Strona 1 z 3
[Play] Zasięg w podróży
Post:29 mar 2013, 18:57
autor: jaymzwlkp
Witam wszystkich,
Jako, ze jest to mój pierwszy post i jakoś nie poszukałem odpowiedzi na moje pytanie we wcześniejszych postach- proszę o o wyrozumiałość jak już podobne zapytanie było.
Otóż: Dostaję różne oferty na pakiet biznesowy dla 50 kart SIM z nowymi telefonami. Muszę powiedzieć, że to co przedstawiło PLAY jest najbardziej korzystne a co za tym idzie trochę zastanawiające. Pierwsza moja myśl- słaby zasięg,a druga - ukryte koszty.
Jako, że jesteśmy firmą dużo podróżującą po kraju i zagranicą- priorytetem jest zasięg. Wiem, że Play korzysta z Orange i Plusa a za kilka dni/tygodni również z T-mobile, ale wiem również, że nadajniki są jakoś ustawione, że w przypadku przesilenia/awarii klienci z Playa są z sieci usuwani.
Wiem, że podczas podróży najlepiej ustawić na ręczne wyszukiwanie sieci ( automat zawiesza rozmowy szukając cały czas najlepszego zasięgu).
Tydzień, czy dwa tygodnie temu P4 "kupiło" nowe 3 pasma 1800- wiecie czy one mają być tylko na LTE, czy jakoś one wpłyną na jakość rozmów? Do kiedy mają je wybudować?
Ogólnie o co mi chodzi: Proszę o opinię osób, które dużo podróżując po kraju i zagranicą i mających abonament w Playu jak to w realu wygląda.
I co może ważniejsze- jakiś problem z roamingiem?
Oraz na co zwrócić uwagę czego nie widać na pierwszy rzut oka- jakieś koszty ukryte? słyszałem o tym wewnętrznym - polskim- roamingu z korzystania z Plusa czy Orange ( ale mam sprzeczne informację).
Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam
Post:29 mar 2013, 19:52
autor: kowcio
Zasięg możesz sobie wybrać w telefonie taki, jaki chcesz. Wybierzesz Plusa, to masz zasieg tam, gdzie Plus i telefon nie będzie "szalał" w podróży. Jeśli dużo przemieszczacie się, to polecam wybrać jednego z partnerów roamingowych ręcznie.
1800 ma być też na GSM, ale to wszystko to takie wróżenie z fusów. Wszystko na to wskazuje, są tematy na naszym forum o tych częstotliwości. Jednak trzeba czekać na oficjalne informacje.
Roaming w kraju jest bezpłatny, czyli nieważne, czy będziesz korzystał z zasiegu Play, Plusa, Orange czy niebawem T-Mobile, rachunki będą takie same.
Co do ukrytych kosztów, to jeśli dobrze znasz ofertę, na którą się zdecydowaliście, to raczej mieć nie będziecie.
Poszukaj trochę tematów na tym forum:
http://www.telepolis.pl/forum/viewforum.php?f=24 tutaj jest trochę poruszonych kwestii technicznych.
Post:29 mar 2013, 20:07
autor: Ruben
jaymzwlkp, to temat rzeka i nie sądzę, że uda Ci się wyrobić jednoznaczną opinie na podstawie opinii, które tutaj się pojawią. Tematyka wzbudzała zawsze emocje i pewnie nie zmieniło się to do dzisiaj. O działaniu w roamingu zagranicznym nie wypowiadam się ponieważ zbyt mało korzystałem. Natomiast o krajowym coś mogę powiedzieć ponieważ z numeru Play korzystam prawie wyłącznie w roamingu krajowym. Zanim podjąłem decyzję o przeniesieniu numeru do Play abonament dość długo testowałem działanie w prepaid.
