Strona 1 z 1

[Orange]Cesja z firmy na osobę fizyczną a przedłużenie umowy

Post:03 paź 2013, 10:28
autor: szejkeR
Witam,
na początku września wykonywałem cesje numeru z firmy na osobę fizyczną. Do zakończenia umowy w chwili obecnej są 3 miesiące więc teoretycznie możliwe jest już jej przedłużenie (dodam, że zrobiłem cesję po to aby przejść z oferty biznesowej na ofertę indywidualną). Niestety w internecie pojawia się komunikat o braku możliwości przedłużenia internetowo więc poszedłem do salonu a także próbowałem to zrobić telefonicznie. Niestety jak to często w Orange dostałem sprzeczne informacje. Jeden z dwóch głównych salonów Orange w Poznaniu na ul. Roosevelta przekazał mi informację, że niestety nie ma możliwości przejścia na ofertę indywidualną - jedyna możliwość to przejście na kartę na 3 miesiące a potem powrót do abonamentu indywidualnego (opcja jak dla mnie bez sensu bo nie po to wydaje 120 zł na cesję żeby się bawić w karty i tracić staż). W drugim salonie w CH Pestka dostałem informację, że przy wykonywaniu cesji nie została dokonana jakaś segmentacja i dlatego nie można przedłużyć na ofercie indywidualnej i że możliwa jest ta zmiana taryfy tylko, że trzeba przyjść do godziny 18 tak żeby pani w salonie mogła się połączyć z jakąś specjalną wewnętrzną infolinią gdzie zostanie dokonana ta "segmentacja" (może jutro uda mi się zdążyć do tej godziny i spróbuję to zrobić). Trzecie info dostałem na infolinii (po przełączaniu 4 razy między konsultantami bo nikt nie wiedział), że w tym momencie faktycznie mogę przedłużyć jedynie na ofercie biznesowej natomiast przejście na ofertę dla klienta indywidualnego będzie możliwe dopiero jak obecna umowa się skończy czyli w styczniu 2014.
W związku z tym zastanawiam się czy ktoś miał podobną sytuację albo czy ktoś miał na tyle do czynienia z Orange żeby wiedzieć jak to faktycznie jest w takim przypadku???

Post:03 paź 2013, 11:26
autor: user_delete56
Przejść na plany indywidualne z tego co się orientuje będziesz mógł dopiero jak się zakończy twoje zobowiązanie terminem, wtedy można zmienić segment klienta z np SOHO na indywidualnie.

Inna sprawa, że zrobiłeś cesję z działalności na siebie i tu...staż Ci się i tak liczy od nowa. Jest to zupełnie nowe konto klienta.

Post:03 paź 2013, 11:34
autor: szejkeR
Dzięki za info.

Czyli jak rozumiem najbardziej poprawną odpowiedź przekazała pani z infolinii. A ta informacja, która dostałem w drugim salonie, że pracownik salonu skontaktuje się z jakimś wewnętrznym biurem obsługi i zostanie wykonana "segmentacja" czyli jakieś przesunięcie z klienta biznesowego na indywidualnego i będę mógł przedłużyć na warunkach z oferty indywidualnej to jednak bzdura - tak czy inaczej muszę czekać do końca umowy jeśli chce zmienić taryfę?

Post:03 paź 2013, 11:48
autor: user_delete56
Wiesz co generalnie dziwi mnie troszkę ten tekst, że musisz przyjść przed godziną 18. Jeżeli faktycznie sprzedawca chciał zmienić segment twojego konta to mógł to zrobić dzwoniąc na wsparcie sprzedawcy nawet 5 minut przed zamknięciem punktu (przeważnie 21 w CH) :-) :-)

Jeżeli masz chwilę to możesz spróbować skontaktować się z BOK (*100) i poprosić o zgłoszenie o zmianę segmentu, ale nie daje Ci gwarancji, że będzie to zrobione przed zakończeniem terminu umowy. Może tutaj Orange Ekspert by się wypowiedział lepiej.

Post:03 paź 2013, 11:57
autor: szejkeR
Mnie generalnie też zdziwił;) Konsultantka tłumaczyła to tym, że oni tam pracują do 18 dlatego nie jest to możliwe gdy odwiedzałem salon (było po 20).
Odwiedzę przy okazji inny salon i zobaczę czego jeszcze się dowiem. Szkoda tylko, że przy wykonywaniu cesji nie dostałem takiej precyzyjnej informacji - wtedy na wszystkie pytania pani z uśmiechem mówiła "tak tak bez problemu" (a przynajmniej tak mi się wydaje, że pytałem o możliwość przedłużenia umowy po cesji już na nowych warunkach z oferty indywidualnej i dostałem odpowiedź twierdzącą). Szkoda też, że Orange ma tak naprawdę burdel w tych swoich punktach i często w różnych punktach dostaje się różne informacje....

No to może jeszcze Orange Ekspert się wypowie.

Post:04 paź 2013, 10:45
autor: orson_dzi
Chodź i pytaj po salonach, to usłyszysz takie cuda, że zapomnisz jak się nazywasz. Jedna osoba na kilkanaście (albo i kilkadziesiąt) powie Ci prawdę.

O segmentacjach, czy innych pierdołach zapomnij. W systemie teraz widniejesz jako klient indywidualny (zupełnie nowy klient) z ofertą biznesową. Obsługuje Cię infolinia biznesowa *600, a nie *100, właśnie ze względu na plan biznesowy.

Umowę możesz przedłużyć dopiero po zakończeniu obecnej lub po przejściu na kartę. I tak jesteś jako nowy klient, więc stażu w sieci itd. nie posiadasz.

Post:04 paź 2013, 11:44
autor: szejkeR
No jedyne wyjście to przedłużenie teraz na taryfie biznesowej bo tak można. Możliwe, że taką opcję wybiorę o ile uda się ugrać jakaś atrakcyjniejszą cenę na iPhone 4 przy abo na poziomie 70-75 zł brutto.