 20:30
autor: lord.nitos
Jeśli zasięg się nie poprawi to możesz spróbować napisać pismo stosowne do Orange i wyjaśnić zaistniałą sytuację. Jednak wydaje mi się, że możesz mieć szanse bo w końcu zasięg się pogorszył z winy Orange stąd też powinieneś mieć możliwość rozwiązania umowy.
Jednak są to moje przypuszczenia, jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.
PS: Mi też w salonie Orange mówili, że usterki w moim telefonie nie obejmuje gwarancja, a jak zadzwoniłem bezpośrednio do serwisu to otrzymałem informację, że jak najbardziej gwarancja to obejmuje i mam dostarczyć telefon i w ciągu 1 dnia roboczego będzie naprawiony.
Post:22 paź 2013, 21:09
autor: wtd
marcin1980 pisze:jeżeli łapiesz zasięg 2G to zapomnij że zerwą umowę bo przyjadą i ci pokarzą że telefon działa
też tak średnio działa, bo pod o ile pod oknem jest ok, o tyle głębiej już różnie bywa, zrywa połączenia, połowy rozmowy nie słychać i inne cyrki
Post:22 paź 2013, 21:52
autor: marcin1980
Zasięg 2G sieci gwarantują tylko i wyłacznie na podwórku, wewnątrz budynków żadna sieć nie da ci gwarancji zasięgu bo w domu jest dużo urządzeń itp., itd.
Post:22 paź 2013, 22:03
autor: lord.nitos
Ale tu nie mówimy teraz o gwarantowaniu zasięgu tylko o pogorszeniu go po modernizacjach, a za to już jest Orange odpowiedzialne.
Post:22 paź 2013, 22:07
autor: user_delete19
e? ale Orange, jako sieć mobilna *gwarantuje* zasięg w jakimkolwiek miejscu? oni co najwyżej sugerują, że gdzieś może być...

Post:22 paź 2013, 22:12
autor: lord.nitos
No tak, ale na logikę to skoro płacisz za usługę telekomunikacyjną to masz prawo z niej korzystać, a to że sieć nie jest w stanie tego zapewnić to już ich problem.
PS: Wiem, że działanie takowych firm nie ma nic wspólnego z logiką.
Post:22 paź 2013, 22:23
autor: drcox
wojciech pisze:e? ale Orange, jako sieć mobilna *gwarantuje* zasięg w jakimkolwiek miejscu? oni co najwyżej sugerują, że gdzieś może być...

A mało to ludzi rozwiązało z Playem umowę z "małą" pomocą UKE z tego tytułu? Ale tu jest inna kwestia - skoro sieć działa po 2G.
Post:22 paź 2013, 22:40
autor: kwistas
Można walić głową o ścianę i tylko liczyć na to, że zasięg umts900 coś polepszy. BOK mają określone regułki i mają gdzieś, że ty nie masz zasięgu oni stojąc pod stacją mają i reszta ich nie obchodzi.
Z zasięgiem jest loteria tu nawet UKE nic nie pomoże.
Post:22 paź 2013, 22:49
autor: marcin1980
kwistas pisze:Z zasięgiem jest loteria tu nawet UKE nic nie pomoże.
Albo pojeżdżą po okolicy i uznają że zasięg 2G jakiś jest i na tym ich rola sie kończy potem na mapkę wrzucą dane że zasięg jest i finito, potem ci dadzą odpowiedz na 100 rożnych powodów dlaczego zasięgu może nie być.
Ja osobiście temat drażę z rodzicami od pól roku aby numer przenieśli bo w domu gadają stojąc w jednym pokoju ale... nie mogę ich jakoś przekonać pomimo fatalnego zasięgu

Re: Zmiana zasięgu w trakcie umowy a możliwość jej zerwania
Post:27 paź 2013, 13:51
autor: ciekawy
wtd pisze:Ktoś wie czy są jakieś szanse na zerwanie umowy jeśli zasięg dość znacząco zmienia się W TRAKCIE umowy? Mam abo w orange od 5 lat, w domu zawsze było ok, niemal pełne 3G na wszystkim co w tym czasie miałem. Teraz Orange przesiadł się na Networksa w mojej okolicy i d@@a. 3G mam 1-2 kreski pod samym oknem, w głębi mieszkania czasami nawet edge nie łapie. Po dyskusjach z orange stwierdzili, że po przejściu na networks ogólnie jest poprawa, ale rzeczywiście w rejonie paru ulic koło mojego domu jest lekkie pogorszenie zasięgu, ale nic z tym się nie da zmienić. Myślicie że cokolwiek da się z tym zrobić, czy muszę zacisnąć zęby i wytrzymać rok przed zmianą sieci?
sieci zastrzegają że zasięg na mapie jest orientacyjny i nie może być podstawą do rozwiązania umowy bez kary,więc zostaje dopłacić do końca umowy i zastanowić się nad zmianą sieci albo kupić jakiś wzmacniacz sygnału o ile to pomoże,sam tego nie sprawdzałem na wzmacniaczu to nie wiem
a jaki tam zasięg ma Plus i Play ?
Post:27 paź 2013, 14:39
autor: grzegi
lord.nitos pisze:Ale tu nie mówimy teraz o gwarantowaniu zasięgu tylko o pogorszeniu go po modernizacjach, a za to już jest Orange odpowiedzialne.
A gdzie jest napisane, że Orange gwarantuje poprawienie zasięgu we WSZYSTKICH lokalizacjach? Piszą tylko, że jest modernizacja.
Post:27 paź 2013, 14:40
autor: user_delete34
ciekawy pisze:sieci zastrzegają że zasięg na mapie jest orientacyjny
Ale to jest inny przypadek! Tutaj nagle sygnału zaczyna brakować (a nie: nie ma go od zawsze). Takie coś przerabiał już chyba kolega
Vieslav.
Post:27 paź 2013, 14:44
autor: grzegi
Ale nie zmienia to faktu, że sieć nie gwarantuje sygnału w każdej lokalizacji i w każdych warunkach. Wszystko zależy od
możliwości technicznych. Normalną sprawą jest, że w jednej lokalizacji zasięg może się polepszyć, a w drugiej może pogorszyć.
[ Dodano: 2013-10-27, 14:46 ]
ciekawy pisze:kupić jakiś wzmacniacz sygnału o ile to pomoże
Chciałem zauważyć, że używanie wzmacniaczy sygnału bez porozumienia z operatorem jest nielegalne.