W końcu jeden numer firmowy przeniosłem i było OK. Niestety po pewnym czasie pojawiły się problemy. W kilku konkretnych lokalizacjach mam duże problemy z rozmowami, bo w Plusie rozłącza rozmowy a w Orange 3G wogóle nie mogę nawiązać i odebrać połączenia. Od 1,5m-ca dział techniczny usuwa też problem polegający na tym, że pewien bank nie może się dodzwonić do mnie ponieważ słyszy komunikat "nie ma takiego numeru". Podczas przemieszczania zdarza się, że karta zostaje wylogowana z roamingu i nie powraca samoczynnie tylko trzeba ponownie ręcznie ustawić operatora. Jak ktoś nie ma nawyku spoglądania na telefon, to może kilka godzin być poza zasięgiem. Ustawienie w automacie wg. mnie ma sens jak przebywamy w miastach, bo wystarczy wyjechać z miasta i telefon usilnie trzyma się szczątkowego zasięgu Play nawet, kiedy nie można na nim przeprowadzić rozmowy.
Nie chcę wyłącznie krytykować Play, bo napewno w innych lokalizacjach jest lepiej. Decydując sie na Play byłem świadomy, że problemy mogą być. W tamtym czasie żaden inny operator nie oferował nawet zbliżonych ofert.
Jeżeli miałbym dzisiaj wybierać operatora dla swoich 50 SIM, to raczej Play nie wybrałbym. Nie wiem jak duże są różnice w ofertach zaproponowanych. To już musisz sam ocenić.
Pojawią się zapewne opinie zachwalające Play i zasięg niedługo wszystkich sieci. Tak jest przeważnie. Napisałem to, co sam doświadczam. Wyboru będziesz musiał dokonac sam.
Post:29 mar 2013, 20:27
autor: Sig
Z roamingiem krajowym bywa bardzo różnie, ale to wiele zależy od lokalizacji (i chyba faz Księżyca, bo to kwestia jest losowa). Z praktyki mogę powiedzieć, że Play w roamingu działa gorzej niż dowolny operator wirtualny, pojawiają się jaja w zmianie macierzysty/roaming, jak ktoś się uprze na ręczny wybór sieci, to może się zdziwić, jak mu sie karta nie będzie logować itd. Po prostu przygody. To nie jest szczególnie uciążliwe, ale np. mieszkając na skraju zasięgu macierzystego Play to nie wybierałbym tej sieci, bo telefon by permanentnie "głupiał". No i ten BOK zbytnio nie pomoga, bo co kontakt to człowiek traci wiarę w zdolność czytania ze zrozumieniem ludzi...
Post:29 mar 2013, 21:02
autor: user_delete34
Sig pisze:mieszkając na skraju zasięgu macierzystego Play to nie wybierałbym tej sieci, bo telefon by permanentnie "głupiał"
W 100% potwierdzam. Nokia 3100 z kartą PLAY, wybrany na sztywno zasięg macierzysty. Wskazanie: 7/7 kresek sygnału. W tym samym miejscu po jakimś czasie: "Wybierz sieć." Jeśli ma się pecha, można trafić na przeciążenia stacji operatorów roamingowych lub ich brak odpowiedzi. Krótko: cyrki. Nawet jak PLAYa lubię, to z "postawieniem na nim" firmy bym się wstrzymał, najpierw sam bym wziął telefon z tą kartą, pojeździł trochę przez miesiąc i stwierdził czy jest sens.
Moim zdaniem operator dla biznesu (jako niezawodny, bo to się tutaj najbardziej liczy) jest jeden - Plus. Ja też nie lubię jakichkolwiek problemów i w nim siedzę.
Post:29 mar 2013, 21:04
autor: Vieslav
Znajoma miała w firmie telefony z Playa. Zerwali umowy jeszcze przed końcem płacąc karę, bo nie dało się wcale dodzwonić do pracowników. Raz, że często się przemieszczali, dwa, ciągły kontakt musiał być zachowany, na co nie można było liczyć (albo abonent niedostępny, albo rozłączane połączenia, albo urywanie głosu). Także Play im nieźle namieszał w biznesie.
Nie wiem jak jest obecnie. Ci którzy używają "indywidualnie" nie narzekają. Nawet ja często dzwoniąc do Playa nie zauważam takich problemów jak kiedyś.
Post:29 mar 2013, 22:55
autor: kowcio
Bo kiedyś były jaja. Sam przez to przechodziłem i sam chciałem swego czasu rozwiązać umowę, albo dotrwać do jej końca używając telefon jeszcze w Orange w razie czego. Teraz u mnie się poprawiło i nie mam żadnych problemów (odpukać), a w telefonie mam wymuszony tylko UMTS i wybór sieci automatycznie. Ostatnio pojawiły się aktualizacje kart SIM, odkryłem, że znacznie usprawniono przelogowywanie się miedzy Play a np. Plusem. Kiedyś telefon gubił zasięg całkowicie i trzeba było czekać kilkanaście sekund, aż się zaloguje w Plusie. Dzisiaj na własnych oczach widziałem, jak płynnie przelogował się z Play do Plusa, gdy zasięg Play skurczył się.
Wszystko zalezy od lokalizacji. Musicie wyczuć to. Często osoby, które mają wybrane Orange ręcznie, mają komunikat "wybierz sieć" - i oczywiście teleofn wtedy jest całkowicie wylogowany z sieci. Orange często w nocy "wyrzuca" Playowców, dlatego ja już na tę sieć nie liczę. Na początku często jak gdzieś jechałem i musiałem byc pod telefonem, dla pewności wybierałem Orange. Teraz wolę wybrać Plusa

A z sieci Play zacząłem korzystać odkąd wprowadzili HD Voice, czyli od lipca 2012 (chyba jakoś tak), wcześniej jechałem tylko i wyłącznie na roamingu.. Nie ufałem im, a nadal nie ufam 2G, więc mam wymuszone 3G.
Mam nadzieję, że nie będziecie mieli problemów.
Post:29 mar 2013, 23:24
autor: PingNoMore
W firmie gdzie pracuje przenieśliśmy numery z Orange do Play. Niestety, ale nie mogę polecić Play w 100 %. Często się zdarza, że telefon gubi zasięg i nie da się rozmawiać, Telefon na sztywno ma ustawiony zasięg Orange. Najciekawsze jest to, że obok mojego służbowego telefonu w Play leży mój prywatny w Orange i z nim nie mam takich problemów. Na koniec dodam, że nie jestem jedyną osobą w firmie która narzeka na jakość rozmów.
Post:30 mar 2013, 05:50
autor: jaymzwlkp
Dziękuję wszystkim za info i liczę jeszcze na inne opinię.....
Powiem jak to w ofercie wygląda-jak pamiętam bo papiery w firmie mam:
Orange: abonament 2000zł, na wygadanie 1750zł, minuta 0,12, telefony -jakieś średniej klasy 800-1000zł/szt !!! do wymiany 50 telefonów !!!!
Play: abonament 1900zł, na wygadanie 3000zł !!!, telefony nawet z iphonem5 za 1 zł !!!!
Tmobile: droższa oferta od Orange
Plus: mamy aktualnie ( bardzo pogorszyła się jakość rozmów-przerywa) oferta porównywalna z Orange, tańsze telefony.
Czyli W3 podobnie, a Play o połowę taniej.
Też mi się wydaję, że nie można porównywać tego co było w Play kilka miesięcy temu z obecną sytuacją........ tylko nie wiem czemu jak myślę PLAY to mi się kojarzy OLT, bo coś mi do końca tu nie gra z tymi cenami- na czym oni zarabiają?
Nie jeździ nikt z Was codziennie w trasy? firmy logistyczne itp? Dajcie znać jeszcze.
Dzięki !
Post:30 mar 2013, 07:55
autor: SACZI
jaymzwlkp pisze:Dziękuję wszystkim za info i liczę jeszcze na inne opinię.....
Powiem jak to w ofercie wygląda-jak pamiętam bo papiery w firmie mam:
Orange: abonament 2000zł, na wygadanie 1750zł, minuta 0,12, telefony -jakieś średniej klasy 800-1000zł/szt !!! do wymiany 50 telefonów !!!!
Play: abonament 1900zł, na wygadanie 3000zł !!!, telefony nawet z iphonem5 za 1 zł !!!!
Tmobile: droższa oferta od Orange
Plus: mamy aktualnie ( bardzo pogorszyła się jakość rozmów-przerywa) oferta porównywalna z Orange, tańsze telefony.
...
Jeżeli "firma jeździ po świecie", to z polskiej oferty mocno przyglądnąłbym się T-Mobile.
Przynajmniej w ofertach dla osób fizycznych oferują pakiety do wykorzystania w roamingu, gdzie za minutę połączenia płacisz 30 gr.
Negocjuj, bo widzę, że za same telefony chcesz zapłacić kupę kasy.
Jeżeli chodzi o Plusa, to sam jestem zdziwiony, jak sieć o najlepszym zasięgu oferuje tak niską jakość połączeń...
Służbowy tel mam w Plusie, prywatny w TMobile. Często wyciągam prywatny i dzwonię z niego, bo ten z Plusa po prostu przerywa, tnie rozmowy ...
T-Mobile mimo, ogólnie "słabszego" zasięgu, oferuje bdb jakość rozmów. Przynajmniej w mojej okolicy (Podkarpacie).
Play?
Hm, kupiłem synowi starter Play Fresh i on jest z niego zadowolony (ja też, bo ma jeszcze stare zbieraj minuty).
Sama sieć zrobiła znaczący postęp w przeciągu 3 lat.
Starają się, ale wyjścia nie mają, jak na rynku się chcą utrzymać. Tutaj powiedziałbym, że TM podupada pod względem obsługi klienta w porównaniu z "fioletowym glutem".
PS
Przy takiej ilości kart SIM upominaj się i usługę sieci firmowej, czyli np po 2000 minut do każdego numeru firmowego. Przynajmniej w moim przypadku tak jest, że 80% połączeń jest w ramach nr firmowych.
Post:30 mar 2013, 10:04
autor: kowcio
Plus teraz mocno modernizuje swoją sieć i to są chwilowe problemy z jakością. W niektórych rejonach już po konfiguracji powróciła wysoka jakość, także trzeba czekać.
A co do kierowania się zasięgiem i jakością sieci, jakoscią rozmów to pamiętajcie, że T-Mobile wraz z Orange calkowicie rekonfuguruje swoją sieć, likwidują część nadajników, docelowo w 2014 klient T-Mobile i klient Orange będzie miał identyczną jakość jak i zasięg, bo obie sieci będą korzystać z tych samych nadajników, z tej samej sieci infrastrukturalnej. Tylko zanim wszystko zrobią, to na pewno docelowo pojawią się spore problemy dla klientów tych dwóch sieci, obawiam się, że będzie gorzej niż w Plusie przy konfigurowaniu sieci. Przynajmniej w początkowej fazie. Musimy to znieść, by za jakiś czas mieć 3G w całym kraju i ogólnie polepszył się jakosć i zasięg sieci... Kiedyś to musieli zrobić.
Post:30 mar 2013, 10:28
autor: kocim
Do jaymzwlkp
Ciężko jednoznacznie ocenić jakąś sieć. Problemy w każdej sieci mogą być. Sam widzisz, że ktoś może chwalić Plusa a Ty jednak z nim masz problemy.
Tutaj są dwa linki ze strony Orange. Jakby nie działały to wchodzi się na stronę główną Orange, później obsługa klienta -> forum i są na dole dwa tematy zawierające narzekania:): Zasięg i Utrudnienia w działaniu sieci
http://www.orange.pl/kid,4002278347,id, ... egory.html
http://www.orange.pl/kid,4002278347,id, ... egory.html
Więc i w Orange może nie być różowo. Ktoś inny będzie narzekał na Play a jeszcze ktoś inny na T-mobile. Większość moim zdaniem jednak nie ma problemów.
Jak jeździłem pociągami po Polsce, to jak to w pociągu nie ma co robić. Bawiłem się komórką to widziałem jak znikał w pewnych miejscach zasięg Orange czy później jak zostałem klientem T-mobile to ich zasięg. Play niby korzysta z nadajników Orange, Plusa i niedługo T-mobile, ale tutaj trzeba było wypróbować jak to działa w podróży. Może jak w jakimś miejscu na trasie jest dziura z zasięgiem, np. Orange to mając Play może to pozwoliłoby ładnie przełączyć na innego operatora z zasięgiem w tym miejscu i nie mieć problemów. Są też takie miejsce gdzie Play ma lepszy zasięg albo żaden z operatorów nie ma zasięgu.
Moja uwaga co do Orange, że jak dzwonią do kogoś z Orange nieważne z jakiego telefonu czy z jakiej sieci to inaczej to wszystko brzmi niż gdybym dzwonił z TM/Play/Pus do TM, Play. Niby wszystko działa, ale jakoś inaczej brzmi.
Jakoś na forum Play widziałem ostatnio jakieś firmy co przedłużały umowy bez telefonu z Play na 30 numerów a druga na 40 numerów. Więc i zadowoleni także są
A prawda jest taka z tym Play, że jakby dla klientów indywidualnych zaoferował tak jak u Ciebie 2x taniej niż W3 i z fajniejszymi telefonami to by ogromna większość rzuciła się od razu i dyskusji żadnej o zasięgu by nie było

W3 albo by dostosowało ofertę albo by stracili klientów.
Post:30 mar 2013, 10:53
autor: SACZI
kowcio, problemy z Plusem to nie jest kwestia przebudowy nadajników, czy ich konfiguracji.
Dziwne jest to, że sygnał Plusa mam od zawsze max i to zarówno w 2G i w 3G, ajednak podczas rozmowy są zakłócenia w postaci szmerów, oscylacji głośności itp.
Plus z mojej metropoli ma 3 nadajniki w tym 1 to LTE. TM, wcześniej Era od zawsze mielii mają1nadajnik. Sygnał waha się od max do 2z5 kresek. Mimo tego ponawiązaniu połączenia rozmowa zawsze przebiega bez zakłóceń. OCzywiście w łatwiej stracić sygnał gdzieś w ogromnych marketach, czy lesie (trzeba się jednak postarć).
W grudniu T wymieniało u mnie nadajnik i przez 3, czy 4 dni w godzinach wieczornych w ogóle nie było sygnału. Potem przez tydzień telefon coś wariował i na tym koniec problemów. Od tamtej pory 2G, 3G i 3,5G pełny i stabilny zasięg.
Ja do firmy rozważałbym Plusa i T.
Plusa ze względu na infrastrukturę w skali kraju, T ze względu na ofertę pakietów roamingowych.
W obydwu przypadkach podstawowa oferta musi być świadczona na odpowiednim poziomie, bo akurat ja na 10PLN wyższy abonament uwagi nie zwracam.
Indywidualnie jeszcze Playa bym wybrał. Do Orange mam "uraz" jeszcze z czasów Ideii i wolę "mizerię" Playa niż "elitarność" O.
Post:30 mar 2013, 11:36
autor: Andrzej24
Z mojej obserwacji wynika tak:
1. Dużo kupuję i korzystam z kurierów różnych firm i widzę, że coraz więcej kurierów ma numery przeniesione do Play więc chyba nie jest tak źle jeśli oni decydują się na Play.
2. Jeśli masz telefon TYLKO na GSM to w mieście może być problem dlatego telefon w Play to tylko z UMTS-sem 900/2100 MHz. Play w miastach ma bardzo dobry zasięg UMTS i działa naprawdę dobrze a poza miastem na UMTS 900
Polecam samemu przetestować bo dużo zależy od telefonu
Post:30 mar 2013, 12:06
autor: kamil4862
Co do kurierów również zauważyłem tą tendencję. Otóż w końcu w Play od jakiegoś czasu mam przyjemność rozmawiać z jedną osobą z HD Voice. Jednak Play, a jakość jest powalająca. Co do tras miesięcznie robię ok tysiąc km i tylko na tej podstawie mogę powiedzieć, że ja problemów nie zauważyłem. Ja dzwonie, ludzie dzwonią do mnie i rozmawia mi się normalnie

Telefon ustawiony na automatyczny wybór sieci. Jeśli chodzi o Orange jakość rozmów z tą siecią jest zła... I zauważyli to również moi znajomi dzwoniąc nie tylko Play -> Orange, ale także T-Mobile -> Orange.
