Strona 1 z 1

[Play]Play24 Nie widać w historii połączeń z num. alarmowymi

Post:28 gru 2012, 18:19
autor: aizo
Dziś musiałem dzwonić na połączenie alarmowe. Pod 112 i 999.
Przed chwilą logowałem się na Play24 te połączenia są niewidoczne w historii

Czemu tak jest? Czym to jest uwarunkowane? Może tylko jakiś problem u mnie.
Rozumiem, że jak by była potrzeba Play takie informacje by udostępnił(np na prośbę policji czy sądu)
Nie jest to jakiś mega problem w niczym nie przeszkadza ale jestem ciekaw jak to jest.
Sms-a którego wysłałem dużo później po telefonach normalnie widzę.
Play Fresh

Post:28 gru 2012, 20:15
autor: Spioszek
Możliwe że te numery będą w Bilingu pod Play24, ale z pewnym opóźnieniem.

Ostanio nawet po wykonaniu połączenia z Play na Play w bilingu po paru godzinach nr się dopiero pojawił.

Re: [Play]Play24 Nie widać w historii połączeń z num. alarmo

Post:28 gru 2012, 20:30
autor: bolek2004
darkangel
aizo pisze:Sms-a którego wysłałem dużo później po telefonach normalnie widzę.
Może po prostu system bilingowy playa tak ma i tyle.

Post:28 gru 2012, 22:02
autor: krzychu.pl
aizo,

sprawdziłem w swoich billingach na Play24 - rozmowy z numerem alarmowym sprzed kilku miesięcy nie zarejestrowano.

Więc pewnie i u Ciebie tak będzie.

Post:28 gru 2012, 23:03
autor: aizo
Ciekawe czemu tak jest, może ktoś wie?

W innych sieciach jest podobnie?

Post:29 gru 2012, 00:20
autor: Jedrker
aizo pisze:W innych sieciach jest podobnie?
Nie, w Orange mam normalnie rejestrowane każde połączenie czy ze 112, czy 99x , od razu po wykonaniu połączenia takowe widnieje w bilingu on line.
Widocznie w Play jest inaczej ...

Post:30 gru 2012, 17:15
autor: persepolis
Połączenia z numerami nie są i nie będą widoczne w systemie billingowym.

1) Prawo telekomunikacyjne stanowi w art. 80 ust. 3, że wykaz (billing) musi obejmować połączenia płatne - połączenia z numerami alarmowymi takimi nie są, zatem operator nie musi ich rejestrować w systemie billingowym ani uwzględniać w wykazie połączeń zrealizowanych przez użytkownika.

2) Połączenia te realizowane są z pominięciem systemu billingowego operatora, z wyższym priorytetem, dlatego ze względów technicznych nie są po prostu rejestrowane. Mogą być one zrealizowane przez jakąkolwiek dostępną sieć komórkową, zresztą byłą tu gdzieś dyskusja na ten temat ;-)

Pozdrawiam :mrgreen: