Strona 1 z 3
[NJU] jak wyłączyć PIN
Post:13 maja 2013, 19:12
autor: user_delete53
Witam,
w jaki sposob moge wyłączyć żądanie kodu PIN na karcie z NJU ?
Post:13 maja 2013, 21:02
autor: Edmund
mjan, kartę SIM masz ze startera kupowanego w sklepie czy też przenosiłeś numer do Nju od innego operatora?
Post:13 maja 2013, 22:33
autor: user_delete53
Karte mam z przeniesionym numerem czyli kurierem od operators
Post:13 maja 2013, 22:44
autor: Edmund
mjan, trzeba napisać/zadzwonić do BOK Nju Mobile żeby wyłączyli Ci sprawdzenie PIN, prawdopodobnie trzeba będzie podać numer PUK. W przypadku Orange występuje podobna sytuacja - tylko tutaj jeszcze można odwiedzić ich punkty naziemne.
Post:13 maja 2013, 23:28
autor: user_delete53
Dzieki za odpowiedz,
Jutro rano do nich zadzwonie - zobaczymy jak sprawnie to zrobia
O efektach dam znac
Post:13 maja 2013, 23:37
autor: buba1234
Wpisz jakikolwiek błędny PIN 4-cyfrowy po 2-3 próbach nieudanych fon spyta cie o PUK podasz PUK i chyba sprawa zalatwiona.
p.s. a niepasuje ten PIN co jest wydrukowany na karcie sim przyslanej z nju [ten numer obok PUK]?
nie zdziwie się jak pin bedzie taki: 1234

Post:14 maja 2013, 00:02
autor: sosen
Telefonicznie to raczej nikt Ci tego nie wyłączy raczej trzeba będzie pisemko albo zgłoszenie przez stronę z info że jesteś świadomy zagrożenia itp. itd.
Re: [NJU] jak wyłączyć PIN
Post:14 maja 2013, 00:24
autor: avt31
mjan pisze:Witam,
w jaki sposob moge wyłączyć żądanie kodu PIN na karcie z NJU ?
W telefonie w zabezpieczeniach "Żądanie kodu PIN" ustawiasz na NIE i masz już spokój.
Post:14 maja 2013, 01:08
autor: orson_dzi
Ale to jest dziwna sprawa, bo w czystej teorii PIN-u nie ma na tych kartach. A nie jest to pierwsza tego typu sprawa, z którą się spotykam.
Spróbuj w innym telefonie, czy też spyta o PIN.
Post:14 maja 2013, 01:36
autor: amigo007
Jak to pinu nie ma? Ja mam starter nju kupowany w ich sklepie www (wysyłkowo). I normalnie pin mam przypisany. Ale nic nie zmieniam bo po co. Zresztą trafił mi się bardzo łatwy do zapamiętania. I nie jest to 1234

Post:14 maja 2013, 03:52
autor: Sig
Halo, to Orange. Z tego co pamiętam w ich darmowych starterach zamawianych ze strony nie dawało się wyłączyć PIN (więc darujcie sobie "genialne" rady z wyłączeniem żądania w telefonie), zatem być może nju jest kontynuacją tego. W każdym razie nie widzę jak takie coś mogłoby być problemem, w ostateczności można sobie go zmienić na łatwy do zapamiętania.
Post:14 maja 2013, 08:10
autor: user_delete53
Sig - dokładnie tak jak piszesz - nie ma możliwości dezaktywacji PIN poprzez menu tel, oczywiście można go zmienić - ale problemem w moim przypadku jest to, że mój tel nie obsługuje kart z PIN
będę dzisiaj dzwonił do BOK zobaczymy co oni na to
Post:14 maja 2013, 11:21
autor: orson_dzi
mjan pisze:będę dzisiaj dzwonił do BOK zobaczymy co oni na to
Zgłupieją i na 90% nic nie załatwisz

.
mjan pisze: mój tel nie obsługuje kart z PIN
Jaki masz telefon?
Post:14 maja 2013, 14:29
autor: user_delete53
Mam iP 4s ale z karta gpp (ominiecie sima) a tam nie moze byc pin na karcie
Post:14 maja 2013, 14:38
autor: orson_dzi
No to ciężka sprawa. Ale zgłoszenie zrób, może to coś ruszy w tej sprawie.
Post:14 maja 2013, 14:50
autor: user_delete53
Właśnie jestem po rozmowie z panią z BOK - zgłoszenie zostało przyjęte - ale odpowiedz jaką dostałem na maila jest bardzo interesująca :
Dziękujemy, Twoje zgłoszenie zostało przyjęte i zarejestrowane pod numerem [xxx]. Czas
odpowiedzi, w zależności od zgłoszonej sprawy, wynosi od kilku dni do miesiąca.
Wzorowa obsługa orange - sciagnięcie PIN do miesiąca czasu =D
[/quote]
Post:14 maja 2013, 15:23
autor: Edmund
buba1234, nie wprowadzaj w błąd kolegi mjan, poza tym jemu nie chodziło o zmianę PINu, a jego wyłączenie!
avt31, właśnie tak jak sig pisze - nie można tak łatwo wyłączyć żądania PIN w telefonie na niektórych kartach z PTK Centertel - są one stosowane do abonamentu, MNP (niezależnie czy do pre- czy postpaid), a kiedyś były także rozdawane darmo przez www. Jedynie w kartach do prepaid można swobodnie wyłączyć PIN.
Wiedząc o takim stanie rzeczy od razu poradziłem koledze mjan takie rozwiązanie, bo sam się z czymś takim borykałem rok temu.
Muszę nadmienić tutaj, że jak Centertel wyłączy żądanie PIN, możesz włączyć je z powrotem. Tylko kolejne wyłączenie znów będzie się wiązało z pismem/e-mailem/telefonem.
Post:14 maja 2013, 15:53
autor: orson_dzi
Skoro do miesiąca, to może poszło jako reklamacja. Wtedy jest 30 dni na odpowiedź.
Post:15 maja 2013, 21:07
autor: user_delete53
Dzisiaj dostałem oficjalną odpowiedz od NJU :
Nie ma możliwości wyłączenia PIN na kacie
Nie ma możliwości włączenia połączeń oczekujących
Nie ma możliwości uruchomienia przekazywania połączeń
Brawo NJU - czuje się jakby ta sieć cofnęła się o 15 lat do tyłu.
Post:15 maja 2013, 22:05
autor: jurak
W końcu marka Orange, więc czego tu chcieć? W prepaidach Orange też wiele podstawowych usług nie działa, bo po co

100 lat za murzynami !