Post:31 mar 2013, 16:20
autor: Ramirez
Duzo zalezy tez od telefonu. Niektóre modele maja problemy z przełaczaniem sie zasiegu playa na orange czy plusa. Pomimo zasięgu czasami długo trzeba czekać az zaskoczy w roamingu plusa/orange. Zamiast sekundy bywa dwie, trzy minuty... W niektórych telefonach nigdy nie ma z tym problemu. To kwestia anteny w telefonie i oprogramowania. Np. z takich tanszych modeli ładnie chodził mi samsung b2710 ( by pasował bo ma umts 900/2100), nokia Asha 201 tez ładnie chodziła (ale to tylko zasieg GSM).
Post:31 mar 2013, 16:29
autor: kwistas
Zmieniłem wszystkie karty Playa na one sim i problemy z długim przełączaniem zniknęły, nawet ma moim starym W610i przełącza na partnera roamingowego w ciągu 3-5 sekund. Wadą kart onesim jest to, że nawet jak przełączę na ręczny zasięg załóżmy Orange to jeśli zasięg macierzysty Play ma mega mocny zasięg to wymusza przełączenie na Play, oczywiście specjalnie to nie przeszkadza, bo przełącza jeśli naprawdę jest mocny zasięg, oczywiście jeśli partner roamingowy ma mocny zasięg to nawet przy szczątkowym macierzystym zasięgu siedzi na zasięgu Plusa lub Orange.
Post:31 mar 2013, 16:39
autor: Quetzal
Zanim podpiszesz jakąkolwiek umowę najlepiej kup kartę Playa za 5 złoty i zabierz ją za sobą na kilka przejazdów po kraju - wtedy będziesz wiedział jak z zasiegiem.
Tak jak pisali przedmówcy to kwestia lokalizacji, konkretnego telefonu i wielu innych.
Ale to przede wszystkim kwestia naszego własnego stosunku do zasięgu.
Jak telefon zgubi zasięg to powinien się przelogować w sposób automatyczny.
Jak długi czas bycia poza zasięgiem możesz zaakceptować - 5 sek, 30 sek, 5 min.?
W moich okolicach jest np. pagórkowaty lasek. Na szczytach pagórków są trzy kreski zasięgu Playa, w dolinach Playa nie ma w ogóle, ledwo ledwo jest Plus. Spacer po takim lesie może oznaczać, ze sporo czasu będziesz poza jakimkolwiek zasięgiem
Ja prywatnie wychodzę z założenie, że nie jestem dyspozytorem pogotowia, jak będę 5 minut poza zasięgiem to nikomu nic się nie stanie. Jak wrócę w zasięg to dostanę inf. o połączeniach do mnie i dojdą smsy. Ale... dla niektórych 30 sekund poza zasięgiem może być nie do przyjęcia.
Post:31 mar 2013, 17:06
autor: user_delete34
Quetzal pisze:najlepiej kup kartę Playa za 5 złoty
Jest jakiś, chyba "Twój starter" darmowy.
Akurat w przypadku firmy potrzebna autorowi jest raczej pełna dostępność.
EDIT:
Quetzal, oczywiste, że nie - odpowiedziałem na Twoje pytanie do autora
Quetzal pisze:Jak długi czas bycia poza zasięgiem możesz zaakceptować
bo wiem, że dla biznesu niezawodność to podstawa i myślę, że prędzej autor dołoży do abonamentu niż zaryzykuje coś, co może go częściej zawodzić.
Na N79 i 3100 ze starą kartą fresha przelogowywanie trwa długo. Najgorzej jest kiedy "braknie zasięgu".
Post:31 mar 2013, 17:41
autor: Quetzal
Markadiusz pisze:
Akurat w przypadku firmy potrzebna autorowi jest raczej pełna dostępność.
A znasz jakąkolwiek sieć mobilną dająca "Pełną dostępność"? Bo ja nie.